Aihe: Viimeksi katsomasi elokuva ja sen arvosana
1 2 3 4 592 93 94 95 96600 601 602 603 604
kingdom
14.10.2008 23:40:14
IMDB:n 2.1/10 arvosana lupaa hyvää :D Mistäs löysit tämän helmen?

Paikallisesta filmtownista. Kaveri otti randomilla hyllystä, paras leffa pitkään aikaan.
TÄMÄ EI OLE MAINOS | I'm no fucking buddhist, but this is enlightenment.
Milkop
14.10.2008 23:59:24

Paikallisesta filmtownista. Kaveri otti randomilla hyllystä, paras leffa pitkään aikaan.

Nappasinpa talteen tubesta. Kuvanlaatu ei huimaa päätä mutta varmasti muukin kvaliteetti on samalla tasolla. Pitää katsastaa kunhan olen valmis räjäyttämään pääni :)
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide
Informaatiokameli
15.10.2008 09:56:23 (muokattu 15.10.2008 09:57:47)

Skeleton Man

http://www.imdb.com/title/tt0372832/

Vaikuttaa elokuvalta, joka on PAKKO nähdä! :D

Asiaan.

Iron Man

Toiseksi paras sarjakuvafilmatisointi Spiderman kakkosen jälkeen. Sopivan ääliö asenne toimi tässä todella hyvin ja Downey Jr. oli _aivan_täydellinen_ roolivalinta. Juoni nyt oli aika huttua mutta mitäs sitten. Loistavaa viihdettä ja oli mukava nähdä pitkästä aikaa toimintakohtauksia, joissa oli kunnon mättämistä eikä mitään helvetin ninjailua.

9/10
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Rattata
15.10.2008 10:31:02
No Country For Old Men

Vihdoin sain katottua. Tykkäsin kovasti. Javier Bardem oli jäätävä. Oscarit tais mennä aika oikeeseen osotteeseen.

hevari666
15.10.2008 11:33:56
THE COLOR OF MONEY
Scorsesen bilisleffa. Pääosassa Paul Newman ja Tom Cruise. Molemmilta aika väsyneet roolisuoritukset. Varsinkin Cruise ärsytti aika vitusti, vaikka usein jopa tykkään siitä jätkästä. Leffan juoni oli periaatteessa ihan hyvä, mutta toteutus vaan kusi. Eipä ollu Marty vireessä tän leffan suhteen. Ei tää siltikään mikään ihan täyspaska leffa oo. Ihan viihdyttävä kuitenkin. 2,5/5

BLOOD SIMPLE
Elokuvateatteri Niagarassa käväsin tän katsoon. Coenin veljesten ensimmäinen leffa kyseessä. Niinkun yleensä Coenin leffoissa, tässäkin pääpaino oli kässärissä ja juonessa eikä roolisuorituksissa. Pakko siltikin mainita, että Dan Hedeya oli tapansa mukaan loistava. Juonenkäänteet oli nerokkaita, Coenin veljekset on nerokkaita ja tää oon vitun hyvä leffa! 4,5/5

JFK - Avoin Tapaus
Oliver Stonen masterpiece. Muutaman kerran tullu nähtyä, kun löytyy omastakin hyllystä. En mä tästä kauheesti jaksa selitellä. Aihe on loistava, casting on loistava, leikkaus on loistavaa... Erittäin kiinnostava elokuva. Ainoa miinus tulee siitä, että ei vaan voi tietää mikä tässä leffassa on totta ja mikä ihan päästä revittyä. 4,5/5
HEVIÄ HAUTAAN SAAKKA!!!
NHR
15.10.2008 12:16:33

JFK - Avoin Tapaus
Ainoa miinus tulee siitä, että ei vaan voi tietää mikä tässä leffassa on totta ja mikä ihan päästä revittyä.

Totta siinä taitaa olla suunnilleen sen verran, että USA:ssa tosiaan oli presidentti nimeltä John Fitzgerald Kennedy, joka salamurhattiin Dallasissa vuonna 1963. Ja henkilönnimet taitaa muutki olla ihan oikeita, ainaki suurin osa, mut siihen se sitte melkeen jääki. Kaikki "magic bullet" ja "back and to the left" -jorinat onki sitte ihan sitä ihteään, eli oikeen kunnon foliohattuilua. Älkääkä nyt käsittäkö mua väärin; ei se mikään ihan susipaska leffa oo, mut ei tosiaankaan mikään dokumentti!
Aleksis-veljen seitsemän kivestä...
AP
16.10.2008 11:00:45
Totta siinä taitaa olla suunnilleen sen verran, että USA:ssa tosiaan oli presidentti nimeltä John Fitzgerald Kennedy, joka salamurhattiin Dallasissa vuonna 1963. Ja henkilönnimet taitaa muutki olla ihan oikeita, ainaki suurin osa, mut siihen se sitte melkeen jääki. Kaikki "magic bullet" ja "back and to the left" -jorinat onki sitte ihan sitä ihteään, eli oikeen kunnon foliohattuilua. Älkääkä nyt käsittäkö mua väärin; ei se mikään ihan susipaska leffa oo, mut ei tosiaankaan mikään dokumentti!

Lähinnä se kai esittää yhden vaihtoehdon, samoin kuin nää 9/11-tapahtumien ympärille kootut erilaiset sivustot mitkä lupaa kertoa miten asiat todella on.

Hyvä leffa se kylä. Käytiin katsomassa se meidän mutsin kanssa kaksistaan teatterissa silloin kun se tuli. Olin siis 12v. Silloinkin kiehtoi, mutta oli se silti aika pitkä aika istua ilman yhtään vessataukoa, tuo kun ei mikään lyhytraina ole :D
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
juuso a
16.10.2008 11:05:33

Lähinnä se kai esittää yhden vaihtoehdon, samoin kuin nää 9/11-tapahtumien ympärille kootut erilaiset sivustot mitkä lupaa kertoa miten asiat todella on.

Näinhän se on. Muuten mielenkiintoinen tapaus tämä Olli Kiven uusin pätkä W. Saas nähdä mitä on tällä kertaa saatu aikaiseksi..
Juokaa ja polttakaa enemmän
Booligan
16.10.2008 12:50:09

Näinhän se on. Muuten mielenkiintoinen tapaus tämä Olli Kiven uusin pätkä W. Saas nähdä mitä on tällä kertaa saatu aikaiseksi..

traileri lupasi imo hyvää. odotan kyllä W:n näkemistä.
lyriikat=ajanhukkaa kitarasoolojen välissä
carnation
16.10.2008 12:56:26 (muokattu 16.10.2008 12:56:41)
traileri lupasi imo hyvää. odotan kyllä W:n näkemistä.

Minä taas en ottanut mitään tolkkua tuosta trailerista. Näyttää, että Oliver Stone on uponnut yhä syvemmälle tahattoman (vai onko W:n tapauksessa kyse tahallisesta?) komiikan suohon kaikessa ylitsepursuavassa Amerikka-fiksaatiossaan. Oliver Stone oli joskus kova jätkä joka ohjasi helvetin kovia elokuvia, mutta eipä mieheltä ole tullut sairaan hauskan U Turnin jälkeen mitään muuta kuin löysää ja/tai sentimentaalista skeidaa. Minne katosi mies joka ohjasi Talk Radion, Natural Born Killersin, JFK:n ja Salvadorin? Vitun Oliver.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Juugeli
16.10.2008 15:59:26
Minä taas en ottanut mitään tolkkua tuosta trailerista. Näyttää, että Oliver Stone on uponnut yhä syvemmälle tahattoman (vai onko W:n tapauksessa kyse tahallisesta?) komiikan suohon kaikessa ylitsepursuavassa Amerikka-fiksaatiossaan. Oliver Stone oli joskus kova jätkä joka ohjasi helvetin kovia elokuvia, mutta eipä mieheltä ole tullut sairaan hauskan U Turnin jälkeen mitään muuta kuin löysää ja/tai sentimentaalista skeidaa. Minne katosi mies joka ohjasi Talk Radion, Natural Born Killersin, JFK:n ja Salvadorin? Vitun Oliver.

Olen aikalailla samoilla linjoilla kanssasi. Tosin W kyllä kiinnostaa vähän. Ja minä luulin, että WTC on sentimentaalista skeidaa, kunnes otin uusintakatseluun Born on the Fourth of Julyn, voi hyvä helvetti. Kyllä se Olli ennenkin osasi paskaa tehdä.

Sunnuntaina muuten tulee Wall Street, se onkin itsellä näkemättä.
A good song should make you wanna tap your feet and get with your girl. A great song should destroy copcars and set fire to the suburbs. I'm only interested in writing great songs. Tom Morello
Bongowing
16.10.2008 17:53:56
Olen aikalailla samoilla linjoilla kanssasi. Tosin W kyllä kiinnostaa vähän. Ja minä luulin, että WTC on sentimentaalista skeidaa, kunnes otin uusintakatseluun Born on the Fourth of Julyn, voi hyvä helvetti. Kyllä se Olli ennenkin osasi paskaa tehdä.

Sunnuntaina muuten tulee Wall Street, se onkin itsellä näkemättä.

Ollissa tökki aika paljon just tämä leffojen aiheiden liiallinen itsetarkoituksellisuus. Siis, että se mitä aihetta leffa käsittelee on kaiken lähtökohta ja se mikä juuri milläkin hetkellä yleisöä ja kriitikoita mahdollisesti lämmittää (ja ennen kaikkea Oscar-komiteaa).
There is no ought from is.
kk80
17.10.2008 22:54:34 (muokattu 17.10.2008 22:55:28)
Cloverfield

Aikamoisessa tynnyrissä sitä näemmä elää kun olin onnistunut ohittamaan kokonaan tämän leffan hypetyksen. Paikallisessa vuokraamossa hyllyt notkuivat "mr. Bean lomailee" -teoksen kopioita. Cloverfield lymysi siellä jossain hyllyn nurkassa ja kun muistin, että täällä ko. pätkä on jakanut mielipiteitä niin valinta oli selvä.

Tykkäsin. Kotivideomaisuudessa on omat rasittavuutensa mutta tässä leffassa tekniikka toimi. Tilanteen kaoottisuus tuli hienosti esille. Tuntemattomat näyttelijät olivat hajuttomia ja mauttomia mutta noiden tarkoitushan oli kaiketi olla ns. tavallisia pulliaisia kotivideolla -tosin omissa juhlissa ei juuri tuonnäköisiä naikkosia ole pyörinyt. Elämääsuuremmat henkilökuvaukset eivät siis olisi kuuluneet tähän elokuvaan. Hirviö oli hieno ja häijy. Mukavaa, että vielä tehdään tälläisiä kompaktin pituisiakin leffoja.

Hirviöelukuvat ovat sydäntä lähellä. Itse näkisin mielelläni jopa jatkoa tälle pätkälle. Olisi jotenkin kiehtovaa jos elokuvan maailmaa selitettäisiin enemmän. Cloverfield on hirviöleffojen kärkeä. Muiden elokuvien joukossa vahva *** 1/2 -arvosana.
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
jigsore
18.10.2008 02:55:28 (muokattu 18.10.2008 03:04:47)

Mr. Brooks
Kaveri kertoi että Dexterin tyylinen leffa kyseessä niin pitihän se katsastaa. Kostneri veti sarjamurhaajana yllättävän hyvin ja muutenkin ihan viihdyttävä parituntinen. Yllättävänkin paljon oli yhtäläisyyksiä Dexter-sarjan kanssa, mutta ei siitä enempää ettei vahingossa spoilaa.

Hostelit tuli myös katsottua, heitetään vaikk *** ekalle ja ** tokalle osalle. Idea ei kantanut enää kakkosessa niin hyvin, mutta mukavan överiksi oli vedetty molemmat.
seikkailumielellä ja leikkimielellä
Closure
19.10.2008 11:11:32 (muokattu 19.10.2008 11:11:56)
Mr. Brooks
Kaveri kertoi että Dexterin tyylinen leffa kyseessä niin pitihän se katsastaa. Kostneri veti sarjamurhaajana yllättävän hyvin ja muutenkin ihan viihdyttävä parituntinen. Yllättävänkin paljon oli yhtäläisyyksiä Dexter-sarjan kanssa, mutta ei siitä enempää ettei vahingossa spoilaa.

Hostelit tuli myös katsottua, heitetään vaikk *** ekalle ja ** tokalle osalle. Idea ei kantanut enää kakkosessa niin hyvin, mutta mukavan överiksi oli vedetty molemmat.

Itsehän en puhuisi edes Mr. Brooksista ja
Dexterista edes samalla rivillä. Dexter on melkoista neroutta,
Mr. Brooks melkoista keskinkertaista viihdettä. Kertakäyttöhupia ja täydellistä ennalta-arvattavuutta.
Mä ainakin arvostan suuresti kovia tiedemiehiä, jotka ei tajua ihmissuhteista mitään, laittaa laastaria rillien väliin ja nauraa pelottavalla tavalla omille vitseilleen. -Hjunnila
NHR
19.10.2008 14:16:39

Mamma Mia *

Vanhana Abba-fanina kuvittelin, että tää vois olla hyväki filmi, mutta eihän tässä toiminu mikään muu kun musiikki. Tai alkuperäset kappaleet on kyllä hyviä, mut ei niittenkään sovitukset tässä oikeen tuntunu toimivan. Tai siis eihän niitä oltu ees kauheesti muokattu, eli sovituksetki oli oikeestaan OK, mut laulamassa oli siis ihan väärät tyypit! Meryl Streepin huutava nenä-ääni ei vaan mun mielestä istu yh-tään esim. johonki Winner Takes It Alliin, ei, ei, ei. Ja Pierce Brosnan (tää jätkähän oli mm. James Bond ja Remington Steele aikoinaan, jumaliste!) karjumassa jotain SOSsia, yleensäkään laulamassa yhtään mitään, eise vaan toimi, ei, ei, ei, eijei, ei! Does Your Mother Know tais olla ainoo kipale, joka toimi jopa ihan suht hauskasti tollai "väärinpäin", että vanha MILFfi laulaaki sen nuorelle pojalle. Tarina sinänsä oli muuten aika huono, semmonen ohuenohut ja hölmön tavanomainen. Henkilöihin en pystyny samastumaan yhtään, ja melkeen joka kerta, kun ne rupes jotain Abba-hittiä taas laulamaan, ni ainoo tunne mulla oli oikeestaan jonkillainen myötähäpeä: ei näin! Enkä nyt tarkota, etteikö Abbaa sais mennä muut versioimaan, päinvastoin; ei se mitenkään niin pyhää ja ylhäistä musaa ole, vaikka laulut onki häjyn hyviä mun mielestä. Tästä leffasta (voisin kuvitella, että näyttämöllä on toiminu varmaan paremmin) en nyt vaan tykänny, enkä osaa sitä kelleen suositellakaan. Yks tähti viidestä siis lähinnä alkuperäismusiikille; antoipa sentään ees kimmokkeen kuunnella noitaki biisejä taas...

In Bruges ****

Tästä tykkäsin kyllä, helevetin synkkä leffa, mut sopivan koomisella tavalla. Colin Farrellin kulmakarvat aiheuttivat meitsissä vielä ihan tahattomasti semmosta pientä repeilyä osaltaan; nehän on ku kaks semmosta tummaa, karvasta perhosentoukkaa, jokka yrittää koko ajan ryömiä keskeltä jätkän otsaa ylös hiusrajaan, piiloon saalistajilta. :D Hyvän roolityön Farrell silti mun mielestä tässä teki ekan keikkansa mokanneena irlantilaisena palkkatappajana, samoin Brendan Gleeson sen työkaverina ja Ralph Fiennes näitten brittiläisenä pomona, jolla on hyvinki tiukat periaatteet, joista eimuuten sitte luisteta! Yks hauskimmista kohtauksista oli mun mielestä se, kun tää Gleeson-tyyppi soittaa Fiennes-tyypille, ettei sitte vielä tappanukkaan Farrell-tyyppiä, vaikka piti; se repliikki, mitä se rikospomo karjuu muijalleen hakatessaan puhelintaan paskaks. :D Ja toi Bruggen kaupunki tosiaan tuntuu sopivan oikeen hyvin tommoseks kiirastulen vertauskuvaks; kaunis, mutta jotenki silleen kovin häiritsevällä ja ahdistavalla tavalla. Ohjaajan nimi, Martin McDonagh, kantsii varmaan painaa mieleen, josse sattus vaikka jotain muutaki mielenkiintosta vielä tekemään.
AP
20.10.2008 10:07:49
Muukalaisia junassa.

Eli eilen tuli Teemalta tuo Hitchcockin varhainen jännäri. Juonihan on periaatteessa simppeli: määräilevään isäänsä kyllästynyt sekopää tapaa junassa kuulun tenniksenpelaajan, jonka tietää hakevan eroa vaimostaan. Mies ehdottaa tenniksenpelaajalle että nämä "vaihtaisivat murhia", tennistähti murhaisi toisen miehen isän ja tämä taas tenniksenpelajaan vaimon - joka ei siis eroa halua.
Yksi murha tehdäänkin ja tämän jälkeen alkaa painostus siitä, että toinenkin tehtäisiin.

Kieltämättä, kieltämättä. Taidokas pätkä. Alussa tuntui ehkä 2 minuuttia, että kuivaa vanhanaikaista mustavalkodraamaa mutta paskat: seuraavat viisi minuuttia kun oli mennyt, en melkein malttanut käydä vessassakaan välillä. Mahtavaa kerrontaa. Loppukohtaus tivolissa oli sitten jo visuaalisestikin upea.

9/10.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
NHR
20.10.2008 17:12:39

Zeitgeist: Addendum **

Jonkinlainen jato-osa sille aikasemmalle Zeitgeist-leffalle, kaiketi. Emmätiiä, kyllähän noi meitsiin vetoo aika vahvastikki suurin osa noista ajatuksista (pankkien, uskontojen, hallitusten yms. alasajo), mut emmä silti niitä nää kauheen realistisina juttuina, ainakaan vielä muutamaan kymmeneen tai sataankaan vuoteen, ts. vielä omana elinaikanani. Enkä esim. tienny, että kaivosyhtiöt polttaa liikoja timantteja pitääkseen niitten hinnat korkeella; itseasiassa en tienny ees, että timantteja on mahdollista polttaa ylipäänsä! Mut niin se yks Venus-projektin ukko ainaki tuntu väittävän kummiski. No, enihuu, emmä oikeesti mitään jaksa ite tehä maailmaa parantaakseni, parantakoot noi muut, joilla on enempi näkemystä. Google-videosta löytyy siis tääki pätkä, jos ketä sattuu kiinnostaan:

http://video.google.com/videoplay?docid=7065205277695921912
Miikathebest
21.10.2008 00:51:25 (muokattu 21.10.2008 00:54:29)

007 Die another day 3/5
Viihdyttävää Jamesia. Toiminta on varsin toimivaa. Ei huono.

Welcome Home Roscoe Jenkins 3/5
Matrin Lawrens. no joo... Positiiviselle puolelle tämäkin ylsi selvästi. Hauskoja juttuja oli.. Kannattaa katsoa... jos tykkää.

Semi Pro 1/5
Liian huono. Oli sen verran heikko suoritus, että mielummin menin tunnin jälkeen nukkumaan... Se pääosan näyttelijä oli vähän typerä.

Ratatouille 3/5
Hienosti animoitu. Äänet+! Tälläistäkö sitä pitäisi pystyä itsekin kohta tekemään...
Ei kylläkään tarjonnut mitään muuta kuin mukavaa viihdettä.
Tätä elokuvaa katsellessa tuli nälkä. Ilman naposteltavaa tätä elokuvaa on vaikea katsoa.

Sex and the city 4/5
Paikoittain ärsyttävä, mutta kokonaisuus veti selkeästi plussan puolelle. Elokuvan sisältö oli muutakin, kuin parin tv-jakson perusteella olisi uskonut. Yllättävän hyvä leffa!
Liikaa säröä!
Loijaa
21.10.2008 18:48:41 (muokattu 21.10.2008 18:49:06)

Katsoin elokuvateatterissa Jouko Aaltosen ohjaaman ja käsikirjoittaman Punk - Tauti joka ei tapa - dokkarin. Hyvin rakennettu dokumentti, jonka katsomisen teki mielenkiintoiseksi se, että oon mukana Aaltosen vetämällä käsikirjoituskurssilla. Varmasti jotain muusikoiden.net-tyyppejä on mukana elokuvassa..

8,5/10
You know that I would be a liar
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)