![]() 29.09.2016 01:38:51 | |
---|---|
Janizio: Saa! Kaikki saa Mites oli tuossa tuon Je Suis Maladen kanssa, että ei kukaan halua kuulla sitä muu kuin minä ja Saara? Se ei ole enää minusta täysin pelkkä mielipide asia, koska siitä on faktaa ja kokemuksia, että asia on ihan jotain muuta kuin tuossa väitettiin. (...) ÖÖö... musiikki on sellainen asia, että huono biisi jonkun korvissa ei siitä tykkäävän selittämisellä muutu hyväksi. Jos faktoista puhutaan tämän biisin kohdalla, tarvii vain luoda katsaus keskustelupalstoille (valitettavasti Iltalehden palstaa ei ole), joissa TVOF:n aikaan tosi monessa kommentissa tuotiin esiin sekä ärsyttävyys ja pettymys Saara Aallon kohdalla. Onhan asiaa jauhettu näemmä tälläkin forumilla aika paljon tuolla toisessa keskusteluketjussa. Porukat oli aika varmoja Saaran voitosta, minäkin olin. Mutta homma kaatui yliyrittämiseen, tekotaiteellisuuteen ja teatraalisuuteen, huutamiseen, kirkumiseen, irvistelyyn ja muuhun tosi outoon juuri Maladen kohdalla. Ja kun piti Maladen lisäksi vielä se oma tekelekin esittää, joka oli tosi vikatikkki. Yleisölle tuntematonta biisiä ei saisi tuollaisssa kisoissa laulaa, eikä Saaran omat biisit ole mitään hittiainesta. Saarahan olisi voittanut, jos ei olisi haksahtanut em. juttuihin. Lahjoja on, mutta överiksi menee kerta kerran jälkeen. Sellaiset videot, missä hän laulaa ilman laulajan esittämistä on olleet hyviä. Itse pidän häävideosta, missä hän esittää "Romanssin" jonkun hääjuhlassa. Yksinkertaisesti hän vain laulaa laulun ja antaa sen puhua - ilman mitään irvistelyjä, lattialla pyörimistä ja teatteria. Tosi kaunista ja herkkää. | |
![]() 29.09.2016 06:54:50 | |
Sisäsiittoisia serkkujen nussijoita nuo britit. Hyvä että ehti aloittaa laulamista, mutta kun ranskan kieltä alkoi kuulua, niin heti alkoi hirveä möly katsomosta ja koko toinen yritys jäi käytännössä kuulematta. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" | |
![]() 29.09.2016 07:29:47 | |
LiemiKuutio: ÖÖö... musiikki on sellainen asia, että huono biisi jonkun korvissa ei siitä tykkäävän selittämisellä muutu hyväksi. Jos faktoista puhutaan tämän biisin kohdalla, tarvii vain luoda katsaus keskustelupalstoille (valitettavasti Iltalehden palstaa ei ole), joissa TVOF:n aikaan tosi monessa kommentissa tuotiin esiin sekä ärsyttävyys ja pettymys Saara Aallon kohdalla. Onhan asiaa jauhettu näemmä tälläkin forumilla aika paljon tuolla toisessa keskusteluketjussa. Porukat oli aika varmoja Saaran voitosta, minäkin olin. Mutta homma kaatui yliyrittämiseen, tekotaiteellisuuteen ja teatraalisuuteen, huutamiseen, kirkumiseen, irvistelyyn ja muuhun tosi outoon juuri Maladen kohdalla. Ja kun piti Maladen lisäksi vielä se oma tekelekin esittää, joka oli tosi vikatikkki. Yleisölle tuntematonta biisiä ei saisi tuollaisssa kisoissa laulaa, eikä Saaran omat biisit ole mitään hittiainesta. Saarahan olisi voittanut, jos ei olisi haksahtanut em. juttuihin. Lahjoja on, mutta överiksi menee kerta kerran jälkeen. Sellaiset videot, missä hän laulaa ilman laulajan esittämistä on olleet hyviä. Itse pidän häävideosta, missä hän esittää "Romanssin" jonkun hääjuhlassa. Yksinkertaisesti hän vain laulaa laulun ja antaa sen puhua - ilman mitään irvistelyjä, lattialla pyörimistä ja teatteria. Tosi kaunista ja herkkää. Biisistä ei tarvitse tykätä, mutta ei kannata myöskään puhua siihen sävyyn, että sitä ei halua kukaan muu muka kuulla kuin minä ja Saara itse, koska se on täyttä puppua. Noh mulla on vähän erinlainen näkemys ja ajatus siitä miksi Mikko Sipola sen kisan voitti aikoinaan, joka liiittynee tähän palkintona olleeseen Universalin soppariin. Niin kuin minäkin sanoin noissa kisatilanteissa muutamaan otteeseen olen itsekin törmännyt siihen, että se vähintäänkin kiikkuu siinä ihan rajoilla meneekö se äänellä kikkaileminen jo överiksi ja tämä X-Factrin 6-tuolin haasteen veto oli sellainen juttu. Johtunee siitä Saaran todella kovasta halusta saavuuttaa unelmansa ja asiat joihin ne kisat voi johtaa ja kun Saara sanoi jo sen ensimmäisen koelaulun aikaan, että meinas mennä niin tunteisiin, että ei meinannut pysyä kasassa siinä laulaessaan. Et ajoittain se halu ja tahto purskahtelee ylilaitojen. Voice of Finlandin aikana nyt kun muistelee niitä vetoja niin en kyllä muista, että se olis mennyt yhdessäkään vedossa liiallisuuksiin. | |
![]() 29.09.2016 09:25:13 (muokattu 29.09.2016 09:27:47) | |
Janizio: sitä ei halua kukaan muu muka kuulla kuin minä_ja_Saara OK, nyt alkaa menemään taas vähän sellaisiin mittasuhteisiin, että Saarana saattaisin olla vähän huolestunut menosta. "Jos johtaisin levy-yhtiötä, niin nakkaisin kaikki kolme hiuksista vittuun ja ottaisin oikeita talentteja tilalle. Sellaisia jotka osaavat oikeasti säveltää." -danny- | |
![]() 29.09.2016 10:17:18 | |
Presidentti: __ OK, nyt alkaa menemään taas vähän sellaisiin mittasuhteisiin, että Saarana saattaisin olla vähän huolestunut menosta. Kevyt jäähyily "Saarasta" saattaisi kyllä olla paikallaan, huh huh. | |
![]() 29.09.2016 10:22:02 | |
Mulle toi Malade ei ollut tuttu biisi entuudestaan. Katsoin siitä Lara Fabianin vedon ja helvetinmoista naaman vääntelyä ja yliesiintymistä siinäkin. Ehkä Saara itse diggailee sellaisia artisteja jotka tuota tekevät ja se on sitten tarttunut. Ja tottakai sitä koitetaan tehdä kaikki vielä paremmin kuin idolit joten.. Apinoinhan mäkin mun omia idoleita, ei se sen kummempaa ole. Janizio, nyt kun ollaan kaikki sitä mieltä että noi elokuvabiisit on toimivia juttuja niin mites olisit tämä; Tonight Is What It Means to be Young - Streets of Fire https://www.youtube.com/watch?v=wCIrPJ6SBl4 Soundit kun päivittäisi tähän päivään niin biisihän olisi kuin Saaralle tehty! | |
![]() 29.09.2016 10:25:52 | |
Tässä olisi jo ainesta omaan ohjelmaformaattiin. Me, myself and Saara | |
![]() 29.09.2016 12:05:34 (muokattu 29.09.2016 12:09:39) | |
Dirtyh: Mulle toi Malade ei ollut tuttu biisi entuudestaan. Katsoin siitä Lara Fabianin vedon ja helvetinmoista naaman vääntelyä ja yliesiintymistä siinäkin. Ehkä Saara itse diggailee sellaisia artisteja jotka tuota tekevät ja se on sitten tarttunut. Ja tottakai sitä koitetaan tehdä kaikki vielä paremmin kuin idolit joten.. Apinoinhan mäkin mun omia idoleita, ei se sen kummempaa ole. Janizio, nyt kun ollaan kaikki sitä mieltä että noi elokuvabiisit on toimivia juttuja niin mites olisit tämä; Tonight Is What It Means to be Young - Streets of Fire https://www.youtube.com/watch?v=wCIrPJ6SBl4 Soundit kun päivittäisi tähän päivään niin biisihän olisi kuin Saaralle tehty! Ei ollenkaan huono idea. Saara pääsis hyvin käyttää isoa ääntään jne. Vois hyvinkin toimia Saaran laulama. Jonkun verran siitä tulis jo Saaran persoonana ja olemuksen kautta erinlainen, mutta noin lauluteknisesti kun Saara tuosta tosiaan muokkaisi ns. oma näköisensä niin vois hyvinkin toimia. Et jos biisissä pääsee sopivasti Saara pääsee käyttämään isoa ääntään tai sitten sitä toista puolta eli suloisuuttaan niin se biisi aika herkästi toimii Saaran laulama vähintäänkin hyvin. Sit jos vielä biisissä pystyy yhdistämään sen herttaisuus kortin ja ison tunteikaan äänen niin sit ollaan nappi biisissä. Tää menee ehkä enemmän sen ison äänen kautta sopivaksi, mutta toisaalta kun mainitsin Skyfallin niin ei siinäkään mitään söpöyskorttia paljon esiin saa, mutta toimii hyvin | |
![]() 29.09.2016 12:07:07 | |
Janizio: Ei ollenkaan huono idea. Saara pääsis hyvin käyttää isoa ääntään jne. Vois hyvinkin toimia Saaran laulama. Jonkun verran siitä tulis jo Saaran persoonana ja olemuksen kautta erinlainen, mutta noin lauluteknisesti kun Saara tuosta tosiaan muokkaisi ns. oma näköisensä niin vois hyvinkin toimia No kerrohan idea Saaralle kun kerkiät. | |
![]() 29.09.2016 12:11:23 | |
Dirtyh: No kerrohan idea Saaralle kun kerkiät. Miten se noiden biisien kanssa on mennyt tossa X-Factorissa onko kisaajat joka osioon saaneet ihan täysin oman mielensä mukaan valita biisit | |
![]() 29.09.2016 12:16:32 (muokattu 29.09.2016 12:34:45) | |
Tuli otettua toi Skyfall puheeksi. En löytänyt Youtubesta kun yhden näytteen siitä, vaikka musta Saara vetää sitä suht paljon keikoillaan. https://www.youtube.com/watch?v=L5jglvpzjPk https://www.youtube.com/watch?v=L5jglvpzjPk Sit olis tälläinen idea myöskin pankissa olemassa. Tai sitten ku on puhetta siitä Disney maailmasta niin Let It Go nyt kaikki tietää Saaran laulamana, mutta on siellä paljon muutakin Esim tämä. Tässä se nyt on suomen kielisenä versiona, mutta kuitenkin https://www.youtube.com/watch?v=h8-IQkjyByg Tai mites tästä https://www.youtube.com/watch?v=1IhGJDXx29w Ja harmi kun ei ole Saara laittanut Youtubeen Nighwishin Nemo vetoaan. Oon sen kuullut livenäkin ja on minusta yks parhaista Saaran cover-vedoista. Muistaakseni se on vielä tolta samalta keikalta kuin toi Rolling In The Deep, kun oon käynyt ton saman keikka kiertueen katsomassa livenä Et noita kommeita ja hyviä cover-biisi ideota olis hällä keikkaseiteissä vaikka ja kuinka, mutta toistaiseksi ei ole X-Factorissa käyttänyt niitä lukuunottamatta tota Je Suis Maladea Ja tossa on hyvinkin todellinen kuva niinku Saaran laulamisesta keikoilla. Ei siellä se äänellä kikkaileminen ns. rehota. Sitä tulee ajoittain, mutta se niinku osuu ja uppoa silloin minusta oikeisiin kohtiin. | |
![]() 29.09.2016 14:23:43 | |
Jani, tuo keikka näkyi olevan Valokarnevaaleilta ihan normiveto eikä mikään konserttisalikeikka. Kuinka paljon Saara oikeesti soittaa noita covereita verrattuna omiin biiseihin? Ja onko sillä taustalla oikeasti ikinä omaa bändiä? On todella kökön näköistä kun taustamuusikot soittavat lapuista ja solisti on täysin irti muusta orkesterista. Ja jos nyt mielipiteensä saa ilmaista niin välispiikit ei kyllä tuon perusteella lähde ollenkaan. Kuinkakohan paljon Saaralla on keikkoja takana, näyttää meinaan siltä että lavalla olo ei ole kovinkaan luontevaa. | |
![]() 29.09.2016 14:46:31 (muokattu 29.09.2016 15:09:30) | |
Janizio: Tuli otettua toi Skyfall puheeksi. En löytänyt Youtubesta kun yhden näytteen siitä, vaikka musta Saara vetää sitä suht paljon keikoillaan. https://www.youtube.com/watch?v=L5jglvpzjPk https://www.youtube.com/watch?v=L5jglvpzjPk Sit olis tälläinen idea myöskin pankissa olemassa. Tai sitten ku on puhetta siitä Disney maailmasta niin Let It Go nyt kaikki tietää Saaran laulamana, mutta on siellä paljon muutakin Esim tämä. Tässä se nyt on suomen kielisenä versiona, mutta kuitenkin https://www.youtube.com/watch?v=h8-IQkjyByg Tai mites tästä https://www.youtube.com/watch?v=1IhGJDXx29w Ja harmi kun ei ole Saara laittanut Youtubeen Nighwishin Nemo vetoaan. Oon sen kuullut livenäkin ja on minusta yks parhaista Saaran cover-vedoista. Muistaakseni se on vielä tolta samalta keikalta kuin toi Rolling In The Deep, kun oon käynyt ton saman keikka kiertueen katsomassa livenä Et noita kommeita ja hyviä cover-biisi ideota olis hällä keikkaseiteissä vaikka ja kuinka, mutta toistaiseksi ei ole X-Factorissa käyttänyt niitä lukuunottamatta tota Je Suis Maladea Ja tossa on hyvinkin todellinen kuva niinku Saaran laulamisesta keikoilla. Ei siellä se äänellä kikkaileminen ns. rehota. Sitä tulee ajoittain, mutta se niinku osuu ja uppoa silloin minusta oikeisiin kohtiin. X-Factor kisan ollessa kyseessä sovitus on tärkeä parametri (esimerkkinä erään X-Factor kisan voittajan sovitus Rolling In The Deep -kappaleesta (bussissa esitettynä suoraan radiolähetykseen) - https://www.youtube.com/watch?v=SODqcdRfUsQ ) | |
![]() 29.09.2016 15:07:07 (muokattu 29.09.2016 17:11:46) | |
Dirtyh: Jani, tuo keikka näkyi olevan Valokarnevaaleilta ihan normiveto eikä mikään konserttisalikeikka. Kuinka paljon Saara oikeesti soittaa noita covereita verrattuna omiin biiseihin? Ja onko sillä taustalla oikeasti ikinä omaa bändiä? On todella kökön näköistä kun taustamuusikot soittavat lapuista ja solisti on täysin irti muusta orkesterista. Ja jos nyt mielipiteensä saa ilmaista niin välispiikit ei kyllä tuon perusteella lähde ollenkaan. Kuinkakohan paljon Saaralla on keikkoja takana, näyttää meinaan siltä että lavalla olo ei ole kovinkaan luontevaa. Mikä noista oli Valokarnevaaleilta. Meinaatko tätä Rolling In The Deepiä? Anteeksi minun moka. Vahingossa tuli näköjään Skyfall kahteen kertaan ku toisen tilalla piti olla tämä: https://www.youtube.com/watch?v=gd1s3b03k_I Tuo varmasti pitää paikkansakin, että ei ole mikään luontevin välispiikaja paitsi ehkä Teemun kanssa yhteiskeikoilla se menee ihan OK. Ei mitään hajua määristä, mutta jos se pitää paikkansa ja uskon, että pitää, että esim. Voice of Finlandin jälkeisenä vuonna oli tasan 5 vapaa päivää. Se ei toki tarkoita, että jokainen on keikkalu päivä, mutta oli niitä runsaasti. Ehkä se tahti on siitä vähän rauhoittunut, mutta on niitä ollut tasaiseen tahtiin. Nykyään varmaan No Fear minkä vetää varmaan lähes joka keikalla, sit Teemun kanssa jos ovat yhdessä keikalla niin tämä Jos Taivas Putoaa on aika vakio kamaa. Sitä ei harmi kyllä oo yksin mun tietääkseni vetänyt koskaan, vaikka minusta kyllä ihan vois vetää. Ei se nyt ns. mikään rikos olis vaikka duettobiisinä onkin levytetty, että vetäisi sitä yksinkin. Mut jos kysyt, että covereita vai omia niin coverit on enemmistössä. Eihän niitä omia biisejä loppuen lopuksi ole kuin pari levyllistä plus muutama single ja Teemun kanssa tehdyn duetto levyn pari suomen kielistä biisiä. Niin ja mitä tulee tohon bändikysymykseen niin minun mielestäni tuossa Skyfallissa on takana Saara nykyistäkin bändiä. Paitsi toki sieltä Teemu Roivainen on vaihtunut | |
![]() 29.09.2016 16:39:42 | |
Adelen coveroiminen on sen verran omaperäistä, että ottaisin siihen vielä jonkun Ranska ja Joulupukki aspektin mukaan.. Onko muuten kukaan/mikään coveroinut tota muijaa onnistuneesti, muuta kuin joku sinfoniaorkesteri ilman laulajaa..? Kovimmat rölöttäjät antavat varoituksia itselleen! | |
![]() 29.09.2016 17:50:32 | |
Janiziolta kysyisin, että käytkö joka ainoalla Saara Aallon keikalla? Monellako olet käynyt esim. tänä vuonna? Kun tunnut tietävän yksityiskohtaisesti jokaisen keikan kulun, yleisön reaktiot ja sen miten biisit on menneet? | |
![]() 29.09.2016 18:07:06 (muokattu 29.09.2016 18:49:20) | |
LiemiKuutio: Janiziolta kysyisin, että käytkö joka ainoalla Saara Aallon keikalla? Monellako olet käynyt esim. tänä vuonna? Kun tunnut tietävän yksityiskohtaisesti jokaisen keikan kulun, yleisön reaktiot ja sen miten biisit on menneet? Hyvä arvio voisi olla 1-3 keikkaa vuodessa. | |
![]() 29.09.2016 18:51:23 | |
Janizio: Hyvä arvio voisi olla 1-3 keikkaa vuodessa. Tälle vuodelle ei taida olla kuin 1 keikka käytynä, mutta tämä vuosi on onkin ollut keikka määrältään tähän mennessä varmaan pienin Voice of Finland vuoden jälkeen. Ja syy on tietenkin näissä kisoissa eli keväällä oli UMK ja nyt sitten X-Factor Ja siinä että yleisellä tasolla keikkojen liksat on pudonneet niin kovin kaikilta muilta paitsi ihan kärkikaartilta että keikkoja ei kannata tehdä. Ne luennot elättää paremmin. Tämä siis koskee kaikkia artisteja. Niin vittumaista se onkin niin läppärit ovat korvanneet bändit ja mitä tuntemattomampi bändi niin sen mahdottomampi saada keikkaa ylipäänsä. Ja mitä tulee keikoilla vedettyihin covereihin niin kysyn että mitä järkeä edes tehdä omia biisejä jos niitä ei aio vetää? 2 albumia ja singlet päälle? Tosta saa sen kuvan että edes artisti ei usko omiin biiseihinsä. | |
![]() 29.09.2016 19:48:26 (muokattu 29.09.2016 19:49:11) | |
Dirtyh: Ja siinä että yleisellä tasolla keikkojen liksat on pudonneet niin kovin kaikilta muilta paitsi ihan kärkikaartilta että keikkoja ei kannata tehdä. Ne luennot elättää paremmin. Tämä siis koskee kaikkia artisteja. Niin vittumaista se onkin niin läppärit ovat korvanneet bändit ja mitä tuntemattomampi bändi niin sen mahdottomampi saada keikkaa ylipäänsä. Ja mitä tulee keikoilla vedettyihin covereihin niin kysyn että mitä järkeä edes tehdä omia biisejä jos niitä ei aio vetää? 2 albumia ja singlet päälle? Tosta saa sen kuvan että edes artisti ei usko omiin biiseihinsä. Niin no tuota miksi Saara ei käytä omia biisejään enemmän keikoillaan niin sun pitäisi mennä kysymään Saaralta itseltään. Minä en siihen osaa vastata. Jos minulta kysytään niin voisi ehdottomasti käyttää enemmänkin. Niissä on paljon hyviä biisejä, jotka varmasti uppoisi Saaran keikoilla käyvään yleisöön. Et toi on hyvä kysymys, johon en osaa minäkään antaa minkäänlaista vastausta. Toi on varmaankin totta mitä sanoit tosta keikka liksoista jne. Luennot on varmaan ihan hyvä ns. sivubisnes en epäile sitä yhtään. Toki mulla ei oo oikein mitään hajua kuinka paljon he niitä Merin kanssa tekevät. Tosin Saaran keikkakustannukset hälle itselleen kun ne suunnittelee ja järjestää eivät varmaan ole mitään isoja, että hänelle tälläiset nykyajan OK keikkaliksoista tulvat tulot voivat olla ihan OK juttu, että nyt ainakin ne elättää hänet ja siltähän se ainakin Saaran omien sanojen mukkaan kuullostaakin, että ne elättää hänet | |
![]() 29.09.2016 20:24:27 | |
öl m: Veikkaan, että tuo "porukan johto" on kökkökäännösversio biisistä Cable of group heh heh "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)