Aihe: The Hobbit or There and back again- Elokuva
1 2 3 4 58 9 10 11 1215 16 17 18 19
pehko
14.12.2012 21:16:28 (muokattu 14.12.2012 21:27:58)
Bluesmies: Täysin sama. Mutta kai tässäkin on jotain hobitteja ja enttejä, niin ei kiitos.

Entti, eissss.... :D

eipä mua mikään muu noissa LOTRimeissa ärsyttäny, kun nuo kolme edellämainittua hahmoa. Entit on parhautta. Voisin itekki olla semmonen.
"Miehestä on aina kaksi käsitystä. Miehellä itsellänsä yksi, omansa. Muilla toinen. Vääriä kumpikin." - Väinö|I'm a Wizard Now|untitled-projeKt|
Herrah
15.12.2012 13:45:31
HXY: Itse en ole elokuvaa vielä nähnyt, mutta mielipiteet näyttävät olevan sen verta eriäviä eri katsojien kesken, että kiinnostaisi tietää, kuinka moni tässä ketjussa elokuvan arvostelleista on lukenut kirjan? Oliko se siksi huono, että se ei ollut uusi LOTR, vai eikö se vain onnistunut luomaan samanlaista tunnelmaa kuin alkuperäisteos?

Mä oon lukenu kirjan 4-5 kertaa, ja on olen myös tutustunut siihen matskuun josta nämä ylimääräiset minuutit tähän trilogiaan ammennetaan.
Paljon vähemmänhän tässä otetaan erivapauksia kuin esim. LotRissa. Tietty joitain tapahtumia siirretään ajallisesti sinne tänne, mutta juonikuljetus on pääosin ihan samaa settiä kuin kirjassa.
Kirjan lukeneet jotka tätä täysin vihas, mua kummastuttaa se, että mentiinkö sitä kattomaan silleen että:
A) pakko olla hyvän tuulen himmailusatu ko kirjakin on
vai
B) pakko olla mäiskettä ja kurttusia kulmia ko edelliset leffatkin on

En väitä etteikö leffa olis välillä ontunu noitten pohjavireitten käytön kannalta, mutta olettiko kukaan oikeasti että tuo vene kallistuisi täysin yhdelle puolelle?
Brian May jr.
15.12.2012 14:19:22
Herrah: Kirjan lukeneet jotka tätä täysin vihas, mua kummastuttaa se, että mentiinkö sitä kattomaan silleen että:
A) pakko olla hyvän tuulen himmailusatu ko kirjakin on
vai
B) pakko olla mäiskettä ja kurttusia kulmia ko edelliset leffatkin on

En väitä etteikö leffa olis välillä ontunu noitten pohjavireitten käytön kannalta, mutta olettiko kukaan oikeasti että tuo vene kallistuisi täysin yhdelle puolelle?

Mua yllättävää kyllä ei elokuvan tasapainottomuus häirinnyt niinkään paljon. Sen, mikä häiritsi, voi lukea arvostelustani edellisellä sivulla. Jos se pitäisi tiivistää yhteen lauseeseen, niin mielestäni elokuva oli aivan liian överiksi vedetty, huonosti rytmitetty, joka vilisi irrallisilta tuntuvia kohtauksia(mäkin muuten omistan Tolkienin jokaisen opuksen ja vähän ekstraakin siihen Loreen liittyen, ja tiedän varsin hyvin Azogin yhteyksistä Thoriniin, mutta kun sekään ei tee mitään fiksua koko leffan aikana vaan karjuu "tappakaa"ta alamaisilleen.)

Tähän joku tulee varmaankin sanomaan että "hei, vedettiinhän LOTRejakin överiksi" ja toden totta, multa ei liiemmin heru arvostusta esim. sille kohtaukselle, jossa Legolas kellistää yksin sotanorsun Kuninkaan paluussa. Mutta noin niinkuin yleensä ne elokuvat toimivat kontekstissaan paremmin, kuin tämä omassaan. Eihän se nyt voi olla hyvän elokuvan merkki, jos sen puolessavälissä haluaa kävellä salista ulos. Kävin tsekkaamassa tämän ensi-illassa, eikä kukaan vaivautunut edes taputtamaan näytöksen jälkeen; lienkö siis ainut mielipiteeni kanssa?
Vettä!
Herrah
15.12.2012 14:32:20
Brian May jr.: Mua yllättävää kyllä ei elokuvan tasapainottomuus häirinnyt niinkään paljon. Sen, mikä häiritsi, voi lukea arvostelustani edellisellä sivulla. Jos se pitäisi tiivistää yhteen lauseeseen, niin mielestäni elokuva oli aivan liian överiksi vedetty, huonosti rytmitetty, joka vilisi irrallisilta tuntuvia kohtauksia(mäkin muuten omistan Tolkienin jokaisen opuksen ja vähän ekstraakin siihen Loreen liittyen, ja tiedän varsin hyvin Azogin yhteyksistä Thoriniin, mutta kun sekään ei tee mitään fiksua koko leffan aikana vaan karjuu "tappakaa"ta alamaisilleen.)

Tähän joku tulee varmaankin sanomaan että "hei, vedettiinhän LOTRejakin överiksi" ja toden totta, multa ei liiemmin heru arvostusta esim. sille kohtaukselle, jossa Legolas kellistää yksin sotanorsun Kuninkaan paluussa. Mutta noin niinkuin yleensä ne elokuvat toimivat kontekstissaan paremmin, kuin tämä omassaan. Eihän se nyt voi olla hyvän elokuvan merkki, jos sen puolessavälissä haluaa kävellä salista ulos. Kävin tsekkaamassa tämän ensi-illassa, eikä kukaan vaivautunut edes taputtamaan näytöksen jälkeen; lienkö siis ainut mielipiteeni kanssa?

Azogin mukaantuonnin takana oli varmaan vaan saada tohon ykkösosaan joku järkevä antagonisti, tai leffa olisi tuntunut vielä paljon merkityksettömämmältä.
Oot kyllä ihan oikeassa siinä, että apart from Thorin-Azog vastakkainasettelu, sillä hahmolla oltais voitu tehdä vähän enemmän. Mä puoliks odotin että Azogille kävis köpelösti jo tässä, koska huomasin rosterista että myös Bolg on mukana leffoissa.

Noi överit toimintakohtaukset taitaa olla näissä nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus, enkä mä varsinaisesti muuta odottanutkaan. Kyllä niistä production videoista kävi jo ilmi että tässä on käsillä oman aikakautensa tekniikkarunkkauksen tuote. Mut eipä nuo meikäläistä pahemmin edes haitanneet, oon nauttinu elokuvista missä hommat menee vielä enemmän overboard (esim. PotC 3 joka on helvetin viihdyttävä leffa :D).
Emmä sitä kiellä etteikö tahtia olisi voitu vähän rauhoittaa. Ja mä olisin halunnut edes yhden old-school kaksintaistelun leffaan, niitä ei ollut yhtään! Lopussa aattelin että no nyt lähtee mutta Thorinkin otti pataan heti kättelyssä.
carnation
15.12.2012 14:58:26
Brian May jr.: Kävin tsekkaamassa tämän ensi-illassa, eikä kukaan vaivautunut edes taputtamaan näytöksen jälkeen; lienkö siis ainut mielipiteeni kanssa?

Ei elokuvateatterissa tarvitse/saa taputtaa näytöksen jälkeen.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Brian May jr.
15.12.2012 15:15:03
carnation: Ei elokuvateatterissa tarvitse/saa taputtaa näytöksen jälkeen.

Saa taputtaa, oli ensimmäinen ensi-ilta jossa en ole nähnyt kenenkään taputtavan.
Vettä!
TheMusiikkmies
15.12.2012 16:00:45
Kävin nyt eilen katsomassa ja itse tykkäsin paljonkin. Nyt alkaa sitten pitkä seuraavan osan odotus.
Laiskaksi haukkuvat, vaikka mitään en ole tehnyt.
Stradlin
15.12.2012 16:27:25
carnation: Ei elokuvateatterissa tarvitse/saa taputtaa näytöksen jälkeen.

Ei tarvitse, mutta on se aika normaalia kuitenkin. Ainakin Skyfall ja Expendables 2 tulee tältä vuodelta mieleen leffoista, joiden lopputekstien aikana ovat aplodit raikuneet.
"Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz
Meadow
15.12.2012 17:04:23 (muokattu 15.12.2012 17:04:35)
Elokuville taputtaminen kuulostaa aika down-syndroomaiselta toiminnalta.
Stradlin
15.12.2012 17:13:45 (muokattu 15.12.2012 17:14:46)
Meadow: Elokuville taputtaminen kuulostaa aika down-syndroomaiselta toiminnalta.

No tavallaan joo, mutta kyllä se joissakin tapauksissa suorastaan kruunaa sen elämyksen. Pahimmassa tapauksessa siitä voi tulla teatterin henkilökunnallekin hyvä fiilis.
"Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz
Dunga
15.12.2012 17:23:01
En ole ikinä kuullut kenenkään taputtavan elokuvan päätteeksi.

"Ei ny mikää iha paska ollu" riittää täällä päin hyvän elokuvan sinetiksi.
War... war never changes.
Stradlin
15.12.2012 17:25:25
Void: En ole ikinä kuullut kenenkään taputtavan elokuvan päätteeksi.

Ehkä tämä on sitten vain jotain hesalaisten hömpötyksiä.
Rhapa
15.12.2012 17:28:04
Mikä vitun pointti tuossa taputtamisessa oikein on? Eihän siinä ole ketään kenelle taputetaan? Ei se elokuva sitä tajua, että tjaah, siellä meikälle taputellaan.
itsy
15.12.2012 18:04:19 (muokattu 16.12.2012 20:04:50)
Miksei itse sille teokselle voisi taputtaa, jos se on tehnyt vaikutuksen ja sen parissa on ollut mukavaa? Luulen että se on paljolti myös sosiaalinen toimi: joukko ihmisiä on kokenut yhdessä saman asian, ja päättää osoittaa sille suosionsa yhdessä.

Joo, vaikeita asioita.
Bluesmies
15.12.2012 18:05:25
Void: En ole ikinä kuullut kenenkään taputtavan elokuvan päätteeksi.

Hoho. Juuri näin.
Luthanasia
15.12.2012 18:21:32

Ihanjees. HDR meinasi aluksi häiritä keskittymistä, kaikki näytti liikkuvan vähän nopeammin. Nytin arvostelussa sanottu Benny Hill-efekti kuvaa hyvin tätä. Siihen kuitenkin tottui ensimmäisen kolmanneksen aikana, ja kristallinkirkkaus toimi loppuleffassa hyvin. Klonkkukohtaus oli helvetin loistava, ja kotkat oli helvetin komeita. Harmitti minuakin vähän örkkien muuttaminen tietokoneilla tehdyksi, entiset näytti paremmalta. Hämmästyttävää kuinka LOTR-trilogian efektit eivät ole vanhentuneet kymmenessä vuodessa juuri yhtään, toisin kun monen muun leffan. Tähän lienee syynä juuri nerokas puvustuksen ja pienoismallien käyttö, jota täydennettiin CGI:llä. Nyt on siirrytty CGI:n ylikäyttöön kuten kaikissa muissakin leffoissa.
"Pessimist won't never be disapointed"
ekikoo
15.12.2012 23:15:37 (muokattu 15.12.2012 23:16:46)
Mutta miksei Gwaihir+kamut roudaa jengia suoraan määränpäähän yksinäisellevuorelle, tai sitten LotRissa suoraan sormusta tuomiovuorelle???

e: tähän kysymykseen on salettiin herra kirjoittanut jonkun syyn (jota kirjassa eikä leffoissa kai kerrottu), mikä se on...
Öyy...
Swan
15.12.2012 23:17:46
ekikoo: Mutta miksei Gwaihir+kamut roudaa jengia suoraan määränpäähän yksinäisellevuorelle, tai sitten LotRissa suoraan sormusta tuomiovuorelle???

e: tähän kysymykseen on salettiin herra kirjoittanut jonkun syyn (jota kirjassa eikä leffoissa kai kerrottu), mikä se on...

http://www.imdb.com/title/tt0167260/faq#.2.1.5
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))>
S.M.A.K.
nappero
16.12.2012 00:15:32 (muokattu 16.12.2012 00:16:13)

https://www.youtube.com/watch?v=puOXTlG94x8

Kari Väänänen klonkkuna on huikea.

https://www.youtube.com/watch?v=iw9gfAdawtw 5:30 kohta on hämmentävä. :-D
Kersu
16.12.2012 00:24:38

nappero: https://www.youtube.com/watch?v=puOXTlG94x8

Kari Väänänen klonkkuna on huikea.

https://www.youtube.com/watch?v=iw9gfAdawtw 5:30 kohta on hämmentävä. :-D

Kivet ja reikä aika hyvin näytillä ja hollilla tuossa kohassa joo! :D
"Dippasin kikkeliä omenahilloon" -Thet
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)