![]() 18.03.2011 15:11:01 | |
---|---|
Balotelli on kyllä niin tyhmä, kun olla ja voi :) Ikinä nähny noin tyhmää futaajaa :D Kaveri on kyllä ollut vuoden suurin pettymys. Aivan käsittämätöntä touhua, ja eilinen punanen osoitti jälleen kaverin älykkyyden ja kypsyyden. Ja kaikenhan kruunaa tuo liivivideo. Tuli eilen naurettua tolle koulussa, mutta unohdin postata sen tänne. Onneksi joku pelasti, ja laittoi tänne kaikkien nähtäväksi :D | |
![]() 19.03.2011 15:42:50 | |
Melekonen herkkupala luvassa huomenna Valioliigassa: Manchester City vastaan Chelsea! Molemmat meitin kirjoissa melko kuvottavia joukkueita, toivottavasti pelaisivat tasan ja silottaisivat Liverpoolin ja Tottenhamin väylää eurokentille :) "It's not the size of the pencil, it's how big you write your name." - Ronnie James Dio | |
![]() 19.03.2011 19:04:03 (muokattu 19.03.2011 19:08:50) | |
No huhhuh mikä peli! United 1 - Bolton 0 Kyllä hakkaa sydän edelleen melkosen kovaa, niin jännittävä oli peli! Alusta asti hyvä ja mielenkiintoinen peli, jossa tempo oli hyvä, ja molemmat lähti pelaamaan hyvää, hyökkäävää futista. Bolton alko toisella puoliajalla vähän pakittelemaan Unitedin hyvä painostuksen takia. Sitten tapahtuihin odotettu asia; eli se, että Evans tekee emämunauksen. Tällä kertaa liuku molemmat jalat ilmassa ja sai ansaitun punaisen kortin. Meikä ei vaan tajua, kuinka tuo jannu voi olla ees kentällä. Brownkin olisi hoitanut homman paremmin kuin Evans. Kaveri on aina epävarma ja riskialtis. Tästä päästäänkin sitten toiseen toppariin; Smallingiin. On kyllä hurja kaveri! Tais pelata kaks kautta sitten Maidenhead Unitedissa tai jossain vastaavassa, ja nyt tekee tappavaa jälkeä Unitedin paidassa. Hurja kehitys kauden aikana, ja tänään näytti siltä, että pystyy myös ottamaan sen johtajan hahmon. Giggs pelasi taas perusvarman pelin. Rooney oli hyvä; rakensi ja haki muutaman hyvän laukauksen. Chicharito pelasi ekan puoliajan, ja mikä pisti eniten silmään oli kaverin ponnistusvoima. Aivan hurjan korkealla hyppää, niin pieneksi jannuksi Berba osoitti taas omat kykynsä; reagoi loistavasti irtopalloon ja tulos oli selvä. 1-0 ja hieno voitto! Eniten kuitenkin meikän silmään pisti kaksikon Nani-Valencia peli. Eivät mitenkään hirveän näkyvässä roolissa olleet ennen ulosajoa, mitä nyt muutamia väläytyksiä. Mutta kun Evans sai punasen tapahtui jotain; kummatkin lisäs liikkuvuutta ja virtaa aivan hurjasti. Valencia juoksi ympäri kenttää haastaen ja rakentaen. Nani teki sitä mitä osaa; haki niitä vetoja. Ja sellasestahan se maalikin syntyi. Mutta hatunnosto molemmille; hienoa liikettä, vaikka miehen alivoimalla pelattiinkin. Tärkein asia oli kuitenkin sen "mentaliteetti". Vaikka pelattiin miehen alivoimalla, niin silti ajatus oli selvä; maali täytyy saada. Koko joukkue taisteli sen eteen. Valencia ja Nani haastoivat ja hankkivat tilanteita, Rooney rakensi ja riisti ja taisteli palloista omalla alueellaan. Hieno peli, ja hieno voitto! Tästä on ihan hyvä fiilis! Ps. Toivottavasti Brown ei loukkaantunut. Hienosti oli puhelin penkin alla Fergusonille :) EDIT. Meikän mielestä tohon käsivirhe-sääntöön pitää saada täsmennystä/selvät säännöt. Tuo "ei ollut tahallinen" on vähän liian lavea. Cahillin blokki, jossa käsi osu palloon oli kyllä melko hämärä. Joku tuomari olisi voinut viheltää rankkarin siitä. | |
![]() 19.03.2011 19:21:26 | |
Secreterial: Giggs pelasi taas perusvarman pelin. Eniten kuitenkin meikän silmään pisti kaksikon Nani-Valencia peli. Eivät mitenkään hirveän näkyvässä roolissa olleet ennen ulosajoa, mitä nyt muutamia väläytyksiä. Mutta kun Evans sai punasen tapahtui jotain; kummatkin lisäs liikkuvuutta ja virtaa aivan hurjasti. Mun mielestä Giggs meni aika hukkaan tuossa keskustassa, kuten niin monta kertaa aikaisemminkin. Giggs on paljon hyödyllisempi vasemmalla laidalla, josta leikkaa keskelle. Giggsin olisin suosiolla jättänyt tässä tilanteessa penkille. Alkuasetelmissa Nanin ja Valencian pelit eivät myöskään toimineet kovin kummoisesti. Valencia oli välillä ihan hyvä oikealla, mm. pari näppärää syöttöä ja keskitystä, mutta olen sitä mieltä, että Nanilla olisi ollut annettavaa enemmän, etenkin ekalla puoliajalla, oikealla laidalla. Toisella jaksolla ja alivoiman myötä tilanne sitten muuttui selvästi, kun kaverit alkoivat liikkumaan suuremmalla säteellä, eivätkä olleet enään niin pelipaikkasidoksissa. Maalia saatiin pitkään odottaa, mutta tulihan se, kun tarpeeksi jaksoi jauhaa. Erinomainen osoitus joukkueen kantista. Voitto rutistetaan, vaikka pelataan alivoimalla, eikä puolustuspää muutenkaan ole missään parhaassa iskussa. Tosi tärkeä voitto! Minä olen minä. | |
![]() 19.03.2011 19:27:10 | |
djKaaos: Mun mielestä Giggs meni aika hukkaan tuossa keskustassa, kuten niin monta kertaa aikaisemminkin. Giggs on paljon hyödyllisempi vasemmalla laidalla, josta leikkaa keskelle. Giggsin olisin suosiolla jättänyt tässä tilanteessa penkille. Alkuasetelmissa Nanin ja Valencian pelit eivät myöskään toimineet kovin kummoisesti. Valencia oli välillä ihan hyvä oikealla, mm. pari näppärää syöttöä ja keskitystä, mutta olen sitä mieltä, että Nanilla olisi ollut annettavaa enemmän, etenkin ekalla puoliajalla, oikealla laidalla. Toisella jaksolla ja alivoiman myötä tilanne sitten muuttui selvästi, kun kaverit alkoivat liikkumaan suuremmalla säteellä, eivätkä olleet enään niin pelipaikkasidoksissa. Maalia saatiin pitkään odottaa, mutta tulihan se, kun tarpeeksi jaksoi jauhaa. Erinomainen osoitus joukkueen kantista. Voitto rutistetaan, vaikka pelataan alivoimalla, eikä puolustuspää muutenkaan ole missään parhaassa iskussa. Tosi tärkeä voitto! Ei Giggs tuossa keskustassa kyllä parhaimmillaan ole, mutta varmasti Ferguson halusi pelata varman päälle ja laittaa Giggsin Gibsonin sijasta tohon. Nani olisi voinut olla oikealla parempi Robinsonia vastaan, mutta kaveri pystyy pelaamaan hyvin tuolla vasemmallakin. Molemmilla jaloilla lähtee hyvä laukaus. Viime vuonnahan Valencia tarjoili melko paljon Rooneylle tuohon keskelle ja maaleja tuli, siksi varmasti Valencia saa pelata tuolla oikealla. Varmasti ensi kaudellakin mennään vielä tyylillä Giggs-Nani, Giggs-Valencia, Nani-Valencia. Obertan saattaa silloin tällöin tehä esiintymisiä. Mutta Giggsin lopettaessa Nani-Valencia saattaa olla se kaksikko, jos ei hankinta korvaajaa Giggsille. | |
![]() 19.03.2011 19:33:30 | |
Secreterial: Varmasti ensi kaudellakin mennään vielä tyylillä Giggs-Nani, Giggs-Valencia, Nani-Valencia. Obertan saattaa silloin tällöin tehä esiintymisiä. Mutta Giggsin lopettaessa Nani-Valencia saattaa olla se kaksikko, jos ei hankinta korvaajaa Giggsille. Ootko muuten huomannut, että Obertan ja Valencia muistuttavat aika tavalla toisiaan, mitä tulee liikkumiseen? Molemmat näyttävät hämäävästi aika jäykkäjalkaisilta ja meno kantikkaalta, mutta nopeutta ja tekniikkaa piisaa. Minä olen minä. | |
![]() 19.03.2011 19:38:49 | |
djKaaos: Ootko muuten huomannut, että Obertan ja Valencia muistuttavat aika tavalla toisiaan, mitä tulee liikkumiseen? Molemmat näyttävät hämäävästi aika jäykkäjalkaisilta ja meno kantikkaalta, mutta nopeutta ja tekniikkaa piisaa. Obertan näyttää vaan vielä kömpelömmältä :) Valencian lähtönopeus on kyllä melkonen, näyttää monesti kömpelöltä, mutta sitten pieni repasu ja pakki jäi. Obertan on kyllä aivan ihmeellinen jätkä :D Näyttää aivan käsittämättömän kankealta ja kömpelöltä ja sitten juoksee hemmetin lujaa. Hienoa, että Valencia on nyt jo 90min kunnossa, koska kaveria tarvitaan tällä loppukaudella! Vakuutti mut tänään liikkeellään tossa pelin loppupuolella. | |
![]() 19.03.2011 19:44:15 | |
Secreterial: Hienoa, että Valencia on nyt jo 90min kunnossa, koska kaveria tarvitaan tällä loppukaudella! Vakuutti mut tänään liikkeellään tossa pelin loppupuolella. Liike oli kyllä tosi hyvä ja jaksoi painaa loppuun asti. Pelaamattomuus näkyi lähinnä tatsissa tai paremminkin sen puutteessa. Pari helppoa menetystä ja ihmeellistä kolaamista esim. siinä tilanteessa, kun maassa oleva Bolton-pelaaja sai "otettua" pallon Valencialta pois. Minä olen minä. | |
![]() 19.03.2011 19:49:29 | |
djKaaos: Liike oli kyllä tosi hyvä ja jaksoi painaa loppuun asti. Pelaamattomuus näkyi lähinnä tatsissa tai paremminkin sen puutteessa. Pari helppoa menetystä ja ihmeellistä kolaamista esim. siinä tilanteessa, kun maassa oleva Bolton-pelaaja sai "otettua" pallon Valencialta pois. Pelaamattomuus näkyy, tottakai. Puolivuotta poissa kentiltä, niin varmasti ottaa aikansa, että pääsee mukaan peliin 100% panoksella. Siinä tilanteessa oli kyllä ihme röytämistä molemmilla pelaajilta :D Tais tuurilla jotenkin jalan saada siihen se Boltonin pelaaja. Mutta eka 90min peli kaverille, ja ihan hyvä klaaras. Ei mitään isoja mokia ja hyvää peliä. Varsinkin siinä punasen jälkeen näytti sitä asennetta. Hyvin riitti virtaa. Pelejä vaan lisää alle, niin loppukaudella saadaan Berba/Rooney/Chicharito kolmikolle tasokkaita palloja boksiin. Joskus Rooneykin intoutuis niistä laittelemaan palloja maaliin. Boltonilla oli kyllä se yks paikka, josta olisi pitänyt pallo laittaa maalin. Käsittämättömän surkea pusku vain. Cahill oli kyllä puolustuksessa hyvä Boltonille, vaikka se yks blokki olikin aika siinä ja siinä, että olisko pitänyt viheltää rankkari. | |
![]() 19.03.2011 20:16:34 | |
Yhteenvetona pakko kyllä sanoa, että vaikka voitto tästä puserrettiin, niin hyvin vaikea uskoa, että United saisi peliään sellaiseen kuosiin, jotta menestyminen Mestareiden liigassa olisi tänä keväänä mahdollista. Pallollinen pelaaminen on todella kaukana siitä mitä sen pitäisi olla. Etenkin keskikentän ja hyökkääjien välinen linkitys on mun mielestä todella huonoa. Oma peli ei ole sillä tasolla, että eurooppalaisia suurseuroja vastaan voisi kuvitella menestyvänsä. Enkä usko, että keskikentän suhteen tulee tapahtumaan mitään radikaalia parannusta - päin vastoin. Valioliigassa mestaruus on otettavissa jauhamalla boltoneita ja fulhameja vastaan 90 minuuttia, mutta Mestareiden liigan loppupeleissä ei moiseen ole mahdollisuutta. Oman pelin puute ja vahvuuksilla pelaaminen on ainakin kahta luokkaa heikompaa tällä hetkellä kuin vaikka keväällä 2008 ja miks ei myös 2009. Kyllä, paljon pitäisi tapahtua parannusta. Puolustuspään poissaoloja ja huolia tässä nyt en lähde edes käsittelemään. Minä olen minä. | |
![]() 20.03.2011 17:14:44 | |
Mutta mikä mies onkaan tämä Luis Suarez! Sellanen maali Sunderlandin verkkoon, että melkeinpä jo näillä näytöillä on hintansa arvoinen mies ollu! "It's not the size of the pencil, it's how big you write your name." - Ronnie James Dio | |
![]() 20.03.2011 18:07:16 | |
losalvaros: Mutta mikä mies onkaan tämä Luis Suarez! Sellanen maali Sunderlandin verkkoon, että melkeinpä jo näillä näytöillä on hintansa arvoinen mies ollu! Haha, oli kyllä röyhkee häkki! by the grace of God | |
![]() 20.03.2011 19:41:27 (muokattu 20.03.2011 19:43:18) | |
Älytön kaveri tuo Luiz! Dominoi pakkipäässä, omaa loistavan tekniikan, avaa hyvin peliä ja päälle tommonen pörsä! Huikea hankinta. Kuten toki Suarezkin | |
![]() 20.03.2011 19:48:02 (muokattu 20.03.2011 19:59:57) | |
David Luiz on kyllä yks potentiaalisimmista toppareista. Nuori jannu, jolla tekniikka ja voima kohdillaan. Vähän kun rauhottaa peli-intoa, niin on muutaman vuoden sisällä yks parhaista. Sama pätee Smallingiin, joka tällä kaudella vakuuttanut kaikki epäilijät. 2 kautta sitten Maidenhead Unitedissa :) Kyllähän kauden hankintoihin kuuluvat David Luiz, Luis Suarez, Chris Smalling ja tietenkään ei sovi unohtaa hinta/laatu-suhteeltaan kenties parasta; Chicharitoa. Floppitelliä nyt ei kannata mainita ;) TheBlackestEye: Älytön kaveri tuo Luiz! Dominoi pakkipäässä, omaa loistavan tekniikan, avaa hyvin peliä ja päälle tommonen pörsä! Huikea hankinta. Kuten toki Suarezkin Tuohon listaan voisi vielä lisätä loistavan pelinlukutaidon ja sijoittumisen. Tuossa City pelissäkin muutama todella loistava pelinluku, jolla katkaisi hyökkäyksen. Fyysinen olemus ja dominointi on kans hyvää; vähän lisää voimaa, niin voi muutaman vuoden päästä dominoida pääpeliä, kuten Vidic :) EDIT. Chelsea lämpenee, mutta lämpeneekö liian myöhään? Nyt käy kamppailu kovana, kun Chelsea on alkanut nousemaan jälleen. Arsenalin eilinen tasapeli toi Unitedilla vähän helpotusta. Cityn häviö on aina niin iloinen asia :) Tälläistä tulosta niillä miljoonilla saadaan. Ja kaupanpäälle vielä uuden Cassanon, joka ei osaa edes pukea itseään :) | |
![]() 20.03.2011 20:05:27 | |
Chelsea - Man City oli kyllä aika yksipuolista pyöritystä, täysin ansaittu voitto kelssille. Kalou oli ottelun alkupuoliskolla hyvässä vireessä, mutta tuli kyllä monta kertaa huokaistua A. Colen osallistuessa hyökkäyspeliin. Ihan järjettömän typeriä ratkaisuja ja uskomaton kyky jäädyttää oman joukkueen hyökkäys. Osaahan se juosta nopeesti, mutta voi morjes.. Mieluummin vaikka Zhirkov tuolle pelipaikalle. Torres saa edelleen paljon minuutteja ja mahdollisuuden osoittaa taitonsa, mutta eipä ole päässyt vielä lähellekään Drogban tai vaikka Anelkan meininkiä. City olikin sitten aivan totaalisen munaton. Enpä keksi oikeastaan mitään hyvää heidän tämänpäiväisestä esityksestään.. Tai no, kyllähän he ihan hyvin puolustivat osan ottelusta. Mutta tämäkö oli sitä taistelua valioliigan kolmossijasta ja suorasta paikasta mestareiden liigaan? by the grace of God | |
![]() 20.03.2011 20:18:54 | |
Alkoi jo vähän näyttämään pahasti maalittomalta. Turhauttavaa katsella, kun miljoonajoukkueet vääntävät saamatta aikaan yhtään mitään. En voi ymmärtää tuota Cityn munattomuutta. Oliko tämä nyt 9. vieraspeli putkeen ilman voittoa? Mikään ei saa mua uskomaan, että tuo porukka tuosta petraisi mitenkään merkittävästi ensi kaudeksi. Kaiken irtilähtevänhän he ovat jo hankkineet, joten kesän siirtomarkkinoiltakaan tuskin mitään mullistavaa apua saavat. Chelsea tosiaan lämpeää jatkuvasti ja hilautuu kohti kärkeä. Ramiresin maali oli aivan upea ja tuo David Luiz alkaa olemaan hintansa väärti. Chelsean kannalta olisi myös tärkeää, että se 50 miljoonan nallipyssy osoittaisi myös jotain elonmerkkejä. Minä olen minä. | |
![]() 20.03.2011 20:59:01 | |
Hoho, YLE:llä ei vissiin tiietä, että Manchesterissa on toinenkin joukkue :) Urheiluruudussa komeasti Unitedin ja Chelsean logot vierekkäin, kun puhuttiin tän päivän Chelsea - City kohtaamisesta :) | |
![]() 20.03.2011 21:05:37 | |
Ashley Cole on kyllä melkoisia sydämentykytyksiä aiheuttanut myös Englannin maajoukkueessa. En tiedä sitten kumpi olisi se pienempi paha maajoukkueen laitapakiksi, A. Cole vai Wayne Bridge... Melekosta lööperiä laukoi Lauri Dalla Valle juuri äsken Urheiluruudun haastattelussa. "Molemmista maajoukkueista on tullut kyselyjä, mutta olen molemmille ilmoittanut keskittyväni seurajoukkueuraani". No, Italian maajoukkueen kärkikolmikkoon tai -nelikkoon on aika paha lähteä murtautumaan Englannin ykkössarjan Bournemouthista ja siellä on Azzurreilla heittää ainakin puolen tusinaa kovempaa jätkää LDV:n edelle valinnoissa. "It's not the size of the pencil, it's how big you write your name." - Ronnie James Dio | |
![]() 20.03.2011 21:09:53 | |
losalvaros: Melekosta lööperiä laukoi Lauri Dalla Valle juuri äsken Urheiluruudun haastattelussa. "Molemmista maajoukkueista on tullut kyselyjä, mutta olen molemmille ilmoittanut keskittyväni seurajoukkueuraani". No, Italian maajoukkueen kärkikolmikkoon tai -nelikkoon on aika paha lähteä murtautumaan Englannin ykkössarjan Bournemouthista ja siellä on Azzurreilla heittää ainakin puolen tusinaa kovempaa jätkää LDV:n edelle valinnoissa. Jep, kun nyt edes jalostuisi sille tasolle, että Suomen maajoukkueeseen kelpaisi. Tosin siihen vaaditaan hävyttömän vähän tänä päivänä. Mikael Forssell häpeällisenä esimerkkinä. Minä olen minä. | |
![]() 20.03.2011 21:50:55 | |
losalvaros: Melekosta lööperiä laukoi Lauri Dalla Valle juuri äsken Urheiluruudun haastattelussa. "Molemmista maajoukkueista on tullut kyselyjä, mutta olen molemmille ilmoittanut keskittyväni seurajoukkueuraani". No, Italian maajoukkueen kärkikolmikkoon tai -nelikkoon on aika paha lähteä murtautumaan Englannin ykkössarjan Bournemouthista ja siellä on Azzurreilla heittää ainakin puolen tusinaa kovempaa jätkää LDV:n edelle valinnoissa. Joo, Italian paitaan on kysytty joskus 16-vuotiaana ja sen jälkeen ei mitään. Sanoi tuossa haastattelussa myös, että miettii maajoukkuekuvioita vasta kun saa kutsun A-maajoukkueeseen. Dalla Valle on kutsuttu kaksi kertaa Suomen A-maajoukkueen mukaan ystävyysotteluihin, mutta on ilmeisesti päässyt unohtumaan. Jotenkin älytöntä tuo Laurin ajattelu, että maajoukkuepelit olisivat jollain lailla kehityksen esteenä. Eiköhän se nuorelle pelaajalle nimenomaan olisi vain plussaa jos olisi vaikka nuo Belgiaa ja Japania vastaan pelatut höntsäilyt käynyt pelaamassa Litmasen ja kumppaneiden kanssa. Varsinkin kun kaverilla ei kokemusta miesten peleistä vieläkään pahemmin ole. "those damn krauts deserve to be hit by a earthquake tsunami for nuking pearl harbor" - Jack Simmering | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)