Aihe: World Idols?
1 2
blastoff
26.01.2004 19:34:01
Onneks se häpäistään aina Conan O´Brienin ohjelmassa, hehe... Siinä menee Idolssituomariltakin pinna kireälle kun Triumph The Insulting Comic Dog pääsee lauteille...

Joo, meni kaveri aika hijaiseksi. :) Pari aiheeseen liittyvää videopätkää:

www.nbc.com/nbc/Late_Night_with_Con … /video/iFilm/triumph_simon_rv.shtml
www.nbc.com/nbc/Late_Night_with_Con … n/video/iFilm/triumph_idol_rv.shtml
Stain
26.01.2004 20:30:11 (muokattu 26.01.2004 23:03:22)
Se Belgian heppu veti kyllä aika komeasti Nirvanaa. Itseasiassa huomattavasti paremmin Kuin Cobain koskaan.

Haistelehan huilua. Ei kukaan voi vetää paremmin kuin alkuperäinen laulaja/säveltäjä.
Planned a show Treasoned my roots Ice cream snow See you in June
jussiohman
26.01.2004 21:18:32
Haistelehan huilua. Ei kukaan voi vetää paremmin kuin alkuperäinen lauluja/säveltäjä.

Totta. Ei Kurttia paremmin tuota piisiä vedetä. Hiör wi are näy entertein aas.
"Tapelkaa pojat, saatte tupakkia"
Juugeli
26.01.2004 21:23:44
Totta. Ei Kurttia paremmin tuota piisiä vedetä. Hiör wi are näy entertein aas.

Jep, niin että haisteleppa vain huilua ja meikän nahkahanuria, helvetin kerettiläinen!
I don't give a damn if you don't like me, coz I don't like you, coz you're not like me (Jimmy Pop)
depe
04.02.2004 16:49:23
Imaisin huvikseni netistä tämän Kurt Nielsenin levyn. Ihan hyvinhän se vetelee. Aika Bonomainen ääni tosiaan. Löytyi myös aika hyviä vetoja Norjan Idols kisasta, mm. A-han Hunting High and Low sekä U2:n Stuck in a Moment.
"To survive a war, you gotta become war" - John Rambo
hanuristi
04.02.2004 17:38:06
sillä yhellä ukkelilla taisi olla jotain kouristuksia...
"Ja sä voit painua vittuun!Tossa on ovi,sä tiedät myös että sen takana on ulko-ovi.Sitä vastapäätä on taka-ovi ja sen vieressä on väli-ovi.Väliovesta sisään ja vasemmalle ni siinä on vessan ovi!"
Alttoviulisti
06.02.2004 18:42:12

Tulihan se kateltuu...se nainen joka oli hieman Alicia Keysin näkönen laulo tosi hyvin, mä tykkäsin todella siitä.
Hobitti yllätti:)...
Souladelic
28.02.2004 11:02:43

Säkkärätukkainen poju lauloi kivasti ja hymyili sydämestään. :) Ich liked.
Sldc
maelstrom
28.02.2004 18:06:13
Haistelehan huilua. Ei kukaan voi vetää paremmin kuin alkuperäinen laulaja/säveltäjä.

Onkos tuohon joku sääntö?
On ässäarpa syntyä Suomeen.
Käyttäjätunnus
28.02.2004 18:20:42
Se Belgian heppu veti kyllä aika komeasti Nirvanaa. Itseasiassa huomattavasti paremmin Kuin Cobain koskaan.

Hei!Älä viitti...vähemmästäki tappanu ;P
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former" -Albert Einstein
trx
29.02.2004 13:35:35
Hobitti ja Alicia-Keys-wannabe olivat loistavia esityksiä.

Nirvana väittelyssä yhdyn toteamukseen, että ei alkuperäistä parempaa voi olla, se on paradoksaalista, etenkin taiteesta puhuttaessa. Ajatuksenakin aika lapsellista.
mitä *ttua? kysyi bill clinton
Woc
29.02.2004 15:51:43

Nirvana väittelyssä yhdyn toteamukseen, että ei alkuperäistä parempaa voi olla, se on paradoksaalista

Miksi se olisi paradoksaalista? Tottakai parempi laulaja saattaa laulaa paremmin huonon laulajan tekemän biisin, kuin tämä huono laulaja itse.
Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna
maelstrom
29.02.2004 16:12:58
Kyllä minun mielestäni ainakin Vesa-Matti Loiri vetää Vanhoja Poikia Viiksekkäitä jokseenkin paremmin kuin Vainio itse.
On ässäarpa syntyä Suomeen.
Travis Bickle
01.03.2004 01:34:54
Miksi se olisi paradoksaalista? Tottakai parempi laulaja saattaa laulaa paremmin huonon laulajan tekemän biisin, kuin tämä huono laulaja itse.

Mielipiteeni tuosta belgialaiskundista perustuu juuri tähän yhteen kuulemaani biisiin, ja sen perusteella voin ainakin minä todeta että Cobain oli parempi/monipuolisempi/omaperäisempi laulaja.
Cobainilla tietysti se etu että levytettyä historiaa löytyy muutaman levyllisen verran, kun taas belgialaiskundin panos lepää yksinomaan yhden esitetyn kappaleen varassa.
trx
01.03.2004 10:54:08
Lähinnä hain takaa sitä, että kun on originaali biisi, niin se on mielestäni se ainoa oikea ja paras (tosin biisinhän ei tarvitse miellyttää minua, mutta nyt on kyse käsitteestä). Jos joku tekee sitten oman versionsa biisistä (kuten belgialainen teki oman tulkinnan nirvanasta), ei sitä mielestäni tulisi mitata edes samalla tasolla, millä alkuperäinen on, sillä biisihän on taas oma tulkinta ja siten oma laulunsa. Täten tämä uusi biisi on paras tulkintana.

En ole ääretön nirvana fani. Pidän joistain ralleista, mutta muuten kyseinen orkesteri ei kosketa minua lainkaan. Kun kuulin belgialaisen version kyseisestä laulusta (jonka nimeä en muista), arvelin että imitaationa aika hyvä, joskaan ei korvaa alkuperäistä, sillä kuitenkin alkuperäinen on luonut pohjan, jota muut voivat hyödyntää.

Perustan edelliset väitteeni siihen, että alkuperäistä parempaa ei voi olla, koska mikäli alkuperäistä versiota ei ole olemassa ei siitä voida tehdä jatkotulkintoja, jotka voivat olla esimerkiksi laadullisesti (soinnut vast.) parempia. Tähän muutokseen tarvitaan tietysti aina edellinen versio ja se on omalla tavallaan pakkiin kusemista, jos sitä aletaan "parantelemaan". HUOM! Nyt tulee erottaa itse laulun kritisointi ja laadun arviointi isommassa kontekstissa.
mitä *ttua? kysyi bill clinton
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)