Mitä susta rock-lehteen kuuluu? Mitä on rock? Aloin pohtimaan asiaa, ja tulin seuraavaan kyyniseen tulokseen: rock siinä muodossa, minkä kaltaisena minä sen tunnustan, ei ole kuollut, mutta haisee oudolle :) EDIT: Niin, voihan se olla niinkin, ja varmaan onkin, että Soundin linja on pysynyt samana kautta aikain ja vain ajat ympärillä muuttuvat. Vanhat Love-bändien haastattelut korvautuu nyt Rasmuksilla ja 51:llä Koodilla. Ite olen vain fakkiutunut tuohon vanhaan ja täten toivoisin, että esillä olisi vanhan koulukunnan artisteja, jotka vielä julkaisevat levyjä. Sen sijaan siellä nyt on vuoden 2005 listaihmeitä, joiden ylenpalttista hehkutusta muissakin medioissa ei voi kiistää. Olisi hienoa nähdä myös lähes ruohonjuuritasolta ponnistavien yhtyeiden mietteitä. Näin saataisiin pienten bändien nimeä esille ja mahdollisesti monipuolistettaisiin tarjontaa, sen sijaan, että pönkitetään isojen levy-yhtiöiden artistien levymyyntiä entisestään. "This land is your land and this land is my land, sure, but the world is run by those that never listen to music anyway." >-)))> |
Itse olen vain fakkiutunut tuohon vanhaan ja täten toivoisin, että esillä olisi vanhan koulukunnan artisteja, jotka vielä julkaisevat levyjä. Sen sijaan siellä nyt on vuoden 2005 listaihmeitä, joiden ylenpalttista hehkutusta muissakin medioissa ei voi kiistää. Olisi hienoa nähdä myös lähes ruohonjuuritasolta ponnistavien yhtyeiden mietteitä. Näin saataisiin pienten bändien nimeä esille ja mahdollisesti monipuolistettaisiin tarjontaa, sen sijaan, että pönkitetään isojen levy-yhtiöiden artistien levymyyntiä entisestään. Öö...no eikö sitten nuo retrolehdet (esim. Mojo) olis sulle mieleen? Noita jälkimmäisenkaltaisia juttuja löytyy Suesta ja Rumbasta... |
Öö...no eikö sitten nuo retrolehdet (esim. Mojo) olis sulle mieleen? Noita jälkimmäisenkaltaisia juttuja löytyy Suesta ja Rumbasta... Varmasti Mojo olisi mieleen. Tässä nyt kritisoinkin putkikatseella pelkkää soundia sen enempää vaihtoehtoja analysoimatta. Kiitoksia suosituksesta - pitääpä etsiskellä lehtipisteistä Mojot kotiin! (eissääh..) Edith: niin, sen toki tiedän että varsinkin Sue on kunnoustautunut tässä jälkimmäisessä varsin ansioituneesti, mutta suuren levikkinsä ansiosta Soundi olisi tietysti ideaalisempi tiedoituskanava. Eihän se söisi lehdestä kuin yhden aukeaman. "This land is your land and this land is my land, sure, but the world is run by those that never listen to music anyway." >-)))> |
Onhan se tietysti niinniin, että rocklehden on pakko olla jossain määrin uutis- ja ajankohtaislehti, eihän se muuten mitenkään puolustaisi paikkaansa. Jos lehti koostuisi pelkästään noista minun kaipailemistani pakinoista ja kolumneista saati sitten esseistä, niin silloinhan olisi aivan sama jos se julkaistaisiin vaikka kirjana joka viides vuosi. Onneksi suomalaisia ja suomennettuja rockkirjoja on nykyisin julkaistu aika uutterasti. Esim. just tänään ostin alennuksesta Tiger twistin, ja se vaikuttaa pikaisesti silmäiltynä todella hyvältä analyysiltä yhdestä nuorisokulttuurin muodosta. |