taikakameli 22.09.2005 16:31:03 | |
---|
Yhdyssanoista en tiedä ;o) Muuten olin hieman hämmentynyt että tämä uusi Rytmin toimitus on Rumban porukkaa. Tulihan tuo luettua kun kestotilaaja on, katsotaan nyt kuinka kauan. Ja tuo webbisaittikin mennyt uusiksi, liekkö vanhoja sivuja enää saatavilla? Siellä oli hyviä juttuja. Mun faia piti niitä pystyssä, joten on tullut ikä luettua rytmiä ja varmaan luen vielä jatkossakin Any time is a good time for pie. |
Feggy 22.09.2005 19:34:36 | |
---|
Yhdyssanoista en tiedä ;o) Muuten olin hieman hämmentynyt että tämä uusi Rytmin toimitus on Rumban porukkaa. Tulihan tuo luettua kun kestotilaaja on, katsotaan nyt kuinka kauan. Ja tuo webbisaittikin mennyt uusiksi, liekkö vanhoja sivuja enää saatavilla? Siellä oli hyviä juttuja. Luepa tarkemmin. Mukana on Rytmin vanha jengi, Hesarista J. Jokelainen, Soundin Jussi Niemi sekä Rumban porukkaa + joitakin muita. Nettisivuista en osaa sanoa. |
Notefix 23.09.2005 11:16:54 | |
---|
Tulipa toikin selattua... Rytmistä on tehty näköjään suomalainen vastina Mojolle tai Q:lle. Eli, jazzit on läheneet ja tilalle tullut tollanen aikauisempi rock-linja. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Feggy 23.09.2005 11:22:33 | |
---|
Tulipa toikin selattua... Rytmistä on tehty näköjään suomalainen vastina Mojolle tai Q:lle. Eli, jazzit on läheneet ja tilalle tullut tollanen aikauisempi rock-linja. Mojo ja Uncut ovat kai lähinnä vertailukohdat ulkomailta. Jazzia on kuitenkin mukana ainakin jonkin verran (tai ainakin yhden naisen panoksella) ja laitepuoli varmaan pysyy. Mutta siis, tämähän on eka numero - tulevat näyttävät tietä paremmin. |
Isodee 23.09.2005 11:47:55 | |
---|
Ostin uusitun lehden ihan mielenkiinnosta. Ihan komean näköisesti taitettu oli. Sisällön määrä oli mielestäni tippunut huomattavasti. Sisältö oli lähinnä isoja kuvia ja sinne tänne tiputeltuja lyhyitä juttuja. Toki esim. Stray Cats-artikkeli oli ihan ansiokas, mutta vähemmän sisältöä hienommissa kuorissa minun mielestäni. |
sepeli 23.09.2005 12:09:12 | |
---|
Mojo ja Uncut ovat kai lähinnä vertailukohdat ulkomailta. Nämä tulivatkin heti mieleen kun lehteä selailin. Joo. Pidin kyllä, oikeastaan enemmän kuin vanhasta mallista. Saatan lukea useamminkin, noita esikuvalehtiä kun on tullut lueskeltua myös. Blood runs through your veins That's where our similarity ends |
aikavaikea 24.09.2005 10:14:00 | |
---|
Ostinpa minäkin uteliaisuuttani. Ei hassumpi paketti ollenkaan. Hiukan liikaa isoja mainoksia, mutta ymmärrettävästi niitä tarvitaan. Yksi asiavirhe ainakin mahtui levyarvosteluihin, kun Pertti Hakala mainitsi Blue Öyster Cultin uran kestäneen vuodesta 1973 vuoteen 1988. Ainakin minun hyllyssäni asuva "Curse Of The Hidden Mirror" on julkaistu vuonna 2001. Uusi livekin on julkaistu 2002 ja tien päällä näyttävät olevan paraikaa. Nämä faktat olisi löytänyt pöllömpikin osoitteesta http://www.blueoystercult.com/main.htmlGot to be a scoogie, bim, bomb, bang! |
Janne F 02.10.2005 13:38:45 | |
---|
Ostin uusitun lehden ihan mielenkiinnosta. Ihan komean näköisesti taitettu oli. Sisällön määrä oli mielestäni tippunut huomattavasti. Sisältö oli lähinnä isoja kuvia ja sinne tänne tiputeltuja lyhyitä juttuja. Toki esim. Stray Cats-artikkeli oli ihan ansiokas, mutta vähemmän sisältöä hienommissa kuorissa minun mielestäni. Seuraavasta numerosta tulee jo tuhdimpi paketti. Enemmän sivuja ja enemmän asiaa. Ensimmäisen uudistuneen Rytmin irtonumerot myytiin loppuun ainakin Rautakirjoista (sitä myytiin tutustumistarjouksena 2,50 € hintaan). Palautetta lehdestä otetaan innolla vastaan osoitteessa rytmi@rytmi.com. |
Janne F 20.10.2005 10:47:12 (muokattu 20.10.2005 11:09:02) | |
---|
No niin, lupailin seuraavasta Rytmistä tuhdimpaa pakettia, ja tämmöistä ois huomisesta alkaen tarjolla 2,50 euron hinnalla: Skene-osiossa Pasi Kostiaisen U2-livearvio New Yorkista ja haastiksissa Kingston Wallin Jukka Jylli, John McGregor, Marky Ramone, Jussi Syren & The Groundbreakers (joka teki levyllisen bluegrass-versioita HIMin biiseistä) ja Jason Ringenberg. Sanoista-sarjassa Esa Eloranta ja Nuoret jazzarit -sarjassa Mikko Innanen. Ekana pääjuttuna Pasi Kostiaisen ja mun tekemä 10 sivun Sielun Veljet -juttu, jossa Ismo Alanko ja Jukka Orma muistelevat Siekkareita 20 vuotta klassisen L'amourha-albumin ilmestymisen jälkeen. Kainalojutuissa kerrotaan mm. Sielun Veljien ja Popedan kilpasoitannasta, valomies Vinskistä, On mulla unelma -kappaleen aiheuttamasta närkästyksestä ("pyyhin perseeni siniristilipulla"), Tavastialla esitetystä Punahilkka-näytelmästä ja Sielun Veljien Pohjois-Korean (!) keikasta. Toinen pääjuttu on Otto Talvion kirjoittama 7 sivun voimapop-juttu, jossa mm. kerrotaan Big Star -yhtyeen tarina ja esitellään kymmenen tärkeintä powerpop-bändiä (The Who, Flamin' Groovies, Cheap Trick, Jellyfish, Teenage Fanclub...) ja -albumia. Kolmantena pääjuttuna Jussi Niemen erittäin tuhti 13 sivun New Orleans -pläjäys. Jussi tarinoi kaupungin historiasta ja sen merkityksestä populaarimusiikin kehitykseen ja esittelee merkittävimmät NO-muusikot (Professor Longhair, Dr. John, Allen Toussaint, Fats Domino, The Meters, Neville Brothers...). Lopuksi vielä NO-entusiasti Jussi Raulamon haastattelu ja "aloittelijan tusina" eli 12 levyä, joista on hyvä aloittaa perehtyminen NO-musiikkiin. Levy-, dvd- ja kirja-arvosteluja löytyy vaatimattomat 26 sivua, ellen ihan väärin laskenut. Lopuksi vielä Mun levyhylly -sarjassa MC5:n Wayne Kramer (Jarkko Jokelaisen kirjoittamalla kainalojutulla höystettynä) ja Markku "Matkis" Halmeen sivun mittainen Liven tarkoitus -kolumni. Ai niin, ja Tilsan zarjiz. |
aikavaikea 20.10.2005 11:36:35 | |
---|
No niin, lupailin seuraavasta Rytmistä tuhdimpaa pakettia, ja tämmöistä ois huomisesta alkaen tarjolla 2,50 euron hinnalla... Kuulostaa todella lupaavalta, kiitos tekijöille. Ja kun tuo tutustumishinta vieläkin on näemmä voimassa, niin mikään ei taida estää tuon lehden eksymistä mukaani. On täällä paljon pieniä. Ja pienen pienen pieniä. Ja sitten vähän isompia pieniä, mut nekin on niin kovin kovin pieniä. |
Mika Antero 20.10.2005 11:45:02 (muokattu 20.10.2005 12:04:18) | |
---|
Kyllähän tuo hyvältä kuulostaa. Nyt pitäis sitten matkustaa kaupunkiin, että sais irtonumeron käsiinsä... EDIT: Uutta lehteä markkinoitaessa vois olla ideaa käyttää vanhaa kunnon "lähetä 2,5 €:n hintainen tekstiviesti numeroon, niin saat postissa lehden näytenumeron." Helpottais tutustumista täällä syrjäseudulla. |
Henkeen ja Vereen 20.10.2005 12:12:03 | |
---|
Hyvältä vaikuttaa. Kiinnostaa ainakin toi siekkarit -juttu, mutta onko Nikanderin Harryn vinyylien keräily -palsta lopetettu lehden uuditumisen myötä? I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable.
-J.Morrison- |
sepeli 20.10.2005 12:29:12 | |
---|
Tuolla hinnalla kyllä hankin varmasti. Blood runs through your veins That's where our similarity ends |
sirdickyj 20.10.2005 14:09:15 | |
---|
Ekana pääjuttuna Pasi Kostiaisen ja mun tekemä 10 sivun Sielun Veljet -juttu, jossa Ismo Alanko ja Jukka Orma muistelevat Siekkareita 20 vuotta klassisen L'amourha-albumin ilmestymisen jälkeen. Kainalojutuissa kerrotaan mm. Sielun Veljien ja Popedan kilpasoitannasta, valomies Vinskistä, On mulla unelma -kappaleen aiheuttamasta närkästyksestä ("pyyhin perseeni siniristilipulla"), Tavastialla esitetystä Punahilkka-näytelmästä ja Sielun Veljien Pohjois-Korean (!) keikasta. Ostoon. Hienoa, Sielun Veljiä ei aina muista tarpeeks diggailla, tuosta jutusta(ko) lisäpotkua aiheeseen? En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen! |
Musta Arkipyhä 20.10.2005 15:14:03 | |
---|
Onko tuo Pasi Kostiainen sama toimittaja joka on tehnyt rock-aiheisia juttuja Iltasanomiin? Space is deep |
Feggy 20.10.2005 15:16:56 | |
---|
Onko tuo Pasi Kostiainen sama toimittaja joka on tehnyt rock-aiheisia juttuja Iltasanomiin? On. Jussi Niemi kirjoitti aiemmin Soundiin. |
sirdickyj 20.10.2005 15:31:34 | |
---|
Onko tuo Pasi Kostiainen sama toimittaja joka sai Simo Rantalaiselta ns. "isällisen avokämmenen" ? En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen! |
Feggy 20.10.2005 15:39:47 | |
---|
sai Simo Rantalaiselta ns. "isällisen avokämmenen" Jep. Mies on monessa mukana, kuten Simppakin. |
sirdickyj 20.10.2005 16:29:14 (muokattu 20.10.2005 16:29:24) | |
---|
Jep. Mies on monessa mukana, kuten Simppakin. Tekevälle sattuu...ja joskus tekevää sattuu. Mitäköhän Simppa nykyään puuhaa? Ei ainakaan kirjoita Rytmi-lehteen. En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen! |
Feggy 20.10.2005 16:38:10 | |
---|
Tekevälle sattuu...ja joskus tekevää sattuu. Mitäköhän Simppa nykyään puuhaa? Ei ainakaan kirjoita Rytmi-lehteen. Itse asiassa voisi olla kiintoisaa jos kirjoittaisi...Rantalaisen kolumni - popparit paikalleen! tai no, tuskinpa kuitenkaan. Ehkäpä Jyrki "Jyräyksen" kolumni aikamme pop-musiikin virtauksista...tai Klaus Järvisen? Äh, paree lähtee himaan tästä. |