Aihe: Amélie. Tänään. Tv1.
1 2
zernobyl
04.09.2004 00:13:55

Mahtava ohjaus, täydellisiä ja vahvoja roolihahmoja, todellakin hyväntuulinen elokuva ja hieno juoni. Jotain asioita en tosin ihan täysin tajunnut (miten se korjausmies loppujen lopuksi liittyi mitenkään mihinkään?), mutta loppujen lopuksi hienoa työtä. Olihan tuo ihan ranskanopintojenkin kannalta mukavaa katsottavaa.

EDIT: Ja on se Audrey Tautou aika nätti.

Minä käsitin, että toi korjaajamies olis toiminu jonkinnäkösenä linkkinä niitten haavemaailmoitten välillä. Tai sitten ei.

Hieno elokuva. Helvetin upea ohjaus, loistavat näyttelijät. Visuaalisesti ehkä viehättävin leffa, jota on.
It's just a Ride -Bill Hicks
jazzy
04.09.2004 13:04:25
Muhun se iski jo pari vuotta sitten, mutta viime vuonna kolahti uudestaan, ja KOVAA! Todella hyvä, yksi lemppareistani! Kaikki on niin hyvää, lavastus, ohjaus, musa, juoni... :)
Vaikka yleensä kammoksun siirappia, tässä se maistui!
Joskus olet enemmän oikeassa kun olet väärässä kuin jos olisit oikeassa.
pierumooses
04.09.2004 13:35:48
no hyi mitä jöötiä
SKIBIDUWEINAU
ChangeOfSeasons
04.09.2004 13:47:41
yritin intissä tuota leffaa hieman pojille esitellä mutta ei oikein tainnut upota kaikille :) loistava !
If my teen years were supposed to be the best years of my life, just kill me now !
TiMiTheShiT
04.09.2004 14:22:41
Kyllä. Ehdottoman tyylikkäästi ohjattu elokuva, täynnä hienoja juttuja.

, mutta ei liikoja kikkailuja........
he he heeh heh heh uuh hah hah haa |"kuinka moni oikeesti on sitä mieltä, että ihmisyys ja luonto on luotu raivattavaks tieltä?" -Jukka Poika-|
Peki
04.09.2004 17:28:05
turha sitä sen enempää selitellä - hyvä leffa. oon nähny ennenki.
ja loistavat musiikit. tykkäsin tosta haitarimeiningistä.
"Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann
el Bastardo
04.09.2004 17:55:01
Oh, loistelias elokuva! Amélie oli ensimmäinen ihka omalla dvd-soittimella katsottu elokuva, ja senkin tähden erikoisessa asemassa. Värikylläisyys, hieno tarina, hauskat yksityiskohdat, musiikki ja äänimaailma, kaikki on hyvin tasapainossa. Tämä elokuva ei mun mielestä ole chick flick tosiaankaan, vaan hullaannuttava parituntinen sellaisille ihmisille, joita nykyajan kyynisyys ei ole vielä kokonaan nujertanut. Ei voi olla hymyilemättä.

Ja Audrey Tautou on söpö! :)
Juugeli
04.09.2004 20:58:26
Olenkohan minä nyt ihan huono, kun en tykännyt tästä? Alkupuoli oli ihan viihdyttävä ja sai jopa nauraa, mutta jo 40 minuutin kohdalla aloin odottelemaan että lehva jo loppuisi.
Älä tule paha kakku, tule hyvä kakku IHKK #3
ava
04.09.2004 22:32:26
Äh, unohdin katsoa tämän leffan :( Olisin halunnut.
Thank God For The Suffering.
Lähikauppias
05.09.2004 04:55:32

Olenkohan minä nyt ihan huono, kun en tykännyt tästä?

Jep.
jannu
09.09.2004 03:23:29
Ehdottomasti kannattaa myös katsoa Audrey Tautoun tähdittämä elokuva Rakastaa.. ei rakasta. Vaikuttaa ehkä siirappiselta rakkausstoorilta nimensä ja kansiensa perusteella, mutta se on vähän muuta kyllä. Se on oivallinen thrilleri.

Tämä meni jo spoilauksen puolelle.
"Reklamoinnissa ynnä muussa kirjallisessa valittelussa on kuitenkin muistettava kaks pää-sääntöä:
Perkele kirjoitettaan piänellä, paitti virkkeen alusa.
Kuritushuone o yhdys-sana...
Noilla pärjääpi."
-fox
Heavy Metal Machine
09.09.2004 11:35:41
Tämähän oli oikeasti todella hyvä elokuva!!
with the sugar sickness you spy the kidnap kid
Deep Shadow
09.09.2004 12:06:35
Kerrassaan loistava elokuva oli. Onneksi tuli katsottua...
~Nyt sanat on sanottu, laulut on laulettu, aamun koittaessa ilta jo hämärtää~
Paijukainen
10.09.2004 21:26:30
kerrassaan loistava. Kuuluu ehdottomasti lempileffoihini,
tarrautuminen ja tapa ottaa esille pienet asiat ja yksityiskohdat ihastuttaa.
soittaminen on ainakin tapa unohtaa kaikki muu
DJKaaos
12.09.2004 11:26:25
Ei leffa oikein mua sytyttäny.

voiko paremmin enää sanoa.
Jos et tarvitse etkä halua jotakin, sitä on runsaasti tarjolla
Vilppu
12.09.2004 13:30:19
Amélie on tosi jees. Tulee hyvä mieli. Puutarhatonttu maailmanympärimatkalla oli vinkeä idea.
Tulevaisuus on ajanjakso, jolloin liiketoimemme menestyvät, ystävämme eivät petä ja onnemme on varma. - Ambrose Pierce -
tollo
13.09.2004 18:13:15

Harvoinpa tulee vastaan yhtä mestarillisesti toteutettuja pätkiä. Sekä sisällöltään että ulkoasultaan.

Romanttiset komediat on hanurista, mutta tämä oli mahtava! KYBÄ!
Melua
14.09.2004 14:05:32
Se on ihana elokuva. Mä tykkään älyttömästi. Sillon pari vuotta sitten jo tykkäsin. Musiikit on kans hyvät.
KTR
17.09.2004 12:31:47
Katsottiin tänään koulussa tuo pätkä. TV:n puolelta tullessa missasin. Mahtava leffahan se oli. Pidin suuresti värimaailmasta ja tunnelmasta. Henkilöhahmot olivat kiinnostavia ja hauskoja. Tuollainen naivi hyväntahtoisuus ja "satumaailmaisuus" vetoaa suuresti. Ja se, että elokuvassa oli onnellinen loppu oli myös erittäin miellyttävää.
Hyvin kuvattu, eteni mukavasti. Ei tullut kyllästymistä.

Tuon katsomisen jälkeen tuntuu maailma taas vähän aikaa värikkäämmältä ja paremmalta paikalta. Pitää katsoa toistekin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)