Aihe: Jalkapallokeskustelu
1 2 3 4 585 86 87 88 89122 123 124 125 126
touhis
06.03.2011 19:01:13
Secreterial:United on joukkuebrändinä edelleen yksi arvokkaimpia seuroja, ja Glazerit ovat lyhentäneet velkojaankin melkoisesti. Itselläni ei ainakaan ole tietoa, kuinka paljon arvoa on esimerkiksi Unitedin/Glazereiden omistamilla kiinteistöillä yms. Mutta kyllä musta tuntuu, että ihan hyvin Unitedin talous tulee kehittymään.

Nojoo, en minäkään usko että siellä ihan äkkiä konkurssia ollaan tekemässä, mutta taitaa niilläkin olla esimerkiksi palkkakulut karkaamassa lapasesta. Kuten nyt vaikka se shrekin palkantuplaus.. Varmaan sieltä taustalta löytyykin likviditeettiä mutta mun mielestä noiden huippuseurojenkin olisi järkevää pitää tulot ja menot tasapainossa. Tosin cityhän se rahankäytössä taitaa olla englannin pahin tapaus..
Secreterial
06.03.2011 19:06:45
touhis: Nojoo, en minäkään usko että siellä ihan äkkiä konkurssia ollaan tekemässä, mutta taitaa niilläkin olla esimerkiksi palkkakulut karkaamassa lapasesta. Kuten nyt vaikka se shrekin palkantuplaus.. Varmaan sieltä taustalta löytyykin likviditeettiä mutta mun mielestä noiden huippuseurojenkin olisi järkevää pitää tulot ja menot tasapainossa. Tosin cityhän se rahankäytössä taitaa olla englannin pahin tapaus..

No Rooney nauttii ihan kivaa viikkopalkkaa, mutta onhan kyseessä melko nimekäs pelaajakin. Cityn ja Realin touhut aiheuttaa sen, että myös muiden joukkueiden palkkakulut kasvaa. Jos Yaya Toure saa enemmän viikkopalkkaa kuin Rooney, niin on selvää että pelaajien palkkavaatimukset alkaa nousta. Itse kannattaisin rajoituksia siirtoihin ja palkkoihin. Esmes palkkakatto sopis mulle hyvin.
DJKaaos
06.03.2011 19:07:34
touhis: Tosin cityhän se rahankäytössä taitaa olla englannin pahin tapaus..

Jep, eipä kovin terve talous ole näissäkään tapauksissa, jos miljardöörit kuittaavat aina kauden päätteeksi satojen miljoonien miinuksen. Ihan sama Chelsealla.
Minä olen minä.
touhis
06.03.2011 19:10:11 (muokattu 06.03.2011 19:13:12)
Secreterial: No Rooney nauttii ihan kivaa viikkopalkkaa, mutta onhan kyseessä melko nimekäs pelaajakin.

Ja jos meinaat että väiski on tällä kaudella ansainnut palkkansa niin nauran itseni tärviölle. :)

Jahas, wolves-tottenham nyt jo 2-3. Harry jo melkein näytti tyytyväiseltä.

Edit: siis 2-3 tietenkin.
DJKaaos
06.03.2011 19:13:17
touhis: Ja jos meinaat että väiski on tällä kaudella ansainnut palkkansa niin nauran itseni tärviölle. :)

En tiedä mitä hän meinasi, mutta palkkahan on aina saajan ja maksajan välinen asia, jonka oikeellisuudesta voidaan aina kitistä. Ehkä tärkein tehtävä tolla isolla uudella palkalla oli sitouttaa Rooney seuraan tuleviksi vuosiksi, kun näytti vähän motivaatio olevan koetuksella tuossa syssyllä.
Minä olen minä.
Secreterial
06.03.2011 19:15:15 (muokattu 06.03.2011 19:19:50)
touhis: Ja jos meinaat että väiski on tällä kaudella ansainnut palkkansa niin nauran itseni tärviölle. :)

Jahas, wolves-tottenham nyt jo 3-2. Harry jo melkein näytti tyytyväiseltä.

Ööö, en ole niin väittänyt? Mutta katsos, kun jalkapallossa ei palkka ole aina riippuvainen esityksistä. Ja jos soppariin laitetaan, että 200 000, niin sillonhan kaveri saa sitä palkkaa, vaikka pelais huonosti. Tarjoamalla lisää palkkaa saadaan pelaaja pidettynä tyytyväisenä ja joukkueessa. Kyseessä on kuitenkin noille jätkille ammatti, josta se elanto ansaitaan.

Eikä Rooney mun mielestä nyt niin huono ole ollut, kuin useassa keskustelussa annetaan käydä ilmi. Vaikka maaleja ei ole tullut, niin näkyvä rooli peleissä, pelinrakentelu ja maalit tärkeissä paikoissa (KAUDEN KOMEIN MAALI) ovat olleet tärkeitä.
touhis
06.03.2011 19:20:34
djKaaos: En tiedä mitä hän meinasi, mutta palkkahan on aina saajan ja maksajan välinen asia, jonka oikeellisuudesta voidaan aina kitistä. Ehkä tärkein tehtävä tolla isolla uudella palkalla oli sitouttaa Rooney seuraan tuleviksi vuosiksi, kun näytti vähän motivaatio olevan koetuksella tuossa syssyllä.

Tottahan toki sillä haluttiin pitää mies seurassa. Ja helppohan siitä on nyt kitistä kun rooneylla ei ole kulkenut viime kauden tapaan. Toisaalta seurapomojen toivoisi vähän enemmän miettivän mitä pelaajille kannattaa maksaa. Eihän kukaan voi olla niin korvaamaton pelaaja että sille maksetaan mitä ikinä se kehtaa vaatia?
touhis
06.03.2011 19:23:53
Secreterial:Eikä Rooney mun mielestä nyt niin huono ole ollut, kuin useassa keskustelussa annetaan käydä ilmi. Vaikka maaleja ei ole tullut, niin näkyvä rooli peleissä, pelinrakentelu ja maalit tärkeissä paikoissa (KAUDEN KOMEIN MAALI) ovat olleet tärkeitä.

On se ollut. Täysi rivijannu verrattuna viime kauteen.
Secreterial
06.03.2011 19:24:49 (muokattu 06.03.2011 19:27:55)
touhis: Tottahan toki sillä haluttiin pitää mies seurassa. Ja helppohan siitä on nyt kitistä kun rooneylla ei ole kulkenut viime kauden tapaan. Toisaalta seurapomojen toivoisi vähän enemmän miettivän mitä pelaajille kannattaa maksaa. Eihän kukaan voi olla niin korvaamaton pelaaja että sille maksetaan mitä ikinä se kehtaa vaatia?

No tota, jos miettii kuinka paljon esimerkiksi Y.Toure nauttii palkkaa, niin en pidä tuota Rooneyn palkkaa kuitenkaan niin kauhean paljon liian korkeana.

Kyllä mun mielestä on tärkeää pitää Rooneyn kaltanen jätkä joukkueessa hinnalla millä hyvänsä. Kun tiedetään miehen potentiaali, niin ei ole mun mielestä liikaa maksaa 200 000 palkkaa. Iskussa ollessaan Rooney on tappavan tehokas, vaikka tämä kausi ei ole niin hyvin mennyt. Tolla palkalla Rooney pysyy joukkueessa pitkään, ja jos saa itsensä iskuun, niin jälkikin on melkosta.

touhis: On se ollut. Täysi rivijannu verrattuna viime kauteen.

No se on sinun mielipiteesi. Rooneyn viime kausi oli maaginen, mutta jokaisen United pelin seuranneena voin sanoa, että kyllä Rooney on ollut enemmän kuin "rivijannu". Harva rivijannu nakkaa sellasen maalin, kuin Rooney esim. Citya vastaan. Rooneyhan on tällä kaudella pelannut aika paljon myös laidalla, joten ei pelkästään hyökkäyksessä. Plus se, että on rakentanut peliä ja tehnyt esityön moniin maaleihin. Mun mielestä on aika turhaa tuomita pelaaja vaan sen takia, että ei ole tehnyt maaleja. Peliin kun voi vaikuttaa muutenkin.
DJKaaos
06.03.2011 19:26:44 (muokattu 06.03.2011 19:31:51)
touhis: Eihän kukaan voi olla niin korvaamaton pelaaja että sille maksetaan mitä ikinä se kehtaa vaatia?

Ei tietenkään. Palkkakattohan se olisi paras vaihtoehto ja todella näille seurojen talousasioille olisi tehtävä jotain. Uefalta ihan tervetullut tuo uhkaus, että seurat suljetaan eurokentiltä, mikäli talous ei täytä vaatimuksia. Toivottavasti tästä ei luisteta ja toivottavasti tuo pakottaa seurat miettimään sitä rahankäyttöä ihan oikeasti.

E:

Ja jos multa kysytään, niin Rooney ei ole ollut missään tapauksessa palkkansa arvoinen, mutta toisaalta, hän on silti parempi ja potentiaalisempi kuin Yaya Toure... Eihän näissä jutuissa ole yhtään mitään tolkkua, joten tyydytään vaan siihen, että jalkapalloilijat tienaa ihan vitusti - muutamasta kymmenestä tonnista viis! Kuka niitä laskee?
Minä olen minä.
Secreterial
06.03.2011 19:29:48
djKaaos: Ei tietenkään. Palkkakattohan se olisi paras vaihtoehto ja todella näille seurojen talousasioille olisi tehtävä jotain. Uefalta ihan tervetullut tuo uhkaus, että seurat suljetaan eurokentiltä, mikäli talous ei täytä vaatimuksia. Toivottavasti tästä ei luisteta ja toivottavasti tuo pakottaa seurat miettimään sitä rahankäyttöä ihan oikeasti.

Meikä on kans tuon palkkakaton kannalla. Nykyään kun on yleistynyt "palkkasoturius", eli mennään sinne, missä saadaan eniten rahaa. Mutta toisaalta; niin tehdään myös normaalissa työelämässä, eikä futaajat ole muuta kuin työntekijöitä. Uskoisin, että palkkakatto ja siirtorajoitukset tulevat vielä voimaan jossain vaiheessa, jos esim. Cityn homma riistäytyy lopullisesti käsistä.
touhis
06.03.2011 19:29:58
Nonniih, tää menee nyt juupas eipäs jankkaamiseksi, mut laitanpas vaikka näin. Rooney voi viikon palkallaan ostaa uuden ferrarin joka viikko ja vielä jää muutama kymppi ylikin. Jos seuralla on siihen varaa niin maksakoon. Eihän se meiltä muilta ole pois. Mutta kyse olikin siitä että onko niillä pidemmällä aikavälillä varaa siihen. Jos joku cityn turisti saa puoli miljoonaa puntaa niin sitten kaikkien pitää saada taas vähän lisää ja kierre on valmis. Jossain vaiheessa tulee raja vastaan.

Perskuta, gareth bale tuli vaihdosta kentälle!
Secreterial
06.03.2011 19:35:27 (muokattu 06.03.2011 19:38:21)
touhis: Mutta kyse olikin siitä että onko niillä pidemmällä aikavälillä varaa siihen. Jos joku cityn turisti saa puoli miljoonaa puntaa niin sitten kaikkien pitää saada taas vähän lisää ja kierre on valmis. Jossain vaiheessa tulee raja vastaan.

Tästähän tässä ollaan koko ajan puhuttu, ja kaiken lisäks ollaan vielä samalla puolella :) Pohjimmiltaan puhutaan samasta asiasta, ja ollaan vielä samaa mieltä. Mutta tosiasia on se, että UEFA:n on pakko alkaa puuttumaan tähän palkkojen kohoamiseen. Jos City vielä tarjoaa kavereille tollasia palkkoja, tulee tulevaisuudessa olemaan mielenkiintoiset ajat.

Varmasti Unitedilla on varaa tuohon, sillä tollasessa organisaatiossa työskentelee kuitenkin melko kovia ammattilaisia jokaisella osastolla. Varmasti talousosaston jannut osaa laskeskella, että onko varaa tarjota Rooneylle tollasta palkkaa.

Nykyään tuo palkalla pelaaminen on melkeinpä ainoa mahdollisuus saada pelaaja sitoutamaan joukkueeseen. Varmasti ei yksikään tähtipelaaja suostu sopimukseen, jossa maksetaan peliesityksien ja pelien määrän mukaan, vaan joukkueiden on pakko latoa puntia pöytään, jotta saadaan pidettyä Rooneyn kaltaset pelaajat, joille kysyntää on muuallakin, joukkueessa.
touhis
06.03.2011 19:40:55 (muokattu 06.03.2011 19:47:09)
Ehkä se mun pointti oli enemmänkin se sadan prosentin palkankorotus vaikka se oikeellisuuskin vähän mietityttää. Jos minä löisin nyrkkiä pomon pöytään ja vaatisin palkan tuplausta niin se varmaan nauraisi mut ulos. ;)

Edit: jänskä juttu että bale meni muuten oikealle laidalle eikä vasemmalle missä yleensä pelaa.
Secreterial
06.03.2011 20:04:36
touhis: Ehkä se mun pointti oli enemmänkin se sadan prosentin palkankorotus vaikka se oikeellisuuskin vähän mietityttää. Jos minä löisin nyrkkiä pomon pöytään ja vaatisin palkan tuplausta niin se varmaan nauraisi mut ulos. ;)

Et oo tarpeeks arvokas työantajallesi :)

Mutta kun miettii, niin syksyllä oli se tilanne, että Rooneyn motivaatio oli huono, paskaa tuli niskaan jokapuolelta ja kuntoutus oli kesken. Oli pakko saada sopimus aikaseks, että saavat pidettyä miehen mukana, koska todellista kuntoa ei tiedetty. Mutta onhan tuo 200 000 aivan hurja palkka, eikä kyllä esitykset ole olleet sen edellyttämiä.
touhis
06.03.2011 20:05:55
Secreterial: Et oo tarpeeks arvokas työantajallesi :)

Väärin. Ne ei vaan tajua mun arvoa. :)
Ziggy Bubba
06.03.2011 22:25:55

Sir Alex näköjään mököttää medialle, koska uutisoivat hänen sanomisiaan Chelsea-pelin jälkeen:
http://soccernet.espn.go.com/news/s … he-media-after-anfield-loss?cc=5739

Eli mykkäkoulua harrastaa United, hienoa meininkiä. Olisin halunnut taas kerran kuulla kuinka Manu hävisi tuomarien takia. Vanha pappa osaa lapselliset mediatemput kyllä paremmin kuin kukaan.
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
DJKaaos
06.03.2011 22:40:26 (muokattu 06.03.2011 22:59:11)
sikki-six: Olisin halunnut taas kerran kuulla kuinka Manu hävisi tuomarien takia.

Manu on kyllä siitä jännä joukkue, että aina se voittaa että häviää tuomarien takia.
Minä olen minä.
Ziggy Bubba
06.03.2011 22:54:43 (muokattu 06.03.2011 22:55:09)

djKaaos: Manu on kyllä siitä jännä joukkue, että aina se voittaa että häviää tuomarien takia.

Ainakin Fergusonin lehdistötarinoinnin mukaan tappiot voi pitkälti laittaa tuomarin piikkiin, en tiedä miten oli tänään kun Fergie päätti mököttää. Joukkuettaan suojellakseen ukko varmaan näitä sammakoita sylkee, sinänsä ihan fiksua. Samaa on harrastanut pirusti ainakin Jose Mourinho.

Mun mielestä voittoja on kyllä joskus tullut ihan ilman tuomarinkin apua ;)
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
touhis
06.03.2011 22:55:12
Söör aleksia ei taida paljon painaa vaikka sky sport ynnä muut tv-kanavat maksaa tv-oikeuksista melkoisen köntin myös manun kassaan. Toisaalta ymmärtää kyllä että ketuttaa kuten keke ja pasi totesivat että myös tuomareita pitäisi saada arvostella jos aihetta on. Mutta noh, itkupotkuraivarit... :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)