J.Hollström 06.10.2011 10:21:09 | |
---|
Ronttimus: Käyttäisin kyllä MS-DOS:ia mielummin kuin maccia. Ethän sä poju ollu edes syntynyt kun MS DOS oli käyttiksenä. |
juuso a 06.10.2011 10:23:03 | |
---|
J.Hollström: Ethän sä poju ollu edes syntynyt kun MS DOS oli käyttiksenä. Mie olin. Se oli hieno käyttöjärjestelmä se. "Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi." |
Ronttimus 06.10.2011 10:23:37 (muokattu 06.10.2011 10:25:59) | |
---|
J.Hollström: Ethän sä poju ollu edes syntynyt kun MS DOS oli käyttiksenä. Kyllä ihmiset kuuntelee 50-luvun musiikkiakin 2010-luvulla, näin vertauksena. Oon kyllä MS DOSia käyttänyt paljonkin, hieno järjestelmä oli se! "Heh heh-mies iskee jälleen. Annoin -:ksen." -Kailis |
Milkop 06.10.2011 10:28:57 | |
---|
juuso a: Mie olin. Se oli hieno käyttöjärjestelmä se. Ei tosin niin hieno kuin Commodore BASIC. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
juuso a 06.10.2011 10:36:37 | |
---|
Milkop: Ei tosin niin hieno kuin Commodore BASIC. Sehän se vasta hieno olikin! Meikäläisen eka tietokone oli juurikin C64. "Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi." |
Gandhi 06.10.2011 10:45:25 (muokattu 06.10.2011 10:46:35) | |
---|
Milkop: Ei tosin niin hieno kuin Commodore BASIC. Alotusruutu oli kyllä mahtava. Sellanen "Come on, bring it on motherfucker!" -fiilis siinä. E: Myöskin C64 ensimmäisenä koneena. Omistan sen muuten edelleen, mutta levyasema eikä edes kasettiasema toimi enää :( |
kozmik 06.10.2011 10:50:08 | |
---|
Ronttimus: MS DOS Oi niitä aikoja! Silloin oli tietokoneilussakin jotain hohtoa, kun piti käydä käynnistystiedostoja rukkaamassa, että sai pelejä toimimaan. Piti oikeasti vähän tajutakin jostain jotain. Ah niitä kultaisia muistoja, kun Ultima 7:n VooDoo-muistinhallintasysteemi ei tykännyt koneen omista muistinhallintasysteemeistä ollenkaan, melkoista säätöä oli se... Nykyisiä vehkeitä osaa kuka tahansa taliaivo käyttää, ei ollenkaan niin siistiä. DOSBoxilla touhutessa voi sentään aina vähän verestää vanhoja muistoja, vaikka ei käynnistystiedostojen kanssa tarvikkaan värkätä. Meneepäs nyt OT:ksi. RIPpiä vaan Jobsille. "Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine |
juuso a 06.10.2011 11:03:26 (muokattu 06.10.2011 11:03:47) | |
---|
Mie osaan vieläkin komentolinjalla peeloilla. Kyllä se 5 vuotta MS-DOS:ia painui sen verran hyvin selkäytimeen. Ei nykynuoret tajua mistään mitään. Toista se oli ennen.:P E: Sori offari. "Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi." |
Jormaz 06.10.2011 11:18:35 | |
---|
juuso a: Mie olin. Se oli hieno käyttöjärjestelmä se. Se oli paras! Ainakin oli luotettava. Niijoo RIPPII!Q!!"W No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
Stradlin 06.10.2011 11:22:58 | |
---|
J.Hollström: Ethän sä poju ollu edes syntynyt kun MS DOS oli käyttiksenä. Kyllä se ainakin mun kaveripiirissä oli vielä aika laajalti käytössä, kun pikkupoikina jotain doomia, civilizationia ja ties mitä kaikkea pelailtiin. "Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori |
kk80 06.10.2011 11:39:06 | |
---|
Gandhi: Se, että kursori liikkuu ruudullas on Steven ja kavereiden kolttosia. Vaikka olihan se MS-DOS kova juttu aikanaan. Ei muuten taida pitää paikkaansa. Nettilegendan mukaan graafisen käyttöjärjestelmän esiaste kehiteltiin Xeroxilla ja sieltä se sitten vara.. implemoitiin MS:n ja Applen toimesta niiden omiin projekteihin. Toista se on nykyään. Patenttikäräjillä ollaan milloin mistäkin syystä. Dos on ihan mainstream juttu, tosi miehet käyttää NeXTiä. http://www.youtube.com/watch?v=j02b8Fuz73A Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! |
AP 06.10.2011 14:41:47 | |
---|
juuso a: Mie olin. Se oli hieno käyttöjärjestelmä se. Ja dossin päällä sitä aika monta polvea windowssiakin pyöri, ellen väärin muista. Vaan kyllä varmaan Jobs ja Apple olivat sellaisia sparraajia muille, että hyvä niin. Applen vehkeistä ei ole minulla mitään käsitystä mutta luoja tietää millaista roskaa nämä muut olisi jos ei kukaan olisi sivusta kirittänyt. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Veikko 06.10.2011 15:15:53 | |
---|
"Ihmisen Jumala rakensi variksenpelättimestä, apinasta ja niistä tunteista, jotka jäivät yli kun lammas oli luotu." - Hotakainen, Syntisäkki |
Eemil 06.10.2011 15:33:16 | |
---|
AP: Ja dossin päällä sitä aika monta polvea windowssiakin pyöri, ellen väärin muista. Nörttikaveri joskus sanoi samaa. Muistaakseni XP on ensimmäinen winkku joka ei ollut dossipohjainen. |
Meadow 06.10.2011 16:40:19 (muokattu 06.10.2011 16:43:50) | |
---|
Kyllähän tämä veti hiljaiseksi, vaikka olikin odotettavissa. Steve Jobs oli karismaattinen visionääri ja markkinointinero, joka perusti yhden historian menestyneimmistä yrityksistä autotallissaan pojankloppina. Miehen poissaolon huomasi heti OS X Lionin ilmestyessä - Jobs ei täysissä voimissaan olisi koskaan kelpuuttanut markkinoille moista bugikasaa. Väitän myös Apple II:n olleen merkittävin askel tietokoneiden kehityshistoriassa heti tietokoneen keksimisen jälkeen. Itselläni on käytössä paljon Applen tuotteita ja olen ollut kovin tyytyväinen niihin, mutta Apple-uskontoon ja henkilökulttiin en ole koskaan samaistunut. Kevyet mullat Jobsille. |
Point 06.10.2011 17:08:51 | |
---|
Oh man, ilkeä juttu. Kevyet mullat. Varmasti hieno mies oli kyseessä, harmi kun joutui sairauden uuvuttamaksi. |
Ronttimus 06.10.2011 19:26:31 | |
---|
"Heh heh-mies iskee jälleen. Annoin -:ksen." -Kailis |
Hanok 06.10.2011 20:38:09 | |
---|
Eemil: Nörttikaveri joskus sanoi samaa. Muistaakseni XP on ensimmäinen winkku joka ei ollut dossipohjainen. No ei nyt sentään. Win 3.x, 95, 98 ja ME olivat DOS-pohjaisia. XP taas kuuluu Windows NT-linjaan, jossa oli sitä ennen ilmestynyt ainakin NT4 ja Win 2000. XP oli kylläkin ensimmäinen laajasti kotikäyttäjille markkinoitu Windows, jossa ei ollut DOSsia pohjalla. Applen suurin ansio taitaa olla se, että muiden toimivat ideat on onnistuttu jalostamaan toimiviksi ja kaupallisesti menestyneiksi tuotteiksi. Kyllä kai tässä on Jobsilla ollut varsin merkittävä rooli. |
Gandhi 06.10.2011 20:51:29 | |
---|
kk80: Ei muuten taida pitää paikkaansa. Nettilegendan mukaan graafisen käyttöjärjestelmän esiaste kehiteltiin Xeroxilla ja sieltä se sitten vara.. implemoitiin MS:n ja Applen toimesta niiden omiin projekteihin. Toista se on nykyään. Patenttikäräjillä ollaan milloin mistäkin syystä. Paljon mahdollista, patentti on kuitenkin Jobsin nimissä/Applella. |
Jormaz 06.10.2011 21:12:45 | |
---|
Xeroxin keksintö taisi olla myös hiiri. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |