AP 07.06.2023 09:27:11 | |
---|
bedlam: Olen vain kerran katsonut ton sillon ilmestyessä, mutta muistelen että mulla tuli John Carpenter tyylistä vahvasti mieleen. Musiikista ehkä etenkin, monenlaista syntikkaörähtelyä oli matkassa. Kubrickiin taas ajatus meni muun muassa kamera-ajojen ja kuvasommittelun myötä. Voihan toki olla, että olen hakoteilläkin. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Milkop 07.06.2023 09:51:38 | |
---|
Tuon voisikin katsoa tänään kun on jäänyt näkemättä. Ainakin IMDB:n perusteella ilmeisesti ihan ok. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
kyseinen 07.06.2023 14:21:28 (muokattu 07.06.2023 14:24:29) | |
---|
Yksi harvoista soundtrackeista, jota on tullut ylipäätään ikinä kuunneltua. Soft and Quiet tuli katsottua, oli ihan viihdyttävä 3/5 (onko sitten kauhua vai komediaa, siitä voikin sitten keskustella seuraavat 7 sivua). Espanjalaiselokuva El hoyo (Platform, Taso) myös, enempi 2/5 osastoa kaikkine väsyneine yhteiskuntakritiikkeineen. Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen |
bedlam 27.06.2023 10:55:37 (muokattu 27.06.2023 10:55:50) | |
---|
Ajattelin katsella muutaman Hammer-leffan mitä ei ole tullut aiemmin syystä tai toisesta nähtyä. Die! Die! My Darling (aka. Fanatic) jatkaa yhtiön 60-luvulla Psykon ja Diaboliquen vanavedessä tehtyjen rillerien sarjaa ja oli kyllä ylivoimaisesti huonoin näistä näkemistäni (Paranoiac, Nightmare ja Scream of Fear kaikki ihan mahtavia) mutta ei silti mikään katselukelvoton. Erikoista oli nähdä Donald Sutherland tällaisessa roolissa ennen isompaa stardomia. Puoli tuntia kun olisi saksinut pois ja lisännyt vähän raivoa, niin olisi mennyt ihan jeessistä Pete Walker -leffasta. 5/10 Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
bedlam 27.06.2023 19:18:47 | |
---|
The Quatermass Xperiment Kauhuleffoistaan tunnettu Hammer Films ehti tuottaa komediaa ja kepeää dekkaria 20 vuotta, mutta ensimmäiset kokeilut scifin ja kauhun puolelle osoittautuivat niin menestykseksi että se muutti koko yhtiön suunnan lopullisesti. The Quatermass Xperiment perustuu vain pari vuotta aiemmin tulleeseen TV-sarjaan ja täytyy sanoa että olen erittäin positiivisesti yllättynyt. Sanoisin että John Carpenterin The Thing on huomattavasti enempi sukua tälle kuin The Thing from Another World -leffalle. Tarina kulkee kuin juna ja rankimmat kuvat ja tehosteet ovat sellaisia jotka varmasti on kauhistuttaneet yleisöä miltei 70 vuotta sitten. Elokuva sai X-ikärajan ja nerokkaasti sitä sitten hyödynnettiin leffan nimessä. Kova leffa ja menee paljon enemmän kauhuosastolle kuin mitä olin kuvitellut. Ja kuulemma kakkonen on vielä parempi. 8/10 Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Prophet 27.06.2023 21:26:43 (muokattu 27.06.2023 21:27:21) | |
---|
bedlam: The Quatermass Xperiment Kauhuleffoistaan tunnettu Hammer Films ehti tuottaa komediaa ja kepeää dekkaria 20 vuotta, mutta ensimmäiset kokeilut scifin ja kauhun puolelle osoittautuivat niin menestykseksi että se muutti koko yhtiön suunnan lopullisesti. The Quatermass Xperiment perustuu vain pari vuotta aiemmin tulleeseen TV-sarjaan ja täytyy sanoa että olen erittäin positiivisesti yllättynyt. Sanoisin että John Carpenterin The Thing on huomattavasti enempi sukua tälle kuin The Thing from Another World -leffalle. Tarina kulkee kuin juna ja rankimmat kuvat ja tehosteet ovat sellaisia jotka varmasti on kauhistuttaneet yleisöä miltei 70 vuotta sitten. Elokuva sai X-ikärajan ja nerokkaasti sitä sitten hyödynnettiin leffan nimessä. Kova leffa ja menee paljon enemmän kauhuosastolle kuin mitä olin kuvitellut. Ja kuulemma kakkonen on vielä parempi. 8/10 Muistan, kun Quatermass -elokuvat esitettiin ysärillä tv:ssä. Ei koskaan näytetty uusintana edes Yle Teemalla. Kolmonen on värielokuva. Hyviä leffoja olivat kaikki kolme. https://www.youtube.com/watch?v=033K233GIWs |
kyseinen 29.06.2023 09:34:31 | |
---|
Joskus katsoin nuo Q-massit, eivät kyllä jääneet mitenkään erityisemmin mieleen. Black Mirroria katsonut 3 jaksoa satunnaisessa järjestyksessä. Demon 79 ja Maisy Day (mikäseoli) täyttä paskaa, Loch Henry sentään ihan kelvollinen. Internet kertoo, että pari jäljellä olevaa olisivat paremmasta päästä. Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen |
Torniojaws 01.07.2023 00:02:18 (muokattu 01.07.2023 00:02:50) | |
---|
|
bedlam 03.07.2023 22:04:42 | |
---|
Prophet: Muistan, kun Quatermass -elokuvat esitettiin ysärillä tv:ssä. Ei koskaan näytetty uusintana edes Yle Teemalla. Kolmonen on värielokuva. Hyviä leffoja olivat kaikki kolme. Joo, kolmosen olen nähnyt useampaankin kertaan ja se on kyllä hyvä lehva. Tobe Hooper otti selkeesti vaikutteita omaan Lifeforce-leffaansa siitä. Parit Hammerit lisää: Quatermass II Oikein katsottava myös, itse kyllä tykkäsin ekasta enempi kun se oli kompaktimpi ja tiiviimpi. Tässä skaala suureni ja olen enempi sellaisten tunnelmaltaan "pienten" elokuvien ystävä. Sitä kyllä ihmettelen että miksi näissä leffoissa täytyy lopussa olla se jättimörssäri ja loppuvastustaja. Se aina vähän pilaa fiilistä, jopa siinä Carpenterin The Thingissä. Nooh enivei, hieno leffa oli tämäkin. 7/10 The Snorkel Olipahan hyvä, tää oli samaa tasoa tai parempikin kuin vaikka Nightmare samalta aikajaksolta. Murhamysteeri/trilleri Hitchcock-tyyliin, elokuvan alkukohtaus oli yksi mukaansatempaavimmista ikinä. 8/10 Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
bedlam 08.07.2023 14:09:17 | |
---|
Vielä yksi: The Damned (1962) Tää on monelle siellä Hammer-leffojen kärkipäässä ja en yhtään ihmettele. Omaperäisin näkemistäni firman tuotoksista aivan ehdottomasti. Tästä ei kannata selvittää edes genremääritelmiä etukäteen vaan mennä ihan täysin sokkona, uskon että palkitsee vielä paremmin. Itse tiesin suunnilleen mitä tulossa on ja silti kyllä onnistui yllättämään erilaisuudellaan. Oliver Reed on kyllä ollut nuorena jo melkoisen vangitseva voimapesä. 8,5/10 Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Prophet 08.07.2023 14:35:37 | |
---|
|
Ali Boom Boom 09.07.2023 21:11:23 | |
---|
Onko joku nähnyt nuita uudempia Insidious -filmejä? Kaks ekaa oli tosi hyviä, kolmas ei niinkään ja kahta uudempaa en ole nähnyt. Losing all hope is freedom. |
carnation 09.07.2023 21:24:30 | |
---|
Ali Boom Boom: Onko joku nähnyt nuita uudempia Insidious -filmejä? Kaks ekaa oli tosi hyviä, kolmas ei niinkään ja kahta uudempaa en ole nähnyt. Kaksi ekaa aivan hyviä, kolmonen ja nelonen ei juuri lainkaan hyviä. Uusin Insidious: The Red Door on taas suoraa jatkoa kahteen ekaan ja jatkaa niistä tutun Lambertin perheen tarinaa ja saattaa sen päätökseen. Nuo 3 ja 4 ovat melkein enemmän spinoffeja, jotka voi halutessaan skipata. The Red Door oli ihan positiivinen yllätys, hieman odotuksista poiketen draamapuoli ja henkilöhahmojen salatusta traumasta ponnistava kerronta oli toimivaa ja ajoittain jopa tunnerikastakin katseltavaa loppukohtausta myöten. Patrick Wilsonin esikoisohjaus ja näyttelijänäkin mies pinnistelee tässä hyvät tipat linssiin. Elokuva kyllä käyttää liikaa aikaa pohjustamiseen, pohjustamiseen ja pohjustamiseen, ennen kuin päästään itse asiaan ja varmasti puhtaana kauhuelokuvana monelle pettymys ja toki tämä kierrättää niitä samoja tuttuja juttuja. Elokuvasarjan varsinaista mytologiaa tai sitä Further-ulottuvuutta ei suuremmin syvennetä tai anneta selityksiä. Muutama edukseen erottuva kauhukohtaus, se magneettikuvaus vähän pisti ahdistamaan. Ei kannata liikoja odottaa, mutta kyllä tämä kannattaa katsoa kahden ekan Insidiousin jatkeeksi, koska pistää hyvän rusetin tarinalle. Lambertin perheen tarun voi jättää hyvin tähän ja jos lisää on pakko tehdä Insidious/The Further -aiheisia filmejä, niin jotain spinoffeja sitten. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
miscage 10.07.2023 11:43:20 | |
---|
Uus Scream oli ihan paska. Löytyy Netflixistä. |
kyseinen 21.07.2023 10:03:19 | |
---|
Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen |
bedlam 22.07.2023 23:00:32 (muokattu 22.07.2023 23:00:50) | |
---|
Horror Express on kyllä ihan jees, useamman kerran tullut katsottua. Ei ny Hammerin parhaiden tasolle yllä mutta siinä on hyvä tunnelma. Ja yks hienoimpia laineja missään leffassa koskaan: "What if one of you is the monster?" "Monster? We're British, you know!" Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Hetfield 19.08.2023 03:05:38 | |
---|
Mitenkäs, oliko toi Asterin Beau Is Afraid ihan jees? Alright, alright, alright! |
MrQ 19.08.2023 14:49:36 | |
---|
Ali Boom Boom: Onko joku nähnyt nuita uudempia Insidious -filmejä? Kaks ekaa oli tosi hyviä, kolmas ei niinkään ja kahta uudempaa en ole nähnyt. Noi on vähän hankalia arvostella kun Vergara on käytännössä aina hyvä, eikä se kukalie toinenkaan oo varsinaisesti pettymystäkään tuottanut, vaikka kaikki muu sitten kusisikin. |
kyseinen 21.08.2023 09:31:06 | |
---|
MrQ: Noi on vähän hankalia arvostella kun Vergara on käytännössä aina hyvä, eikä se kukalie toinenkaan oo varsinaisesti pettymystäkään tuottanut, vaikka kaikki muu sitten kusisikin. Farmiga, mutta mitäs näistä. Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen |
Lohivirta 23.08.2023 12:54:39 (muokattu 23.08.2023 12:56:05) | |
---|
Tuli käytyä elokuvissa katsomassa Project wolf hunting. Mutta eipä ollut kummoinen. Jossain mainospuheissa mainittiin, että The Sadness jää kakkoseksi. Lähinnä oli vastaavaa "ultraväkivaltaa" ja splatteria, mutta en leimaisi kauhuelokuvaksi. Tai ainakaan siten miten itse mieltää kauhuelokuvan. Henkilöissä ei ollut mitään syvempää samaistumispintaa tai muutakaan henkilökohtaista taustoitusta. Jolloin jäi pintapuoleiseksi. Rahtilaiva ja puitteet olisivat olleet erittäin hyvät kunnon jännitysnäytelmälle.. Linkki: https://www.imdb.com/title/tt15575470/ |