Jag 15.08.2007 18:56:44 | |
---|
- Armageddon
ala-asteikäisenä kyllä. Nyt vanhempana nähtyäni ei enää liikuttanut suuntaan eikä toiseen. Toinen mikä nyt tulee mieleen on Titanic. Nuori olin silloinkin. En tiedä liikuttaisiko enää lainkaan.
" toinen teoria on se että nykyisen (varmaan tuossa 90 luvun lopulla) tuli studioiden miksaus pöytiin sellainen "radio nova" nappi, jonka kaikkein rahanahnein tuottaja painoin pohjaa aina kun biisit nauhotettiin..
" - Trey |
Hohhoijaa 15.08.2007 19:05:36 | |
---|
Toinen mikä nyt tulee mieleen on Titanic. Nuori olin silloinkin. En tiedä liikuttaisiko enää lainkaan. Titanicissa on kyllä se todella liikuttava kohtaus kun köyhä äiti alkaa kertoa lapsilleen satua veden jo vyöryessä käytävillä, tietäen ettei pelastusta ole. Päähenkilöiden tarina ei puolestaan niinkään säväyttänyt. |
bedlam 15.08.2007 20:28:08 (muokattu 15.08.2007 20:29:21) | |
---|
Esimerkiksi nää ovat saaneet tipan silmään: Vihreä Maili LOTR: Kuninkaan Paluun loppu (kun porukka kumartaa hobiteille + satamakohtaus) Pingviinien Matka Elefanttimies Hearts in Atlantis Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
tuomittu 15.08.2007 20:45:43 | |
---|
kun porukka kumartaa hobiteille No tää. Vittu. En kato tota enää ikinä. Finding Neverlandin loppu on kans sellanen. Ja Dead Poets Societyn loppu. (Meinasin kirjoittaa Dead Pets Society, hah!) I broke my G-string while fingering a minor. |
thescientist 15.08.2007 20:52:48 | |
---|
Friday Night Lightsin lopussa tuli vetisteltyä, samoin kuin Garden Staten ja Lost In Translationin lopussa. On varmaan enempikin, ei nyt tahdo tulla mieleen. "This blind date might take you to places unknown and it will be new and scary and vital"
Kuunneltua |
RocknRoll 15.08.2007 21:22:26 | |
---|
Lapsena Terminator 2 loppu oli surullinen. Metallin kalske, peukku pystyssä ja mahtava musiikki teki tehtävänsä. Sean Pennin roolityö leffassa Olen Sam/I Am Sam on myös liikuttava. http://www.imdb.com/title/tt0277027/ |
Gardiner 15.08.2007 21:40:11 | |
---|
Robert Altman : MacCabe And Missis Miller, Surullinen. "White collar conservatives, pointing their plastic fingers at me, hoping, that my kinds would die" Jimi Hendrix |
saastara 15.08.2007 21:41:49 (muokattu 16.08.2007 20:16:16) | |
---|
Tuo aiemmin mainittu Tulikärpästen hauta iski aika pahasti loppukohtauksessa kyynelkanaviin.. Myös Finding Neverland teki lopussa saman tempun. Nuorempana iski myös The Rockin alku vahvasti.. On se vaan niin, että vaikka Hanz Zimmerin musiikki ei mieleen iskekään niin kyllä se sydämeen ja kyynelkanaviin osuu ja uppoaa.. :') Leijonakuninkaassa Mufasan kuolema veti myös hiljaiseksi aikoinaan. Ja vetää edelleen.. Vuolaiten olen kuitenkin tunnekuohuissani vaikuttunut pienena Hopeanuolen toisen jakson lopusta, hänen mennessä hyvästelemään Daisukin ja äitinsä.. "En tiedä miten sanoisin.. Ymmärräthän, äiti? Minä olen.. .. .." (Hopeanuoli kääntyy ovea kohti kyynel silmässään ja jatkaa): "Ei mitään äiti.. Ei se ollut mitään". Äiti vastaa: "Elä onnellisena".. (Hopeanuoli juoksee itkien pois). Ja ne musiikit.. :') Lisää middleä. |
ravensoul 15.08.2007 22:53:01 | |
---|
Kyllähän täälläkin liikututaan niin maan per.. usteellisen herkästi. Mutta ei nyt varsinaisiin kyyneliin asti, ku äijäthän ei itke (eihän?), silmänurkkiahan voi vähä kostuttaa. Sellainen huomio, että ei läheskään aina tarvi olla tarkoituksella liikuttavaksi tehty kohtaus, vaan juurikin näitä yksinkertaisesti niin upeasti kuvattuja ja/tai kokonaisuutena vaikuttavia. Ja useinhan musiikki tekee se viimeisen silauksen. Nyt mieleen tulevat ainaki: Braveheart (mestaus) Gladiator (loppu) Green Mile LotR A Good Year Miami Vicen päätösepisodi joskus aikanaan Olis kai noita aimo liuta mutta ei tietysti tule mieleen ku pitäis. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Kikolaa 15.08.2007 23:01:24 | |
---|
No viimeksi nyyhkin Pan's Labyrinthin lopussa kun leffassa on käynyt niin kuin käy ja lopputekstit alkavat rullaamaan. Se biisi siinä niiden aikana, huh huh. Kyllähän siinä muutama kyynel tuli vierätettyä. Muutenkin koko elokuvassa on semmoinen surumielinen pohjavibe. Upea teos, kertakaikkiaan. Näin on. Loistava filmi, pitää se dvd hommata hetimmiten. |
MV 15.08.2007 23:19:55 | |
---|
Sean Pennin roolityö leffassa Olen Sam/I Am Sam on myös liikuttava. Katso 21 grammaa. The Liam that i know is a polite young man -Peggy Gallagher |
Milkop 15.08.2007 23:34:46 | |
---|
LOTR: Kuninkaan Paluun loppu (kun porukka kumartaa hobiteille + satamakohtaus) Nämä on kyllä juuri niitä itkukohtia. Oli näissä leffoissa muistaakseni muitakin kohtia joissa olen herkistynyt mutta en muista enää. "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide |
Jag 15.08.2007 23:38:50 | |
---|
Myös tämä tuli mieleen noita liikuttavie leffoja miettiessä Artificial Intelligence: AI Robottipojan kiintymys äitiinsä on aika liikuttavaa. " toinen teoria on se että nykyisen (varmaan tuossa 90 luvun lopulla) tuli studioiden miksaus pöytiin sellainen "radio nova" nappi, jonka kaikkein rahanahnein tuottaja painoin pohjaa aina kun biisit nauhotettiin..
" - Trey |
Cut out 15.08.2007 23:40:30 | |
---|
Jo mainitut Tulikärpästen haudan loppukohtaus ja LOTRin hobiteille kumartaminen + systeemit ovat saaneet tipan linssiin kyllä.
|
Tellervo 15.08.2007 23:45:54 | |
---|
- What's Eating Gilbert Grape, kun se äiti kuolee eikä ne halua, että se nostetaan sieltä nosturilla, joten ne laittavat talon palamaan. Tämä on kohtaus, joka on itkettänyt minua ehkä eniten ikinä milloinkaan. Mahtavaa löytää soulmate! Syntiä. Nam. |
Tellervo 15.08.2007 23:47:57 | |
---|
Ja Lilja 4-everin jälkeenhän ulisin ääneen kadulla. Syntiä. Nam. |
Stain 16.08.2007 00:08:37 | |
---|
- Forrest Gump Jennyn haudalla. Tämä. No ei nyt kuitenkaan aivan itkemään, en ole ikinä itkenyt elokuvia katsoessani, mutta tuo on aika herkkä kohtaus. Aika moni on vastannut tuon Green Milen. Mikäs siinä niin pistää itkettämään? It's a bittersweet symphony, this life |
MV 16.08.2007 00:27:18 | |
---|
Aika moni on vastannut tuon Green Milen. Mikäs siinä niin pistää itkettämään? No olihan se nyt vaan niin väärin pistää noin symppis ja vielä väärä mies sähkötuoliin. The Liam that i know is a polite young man -Peggy Gallagher |
diabami 16.08.2007 03:21:54 | |
---|
Ei ihan elokuva, mutta Narutossa on paljon tuollaisia surullisia jaksoja, joiden vuoksi on tullut nyyhkyteltyä. Ei voi olla liikuttumatta kun tuollainen sympaattinen päähenkilö kertoo omista kovista kokemuksistaan yms. ja saa koskettavien sanojensa avulla kovienkin henkilöiden elämään pienen muutoksen. Samaan aikaan taustalla soi myös todella kaunista pianonsoittoa. Muutenkin se oman elämän riskeeraaminen kavereidensa/samankaltaistensa vuoksi on sitä mistä minä tykkään siinä sarjassa. |
Landola59 16.08.2007 08:25:21 | |
---|
Forrest Gump. No doubt. Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta? |