volvo740 01.09.2007 17:25:22 | |
---|
Niille jotka haluaa kunnon maailmanloppumeininkiä suosittelen tv-elokuvaa nimeltä Threads (http://www.imdb.com/title/tt0090163/). Elokuva sijoittuu Sheffieldiin, ja siinä seurataan nuorta paria ja heidän perheitään. Perusjuoni on tämä: Neuvostoliitto tunkeutuu Iraniin, mistä NATO-maat hieman suuttuvat, tilanne kärjistyy viikkojen aikana ja lopulta alkaa ydinpommit lentelemään. Leffasta on taatusti kaikki siirappisuus kaukana. Koko paketti on kasassa, leffan hienous on siinä että kaikki esitetään mahdollisimman realistisesti, jännitystä pikkuhiljaa nostatetaan. Kaikki tapahtuu niinkuin se todennäköisesti oikeastikin tapahtuisi. Hankala sitä tunnelmaa on kuvata, itse ainakin olin paskat housussa kun leffa loppui. Pisti kyllä ajattelemaan. Niin se Jericho? Ei muakaan oikein kiinnostanu seurata jonkun pikkukylän tapahtumia. Siinä ihan naapurissa olisi yksi räjäytetty kaupunki, mitä jos sitä olisi seurattu? Puhut muuten asiaa. Mulla on Threads VHS:nä. Oli pakko kerran tilata se vaikka suomenkielista tekstitystä ei tietysti ookkaan. Muistan kun se tuli tv 1:ltä tai jotain joskus 1984-1985-1986, olin kuiteski pikkuskidi sillon ja isännän kans katottiin (ihme kyllä sai katsoa :) se töllöstä ja pelotti aivan sairaana varsinkin kun isäntä sanoi että tuo voi olla täysin mahdollista. Elettiinhän vielä kovastikin aikaa jolloin neukut ja jenkit murisi toisilleen ihan simona. Britteillä on omituine kyky tehdä maailman parhaita elokuvia ja sarjoja. Threads on hieman dokumenttimainen mutta ei menoa haittaa, realistinen ja tosiaan sairaan pelottava, VARSINKIN KUN TIETÄÄ ETTÄ SE ON MAHDOLLISTA! Tällaset Jerichot on aivan täyttä paskaa jenkkilässytystä vaikka oon sen katsonut joka kerta. Olis kyllä källi nähdä parit jenkki ydinsotalehvat 80-luvulta, en muista nimejä mutta toisessa näytteli itse Kolmas kivi auringosta mies John Lithgow. Kun juon, otan vain yhden paukun ja sen jälkeen olen kuin toinen mies. Ja se toinen mies juo ne loput kakskymmentä. |
LamaAjanElvis 02.09.2007 13:19:07 | |
---|
Puhut muuten asiaa. Mulla on Threads VHS:nä. Oli pakko kerran tilata se vaikka suomenkielista tekstitystä ei tietysti ookkaan. Muistan kun se tuli tv 1:ltä tai jotain joskus 1984-1985-1986, olin kuiteski pikkuskidi sillon ja isännän kans katottiin (ihme kyllä sai katsoa :) se töllöstä ja pelotti aivan sairaana varsinkin kun isäntä sanoi että tuo voi olla täysin mahdollista. Elettiinhän vielä kovastikin aikaa jolloin neukut ja jenkit murisi toisilleen ihan simona. Britteillä on omituine kyky tehdä maailman parhaita elokuvia ja sarjoja. Threads on hieman dokumenttimainen mutta ei menoa haittaa, realistinen ja tosiaan sairaan pelottava, VARSINKIN KUN TIETÄÄ ETTÄ SE ON MAHDOLLISTA! Tällaset Jerichot on aivan täyttä paskaa jenkkilässytystä vaikka oon sen katsonut joka kerta. Piti noiden hehkutusten takia etsiä itsekkin tuo näkyville ja katsoin viime yönä. Oli tosiaan sen verran todellinen ja karu pätkä, että piti katsoa jo jotain aivottomampaa mättöä kevennykseksi ennen nukkumaanmenoa. Hui. Hikinen_Teltta_Blues
Sormet lähtee soundista. Kesä on läskien pahinta aikaa, mutta onneks se on kohta jo ohi. |
kingdom 04.09.2007 10:19:51 | |
---|
Threads on hieman dokumenttimainen mutta ei menoa haittaa, realistinen ja tosiaan sairaan pelottava, VARSINKIN KUN TIETÄÄ ETTÄ SE ON MAHDOLLISTA! Just tuo dokumenttimaisuus tekee siitä vielä karumman, ei jätä huumorilla tilaa pätkääkään. Huh, taas alko puistattamaan. Mielenkiintoinen triviafakta muuten: "While shooting the movie, the BBC got in trouble with local police when they detonated a large smoke bomb in order to simulate a nuclear explosion. Members of the public, who were not aware that a movie was being shot, panicked and thought that a real explosion had occurred." imdb.com Haha, on mahtanut hieman kuumottaa... |
volvo740 06.09.2007 17:21:53 | |
---|
Piti noiden hehkutusten takia etsiä itsekkin tuo näkyville ja katsoin viime yönä. Oli tosiaan sen verran todellinen ja karu pätkä, että piti katsoa jo jotain aivottomampaa mättöä kevennykseksi ennen nukkumaanmenoa. Hui. Joo kyllä Threads (elokuvan suom.nimi oli "Kun maailma loppuu", esit.TV1:llä 6.8.1985) pistää miettimään, siitä on nyt varmaan parisen vuotta kun kyttäsin sitä, mutta silti elokuvan tapahtumat pyörii sopivissa tilanteissa mukana, varsinkin nyt kun tuota Jerichoa katsoo niin onpas ero kuin yöllä ja päivällä :) Kun juon, otan vain yhden paukun ja sen jälkeen olen kuin toinen mies. Ja se toinen mies juo ne loput kakskymmentä. |
volvo740 06.09.2007 17:22:54 | |
---|
Just tuo dokumenttimaisuus tekee siitä vielä karumman, ei jätä huumorilla tilaa pätkääkään. Huh, taas alko puistattamaan. Mielenkiintoinen triviafakta muuten: "While shooting the movie, the BBC got in trouble with local police when they detonated a large smoke bomb in order to simulate a nuclear explosion. Members of the public, who were not aware that a movie was being shot, panicked and thought that a real explosion had occurred." imdb.com Haha, on mahtanut hieman kuumottaa... Siis, onko paikallinen väestö joutunut jonkin sortin paniikkiin elokuvaa tehdessä vai? Kun juon, otan vain yhden paukun ja sen jälkeen olen kuin toinen mies. Ja se toinen mies juo ne loput kakskymmentä. |
volvo740 06.09.2007 17:24:47 | |
---|
Just tuo dokumenttimaisuus tekee siitä vielä karumman, ei jätä huumorilla tilaa pätkääkään. Huh, taas alko puistattamaan. Mielenkiintoinen triviafakta muuten: "While shooting the movie, the BBC got in trouble with local police when they detonated a large smoke bomb in order to simulate a nuclear explosion. Members of the public, who were not aware that a movie was being shot, panicked and thought that a real explosion had occurred." imdb.com Haha, on mahtanut hieman kuumottaa... Vielä sen verran että itse kuuntelen aika usein musiikkia mitä on pistetty tiettyjen elokuvien taustalle. Eilen nauratti tätä schaisse-jerikoa katellessani kun iloinen poppis soi taustalla ja on kuitenkin menossa ydinsota tai vastaavaa heh Kun juon, otan vain yhden paukun ja sen jälkeen olen kuin toinen mies. Ja se toinen mies juo ne loput kakskymmentä. |
volvo740 06.09.2007 17:25:27 | |
---|
Piti noiden hehkutusten takia etsiä itsekkin tuo näkyville ja katsoin viime yönä. Oli tosiaan sen verran todellinen ja karu pätkä, että piti katsoa jo jotain aivottomampaa mättöä kevennykseksi ennen nukkumaanmenoa. Hui. Onko sulla muuten filmi DVD:nä vai? Kun juon, otan vain yhden paukun ja sen jälkeen olen kuin toinen mies. Ja se toinen mies juo ne loput kakskymmentä. |
LamaAjanElvis 06.09.2007 19:04:16 (muokattu 06.09.2007 19:06:59) | |
---|
Onko sulla muuten filmi DVD:nä vai? Onlinena näkyi netistä. Parempi että laitan viestiä, niin ei tule sanomista. Hikinen_Teltta_Blues
Sormet lähtee soundista.
"I wouldn't fuck Marilyn Quayle with a stolen dick." -George Carlin |
Loijaa 07.09.2007 03:36:08 (muokattu 07.09.2007 04:09:25) | |
---|
Threads (elokuvan suom.nimi oli "Kun maailma loppuu", esit.TV1:llä 6.8.1985) Kiinnostaisi kyllä kovasti nähdä tuo Threads, realistiset kuvaukset aiheesta ovat aika harvassa (tai minä en ole sellaista nähnyt ikinä).. Jerichosta sen verran, että p*ska sarja on. Kova pettymys.. E. löytyihän se..pakko on valvoa ja katsoa Heavy Metal Thunder |
depe 07.09.2007 20:44:35 | |
---|
Itse tsekkasin ekan jakson. Totesin, että aikamoista shaisea, mutta pitää tsekata kuitenkin toinenkin jakso, kun aihe on ihan peruskiinnostava. Unohdin sitten katsoa, ja imaisin sen netistä. Nyt on sitten pitänyt tsekata koko eka tuotantokausi. Ei mitään elämäämullistavaa, mutta ihan perusviihdyttävää settiä. Katsoo paremman puutteessa. Tuo threads pitänee myös tsekata. Jos ei ydinpommit ja sarjamurhaajat nuorta miestä kiinnosta, niin jossain on vikaa! ;) Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
kingdom 10.09.2007 23:52:35 | |
---|
Siis, onko paikallinen väestö joutunut jonkin sortin paniikkiin elokuvaa tehdessä vai? No, mitä nyt pieni sienipilvi keskellä kylmää sotaa... |
Loijaa 11.09.2007 13:32:37 (muokattu 11.09.2007 13:33:14) | |
---|
Tuo Threads on kyllä ehdottoman suosittelemisen arvoinen leffa. Todella realistisen piinaavan oloisesti kuvattu ydinräjähdysten seuraukset verrattuna kaikkiin muihin aihetta käsitteleviin leffoihin/sarjoihin, esim. Jerichoon. Välillä meinas tehä pahaa katsoa, kun sen verran aidolta vaikutti (etenkin) eläinten ja pienten lasten käristyminen kärsimyksessä. Vaikuttava leffa kuitenkin, mikä sai ajattelemaan sitä, miten turhaa ja hullua olisi loppujenlopuksi pistää vihollinen matalaksi ydinaseilla. Heavy Metal Thunder |
jeps 12.09.2007 11:00:42 (muokattu 12.09.2007 11:02:19) | |
---|
Ei taaskaan napannut; mainokset toki kiinnostivat. Täähän lopetettiin jo kerran jenkeissä, joten ei liene ihan mestariteos... Parhaat sarjat ne siellä lopetetaankin aikaisin. Onpa käynyt niinkin että jokin sarja on alkanut menestymään vaikka eka kausi menisi heikommin. Ps. tämä ei nyt tarkoita että Jericho olisi noita parhaita, liian aikaista sanoa. Saa nähdä keskittyykö Jericho pelkästään pieniin ympyröihin vai alkaa miljööt laajenemaan... |
Hannu H. 13.09.2007 10:21:11 | |
---|
Tässä eilisessä jaksossa oli nyt jo vähän yritystä. Pitänee vielä katsoa seuraavakin. Saatiin jo kosketus ulkomaailmaan, oli draamaa ja ruumiita. Ja sitä ***keleen ihmissuhde höttöä ihan liikaa kyllä edelleenkin. Myös tällaiset "Ne on tulossa" latteudet alkaa olemaan jo nähty tässä genressä.. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella |
volvo740 14.09.2007 12:51:59 | |
---|
Tässä eilisessä jaksossa oli nyt jo vähän yritystä. Pitänee vielä katsoa seuraavakin. Saatiin jo kosketus ulkomaailmaan, oli draamaa ja ruumiita. Ja sitä ***keleen ihmissuhde höttöä ihan liikaa kyllä edelleenkin. Myös tällaiset "Ne on tulossa" latteudet alkaa olemaan jo nähty tässä genressä.. Joo miksi jenkit eivät psty siihen missä britit onnistuu. Ajatellen vaikka poliisisarjoja. Jenkeillä kumma tyyli aina lyödä yli kaikki asiat... Kun juon, otan vain yhden paukun ja sen jälkeen olen kuin toinen mies. Ja se toinen mies juo ne loput kakskymmentä. |