Aihe: TV lupa
1 2 3
Magic Bullet
03.05.2006 08:36:22
Minkä takia Tv maksuja ylipäätään on?
ANtTIKRISTUS
03.05.2006 10:39:39
Minkä takia Tv maksuja ylipäätään on?

Yleisradio rahoittaa sillä radio- sekä TV-toimintaansa. Ja koska se on valtiosta erillinen yhtiö se on joutunut ottamaan TV-käyttömaksut käyttöönsä, koska verotuloista ei rahaa toiminnan pyörittämiseen löydy.

Näin YLE pystyy turvaamaan esim. suomen toisen kotimaisen kielen, eli ruotsinkieliset ohjelmat. Myös nämä harvat taiteeseen ja kulttuuriin liittyvät ohjelmat ovat yleensä YLEn kanavilla. Lisäksi YLEltä tulee oikeastaan elokuvatarjonnaltaankin muuta, kuin tätä Jenkkiläistä Hollywood-kamaa.

Muilla kanavillahan ei halua löydy esittää näitä ohjelmia, koska näillä ohjelmilla on kuitenkin aika marginaalinen katsova/kuunteleva yleisö ja näinollen ei olisi mainostulojen kannalta taloudellisesti kannattavaa näyttää tällaisia ohjelmia.

Itseä ei YLEn ohjelmatarjonta juurikaan kiinnosta, joskin YLEn kanavilta tulee ainoat mielenkiintoiset ja laadukkaat dokumentit.
EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ
pahala
03.05.2006 11:22:40
En ole lupia tarttenu.
8)
foetor ex ore
03.05.2006 12:02:39
En ole lupia tarttenu.

Ei sitä telkkaria niillä luvilla kattella.
Raipe
03.05.2006 15:37:57
Perkelettäkö ne lupia nostaa, kun tarjontakin huononee vuosivuodelta.
Eihän sieltä muuta enää tulekaan kuin "leikkaa naamas, voita palkinto" -ohjelmia.
Tekisi mieli sanoa ruma sana, mutta sanonkin sen sijaan "pippeli".
Jos joku käy vittuileen niin kannattaa sanoa sille:"Dissected Corpse Emulation Wars"
waskikaarme
03.05.2006 16:12:09 (muokattu 03.05.2006 16:13:15)
W-S 3.5.2006

Suurimmat korotuspaineet tulevat FST:n Strömsö-nimisen ohjelman takia. Sarjaa esitetään Vaasan lähistöllä sijaitsevalla vanhalla kartanolla jonka ylläpito ja tekohengitys maksaa vuodessa lähes 40 miljoonaa €uroa! Lisäkustannuksiakin tuli viime vuonna kun talon homevaurioita raaputtamaan palkattiin ruotsalaisia pantomiimi-taitelijoista koottu työryhmä joka elehtien vaati palkaksi 4 000 000 €. Kevään kuvausten alkaessa paljastui, että ryhmä oli koko talven vain esittänyt poistavansa hometta, joten työ jouduttiin tilaamaan uudestaan. Budjetti ei sentään heittänyt aivan häränpyllyä, sillä samainen ryhmä lupasi tehdä työn toistamiseen samalla hinnalla, joten uusintaneuvotteluja ei tarvittu.

Lisää skismaa esiintyjien välillä on aiheuttanut mm. vähän hintahtavan kukilla leikkivän miehen vaatimat 20 000 €uron palkkiot/jakso sekä pellavapäisen puusepän japanialaisen taiteilijavaimon vaatimus, että pellavapäinen puuseppä saisi lisää ruutu-aikaa.
Tällä hetkellä Ylellä ollaan suostumassa vaatimuksiin, sillä ohjelmalla on lähes 3200 katsojaa.
Skull: The existance of flamethrowers says that someone, somewhere, at sometime said "I need to set that thing on fire, but it's too far away."
toxic
03.05.2006 16:16:53
Jos TV lupamaksu olisi opiskelijoille vaikka puolet, niin sen voisi maksaakin. Miten köyhä opiskelija poika sellaisen maksaa? :`(
mathias
03.05.2006 17:30:32
Perkelettäkö ne lupia nostaa, kun tarjontakin huononee vuosivuodelta.
Eihän sieltä muuta enää tulekaan kuin "leikkaa naamas, voita palkinto" -ohjelmia.

En ole itse ainakaan moisia ohjelmia YLEllä nähnyt.
pantzku
03.05.2006 18:48:00
"Kun yksi ei maksa, muut maksavat enemmän". Vähän outo virke, kun tietääkseni noiden lupamaksujen maksajien määrä on vuosi vuodelta lisääntynyt, samaan tahtiin korotusten kanssa.

Tuo ei pidä enää paikkaansa. Vuoteen 2003 asti tv-lupien lukumäärä kasvoi, mutta on sen jälkeen kääntynyt laskuun. http://www.tv-maksu.fi/navi3.html

Suurin epäkohta koko hommassa on mielestäni FST:lle jaettu kohtuuttoman suuri osuus rahoista, ainakin verrattuna kohdeyleisönsä määrään. Suomenruotsalaisia on väestöstä 5,6% ja FST:n käyttämä osuus Ylen varoista oli jokunen vuosi sitten yli 17%. No joo, tietty suomenkielisetkin voi niitä ohjelmia kattoa, mutta rehellisesti sanottuna enpä tiedä ketään, joka näin aktiivisesti tekisi. Lisäksi olen ymmärtänyt, että monet suomenruotsalaiset seuraavat huomattavasti aktiivisemmin Ruotsin tv:n lähetyksiä kuin FST:tä. Jos näin on, koko palvelu ei taida palvella kunnolla oikeastaan kenenkään tarpeita.
"There's nothing you can really do to prepare to rock. Do you prepare to eat a delicious meal? Are you hungry? Then you're gonna eat it. And I'm hungry for rock 24/7,Byoch." Jack Black
arvid70
03.05.2006 19:28:44
Ei haittaa. EN ole maksanu lupamaksua varmaan viiteen vuoteen. Tarkastajakin kävi joskus, ja sano ettei mulle voi lupaa myöntää ku oli vähä niitä rästissä...

? aivan oon kuullu kans moisesta joskus, mutta veivätkö vastaanottimen kenties??
KAUPPIAAN PUHETTA!!
Jenka
03.05.2006 19:42:41 (muokattu 03.05.2006 19:46:01)

"Ylen mukaan tv-luvan hinta on Suomessa korotuksen jälkeenkin eurooppalaisittain matalaa keskitasoa."

Joten kyllä lupamaksut vieläkin tuosta nousevat, aina voi vedota tuohon :D

Olen maksanut tv-lupaa ja kyllähän tuo vähän vituttaa.. No 2 senttiä lisää per päivä, jep jep :D No maksellaan, maksellaan!
We all know one day you´ll leave behind your everything and feel the spring come
FlatOutFucked
03.05.2006 20:37:23
Kuinka tuota maksua muuten sovelletaan soluasunnoissa? jokaisen tv:n omistajan tulee maksaa?

Hankkiuduin televisiosta eroon sen jälkeen, kun en ollut enää avannut sitä n. yli kolmeen kuukauteen, enkä aio enää sellaista myöskään hankkia.
Eemil
03.05.2006 20:48:19
Laskuttakoot mitä vaan, en maksa. Multa saa tulla hakemaan ylen kanavat ja vaikka radiokanavatkin pois jos tahtoo, en käytä.
Viini ilahduttaa sydämen. -Raamattu K100#2
gasser
03.05.2006 20:49:23
Mulla on lojunu tommonen ukaasi-uhkailu-karhukirje tv-luvasta pöydällä pari kk. Ei ***tu kiinnosta maksaa eikä valittaa. Menkööt ulosottoon, on siellä ennestäänkin perittävää. Tarkastajan mulkkukin oli raporttiinsa kirjoitellut ihan ihme satuja. "nähnyt vastaanottimen"-my ass. Röntgenkatseko sillä oli? Tutka lakin alla? Toi parisataa € on mulle senverran iso summa, että en sitä lupamaksuihin tuhlaa.
Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta
Eemil
03.05.2006 20:52:06
Mulla on lojunu tommonen ukaasi-uhkailu-karhukirje tv-luvasta pöydällä pari kk. Ei ***tu kiinnosta maksaa eikä valittaa. Menkööt ulosottoon, on siellä ennestäänkin perittävää. Tarkastajan mulkkukin oli raporttiinsa kirjoitellut ihan ihme satuja. "nähnyt vastaanottimen"-my ass. Röntgenkatseko sillä oli? Tutka lakin alla? Toi parisataa € on mulle senverran iso summa, että en sitä lupamaksuihin tuhlaa.

Kerro huvikseen miten tarkastajan käynti meni? Päästitkö sisään vai "näkikö" ovelta vai?
gasser
03.05.2006 21:10:21
Kerro huvikseen miten tarkastajan käynti meni? Päästitkö sisään vai "näkikö" ovelta vai?

"näki ja näki", En vaan tajua miten? Luulikohan se peiliä telkuksi? Ovelta ei meinaan muuta näe. Ei se ole terassiltakaan voinut, koska tuolloin oli talvi, eikä jalanjälkiä näkynyt missään. Ihme veijari, aika yliluonnollista. Mutta joo, mua vaan pännii tää juttu mikäli lisää muistelen. Annan olla, ku ei niinku kiinnosta. (mulla on aika hälläväliä asenne muutenkin, ei ehkä kannata ottaa mallia...)
Eemil
03.05.2006 21:14:37
"näki ja näki", En vaan tajua miten? Luulikohan se peiliä telkuksi? Ovelta ei meinaan muuta näe. Ei se ole terassiltakaan voinut, koska tuolloin oli talvi, eikä jalanjälkiä näkynyt missään. Ihme veijari, aika yliluonnollista. Mutta joo, mua vaan pännii tää juttu mikäli lisää muistelen. Annan olla, ku ei niinku kiinnosta. (mulla on aika hälläväliä asenne muutenkin, ei ehkä kannata ottaa mallia...)

Eikun mietin vaan että voikohan nuo tehdä niin että väittää justiinsa nähneensä jolloin voi laittaa laskun perään ja laskutettavan on sitten todistettava ettei ole televisiota jos haluaa laskun mitätöidyksi? Olis aika perus suomijuttu.
gasser
03.05.2006 21:24:19
Eikun mietin vaan että voikohan nuo tehdä niin että väittää justiinsa nähneensä jolloin voi laittaa laskun perään ja laskutettavan on sitten todistettava ettei ole televisiota jos haluaa laskun mitätöidyksi? Olis aika perus suomijuttu.

Jaa'a. Kuka tietää... Sillä oli niin kiero mieli ja katse, että kykeni näkemään ilmeisen helposti kolmen kulman taakse. Kusipäistä toimintaa. Tuon ammatin valinneet ovat taatusti jotain ihme kyylääjiä ja kyläpoliiseja muutenkin. Voinhan minäkin väittää nähneeni vaikka mitä, kuka uskoo? Suomijuttu kenties, ei voi tietää - kahtellaan...
Toveri
03.05.2006 21:32:46

Jaa'a. Kuka tietää... Sillä oli niin kiero mieli ja katse, että kykeni näkemään ilmeisen helposti kolmen kulman taakse. Kusipäistä toimintaa. Tuon ammatin valinneet ovat taatusti jotain ihme kyylääjiä ja kyläpoliiseja muutenkin. Voinhan minäkin väittää nähneeni vaikka mitä, kuka uskoo? Suomijuttu kenties, ei voi tietää - kahtellaan...

Korjatkaa, mutta eikös suuri osa tv-lupatarkastajista olekin poliiseja? Vai onko mua taas kusetettu, saatana...
Romantikkoitkijät #2
100€ hetero -kerho
matkalla on odotellaantavaraa saapvukasi saksa holanitoiosta.
DirtyFingers
03.05.2006 21:36:55
Korjatkaa, mutta eikös suuri osa tv-lupatarkastajista olekin poliiseja? Vai onko mua taas kusetettu, saatana...

Näin olen kuullut, mutta eivät ole virantoimituksessa tarkastuksia tehdessään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)