Aihe: Jalkapallokeskustelu
1 2 3 4 579 80 81 82 83122 123 124 125 126
Simo78
16.02.2011 12:12:03
djKaaos: Suurelle yleisölle se on varmaan just noin, mutta tämä ei ollut se mun kirjoitukseni pointti. Taidetaan puhua eri asioista. Selvemmin sanottuna mun pointti oli se, että olipa Ronaldon mm-kisaesitykset miten paljon tahansa levon ansiota, niin ne ovat siltikin vain yksi säije hänen urallaan ja pelaajana häntä tulisi arvioida kaikkien pelien perusteella. Enemmistölle ihmisistä nuo 15 maalia kelpaavat varmasti Ronaldon kuvaksi, mutta sulle ja mulle, meille futiksesta jotain enemmänkin tietäville tuo Ronaldon loistava pelaajakuva rakentuu varmaan vähän muustakin kuin noista 15 maalista. Täten en pidä siis henkilökohtaisesti tuota maaliennätystä liian merkittävänä asiana hänen urallaan, koska hän osoitti muuallakin olevansa parhaimmillaan maailman paras. Lienee makuasia, että onko tärkeämpää olla 15 maalin ennätysmies vai uran kokonaiskuvaa tarkasteltuna arvostettu. Ronaldoa tuskin kiinnostaa paskan vertaa. Musta tuntuu, että me ollaan tässä ihan samoilla linjoilla lopulta. Asiat on vaan vähän solmussa.

Kylmä väitän loppuun asti, että kuitenkin on helvetin vaikeaa tehdä noin paljon maaleja mm-kisoissa, sanoi kuka mitä vaan niin se on se suurin ja kaunein tapahtuma fudiksessa, paljon isompi kuin mikään liigamestaruus. Tuo myös tarkoittaa, että kaveri osasi tehdä maaleja tärkeissä peleissä. Liigamaaleissa on se yksi mutta, eli voi mättää vitusti ns. turhia maaleja rupusakkeja vastaan, niinku eräs toinen ronaldo tuppaa tekemään, vaikkakin kova pelaaja hänkin. Ilman 15 mm-kisamaalia Ronaldo olisi vain yksi muista helvetin hyvistä maalintekijöistä tyyliin Ruud van Nistelrooy ja Gabriel Batistuta.
Stradlin
16.02.2011 13:34:23
Simo78: Liigamaaleissa on se yksi mutta, eli voi mättää vitusti ns. turhia maaleja rupusakkeja vastaan, niinku eräs toinen ronaldo tuppaa tekemään, vaikkakin kova pelaaja hänkin.

Oon kyllä muuten samaa mieltä, mutta täytyy nyt muistaa ettei ne kaikki Ronaldon MM-maalitkaan ole mitään kovia maita vastaan tulleet. Brasilian tasoisessa jengissä jonkun Japanin kurittaminen lohkovaiheessa on kyllä verrattavissa Crissen maaleihin La Ligassa. Toki joukossa on niitä huippumaita vastaan tehtyjä tärkeitä maaleja ja tottakai Ronaldo on jokatapauksessa noita lopputurnausmaaleja tehnyt enemmän kuin kukaan muu.

http://www.youtube.com/watch?v=200UXfWgMQM

Ilman 15 mm-kisamaalia Ronaldo olisi vain yksi muista helvetin hyvistä maalintekijöistä tyyliin Ruud van Nistelrooy ja Gabriel Batistuta.

No, sanoisin kyllä että olisi silti aikalailla omalla tasollaan muihin verrattuna. Batistuta oli pienenä mun suosikkipelaaja Litmasen ohella, mutta silti tiedostin Ronaldon aseman maailman parhaana kärkipelaajana. Ihan vaan siis nähtyjen pelien perusteella (toki varmaan Vuoden pelaaja-pystit ja muu hype vaikutti myös), ei sillä silloin tainnut noita MM-maaleja olla enempää kuin Batigolillakaan.
"You lost today kid, but it doesn't mean you have to like it"
Secreterial
16.02.2011 13:44:36 (muokattu 16.02.2011 13:51:03)
Olipahan Milanilta eilen taas sellanen "vanha-Milan"-peli. Eli sellasta paskapeliä, josta Milan tulee mulle mieleen normaalisti. Eli ei lähelläkään tämän kauden esityksiä. Keskikentän pelistä näki, että Pirlo, Boateng, van Bommell ja Cassano puuttuivat. Nuo jannut kun on ollu mukana, niin on parhaimmillaan ollu melkosta dominointia keskikentällä. Nyt kun palattiin vanhoihin (viimekauden) jätkiin, oli taas sellasta röytämistä.

Flaminille olisi pitänyt antaa punainen kortti. Selvästi molemmat jalat ilmassa --> punanen kortti. Gattuso oli ensimmäiset 60 min ihan oma ittensä, mutta sitten meni yli jopa miehen omassa mittakaavassa. Toisaalta, mitä vittua se Tottenhamin henkilöstöön kuuluva kaveri menee urputtaan pelaajille. Toki Gattuson ois pitäny hoitaa homma ammattimaisemmin. Kuuluisa italiainen temperamentti. Siinä pelin jälkeisessä tilanteessa ei sitten ollut mitään epäselvää. Pelikieltoa menemään vaan.

Zlatan oli kyllä aika pimennossa, mutta minkäs teet kun keskikentältä ei löydy laadukkaita pelaajia. Suurin osa palloista oli "toivotaantoivotaan" tyyppisiä, jotka leijaili 2 metriä Zlatanin yli. Robinholla meni aika penkin alle, meni taas siihen driblailuyrittämiseen ja pallon menetyksiin. Ehkäpä Milanini kannattaa nyt panostaa ihan suosiolla Serie A:n voittamiseen.
touhis
16.02.2011 15:28:17
Secreterial: Toisaalta, mitä vittua se Tottenhamin henkilöstöön kuuluva kaveri menee urputtaan pelaajille. Toki Gattuson ois pitäny hoitaa homma ammattimaisemmin.

HS uutisoi tapauksesta seuraavasti:
"Jordan piinasi minua huudoillaan koko toisen puoliajan, mutta ei se oikeuta tekoani", Gattuso sanoi.

http://www.hs.fi/urheilu/jalkapallo … valmentajan++kurkkuun/1135263856347

Eli varmaan aika tarkoituksella yritti provota Gattusoa, joka lankesi aika lahjakkaasti rölliin. :)
Secreterial
16.02.2011 15:49:55
touhis: HS uutisoi tapauksesta seuraavasti:
"Jordan piinasi minua huudoillaan koko toisen puoliajan, mutta ei se oikeuta tekoani", Gattuso sanoi.

http://www.hs.fi/urheilu/jalkapallo … valmentajan++kurkkuun/1135263856347

Eli varmaan aika tarkoituksella yritti provota Gattusoa, joka lankesi aika lahjakkaasti rölliin. :)

Joo, no aika selvää se nyt olikin, että tahallaan provos. Mutta mun mielestä tuollaiset saa kans karsia kovalla kädellä pois. Se valmentajan alue on kuitenkin sitä varten, että voi huudella pojille vähän neuvoja, eikä sitä varten, että mennään vittuilemaan vastustajille.
DJKaaos
16.02.2011 15:53:53
Simo78: sanoi kuka mitä vaan niin se on se suurin ja kaunein tapahtuma fudiksessa, paljon isompi kuin mikään liigamestaruus.

Käsittääkseni en ole väittänytkään mitään muuta, joten palataanpa alkuperäiseen aiheeseen. Sun henkilökohtainen mielipide Ronaldosta tuli mulle ihan selväksi. Sinulle ja monelle muulle Ronaldo on ennen kaikkea se 15 mm-maalin mies ja kuten jo aikasemmin sanoin, teitäkin löytyy. Siinä olin väärässä toki, että kuvittelin teikäläisen kuuluvan siihen toiseen ryhmään, joka haluaa nähdä Ronaldon uran kokonaisvaltaisesti ja sitä kautta määritellä hänet.

Liigamaaleissa on se yksi mutta, eli voi mättää vitusti ns. turhia maaleja rupusakkeja vastaan

Ei nyt jaksaisi lähteä tälle viilaamislinjalle, mutta mennään nyt sitten. Ronaldon viidestätoista mm-maalista tasan kolme on tehty jalkapallon suurmaita vastaan. Yhdeksän maaleista on syntynyt sellaisia "huippumaita" vastaan kuten Marokko, Kiina, Costa Rica, Chile, Japani ja Belgia. Tämä on kuitenkin täysin toissijaista nussintaa, kuten on tuokin, että liigassa voi mättää turhia(!?) maaleja rupusakkeja vastaan.

Ilman 15 mm-kisamaalia Ronaldo olisi vain yksi muista helvetin hyvistä maalintekijöistä tyyliin Ruud van Nistelrooy ja Gabriel Batistuta.

Tästä en ole samaa mieltä. Ronaldo oli mun mielestä ollut jo vuosia oikea legenda, ja suurempi kuin nuo mainitsemasi pelaajat, ennen kuin hän saapui pöhöttyneenä Saksan mm-kisoihin ennätyksiä rikkomaan. Se mm-kisojen maaliennätys oli vain kirsikka kakun päälle.
Minä olen minä.
touhis
16.02.2011 18:50:57
Tänään on sitten vuorossa arsenal-barcelona (canal+). Molemmilla ilmeisesti jokseenkin parhaat mahdolliset kokoonpanot. Nasrin paluu loukkaantumisen jälkeen on hieman epävarmaa, koska vaikka mies on kuulemma fyysisesti kunnossa niin wenger ei halua ottaa hölmöjä riskejä miehen suhteen. Arsun otteluohjelma on varsin tiivis joten tämä on ymmärrettävää.

Parsa on selkeä suosikki otteluparissa, mutta eiköhän arsenaalillakin ole mahdollisuutensa jos vaan puolustuspeli toimii eikä mitään hazardisähläyksiä tule.
DJKaaos
16.02.2011 21:40:30
Tasapeli voi olla aika lähellä totuutta, mutta jos pakko on veikata voittajaa, niin sanotaan Barca. Arsenalin puolustus tuossa muodossa ei ole kyllä vakuuttanut alkuunkaan, mutta katsotaan nyt jos linjat pysyis kuosissa.
Minä olen minä.
carlos
16.02.2011 21:50:30 (muokattu 16.02.2011 22:00:45)
djKaaos: Tasapeli voi olla aika lähellä totuutta, mutta jos pakko on veikata voittajaa, niin sanotaan Barca. Arsenalin puolustus tuossa muodossa ei ole kyllä vakuuttanut alkuunkaan, mutta katsotaan nyt jos linjat pysyis kuosissa.

Pahin olis, jos Arsenal heittäis sen yhden maalin tähän alkuun ja sit vaan parkkeerais bussin omalle alueelleen... näin barcelonalasien takaa :)

EDIT: Harvoin näkee Messin zippaavan tollee ohi... shiee.
by the grace of God
touhis
16.02.2011 22:10:59 (muokattu 16.02.2011 22:14:09)
Olihan juonikas tsippi messiltä vaikkei aivan osunutkaan. Selkeästi barca on nyt ottanut keskialueen haltuunsa ja arsulla on melkoisen vaikeaa saada kontrolloituja hyökkäyksiä.

Edit: Ja sitten tuo.. Ja keltainen vähän sen jälkeen nasrille.
carlos
16.02.2011 22:13:57
touhis: Olihan juonikas tsippi messiltä vaikkei aivan osunutkaan. Selkeästi barca on nyt ottanut keskialueen haltuunsa ja arsulla on melkoisen vaikeaa saada kontrolloituja hyökkäyksiä.

Just täällä ääneen ihmettelin, että mikäs Messiä nyt vaivaa kun ei kaikki menekään aivan nappiin.. ja samassa antaa aikamoisen namupassin Villalle, joka ei erehdy.
by the grace of God
touhis
16.02.2011 22:16:05
carlos: Just täällä ääneen ihmettelin, että mikäs Messiä nyt vaivaa kun ei kaikki menekään aivan nappiin.. ja samassa antaa aikamoisen namupassin Villalle, joka ei erehdy.

Joo mutta aika jänskä se Messin askelharhautus ennen sitä nostoa. :)
carlos
16.02.2011 22:29:17
Ja aika paska käsivirhe jäi tuomarilta huomaamatta just ennen tota Messin "paitsio"maalia. Eikö ne molemmat, Pedro ja Messi, ollu pakkien alapuolella... Sama se, näitä tulee. Tai vaihtoehtoisesti paitsiosäännöt meikällä hakusessa.
by the grace of God
carlos
16.02.2011 23:27:44
No, sitä saa mitä tilaa. Todella huono toinen puoliaika barcalta. Van Persien maali nyt oli yhtä pyllykairausta, tattis Valdes. Arshavinin maali taasen oli hienosti alustettu. Mulle ite asiassa ihan ok, ettei Pique pelaa ens matsissa, niin kuutamolla ollut tänään koko ajan.
by the grace of God
Secreterial
16.02.2011 23:39:57
That was a good game!

Loistava toinen puoliaika Arsenalilta, ja heikohko Barcalta. Mutta ei kyllä voi viedä yhtään kunniaa Arsenalilta. Walcotilta hyviä juoksuja, mutta ehkä hieman vaisu siltikin. Hieman Aaron Lennon tulee kaverista mieleen. Vauhtie huomattavasti enemmän kuin järkeä. Alex Song on vissiin oikeasti vähän tyhmä :D Kortin jälkeen koko ajan rikkeitä aivankuin ei olisi edes korttia alla.

Persien maali oli mitä oli. Valdes odotti keskitystä, mutta nyt kävi niin. Toiseen maaliin aivan loistava pelinäkemys Nasrilta. Siinä tilanteessa olis moni muu alkanu näppäilemään ja kikkailemaan ja lopulta menettänyt pallon. Nyt näki loistavasti Arshavinin.

Todella iloinen siitä, että Barca hävis.

Pakko nostaa vielä pari nimeä esiin; Wilshere ja Koscielny. Wilshere pelasi kyllä loistavan pelin; 92-syntyny kaveri ja pelaa tollasen pelin Barcaa vastaan. Hatunnoston arvonen suoritus!

Koscielny oli mun mielestä yks pelin tärkeimpiä hahmoja. Varmaa puolustusta koko pelin ajan, ja muutama aivan loistava pallonriisto ja hyviä katkoja. Arshavin oli aika pimennossa, kunnes iski sitten maalin ;)
DJKaaos
16.02.2011 23:43:12
Aika vaikeaksi näyttää menevän Barcan kannalta. Arsenal tehnee sen yhden maalin vierasottelussa, jolloin ollaan vierasmaalien suhteen tasoissa, eikä Barcakaan varmasti jää himassa maaleitta. Ei tästä parista voi kyllä nyt sanoa yhtään, että kumpi menee jatkoon.
Minä olen minä.
kozmik
16.02.2011 23:51:05

Nyt harmittaa kyllä ehkä enemmän kuin koskaan ettei ole tullut canalia hankittua. :( Eikä viitsinyt vaimoltakaan konetta omia koko illaksi, että olisi voinut edes jotain streamia tihrustella. Osittain siitä syystä, että epäilin barcan voittavan mennen tullen, mitä en kyllä olisi halunnutkaan edes katsoa. :D

Kaikesta päätellen hieno matsi, ja tulos kovastikin miellyttävä. Silti pidän barcaa hienoisena ennakkosuosikkina jatkoon menijäksi, mutta saa nähdä. Toinen osaottelu onneksi tullee kakkoselta että pääsee tällaiset pulliaisetkin näkemään. :)
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
Illar
18.02.2011 14:50:53
itse Kuningas tois selkeetä vahvuutta Barcan kokoonpanoo Arsenalii vastaan

http://www.youtube.com/watch?v=Hmtn0lC6jT0
Oioi enää kaksi yötä Litin syntymäpäiviin
kozmik
19.02.2011 17:19:13 (muokattu 19.02.2011 17:24:58)

Jahas, Chelsea putos cupista pilkuilla. :D

Ei ehkä pitäis naureskella kun Manulla on vielä oma pelinsä pelaamatta mut on tämä vaan niin nautinnollista.

E: Ja lisätään nyt vielä, että hieno homma että Everton teki sen tasoituksensa ihan loppuhetkillä, 119 minuutti näytti olevan syntyaika. Mikäpäs vahingoittaisi itseluottamusta pahemmin kuin vastustajan viime hetken tasoitus, johon sitten päälle hävitty rankkarikisa. Joka muuten oli ilmeisesti Chelsean seitsemäs hävitty rankkarikisa putkeen. :) Joka tapauksessa, peukut pystyyn, että jäävät top-4:n ulkopuolelle. Tätä tahtia näin voi vaikka käydäkin.
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
kozmik
19.02.2011 21:39:47

Jatketaanpa yksinpuhelua.

Tuli tihrustettua streamina tuo Manu-Crawley. Tulihan se voitto sieltä, mutta Manu oli kyllä etenkin toisella puoliajalla niin surkea, ettei mitään rajaa. Tietty aika b-luokan miehistöllä olivat liikkeellä, mutta toisaalta niitä normaalin avauskokoonpanon miehiäkin oli mukana useampi.

Obertan oli hirveän huono. Epäonnistuneita keskityksiä, hävittyjä kaksinkamppailuja, ihmeellisiä pallonmenetyksiä... Aivan epätodellista nähdä tuollainen tunari Manun paidassa. Bebeä ei paljon näkynyt, mutta kun näkyi, niin eipä kovin hyvältä näyttänyt sekään touhu. Eikä nuokaan ihan mitään pikkupoikia ole kuitenkaan, Obertan 21 ja Bebe 20. Vähän parempaa esitystä pitäisi saada, kun vastassa on vielä konferessissa pelaava joukkue. Ja noistakin on yhteensä vähän toista kymmentä miljoonaa maksettu...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)