Aihe: Leisure Suit Larry -pelisarja
1 2 3 4
Anonymous-jazz
03.11.2009 21:22:42

Leisure Suit Larry 2 on kyllä aivan paras näistä:

http://www.youtube.com/watch?v=J7Dn8Rhpra4
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
jusbe
03.11.2009 21:23:24
Nuages: Ja siitä pääsee ohi kun painaa ctrl+alt+x.

Miks kukaan ei kertonu mulle tätä ala- asteella?!?! Tässähän hauskinta vielä se, että mutsi ja faija autto mua noissa kysymyksissä, että juniori pääsis vähän pelailemaan videopeliä... Faijan kanssa sitten tahkottiin tota ykköstä. Onkohan meidän perhe jotenkin kiero tai jtn?
Todellisuus on vain alkoholin puutteen aiheuttama illuusio.
Hipelius
03.11.2009 21:25:35
jusbe: Miks kukaan ei kertonu mulle tätä ala- asteella?!?! Tässähän hauskinta vielä se, että mutsi ja faija autto mua noissa kysymyksissä, että juniori pääsis vähän pelailemaan videopeliä... Faijan kanssa sitten tahkottiin tota ykköstä. Onkohan meidän perhe jotenkin kiero tai jtn?

Mun faija kertoi mulle ton koodin. :D
KTR
03.11.2009 21:41:54
Pienenä tuli Monkey Islandien ohella hakattua näitä. Olihan ne hauskoja, mutta tuo englanninkielentaito ei ollut silloin vielä huimaava ja lähinnä tuurilla etenin peleissä. Ainuttakaan peleistä en tainnut päästä läpi, vielä kun taattuun Sierra-tyyliin tuli noita äkkikuolemia.
Mr T
03.11.2009 22:03:15
Nazareth: Muistaakseni kakkonen oli ihan järkyttävän vaikea, se missä oltiin laivassa.

Laivan uima-altaan kanssa meinasi mennä hermot muksuna ja kone oli lähellä lentää ulos ikkunasta.

No yleensäkin varhaiset sierran pelit ovat olleet varsin anteeksiantamattomia pienten virheiden suhteen (erityisesti king's questit). Mutta hienoja pelejä.

Larry 6 tuli pelattua vihdoin muutama viikko sitten läpi. Aiemmat 4 olikin jo tuttuja vuosien takaa.
'I hate your music and you hair is too long But I'll sign you up because I'd hate to be wrong'
Epämuusikko
04.11.2009 01:02:56
Parasta viihdettä.
"Greetings from Niger". Kesy animaali #1
Henkeen ja Vereen
04.11.2009 08:21:40
Ala-asteelta saakka olen ollut fani. Mahtava pelisarja ja monta kertaa läpi pelattu. Ostin aikoinaan vielä sellaisen Larry boksin pc:lle, missä oli kaikki osat tuota love for sailia lukuunottamatta. Milläköhän ne saisi vielä toimimaan nykyisessä koneessa...
I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable. -J.Morrison-
Bluesmies
04.11.2009 08:28:55
Henkeen ja Vereen: Ala-asteelta saakka olen ollut fani. Mahtava pelisarja ja monta kertaa läpi pelattu. Ostin aikoinaan vielä sellaisen Larry boksin pc:lle, missä oli kaikki osat tuota love for sailia lukuunottamatta. Milläköhän ne saisi vielä toimimaan nykyisessä koneessa...

Dosboxilla.
Henkeen ja Vereen
04.11.2009 08:53:00
Bluesmies: Dosboxilla.

Täytyy koittaa. Olis kyllä parhautta...
I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable. -J.Morrison-
Alpha
04.11.2009 12:15:19
Larryahan tuli tahkottua aikanaan kovastikkin. Kaverilta sain levykkeet ja sen jälkeen ei Oil Imperiumin ohella Amigalla muuta tehtykkään...

Larrya ja Oil Imperiumia olen myös metsästänyt pelattavaksi, mutta huonolla menestyksellä.

Nojoo...Testdrive...
Nuages
04.11.2009 13:44:21 (muokattu 04.11.2009 13:44:31)
Alpha: Larryahan tuli tahkottua aikanaan kovastikkin. Kaverilta sain levykkeet ja sen jälkeen ei Oil Imperiumin ohella Amigalla muuta tehtykkään...

Larrya ja Oil Imperiumia olen myös metsästänyt pelattavaksi, mutta huonolla menestyksellä.

Nojoo...Testdrive...

http://www.abandonia.com/en/games/1 … the+Land+of+the+Lounge+Lizards.html

http://www.abandonia.com/en/games/455/Oil+Imperium.html

http://www.abandonia.com/en/games/385/Test+Drive+-+Triple+Pack.html
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
Zed
04.11.2009 15:02:55 (muokattu 04.11.2009 15:03:38)

Henkeen ja Vereen: Milläköhän ne saisi vielä toimimaan nykyisessä koneessa...

Kuten kerrottu, Dosboxilla, mutta Larryt 1-6 on julkaistu myös Windowsille. Löysin omani S-Marketin pelihyllystä. Tässä kansikuva: http://www.askcheats.com/images/PC/L/Leisure-Suit-Larry/2231-l.jpg

Jos tarkkoja ollaan, tässä julkaisussa on "sisäänrakennettu" Dosbox.
Nazareth
04.11.2009 15:15:07
Vitosessa oli hyvä ku piti kuvata niitä eukkoja, en kyllä nykyäänkään osais pelata tota läpi ellei läpipeluuohjeet ois vieressä, jotai kuitenki unohtuis.
Sitkeä rotta.
akuankkakomppi
04.11.2009 16:07:59 (muokattu 04.11.2009 16:08:54)
Suhtauduin aikoinaan äärimmäisen nihkeästi kaikkiin tietokonepeleihin. Näitä kolikkopelejä, varsinkin Asteroidsia, tosin tuli hakattua ihan hemmetisti.

Tuuli alkoi kuitenkin kääntyä joskus 1986, kun tuli Strip Poker (Suzi ja Melissa, muistanette?) ja sitten - Larry.

Valehtelematta ja yhtään liioittelematta voin kertoa, että Larry mullisti mun maailmain.

Muistan kuin eilisen päivän, kun ekan kerran ton pelin sain pelattua läpi. Pinnat 221/222, ja päälle pari moukkua kanadalaista viskiä...

L7, Love for sail, löytyy hyllystä. Kokeilin piruuttani, mitä tykkää wiswasta: toimii.
Nyt ei puutukaan kuin se hyvä viski... :P
Call me a relic, call me what you will. Say I'm oldfashioned say I'm over the hill. Today's music ain't got the same soul, I like that old time rock'n'roll" -Bob Seger
Burn
04.11.2009 18:01:30

Onko muuten siitä mitään erityistä tarinaa, kun Larryt menee järjestyksessä 1,2,3,5,6 ja nelosta ei ole lainkaan tehty?
Olipa kerran pedofiili, raiskaaja ja pappi. Ja siinä oli vasta tarinan ensimmäinen henkilö...
Parasite
04.11.2009 18:05:02
Burn: Onko muuten siitä mitään erityistä tarinaa, kun Larryt menee järjestyksessä 1,2,3,5,6 ja nelosta ei ole lainkaan tehty?

Wikipediassa sanotaan notta:

Suunniteltiin moninpeliksi, teknisistä syistä idea kuitenkin hyllytettiin ja osan yli hypättiin. Nimitystä käytetään huumorimielessä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Leisure_Suit_Larry

Niin, ykkösosa oli kyllä joskus parhautta vaikkei siitä mitään naperona tajunnutkaan.
"Täydellisyyden ylläpitäminen on parasta mitä mies voi tehdä rahakasan päältä." -Sir Härö
Henkeen ja Vereen
05.11.2009 08:42:47
Zed: Kuten kerrottu, Dosboxilla, mutta Larryt 1-6 on julkaistu myös Windowsille. Löysin omani S-Marketin pelihyllystä. Tässä kansikuva: http://www.askcheats.com/images/PC/L/Leisure-Suit-Larry/2231-l.jpg

Jos tarkkoja ollaan, tässä julkaisussa on "sisäänrakennettu" Dosbox.

Pistin tilaukseen, kun alle kympillä sai.
Zed
05.11.2009 08:46:33 (muokattu 05.11.2009 08:46:52)

Nazareth: Vitosessa oli hyvä ku piti kuvata niitä eukkoja, en kyllä nykyäänkään osais pelata tota läpi ellei läpipeluuohjeet ois vieressä, jotai kuitenki unohtuis.

Vitonen on sikäli melko helppo ettei puoliakaan puzzleista tarvitse ratkaista pelin läpäisemiseksi. Tällöin kyllä pistesaldo jää onnettomaksi, ja onhan se tietysti mielekkäämpää läpäistä mahdollisimman säntillisesti. Hard Disc Cafen ovea reunustavien istutusten taakse kannattaa muuten kusta. Monilta jää tekemättä.
lapio
05.11.2009 11:43:07

KTR: Pienenä tuli Monkey Islandien ohella hakattua näitä. Olihan ne hauskoja, mutta tuo englanninkielentaito ei ollut silloin vielä huimaava ja lähinnä tuurilla etenin peleissä. Ainuttakaan peleistä en tainnut päästä läpi, vielä kun taattuun Sierra-tyyliin tuli noita äkkikuolemia.

Kaikista ärsyttävimpiä näissä olivat ne kuolemat (joita tuli etenkin kakkosessa), missä edellisessä kohtauksessa unohtanut tai ei tajunnut ostaa esim limpparia tai aurinkorasvaa ja sitten kuoli janoon tai paloi laivalla. Eiss... ku ärsytti.

Ykkösosa menee minun kirjoissani parhaana Larry pelinä.
kk80
05.11.2009 12:45:45
lapio: Kaikista ärsyttävimpiä näissä olivat ne kuolemat (joita tuli etenkin kakkosessa), missä edellisessä kohtauksessa unohtanut tai ei tajunnut ostaa esim limpparia tai aurinkorasvaa ja sitten kuoli janoon tai paloi laivalla. Eiss... ku ärsytti.

Ykkösosa menee minun kirjoissani parhaana Larry pelinä.

Larry I ihan legendaarinen. Sanakirjan kanssa tuota pelailtiin. Salakoodin lukeminen vessan seinästä vielä onnistui mutta muut olivatkin sitten pelikopterin tms. vinkkien varassa. Vähän sellainen toivoton fiilis noiden pelien kanssa oli tuolloin. Jotenkin tuntui että ongelmien ratkaisu ei sujunut yhtään loogisesti vaan kaikkea kokeilemalla sai jotain ehkä aikaiseksi... Police Quest I oli puolestaan todella turhauttava peli, siinä ei saanut mitään aikaiseksi ja kuolema korjasi aina.
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)