Aihe: 4D: Itsemurha netissä
1 2
Royal Banzai
18.11.2004 17:10:49

En tiedä tunteeko Krice sitten pelkästään joitain säälittäviä feikkaajia, aivan sama. Mutta jos et, niin pidä turpasi kiinni kun et asiasta tiedä paskankaan vertaa.

Oho. Kricelle riittää pelkkä näyttäytyminen, että sille suututaan.
Rattata
18.11.2004 17:24:15
Oho. Kricelle riittää pelkkä näyttäytyminen, että sille suututaan.

En Kricelle suuttunut, aivan sama olisiko kirjoittaja ollut itse Johtaja. Onhan täällä nyt ennenkin käytetty vähän karkeampaa ilmaisua. Tarkoituksena ei ollu Kricelle kettuilla, halusin vaan tuoda oman näkökulmani asiaan.
"Munsta varpaille puhuminen on jotenkin kiihottavaa." -Mark-Ken
IMIK #23 IHKK#18 Pastilli?
Krice
18.11.2004 20:27:32

En tiedä tunteeko Krice sitten pelkästään joitain säälittäviä feikkaajia, aivan sama. Mutta jos et, niin pidä turpasi kiinni kun et asiasta tiedä paskankaan vertaa.

Kerroinpahan vaan sellaisesta ilmiöstä mihin olen törmännyt. Jokaisen tarina ei ole samanlainen, mutta siitä olen melko varma, että jotkut oikeasti käyttävät itsemurhalla uhkailua hyväkseen. Eivät ehkä edes tietoisesti, mutta eivät näytä paljon ajattelevan sitä miten varuillaan lähimmäiset joutuvat jatkuvasti olemaan. Se oma ahdinko tuntuu olevan maailman tärkein asia, johon muutkin pitää vetää mukaan.
Malevolent
18.11.2004 20:45:42 (muokattu 18.11.2004 20:46:24)
Tämä saattaa kuulostaa aika rankalta mielipiteeltä, mutta mielestäni nuo itsemurhalla uhkailevat ovat ääliöitä. Sitten niitä pitää alkaa paapomaan ja kaikki pitää tehdä niiden pillin mukaan. Yhtäkään poikkinaista sanaa ei saa sanoa, muuten tulee taas itkua ja uhkailua. Saamarin ongelmanuoret. Ne on kasvatettu jossain villakopassa ja heti kun joku menee pieleen niin alkaa "masennus" ja itsemurhalla uhkailu. Jotkut kyllä voivat toteuttaakin uhkauksensa, mutta se on ihan eri asia.

Hyvin turiset. Leikitään että sait plussan.
Tämmöisiin tapauksiin olen minäkin törmännyt, enkä paria minuuttia kauempaa ole jaksanut kilttiä ja ymmärtäväistä esittää. Onneksi nuo ovat sitten myöhemmin osoittuneet pelkiksi uhkailuiksi, eikä kukaan ole tyhmyyksissään edes veistä lähelle menneet.
Itsemurha on vakava asia (vaikken sitä ymmärräkkään), ja juuri sen takia nuo "masentuneet" teinit ottavat päähän. Jos mulle tulisi joku 13-vuotias sanomaan että "mä tapan itteni", todennäköisesti opastaisin suorimman reitin lähimmille rautatiekiskoille, olettaen että "ei se kuitenkaan..".

Tuosta dokumentista sen verran, että ei se pahemmin tunteita herättänyt. Vähän vain kävi sääliksi niitä kahta nettikaveria joiden päivät menevät käytännössä kokonaan toistensa tukemisessa.
Rattata
18.11.2004 21:58:10
Kerroinpahan vaan sellaisesta ilmiöstä mihin olen törmännyt. Jokaisen tarina ei ole samanlainen, mutta siitä olen melko varma, että jotkut oikeasti käyttävät itsemurhalla uhkailua hyväkseen. Eivät ehkä edes tietoisesti, mutta eivät näytä paljon ajattelevan sitä miten varuillaan lähimmäiset joutuvat jatkuvasti olemaan. Se oma ahdinko tuntuu olevan maailman tärkein asia, johon muutkin pitää vetää mukaan.

En yhtään epäile etteikö tuollaisia tapauksia olisi myös, mutta itse en juurikaa sellaisia tiedä, tai tiedän mutten tunne heitä lähemmin. Yleensä oikeasti itsemurhaa haitoneet eivät juurikaan halua siitä kenellekään puhua ja tiedottaa vaan hiljaa itsekseen taakkaansa painavat. Alkuperäisessä tekstissäsi yleistit kohtuullisen karkeasti, siitä vähän hermostuin.
"Munsta varpaille puhuminen on jotenkin kiihottavaa." -Mark-Ken
IMIK #23 IHKK#18 Pastilli?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)