Juho L 19.09.2007 12:07:35 | |
---|
Ovatko kaikki jo varmasti huomanneet, että Harms kuuluu myös Jarkko Martikaisen kirjahyllyyn. Aika monissakin herran teksteissä on viitteitä. Juuh. Yhden varsin suoran lainauksen huomasin: Tuomari kuoli ja sanoi 'öh', suutari sanoi 'öh' ja kuoli hänkin -Yövuorossa Vastaava pätkä oli yhdessä Harmsin jutussa. Tuomarin ja suutarin tilalla pari nimeä, joita en nyt muistane. |
taikakameli 19.09.2007 17:58:34 | |
---|
Mielikuvitusta kyllä, mutta ei välinpitämättömyyttä. Harmsin tekstissä on kuitenkin aika paljon kriittisyyttä yleensäkin ihmistä ja aikansa ilmiöitä kohtaan, jolloin välinpitämättömyys ei sovi yhtälöön. Välinpitämättömyyttä säännöistä tarkoitin. Tosi powerin haltija, kaukosäätimen herra |
lapio 19.09.2007 20:40:35 (muokattu 19.09.2007 20:43:30) | |
---|
Vastaava pätkä oli yhdessä Harmsin jutussa. Tuomarin ja suutarin tilalla pari nimeä, joita en nyt muistane. "Hyväntahtoisuuteni loppuu tähän, painukaa helvettiin..." Tämä lause siis löytyy Harmsin Kun näen ihmisen novellista ja YUP:n En ole mukava mies biisistä. Nimittäin kotipaikkakunnalla eräälle hepulle meinasi käydä huonosti ukonilmalla kun ei osannut odottaa ukkosta kun näytti että ei ukostakaan. Tai en minä ihan tarkkaan muista miten se meni, kun oli viime kesänä.
-aaro |
JPQ 20.09.2007 03:47:00 | |
---|
Voisiko joku vähän enempi kertoa millaista ? etsin sopivaa luettavaa kunhan eräät kirjat olen lukenut. |
Juho L 20.09.2007 07:09:38 | |
---|
Voisiko joku vähän enempi kertoa millaista ? etsin sopivaa luettavaa kunhan eräät kirjat olen lukenut. Harmsia on vähän vaikea kuvailla yksiselitteisesti. Käy kirjastosta lainaamassa Sattumia. Täysin ilmaista, joten ei siinä ainakaan mitään menetä. |
Henkeen ja Vereen 21.09.2007 08:59:02 | |
---|
"Hyväntahtoisuuteni loppuu tähän, painukaa helvettiin..." Tämä lause siis löytyy Harmsin Kun näen ihmisen novellista ja YUP:n En ole mukava mies biisistä. Tästä tuli mieleen, että Tohtori Tulp Esittelee Alkuihmisen -biisissäkin taitaa olla joku viittaus Harmsiin. Kai näitä löytyy loputtomasti jos vaan jaksaa etsiä. I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable.
-J.Morrison- |
Jubi 21.09.2007 12:04:04 | |
---|
"Keskuskuoppaan vaan" Ko. biisissä, sekä Harmsilla. Innostus:
Nuoruuden hermostollinen häiriötila,
joka paranee pienillä annoksilla katumusta
kokemuksen karttumisen seurauksena. |