Kimmo72 04.03.2005 07:58:32 | |
---|
Meinaan herätä, niinkuin aina ennenkin. Livenä se pitää nähdä eikä uusintana. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Jaz 04.03.2005 11:02:01 | |
---|
Onko kenelläkään tietoa löytyykö netistä formulaveikkausta tänä vuonna ollenkaan? Siis semmonen, missä veikataan 6 ensimmäistä sijoitusta. Aiemmpina vuosina ainakin mtv3 on järjestänyt skaban ja muistaakseni jommallakummalla iltapäivälehdellä on ollut oma veikkaus. |
Corpsegrinder 04.03.2005 11:34:15 | |
---|
Samat naamat joka vuosi palkintopallilla, samat tallit voittavat ja samat pomot hymyilevät. Ei enää kiinnosta. No älä sitte katso! Mä ainakin pistän hertyskellon piipittämään, kauden aloitusta ei voi missata! |
Rattata 04.03.2005 12:00:33 | |
---|
No älä sitte katso! En aiokkaan katsoa. Enkä tarvi muilta neuvoja mitä mun kannattaa katsoa. Sanoin vaan mielipiteeni eikä sitä tartte ottaa niin vakavasti. Kylmä kahvi kaunistaa, mutta pakki ei kestä minkä pärstä vaatis. |
Moratoria 04.03.2005 12:19:29 | |
---|
Joskus pienenpänä katselin mutta enpä minäkään enää formuloista innostu ku se saksalainen dominoi koko paskaa. |
Heavy Metal Machine 04.03.2005 12:47:05 | |
---|
En aiokkaan katsoa. Enkä tarvi muilta neuvoja mitä mun kannattaa katsoa. Sanoin vaan mielipiteeni eikä sitä tartte ottaa niin vakavasti. Älä kato. Mä herään ainakin tsiigaamaan formulat! Go Pablo Go! Speed kills but beauty lives forever |
Silvio Dante 04.03.2005 20:25:43 | |
---|
No, siis toi toinen osakilpailu, Malesia / Sepang. Satun olemaan just silloin siellä, tosin lähden Kuala Lumpurista juuri kisa-sunnuntaina jo klo 11.00 lennolla eteenpäin mut joko Pe. harjoitukset tai La. aika-ajot joutuu käydä väijymässä. Vaan eihän sitä koskaan tiedä jos Malaysian suostuisi vaihtamaan lennon myöhäisemmäksi. Kenttä kun on F1 radan naapurissa, sananmukaisesti. But you've gotta admit, he was one hell of a santa |
Kimmo72 05.03.2005 03:41:46 | |
---|
Kohta se alkaa. Aika-ajo nimittäin. *jänskättää* Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Corpsegrinder 05.03.2005 03:52:01 | |
---|
Jee, peukut pyllyyn kimille! |
Rakkikoira 05.03.2005 05:04:31 (muokattu 05.03.2005 05:35:54) | |
---|
On tainnut pitää kelejä? Heräsin just, erikoiselta näyttää aika-ajot tällä hetkellä. |
Alpha 05.03.2005 06:18:16 | |
---|
On tainnut pitää kelejä? Heräsin just, erikoiselta näyttää aika-ajot tällä hetkellä. Yheksältähän ne alkaa... |
Jani The Rock 05.03.2005 10:10:39 | |
---|
Aika-ajojen eka puolisko ei olis voinu mennä yhtään paremmin. Etenkin Raikkosta ja Schumia ajatellen. Saas nähdä mikä on ilmanala toisissa ajoissa. Mielenkiintoinen kisa on ainakin tulossa. Kun noita aika-ajosysteemejä ja muita sääntöjä tossa nyt on muutenkin justeerailtu ja pähkäilty, niin mullakin olis idis. Aika-ajot ajettais näin, mutta lähtönä olis samanlainen hurrikaanilähtö kuin Salpausselän kisojen yhdistetyssä eilen. Ja vaikkei spiraalimuodostelmasta lähdettäiskään, niin aikaero muutettaisiin kumminkin takamatkaksi. Yksi sekunti vois olla vaikka 100 metriä. Vois olla vaan vähän hankala toteuttaa, kun kaikille tarvittais omat lähtövalot. Höhö. The road never ends for me, kid. |
Tympee Huttunen 05.03.2005 10:24:19 (muokattu 05.03.2005 17:24:54) | |
---|
Hyvä meininki tosiaan ekoissa aika-ajoissa. Hyvin vähän voi johtopäätöksiä muuttuvien olosuhteiden perusteella vetää. Ehkä yllättävintä oli Coulthardin hitaus Klieniin verrattuna. David kuitenkin ajoi Klienin jälkeen ja kuivuvalla radalla. Ehkä Liuzzi nappaakin Davidin paikan jo kauden kuluessa? No, kausi on vasta alussa ja eiköhän herra leukakin lämpene. Mark Webber oli suorastaan tyrmäävä Heidfeldiin nähden. Tosin radan kuivuessa ajat paranivat hetkessä. BAR oli yllättävän hidas. Muistaakseni Buttonilla oli hyvä sauma kunnon aikaa varten, mutta kahdeksas sijoitus siihen nähden on suorastaan surkea. Sato veti ulos jo lämmittelykierroksella ja Villeneuvekin pyörähteli, ei mikään yllätys. Schumilla on itse kisaan aikamoinen suoritus edessä. Häntäpään sijoitus on luvassa varmasti (edit aika-ajoissa). Kimi voi yhden päänahan seuraavissa aika-ajoissa saalistaa, intialaisen Karthikeyanin kahdeksan kymmenyksen etumatka on helposti kurottavissa. Kaulaa seuraaviin on kyllä niin paljon, että ilman ulosajoja tms. ei Kimi yhdeksättä sijaa ylemmäs nouse. |
Rakkikoira 05.03.2005 11:00:44 | |
---|
Kyllä nämä aika-ajot pesee viimevuotiset. Itse kisasta tulee varmasti mielenkiintoinen, vaikka toiset aika-ajot on vielä ajamatta. Ei heti kauden ekassa kisassa tarvitse nähdä punaista eturivissä. Vielä ei tiedä minkälaisessa iskussa Ferrarit ovat, tai mitkään muutkaan tallit. |
Quark 05.03.2005 18:03:57 | |
---|
Aika-ajot ajettais näin, mutta lähtönä olis samanlainen hurrikaanilähtö kuin Salpausselän kisojen yhdistetyssä eilen. Semmonen startti olis asiaa kuin ainakin joskus Le Mansin 24 tunnin ajoissa on muistaakseni ollut. Eli autot on parkissa radan toisessa reunassa ja ukot juoksee merkistä kauheeta ravia autoille ja kaasuttaa matkaan. En tiedä aloitetaanko sitä enää noin. Voi olla että se on jonkun tylsän turvallisuussäädöksen perusteella muutettu, mutta tietääkseni joskus näin on ollut. Tai sitten olen vain väärässä. Ei kannata yrittää spakaatia alastomana. Peräaukko voi imeytyä alipaineella lattiaan. -Markus Kajo- |
Jani The Rock 05.03.2005 20:37:30 | |
---|
Semmonen startti olis asiaa kuin ainakin joskus Le Mansin 24 tunnin ajoissa on muistaakseni ollut. Eli autot on parkissa radan toisessa reunassa ja ukot juoksee merkistä kauheeta ravia autoille ja kaasuttaa matkaan. En tiedä aloitetaanko sitä enää noin. Voi olla että se on jonkun tylsän turvallisuussäädöksen perusteella muutettu, mutta tietääkseni joskus näin on ollut. Tai sitten olen vain väärässä. Kyllä sä olet oikeessa. Ja sitä on ollut muissakin kisoissa kuin Le Mansissa. Saatanan tyylikästä kyllä. Nykyään ei enää edes sanota, että "gentlemen, start your engines", kun käynnistely on ihan muiden tyyppien hommaa kuin kuskien. The road never ends for me, kid. |
AP 05.03.2005 20:41:40 | |
---|
Kyllä sä olet oikeessa. Ja sitä on ollut muissakin kisoissa kuin Le Mansissa. Saatanan tyylikästä kyllä. Nykyään ei enää edes sanota, että "gentlemen, start your engines", kun käynnistely on ihan muiden tyyppien hommaa kuin kuskien. Jep. Eikä ole muutenkaan enää yhtä paljon hommaa ajamisessa. Keke Rosberg sitä joskus myhäili, että 80-luvulla sentään piti itse vielä vaihtaa vaihteetkin ihan perinteisen kaavan mukaan eli painaa kytkintä ja iskeä vaihdekeppi uuteen asentoon ja taas mentiin. Oli kuulemma jossain Monacossakin ohjaamo täynnä käsiä, kun rata on yhtä hidastusta ja kiihdytystä ja koko aijan pitäisi vaihdella. Nykyäänhän sitten sekin homma hoidetaan tylsästi rattinapeilla ja tietsikka auttaa puolet. Boooooring. Mutta kylä silti aion aamusella yrittää katsoa kisan. Oma veikkaus on, että kyllä se Schumacher taitaa koko paskan voittaa, mutta kakkos-kolmossijoille nousee joku odottamaton taho. K100 #7 |
Jani The Rock 05.03.2005 20:57:34 (muokattu 05.03.2005 21:00:33) | |
---|
Jep. Eikä ole muutenkaan enää yhtä paljon hommaa ajamisessa. Keke Rosberg sitä joskus myhäili, että 80-luvulla sentään piti itse vielä vaihtaa vaihteetkin ihan perinteisen kaavan mukaan eli painaa kytkintä ja iskeä vaihdekeppi uuteen asentoon ja taas mentiin. Oli kuulemma jossain Monacossakin ohjaamo täynnä käsiä, kun rata on yhtä hidastusta ja kiihdytystä ja koko aijan pitäisi vaihdella. Nykyäänhän sitten sekin homma hoidetaan tylsästi rattinapeilla ja tietsikka auttaa puolet. Boooooring. Mutta kylä silti aion aamusella yrittää katsoa kisan. Muistaakseni noihin aikoihin Monacossa piti vaihtaa keskimäärin joka toinen sekunti. On siinä ollut handu kovilla, ja kytkin ja loota myös. Tossa kun kattelin noita aika-ajoja tuli mieleeni, että kyllä noita teknisiä apuvälineitä pitäis karsia rankalla kädellä. Nappivaihteistot ensinnäkin helvettiin. Turvallisuuteen liittyvät systeemit sais jäädä. Kun rokkenrollissakin soittaa mies ja vehkeet eikä pelkkä nimi, niin kyllä formuloissakin miehen eikä tietokoneen pitäs ajaa sitä autoa. Siis AJAA, eikä vaan kuljettaa. Nyt voitaskin muuten ottaa veikkaus siitä, kuinka korkealle Schumi nousee kisassa. Palkintopalliin mä en jaksa uskoa, mutta viidenneksi voi olla mahdollisuuksia jos ei vehkeet hajoa tai tapahdu jotain muuta. Schumacher ei tarttis enää yhtään maailmanmestaruutta, mutta kyllä sen osakkeet nousi mun silmissäni kun se lahjotti niin paljon rahaa tsunamin uhreille. Ja jos mestaruudesta kauden lopussa vääntävät Schumi ja Räikkönen, niin mä istun kyllä telkkarin ääressä Saksan lippu toisessa ja Ferrarin lippu toisessa kourassa. The road never ends for me, kid. |
Tympee Huttunen 05.03.2005 21:22:06 | |
---|
Aika tempun Schumi tekee jos palkintopallille nousee. Auton ei pitäisi olla parhaassa iskussa ja kaikki tietää, että rajut ajulinjat ohitukset syövät renkaita. Silti, Ferrari on Ferrari ja Schumi on Schumi. Pisteille nousee melko varmasti, mutta ken tietää? Yllätyksiä on luvassa ja hyvä niin. Pakko herätä aamulla katsomaan. Kimi voittaa. |
Alpha 06.03.2005 03:50:42 | |
---|
Noniin nöösit. Tunnin päästä alkaa. |