Pluto 08.08.2006 18:33:46 | |
---|
Alien on mun mielestäni edelleenkin The Kauhuelokuva. Kaikin puolin täydellinen paketti. Hidas, tunnelmallinen, piinaava, loistavat musiikit. Ja itse pääörkki on pelottavinta mitä kameralle on ikikä tallennettu. Täysin vieras olento, johon ei voi luoda katsekontaktia, koska silmiä ei tunnu edes olevan. Jos kiinnostaa niin kannattaa etsiä netistä kuvia siitä, millaiseksi Alien kaavailtiin ennenkuin tekijät löysivät Gigerin piirustuksia. Oli aika surkuhupaisan oloisia ideoita. Dillon, you son of a bitch! |
bedlam 08.08.2006 19:21:22 (muokattu 08.08.2006 19:22:27) | |
---|
Alien on mun mielestäni edelleenkin The Kauhuelokuva. Kaikin puolin täydellinen paketti. Hidas, tunnelmallinen, piinaava, loistavat musiikit. Ja itse pääörkki on pelottavinta mitä kameralle on ikikä tallennettu. Täysin vieras olento, johon ei voi luoda katsekontaktia, koska silmiä ei tunnu edes olevan. Jos kiinnostaa niin kannattaa etsiä netistä kuvia siitä, millaiseksi Alien kaavailtiin ennenkuin tekijät löysivät Gigerin piirustuksia. Oli aika surkuhupaisan oloisia ideoita. Pitkälti samaa mieltä. Alien on kiehtovin, kaunein ja pelottavin kauhuelokuvaörmelö koskaan. Lisäksi se on täysin sukupuoleton, mutta siltikin välillä jopa eroottisvivahteinen. Ensimmäisen leffan alienillahan oli itse asiassa jonkinlaiset silmäkuopat, mutta jatko-osien örmelöiltä ne poistettiin. Noita hauskoja alkuperäisluonnoksia näytetään myös Alien Quadrilogy-boksin ekstroissa. Montakymmentä tuntia erittäin mielenkiintoisia ekstramateriaaleja, olenkin tainnut kolmesti kahlata jo kaikki läpi käsikirjoituksia lukuunottamatta. http://www.mikseri.net/kiasma |
inkognito 08.08.2006 22:29:28 (muokattu 08.08.2006 22:30:05) | |
---|
Edit. turha viesti |
anttipi 09.08.2006 11:29:53 (muokattu 09.08.2006 11:47:54) | |
---|
Vaikka olenkin täysin samaa mieltä kanssanne, niin tiedoksenne: Wicker Maniä on jo siis sörkitty (mikä tuli minulle shokkiuutisena) ja maailma on jo pelkkää helvettiä. Tarkoitat ilmeisesti sitä lyhennettyä "Theatrical version" -hirvitystä, missä runsaan leikkelyn takia jo tarinakin vääristyy. Onko muuten Suomen televisiossa näytetty versio ollut juuri tuo lyhennelty versio vaiko pidempi Director's Cut? Studio Canalin/Warner Brosin julkaisemalla DVD:llähän on molemmat versiot. - Kukas te sitten olette?
- Kennelmiehiä. |
elbowski 09.08.2006 16:42:56 | |
---|
Katsoin tossa joo Wolf Creekin. K18 my ass! Ihan kiva, tuli kyllä jotenkin kovasti sellanen b-luokan meininki mieleen, mitä tuo varmasti olikin. Ei se toki negatiivistä ole. Kliseitä ei paljoa viljelty, mistä plussaa. Kannattanee tsekata. 8+ Vaihtakaa Epi LP Custom SG:hen, Jazzmasteriin, Teleen tahi Stratoon!
Ostakaa Kustom KGA65! (Kts. Tori-ilmoitukset!) |
HeavyManDrummer 09.08.2006 22:48:54 | |
---|
Wolf Creek oli aika hauska, mutta ei se nyt pelottava ollu vaikka noteeraavat kauhuelokuvana :D Wicked! |
Tempura 10.08.2006 05:09:04 | |
---|
Pitkälti samaa mieltä. Alien on kiehtovin, kaunein ja pelottavin kauhuelokuvaörmelö koskaan. Lisäksi se on täysin sukupuoleton, mutta siltikin välillä jopa eroottisvivahteinen. Ensimmäisen leffan alienillahan oli itse asiassa jonkinlaiset silmäkuopat, mutta jatko-osien örmelöiltä ne poistettiin. Noita hauskoja alkuperäisluonnoksia näytetään myös Alien Quadrilogy-boksin ekstroissa. Montakymmentä tuntia erittäin mielenkiintoisia ekstramateriaaleja, olenkin tainnut kolmesti kahlata jo kaikki läpi käsikirjoituksia lukuunottamatta. Joskus Alieneista jotain vängättiinkin. Alien on todellakin hienoin ötökkäluomus ikinä. Siinä ei ole mitään, mikä ei olisi helvetin vaikuttavaa ja kiehtovaa. Giger on hullu mies, ja saa minun puolestani ollakin. Biomekaaninen perkele jolla on suun sisällä suu, ei voi olla paska eläin. Tietenkin unohtamatta koko elukan elinkaarta ja eri vaiheita. Meloonipää on upea, sekä se että yleensä sillä ei silmiä juuri ollut. Silmättömät vihulaiset on pelottavia. Ykkös-Alien on ehkä mielestäni hienoin kaikista. Toki siitä puuttuu paljon nykytekniikalla helposti saatavia elementtejä, mutta se vaan on siistein. Itse meloonimainen pääkin on melkein semi-läpinäkyvä. Olin pentuna aivan Alien-friikki. Piirtelinkin mokomia otuksia, ja vielä jopa hyvin. Itseasiassa aika huonosti. THV-Klubi #7
Romantikkoitkijät #12 |
kyseinen 17.08.2006 11:04:50 | |
---|
Ei se kesällä haittaa |
Torniojaws 17.08.2006 11:33:53 (muokattu 17.08.2006 11:34:03) | |
---|
|
Loijaa 17.08.2006 11:57:00 (muokattu 23.08.2006 02:37:40) | |
---|
Gigantista ostin Texas Chain Saw Massacren alkuperäisen remasteroidun ja leikkaamattoman dvd-version ja ainakin takakannen perusteella ovat odotukset todella korkealla! Pääsen kattomaan vasta vkloppuna. Siihen asti täytyy kärvistellä. Ostinhan mie antikvariaatista Maissilapset ykkösen, mutta se onkin tullut jo nähtyä. That's The Way That It Is. |
Sarko 17.08.2006 12:37:34 | |
---|
Romeron Dead-nelikko on ehdottomasti tätä "Must See"-osastoa parhaimmillaan. Stakes are high, but so am i. |
jussiohman 17.08.2006 12:59:33 | |
---|
Tänään tulee Evil Dead. Pitänee katsoa, viime kerrasta onkin jo vuosi. tytön haarukasta löydettiin pakkohyvän merkkejä |
insight 17.08.2006 13:33:47 | |
---|
Signs on yllättävän pelottava leffa, vaikka Scifiä se kai jollain tapaa on. Musta se oli kuitenkin aika pelottava. Hyvä leffa kuitenkin. When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris. |
Mechanizm 17.08.2006 16:12:34 (muokattu 17.08.2006 16:13:47) | |
---|
Signs on yllättävän pelottava leffa, vaikka Scifiä se kai jollain tapaa on. Musta se oli kuitenkin aika pelottava. Hyvä leffa kuitenkin. Ei hitto, minulle tämä leffa oli karmea pettymys. Trailereita tuli tuijotettua ikuisuus ennen leffan tänne tuloa ja odotukset oli ihan katossa. Kyynel meinasi valahtaa poskelle salista poisuessani. Shyamalan osaa selvästi rakentaa tarinansa simppeleistä hyväksi havaituista, kuluneistakin palasista ja sitten ripotella mystiikkaa mausteeksi kuten Signsissakin, sekä leffoissa The Village ja Unbreakable, mutta loppujen lopuksi ne ovat olleet aika onttoja ja tökeröitäkin. The Sixth Sense teki minuun kuitenkin niin suuren vaikutuksen, että uusinta Lady in the Wateria odotan taas innolla. Todennäköiseti petyn taas. e: tämä kuva kiteyttää mielestäni kaiken Signsin sisältämän kauhun http://www.cineastentreff.de/telesc … au/200619/1/200619_168326_4_024.jpg I don't wanna be me anymore |
KTULU 17.08.2006 16:24:47 | |
---|
Meillä on kavereiden kanssa lauantaina kauhuleffamaratooni ja katteellaan ainakin Evil Dead, Evil Dead 2, Painajainen Elm Streetillä, Halloween, Saw, The Texas Chainsaw Massacre, The Texas Chain Saw Massacre, Freddy Vs. Jason ym... Aaamu kymmenestä pitäs ainakin jotain kolmeen pyörittää leffoja koneessa. Vihaan warettajia ja kotipolttajia. |
KTULU 17.08.2006 16:27:13 | |
---|
Vihaan warettajia ja kotipolttajia. |
carnation 17.08.2006 17:13:00 | |
---|
Meillä on kavereiden kanssa lauantaina kauhuleffamaratooni ja katteellaan ainakin Evil Dead, Evil Dead 2, Painajainen Elm Streetillä, Halloween, Saw, The Texas Chainsaw Massacre, The Texas Chain Saw Massacre, Freddy Vs. Jason ym... Aaamu kymmenestä pitäs ainakin jotain kolmeen pyörittää leffoja koneessa. Olisitte nyt valinneet jotain muitakin, kuin noita moneen kertaan nähtyjä... itse en ainakaan jaksaisi katsoa ;) |
KTULU 17.08.2006 17:19:11 (muokattu 17.08.2006 17:19:23) | |
---|
Olisitte nyt valinneet jotain muitakin, kuin noita moneen kertaan nähtyjä... itse en ainakaan jaksaisi katsoa ;) Itte oon nähny noi kaikki, mut kavereista jotkut ei oo nähny noista mitään :D Niin ja mun täällä olevasta leffalistasta näkee kuka hommaa kaikki leffat... :S Vihaan warettajia ja kotipolttajia. |
Meisseli 17.08.2006 19:17:58 | |
---|
Hyviä: Hohto. Evil dead. Texas chainsaw massacre(uus) vanhaa en oo nähny. Psyko(vanha) Halloween. Bram stokerin dracula. Dark water(japsiversio) Painajainen Elm streetillä. Tanssitaan Fandjango,tanssitaan Merengue
www.strangefruit-band.com |
KTULU 17.08.2006 21:35:28 | |
---|
Loistavia: Hohto Evil Dead Evil Dead 2 The Texas Chainsaw Massacre Painajainen Elm. Streetillä Kärpänen The Hills Have Eyes (alkup.) Kuolleiden Valtakunta Dawn Of The Dead Vihaan warettajia ja kotipolttajia. |