kk80 13.10.2011 06:52:49 | |
---|
Miikss: Miks kännykkää pitäs käyttää mihinkään muuhun kun soittamiseen? Noh itse laittelen kyllä enemmän tekstareita jokatapauksessa, mutta silti vituttaa tuo "n00bit on iha out kun ei niinQ käytä feisbookkia ja ängry böördsiä kännykällä!2!!1". Ainakin on ihan perusteltua aina heittää väliin "voix sillä soittaa?" kun keskustellaan kännyköistä. Heitto toimii niin IRL kahvipöytäkeskusteluissa kuin onlinessäkin. Pisteitä saa jos kaivaa taskusta jonkun vanhan Nokian jonka avulla voi demota sitä miten "ennen puhelimet tehtiin kestäviksi". Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! |
bedlam 13.10.2011 07:17:21 (muokattu 13.10.2011 07:54:56) | |
---|
Lennu: Noh. Miten muuten sen vois nähdä? Joo. Eli kehitystä sun mielestä olisi, että vaihtaisin hyvän kameran huonoon, kuuntelisin musiikin oikeiden sterkkojen sijaan puhelimen kaiuttimesta, vaihtaisin ison kankaan ja videotykin tulitikkuaskin kokoiseen kuvaan ja surffailisin netissä samaisella tikkuaskilla tihrustaen? Eiks tuo nyt olisi pikemminkin iso tiputus taaksepäin kehityksessä. Ja jos esim. olen töissä ja kotona jatkuvasti joko koneen tai iPadin ulottuvilla, niin miksi valitsisin kaikista surkeimman vaihtoehdon siihen surffailuun? Nytkin istuskelen aamukahvilla padin kanssa surffaillen, mukava vehje. Harmittaa vaan, ettei näyttö ole 10 kertaa pienempi. Tä. Seuraavan kerran kun kaverit tulee kylään istumaan iltaa ja katselemaan livekeikkoja, niin täytyykin videotykin sijaan ripustaa kännykkä seinälle ja laittaa videot pyörimään sieltä. "Tää on tätä nykyaikaa, Rush soittaa mun puhelimeen! Ja tässon pienemmät pikselit, terävämpi kuva!" :D E: siis ymmärrän kyllä sen, että jos ei omista erillistä kameraa, oikeaa tietokonetta yms. niin tuollainen monitoimipuhelin tulee varmasti tarpeeseen. Mutta muussa tapauksessa se on kuin palkkaisi uuden työntekijän, joka cv:n mukaan hallitsee kaikki firman työtehtävät, mutta ei ole kovin hyvä missään. Sille maksettaisiin vielä kaiken lisäksi kovempaa palkkaakin, vaikka pahaa kahviakin keittää. http://www.petrified-eye.net |
kk80 13.10.2011 08:28:15 | |
---|
bedlam: Eli kehitystä sun mielestä olisi, että vaihtaisin hyvän kameran huonoon, kuuntelisin musiikin oikeiden sterkkojen sijaan puhelimen kaiuttimesta, vaihtaisin ison kankaan ja videotykin tulitikkuaskin kokoiseen kuvaan ja surffailisin netissä samaisella tikkuaskilla tihrustaen? Mitä älypuhelimiin tulee niin jos sille ei keksi käyttöä niin tietenkään sellaista ei kannata ostaa. Itse näkisin, että älypuhelin täydentää muita laitteita. Ilmankin pärjää mutta on se vain helppoa tarkistaa postit, kalenterimerkinnät tai tuhlata 5min elämästään lukemalla FB päivityksiä vaikka junassa tai bussissa. Huonoista vaihtoehdoista puhuttaessa; monella iPhonen kamera on ainoa kamera. Toisin kun oikeaan kameraan niin iPhoneen saa hienoja ohjelmia jolla kuvat näyttävät polaroideilta tai voi lisätä muita tehosteita. Jopa iPhone4S:n markkinointimateriaalissa epäsuorasti mainittiin, että eipä tässä muita kameroita enää tarvita kun megapikseleitä löytyy nyt tästäkin. Surullista. Jotain tuosta "vähempikin riittää" asenteesta kertoneen myös se, että 8/10 digipokkarin omistajasta on säätänyt kameransa niin että kuvien alareunaan painetaan päivämäärä hiton isolla fontilla ja kameran suljin pitää kovempaa ääntä kuin vanha filmijärkkäri. Sama perseily jatkuu myös muissa viihde-elektroniikan osa-alueilla: tietokoneissa, äänentoistossa jne. En väitä että aina täytyisi ostaa ammattitason vehkeet mutta aina ei saisi mennä siitä mistä aita on matalin. Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! |
bedlam 13.10.2011 09:15:49 (muokattu 13.10.2011 09:16:46) | |
---|
kk80: Mitä älypuhelimiin tulee niin jos sille ei keksi käyttöä niin tietenkään sellaista ei kannata ostaa. Itse näkisin, että älypuhelin täydentää muita laitteita. Ilmankin pärjää mutta on se vain helppoa tarkistaa postit, kalenterimerkinnät tai tuhlata 5min elämästään lukemalla FB päivityksiä vaikka junassa tai bussissa. Juu, mulla on toisaalta tuo iPad, jolla hoituu nuo vielä kätevämmin. On vähän puhelinta isompi, mutta ei vie lehteä enempää tilaa repussa kuitenkaan. http://www.petrified-eye.net |
Lennu 13.10.2011 11:23:53 | |
---|
bedlam: Mutta muussa tapauksessa se on kuin palkkaisi uuden työntekijän, joka cv:n mukaan hallitsee kaikki firman työtehtävät, mutta ei ole kovin hyvä missään. Ei oikein sovi sulle analogiaksi, koska moinen oikeasti on just paras duunari. Osaa vähän kaikkea (voi nakittaa mihin vaan), mutta ei hae parempiin hommiin. Lisäksi sitä voi vähän uhkailla sillä, että kyllä sen tilalle on tulijoita. Just paras. Musiikkinäytteessä tällä kertaa vakavahenkinen polkka. |
Rakoni 13.10.2011 18:56:30 (muokattu 13.10.2011 18:58:12) | |
---|
|
Jormaz 14.10.2011 08:25:41 | |
---|
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
Stradlin 14.10.2011 08:29:03 | |
---|
"Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori |
AP 14.10.2011 09:42:00 | |
---|
Lennu: Ei oikein sovi sulle analogiaksi, koska moinen oikeasti on just paras duunari. Osaa vähän kaikkea (voi nakittaa mihin vaan), mutta ei hae parempiin hommiin. Lisäksi sitä voi vähän uhkailla sillä, että kyllä sen tilalle on tulijoita. Just paras. Harvassa karvaperseessä vaan on addiktion riskiä, kun taas moni superpuhelinihminen on aivan hädissään jos välimatkaa laitteeseen on yli 50 m. Jotenkin mä olen mieluummin koukussa kirjoihin, merenselälle tuijotteluun ja sienimettään kuin johkni elektroniikkaperkeleeseen. Saatan tietty olla väärässäkin. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Lennu 14.10.2011 10:29:23 | |
---|
AP: Harvassa karvaperseessä vaan on addiktion riskiä, kun taas moni superpuhelinihminen on aivan hädissään jos välimatkaa laitteeseen on yli 50 m. Jotenkin mä olen mieluummin koukussa kirjoihin, merenselälle tuijotteluun ja sienimettään kuin johkni elektroniikkaperkeleeseen. Saatan tietty olla väärässäkin. No vähän semmonen mummo joo. Mutta mummot on ihan kivoja, kunhan eivät ole hirveän katkeria, kun eivät ole elämänsä aikana kokeilleet mitään kivaa, kun käpylehmilläkin pärjää. Musiikkinäytteessä tällä kertaa vakavahenkinen polkka. |
AP 14.10.2011 10:31:09 | |
---|
Lennu: No vähän semmonen mummo joo. Mutta mummot on ihan kivoja, kunhan eivät ole hirveän katkeria, kun eivät ole elämänsä aikana kokeilleet mitään kivaa, kun käpylehmilläkin pärjää. Siinä on kyllä nöyrä luonne, kun kivaksi riittää älypuhelin. Mulla on tietty vaatimustaso vähän kovempi, kuulas syyspäivä, aitokiuas ja kunnon ahvensaalis ovat hyvä alku. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Stradlin 14.10.2011 10:45:48 | |
---|
AP: merenselälle tuijottelu ... sienimettä ... kuulas syyspäivä ... aitokiuas Onhan toi nyt vähän aivokuollutta touhua. Hankkisit nyt vaan sen iPhonen, olis sullakin jotain iloa elämässä sitten. "Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori |
Lennu 14.10.2011 11:57:52 | |
---|
AP: Siinä on kyllä nöyrä luonne, kun kivaksi riittää älypuhelin. Mulla on tietty vaatimustaso vähän kovempi, kuulas syyspäivä, aitokiuas ja kunnon ahvensaalis ovat hyvä alku. No nuo nyt ei kuvaa millään tavalla kovaa vaatimustasoa. Esimerkiksi se ahvenien narraaminenkin on ihan oikeasti aivan helvetin tylsää hommaa. Joo kuulas syyspäivä on ihan kiva, jos ei sada. Aika monena päivänä vuodessa ei sada. Musiikkinäytteessä tällä kertaa vakavahenkinen polkka. |
Gandhi 14.10.2011 17:44:19 | |
---|
AP: Siinä on kyllä nöyrä luonne, kun kivaksi riittää älypuhelin. Mulla on tietty vaatimustaso vähän kovempi, kuulas syyspäivä, aitokiuas ja kunnon ahvensaalis ovat hyvä alku. Mä tykkään kans noista kaikista, mut on just parasta twiitata iphonella ja jakaa noi fiilikset kaikille tutuille! Ahvenen tosin vaihtasin kuhaan tai taimeneen. |
Puolikuuro 14.10.2011 21:54:59 | |
---|
Mulla on kaks Thinkpadia joihin olen helevetin tyytyväinen laitteina. Toisessa Win 7 ja toisessa XP. XP koneessa pyörii Pro toolsit, Wavelabit sun muut. Seiskakone palvelee peruskäyttöä. Sitten mulla on iPod Touch joka on mainio soitin ja sillä pääsee wlanilla nettiin ja muutamat kivat sofat ja pelitkin siihen on tullut imuroitua. Töissä on usein käytössä macit. iPodia lukuunottamatta kaikki edellämainitut ovat kaatuneet, tiltanneet, vittuilleet ynnä muuta. Mutta en ole koskaan kuvitellutkaan ongelmatonta tietotekniikkaa. Eniten vituttaa PC:n iTunes. Muistoa kunnioittaen... |
AP 14.10.2011 21:56:25 | |
---|
Gandhi: Mä tykkään kans noista kaikista, mut on just parasta twiitata iphonella ja jakaa noi fiilikset kaikille tutuille! Ahvenen tosin vaihtasin kuhaan tai taimeneen. Munsta taas ei ole, se on jotain mikä ei kuulu kenellekään. Ehkäpä tämä asenteeni kielii myös tietystä ylimielisyydestä, mitä en välttämättä aina edes epäile. Älypuhelinta ei tule ehkä siksikään, että minusta suunnilleen kaiken paitsi ehkä ruoan ostaminen on useimmiten vastenmielistä. No, meitä on oleva moneksi ja saavutus sinällään, että Steve JObs-jutustelu on kääntynyt pahemman kerran arvokeskusteluksi. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |