Aihe: Idols 2006-2007
1 2 3 4 579 80 81 82 83122 123 124 125 126
Mika Antero
03.03.2007 09:51:59
Huomasko kukaan että Ari lauloi deep purplea , mutta sitte lopuks se vieraileva tuomari sano et tuota ei laula kukaan muu nuin hyvin kuin sinä ja Bruce Dickinson!

http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=7006483

Täytyy kyllä myöntää, että minäkin ihmettelin suuresti, että mitä ihmettä se Dickinsonista horisee. Ei ole tuo DT -osasto oikein hallussa.
Dunga
03.03.2007 09:54:28 (muokattu 03.03.2007 09:54:49)
Huomasko kukaan että Ari lauloi deep purplea , mutta sitte lopuks se vieraileva tuomari sano et tuota ei laula kukaan muu nuin hyvin kuin sinä ja Bruce Dickinson!

Huomasitko sinä, että tästä puhuttiin jo.

In 1993, he was considered to replace departed Iron Maiden vocalist, Bruce Dickinson.(Dream Theater went on to record Deep Purple's "Perfect Strangers" at the BBC radio studios with Bruce Dickinson, as well as perform an Iron Maiden medley live with Bruce in Los Angeles.)

e. kuolin
trashjones
03.03.2007 09:56:54
Huomasitko sinä, että tästä puhuttiin jo.

e. kuolin

kiitos korjauksesta!
author
03.03.2007 13:54:00
En ole pahemmin Idolsia jaksanut seurata mutta viime jakson perusteella tämä nuorin tyttö, joku Anna, vie ihan saletisti koko kisan voiton. Siis voi tziisus mikä karisma ja olemus tällä olennolla! Tyttö on 16 ja näyttää kuin olisi aina ollut lavalla vetämässä biisejä muutamalle tuhannelle ihmiselle. Ja se ääni.. se kyllä todella veti sen biisin paremmin kuin alkuperäisesittäjä.
"Varoituksiahan ei ole tietysti pakko ottaa, mutta niitä on välillä pakko ottaa, mutta tässä sitä ei ollut pakko ottaa." -Bror Erik Wallenius
Tupuna
03.03.2007 15:09:11
En ole pahemmin Idolsia jaksanut seurata mutta viime jakson perusteella tämä nuorin tyttö, joku Anna, vie ihan saletisti koko kisan voiton. Siis voi tziisus mikä karisma ja olemus tällä olennolla! Tyttö on 16 ja näyttää kuin olisi aina ollut lavalla vetämässä biisejä muutamalle tuhannelle ihmiselle. Ja se ääni.. se kyllä todella veti sen biisin paremmin kuin alkuperäisesittäjä.

Mä en ymmärrä näitä Anna-hehkutuksia. Tytön ääni on vielä kehittymätön... painaa sitä väärällä tavalla ulos kurkustaan, jolloin pitkät äänet eivät näköjään ole mahdollisia. Annan ääni olisi parempi, jos osaisi fraseerata pitkiä ääniä. Nothing compares 2 U:ssa olisi pitänyt "to you"-kohta laulaa voimakkaammin, mutta kauheen heikosti lähti.

Ei siis vakuuta, tekee vaikeaa kuunnella. Myöskään elämänkokemus ei tällä 17-vuotiaalla (niin, eli on jo täyttänyt 17) kuulu äänessä tai tulkinnassa. Se on kuitenkin iso asia koko esitystä. Mun mielestä Annassa ei täten ole mitään karismaa. Viehdyttekö te miehet näin kovasti Annan kauniista ulkonäöstä vai miksi en huomaa hänessä mitään erikoista? Antaisin kyllä Annalle propsit, jos ääni olisi kunnossa ja pari vuotta elämänkokemusta lisää. Mia Permanto on vain pari vuotta vanhempi kuin Anna, mutta vaikuttaa jotenkin vuosia kypsemmältä ja hemmetisti karismaattisemmalta.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! Musiikkiaiheinen blogini: http://tupuna.blogs.fi
-Cale
03.03.2007 15:15:32
Mä en ymmärrä näitä Anna-hehkutuksia.

Tiedätköhän nyt oikein edes mistä puhut? Mä luulen että aika harva 17-vuotias laulaa noin hemmetin hienosti kuin Anna. Toki ääni vielä voi kehittyä ja varmasti kehittyykin, kuinka hieno siitä vielä tuleekaan... Ja Annassa on karismaa vaikka muille jakaa 17-vuotiaaksi tytöksi. Mielestäni varsin kypsä esiintyjä ikäisekseen.
kyseinen
03.03.2007 15:22:03 (muokattu 03.03.2007 15:23:17)
Nothing compares 2 U:ssa olisi pitänyt "to you"-kohta laulaa voimakkaammin

Kuka käskee näin tekemään?

Annan kauniista ulkonäöstä vai miksi en huomaa hänessä mitään erikoista?

Kaunis ja kaunis. Lyhyt pönäkkä tappi ja palleropää.

Vetää kuitenkin kolmanneksi parhaiten tässä kisassa. Ja varsin reippaasti 17-vuotiaaksi. Suorastaan miehekkäästi.

mutta vaikuttaa jotenkin vuosia kypsemmältä ja hemmetisti karismaattisemmalta.

Niin. Kun ei satu näyttämään pissaliisalta, joita ilmeisesti et voi sietää, vaan muka-uskottavammalta punkkirokkihevarialtsu-hc:ltä. Hohhoijjakkaa.
It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt.
Kärpäsruoska
03.03.2007 15:34:39 (muokattu 03.03.2007 15:35:56)
Ja varsin reippaasti 17-vuotiaaksi. Suorastaan miehekkäästi.

Mä luulen että aika harva 17-vuotias laulaa noin hemmetin hienosti kuin Anna. Toki ääni vielä voi kehittyä ja varmasti kehittyykin, kuinka hieno siitä vielä tuleekaan... Ja Annassa on karismaa vaikka muille jakaa 17-vuotiaaksi tytöksi. Mielestäni varsin kypsä esiintyjä ikäisekseen.

Taas tätä. Lainaanpa itseäni:

Sopii mennä golfaamaan, jos tasoitusta haluaa. Minusta on ihan suotavaa, että kehuja saa oikeasti paras, eikä sitä "vammastaan huolimatta" -aspektia nosteta mukaan.

Anna on kyllä lupaava, mutta potentiaali on vain potentiaalia kunnes se joskus tulevaisuudessa mahdollisesti realisoituu, eikä nyt valittavan idolin virkakausi käsittääkseni ala viiden vuoden kuluttua vaan heti. Annan tilannetta voi tutkailla sitten vuonna 2012.
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
-Cale
03.03.2007 15:39:03
Anna on kyllä lupaava, mutta potentiaali on vain potentiaalia kunnes se joskus tulevaisuudessa mahdollisesti realisoituu, eikä nyt valittavan idolin virkakausi käsittääkseni ala viiden vuoden kuluttua vaan heti. Annan tilannetta voi tutkailla sitten vuonna 2012.

Siltikin sanon että Anna on Kristianin lisäksi paras laulaja koko skabassa, IMO. Potentiaalia on jo nyt paljon enemmän kuin esimerkiksi edellisillä Idols -voittajilla yhteensä, mihin ei toki paljoa vaadita. Mutta pitää muistaa että mitäs minä laulamisesta ymmärtäisinkään...
Tupuna
03.03.2007 15:39:23
Tiedätköhän nyt oikein edes mistä puhut? Mä luulen että aika harva 17-vuotias laulaa noin hemmetin hienosti kuin Anna. Toki ääni vielä voi kehittyä ja varmasti kehittyykin, kuinka hieno siitä vielä tuleekaan... Ja Annassa on karismaa vaikka muille jakaa 17-vuotiaaksi tytöksi. Mielestäni varsin kypsä esiintyjä ikäisekseen.

Tiedän, koska ymmärrän laulua harrastaneena äänenmuodostamisesta jotakin. Annan ääni ei ole kivaa kuunneltavaa, koska hän painaa sitä ulos väkisin, jolloin tulee joissakin äänissä epäpuhtauksia (ainakin korukuvioissa tuon finaalibiisin kohdalla). Ja niitä pitkiä ääniä olen odotellut, mutta niitä ei ole tullut. Ei näköjään henki riitä, kun koko energia menee sen äänen painamiseen väärällä tavalla.

Ei ole kiva kuunnella. Minun korvaan särähtää. Ja Mia Permannolla on valovuosia paremmin kehittynyt tekniikka ja ääni tulee luontevasti. Joten todellakaan en ihkuttele Miaa tyylinsä, vaan pelkästään luontevammin käyttämänsä lauluäänen takia.
Tupuna
03.03.2007 15:40:41
Kuka käskee näin tekemään?

No kuulostaa vaan vahvasti siltä, ettei Annalle ole riittänyt happea ja tekniikkaa laulaa to you -kohtaa tarpeeksi vahvasti, kuten Sinead O'Connor lauloi. Ei miellyttänyt se hiljainen ulina tuolla kohtaa korvaani. Huonosti laulettu.
Rattata
03.03.2007 15:42:12
Tupunan kanssa samoilla linjoilla, nuo asiat minuakin häiritsee Annan laulussa. Muuten hyvä (makuasioita toki) ja vahva ääni mutta vaatii vielä aika paljon töitä. Nuori plikka, että eiköhän kerkee.
Thet
03.03.2007 15:45:37
Kristian ja ari on parhaita. Naiset ja panu on aika huonoja, tai siis en ite tykänny. Ja edelleen Mia Permanto on ärsyttävä. Liian nuorta porukkaa finaaleissa. Balaaoäsg.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Kärpäsruoska
03.03.2007 15:49:52 (muokattu 03.03.2007 15:50:46)
Siltikin sanon että Anna on Kristianin lisäksi paras laulaja koko skabassa, IMO.

Hyvä niin, kunnioitan mielipidettäsi. Tuntuu vain siltä, että Annan kohdalla kannattajat käyttävät varsin usein argumenttina spekulaatioita siitä, mitä hän voisi olla, eikä sitä, mitä hän on nyt, mikä ei oikein vastaa omia ajatuksiani kisan luonteesta.
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
Lithium
03.03.2007 16:47:19
Annan ääni ei ole kivaa kuunneltavaa, koska hän painaa sitä ulos väkisin, jolloin tulee joissakin äänissä epäpuhtauksia (ainakin korukuvioissa tuon finaalibiisin kohdalla). Ja niitä pitkiä ääniä olen odotellut, mutta niitä ei ole tullut. Ei näköjään henki riitä, kun koko energia menee sen äänen painamiseen väärällä tavalla.

Ei ole kiva kuunnella. Minun korvaan särähtää.

Olen kyllä samoilla linjoilla tuon Annan äänen kanssa. Sitä on jotenkin niin tuskaista kuunnella, koska jokin siinä menee pieleen selvästi. Mielestäni selvästi heikoin laulaja näistä naisista, jotka vielä mukana ovat. Toki Anna on vielä niin nuori, että varmasti tulee kehittymään paremmaksi laulajaksi, jos jaksaa vain reenata, sillä tuo on tällä hetkellä aika kauheaa..
Haaveilin hölmöjä
Sertzo S
03.03.2007 16:54:30
Aina, kun kuuntelen ylilihavaa oopperalaulajaa/laulajatarta, mietin, että jos heidät pantaisiin juoksemaan esim. sataa metriä täysillä, mitenkähän hengitystekniikka toimisi sen jälkeen vaikkapa yksinkertaista Ukko Nooaa tulkiten. Lahja laulaa on paljolti geneettistä ja toki sitä voi silti opiskella, mutta laulutavat ovat oivaltamisen, lahjakkuuden ja opiskelemisen yhteissumma- ja kaipa fysiikallakin on merkityksensä.
Minua on aina tässä oopperakaupungissa asuen ottanut päähän joidenkin laulajien/laulunopettajien sanoma oppilailleen, että tämä tapa on ainoa "oikea" tapa laulaa.
Silti kunnioitan kaikkia eri laulajien laulutapoja tulkita eri tekstejä musiikissaan, joista saa vielä toivonmukaan selvänkin, vaikka kaikista tyyleistä en pidäkään, kuten esim. tästä oopperahuutamisesta, joka on mielestäni epäaitoa valtaosin ja saa mieleeni jotkut avioriidat kotona vaimon sopraanotasolle yltyvää epämusikaalista kimitystä mukaellen. Semmoista ja menkää vaikka pilkille.
DaKiller
03.03.2007 16:57:10

Mia Permanto on vain pari vuotta vanhempi kuin Anna, mutta vaikuttaa jotenkin vuosia kypsemmältä ja hemmetisti karismaattisemmalta.

Mielestäni tuossa itkua tihrustavassa taiteilijassa ei kyllä ilmene sitä kypsyyttä sen enempää kuin Annassakaan. Karismasta nyt puhumattakaan. Annalta löytyy sitä luontaista karsimaa, jota ei hankita elämänkokemuksella.

Hyvin tyttö on laulanut ja veikkaisin, että aika kova kisa tulee olemaan Kristianin ja hänen välillä. Jotenkin en jaksa uskoa Arin voittoon, sillä nämä edellä mainitut ovat kyllä valovuosia muita edellä.
Kärpäsruoska
03.03.2007 17:19:45
Lahja laulaa on paljolti geneettistä.

Näitä puheita olet viljellyt siihen malliin, että heitäpä (joku muukin saa toki heittää) joku tutkimus tms. referenssiksi asiasta ja päälle vielä mielellään lähdetiedot tuolle rotuopille, ettei suomalaisilta noita geneettisiä laulunlahjoja löydy. Ei tarvitse olla saatavilla netissä, kunhan ei toisaalta tarvitse pyytää kirjastotätiä tekemään kaukolainaa Rio de Janeiron kaupunginkirjastosta. On sen verran pahasti ristiriidassa kaiken kuulemani kanssa tuo väite, että jos sille on edes jotakuinkin uskottavaa vahvistusta löydettävissä, olen kyllä kiinnostunut.
Tupuna
03.03.2007 17:23:38
Mielestäni tuossa itkua tihrustavassa taiteilijassa ei kyllä ilmene sitä kypsyyttä sen enempää kuin Annassakaan. Karismasta nyt puhumattakaan. Annalta löytyy sitä luontaista karsimaa, jota ei hankita elämänkokemuksella.

No, minä vaan tykkään Mian persoonasta. Mielipidekysymys. Minä en kyllä sitä Annan karismaa tunne millään tasolla, ellei se karismuus sitten ole sitä söpönä olemista. Ei jaksa ihastuttaa tuollainen söpöily sitten millään.
Super-Jari
03.03.2007 18:19:29
No, minä vaan tykkään Mian persoonasta. Mielipidekysymys. Minä en kyllä sitä Annan karismaa tunne millään tasolla, ellei se karismuus sitten ole sitä söpönä olemista. Ei jaksa ihastuttaa tuollainen söpöily sitten millään.

Mia on semmonen räväkämpi tyttö. Mun mielestä paras noista tytöistä. Anna taas on "mä oon niin pieni". Se tuntuu vaikuttavan jo siihen ääneen tai ainakin siihen miten siihen suhtautuu.

Mä oon niin pieni.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)