Aihe: 24.6 TV2 Sensuela (K18)
1 2
Lennu
27.06.2011 13:48:56

hullu_ukko: Eikö sellaiset julkaisut, joita Valtion elokuvatarkastamo ei ole koskaan virallisesti tarkastanut, ole automaattisesti noita K-18 -leimattuja? Ainakin DVD-julkaisuissa oon muistaakseni tuollaiseen törmännyt.

Tää olis tietty houkuttelevin selitys.
Antakaa rahaa.
bedlam
27.06.2011 13:56:42 (muokattu 27.06.2011 14:01:45)

hullu_ukko: Eikö sellaiset julkaisut, joita Valtion elokuvatarkastamo ei ole koskaan virallisesti tarkastanut, ole automaattisesti noita K-18 -leimattuja? Ainakin DVD-julkaisuissa oon muistaakseni tuollaiseen törmännyt.

Ei tuo vaikuta siihen, että tv-esityksessä mainitaan tuo ikäraja. Ihmemies (K-18). Kyllä tuo ihan oli alunperinkin K-18.
hullu_ukko
27.06.2011 14:00:10
bedlam: Ei tuo vaikuta siihen, että tv-esityksessä mainitaan tuo ikäraja. Ihmemies (K-18). Kyllä tuo ihan oli alunperinkin K-18.

Tämä selvä, kyllä tuo mun teoria vähän erikoiselta tuntuikin, kun sitä mietin. Olihan tuo leffakin toki melko häiriintynyttä paskaa, joten kai sekin selittää tuon leiman osaltaan.
Fee-fi-fo-fum, I smell Kraft Dinner!
ozz3
27.06.2011 14:58:24
Kulkunen: K-18 -leima herätti juhannusporukkamme mielenkiinnon illan aikana, mutta 15 min katselun perusteella ei kyllä syitä moiselle löydetty. Osaako joku sanoa mikä leffassa on aikanaan kyseisen tuomion saanut aikaan?

Leffassahan purraan kivespussit rikki! Aslakin kosto!! Ja pääosan naikkonen myydään lopussa Reeperbahnille huoraksi!

Onhan tuo kait silloin aikanaan ollut aika likaista meininkiä, nykyään lähinnä "älä tee mitään näin kun teet elokuvaa" -opas.
M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39
StJerky
27.06.2011 15:57:02

Jeh. "Pieni Talo Preerialla" DVD-bokseilla oli alussa K-18 ikäraja juuri tuosta syystä.
Epämuusikko
27.06.2011 17:28:15
Oliko poronsalvonta-kohtauksen taustamusiikkina Valkoinen Peura?
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Kulkunen
27.06.2011 17:30:39

Edellisiin kommentteihin vielä lisäten, telkku.comissa taisi olla maininta, että kyseessä nimenomaan oli ensimmäinen suomalainen elokuva, jolle VET on K-18 -merkinnän lätkäissyt.

Tuo DVD-homma olikin tiedossa. Se taisi olla julkaisijalle sen verran kallista hupia tarkastuttaa julkaisunsa, että parempi pistää suosiolla K-18 -merkinnällä tuote myyntiin, kuten Ihme-MacGyverin ja Pieni talo preerialla tapauksissa oli.
Meillä oli aivan ihana iltapvä.Osa asukkaista kutoi | Revulsion | of Pain
dfer
27.06.2011 19:37:00 (muokattu 27.06.2011 19:37:28)
Mies ja alaston ase ykkösessä Frank Drebin mainitsee että yksi hienoimmista tavoista kuolla olisi se kun lappalainen puree säkit irti. Sattumaa???
KooAa
28.06.2011 01:40:11
Sellaisen ajan arvostelu on helpointa mitä ei itse ole elänyt.
It ain't what you do, it's how do you do?
jannu
28.06.2011 03:09:09
Teuvo Tulio on ok. Ennen säkin olit.
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
HaloOfFlies
28.06.2011 09:20:12 (muokattu 28.06.2011 09:22:34)

Kaikista eniten hämmennystä herättää leffan käsikirjoittaja: Regina Linnanheimo. Eikös hän ole yksi Suomen kaikkien aikojen näyttelijöistä?

Ja tuo Mies ja alaston-ase-repliikki tosiaan. Olisivatkohan tekijät sattumalta nähneet Sensuelan jossain?

Alunperinhän leffassa on puhuttu englantia, mutta se on dubattu suomeksi. Jossain arvostelussa luki näin.
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
AP
30.06.2011 23:43:13
KYLLÄ. Tuli katsottua äsken tallenteelta vähän harppoen tämä, eikä voi kuin ihailla. Elokuva, jossa mies melkein heti kättelyssä puree porolta munat irti, on jo jotain. Myös lentokonetrikit olivat erinomaisia, samoin seksikohtauksista huokuva intohimo.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Funkånaut
30.06.2011 23:58:56

danny: Ja tuo Mies ja alaston-ase-repliikki tosiaan. Olisivatkohan tekijät sattumalta nähneet Sensuelan jossain?

Itte epäilisin, että ei. Ei se mikää salaisuus oo koskaa ollut et aikanaa porot kuohittiin ihan tollain leegoilla. Tai no, mistäs sen tietää et oiski nähnyt.
Hard Ticket to Hawaii is best known for a scene in which a man, thought to be "smoking some heavy doobies", skateboarding on his hands upside down, and a blowup doll are individually hit with shoulder fired rockets. - Wikipedia
rockjihad
01.07.2011 11:50:34
Funkonaut: Itte epäilisin, että ei. Ei se mikää salaisuus oo koskaa ollut et aikanaa porot kuohittiin ihan tollain leegoilla. Tai no, mistäs sen tietää et oiski nähnyt.

Toisaalta melkein kaikki elokuvantekijät on yleensä itseään valistaneet jos jonkin näköisillä kulttituotoksilla, mitä kirjastoista ja vastaavista on sattunut löytymään, eli ei se mikään niin suuri ihme olis, jos esim.David Zuckerkin olis Sensuelaa joskus opiskeluaikoinaan katsellut elokuvan suurempi viesti ja kameratekniikat mielessään ja sieltä sitten jäänyt tää juttu mieleen.
Funkånaut
25.01.2012 18:44:15

rockjihad: Toisaalta melkein kaikki elokuvantekijät on yleensä itseään valistaneet jos jonkin näköisillä kulttituotoksilla, mitä kirjastoista ja vastaavista on sattunut löytymään, eli ei se mikään niin suuri ihme olis, jos esim.David Zuckerkin olis Sensuelaa joskus opiskeluaikoinaan katsellut elokuvan suurempi viesti ja kameratekniikat mielessään ja sieltä sitten jäänyt tää juttu mieleen.

Mitä tähän tulee, ni mun käsittääkseni Sensuelaa ei näytetty/levitetty ulkomailla. Ja ois melkosta sattumaa jos joku tuon Alastoman aseen tekijöistä olis Suomessa ollut yhdessä harvoista esityksistäkään.

Mut asiaan. Tänää tuli postissa Sensuelan DVD, josta löytyy myös Lailan ja Hansin tapaaminen Hampurilaisessa bordellissa. Täytyy kattoo joku päivä kyl uudestaa tää elokuvataiteen väärinymmärretty mestariteos.
"Kaikilla on omat vahvuutensa. Sattuu vain olemaan niin, että minussa nämä kaikki vahvuudet yhdistyvät." - Paavo Väyrynen Kuuntelen tälläistä
HaloOfFlies
18.08.2012 11:13:21

Sensuela tulee tänään YLE Teemalta kello 23.25 alkaen.
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Prophet
18.08.2012 11:50:32
Funkonaut:Mut asiaan. Tänää tuli postissa Sensuelan DVD, josta löytyy myös Lailan ja Hansin tapaaminen Hampurilaisessa bordellissa. Täytyy kattoo joku päivä kyl uudestaa tää elokuvataiteen väärinymmärretty mestariteos.

Onnittelut. Omistan myös kyseisen dvd keräilyharvinaisuuden.
DJKaaos
18.08.2012 12:04:11
danny: Sensuela tulee tänään YLE Teemalta kello 23.25 alkaen.

Onhan tämä katsottava taas. Kiitos vinkistä!
Minä olen minä.
Nuages
18.08.2012 12:33:26
Ottakaapa joku jolla on tallentava digiboxi talteen ja laittakaa jyytyybiin.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
Minushuman
18.08.2012 16:08:00
Kai tää pitää taas kattoa. Hoho.
"It's beer o'clock. Where the hell's my riot?"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)