Aihe: Formula1 - Kausi 2007
1 2 3 4 57 8 9 10 1156 57 58 59 60
Sinap
07.03.2007 19:16:10
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/03/509944

Kuljettajat saavat kisaviikonloppuisin käyttöönsä kaksi erilaista kuivan kelin rengastyyppiä, joista toinen on seokseltaan pehmeämpi ja toinen kovempi. Kaikkien kuljettajien on käytettävä kisan aikana vähintään yksi sarja molempia tarjolla olevia rengasseoksia. Kilpailun tilanne saattaa näin ollen renkaanvaihtojen jälkeen muuttua suuresti, sillä eri rengassarjat aiheuttavat suorituskykyyn vaihtelua.

Tää on se juttu miks Kimi on ens kauden mestari.
"Siinähän se tuubi on."
Capu
08.03.2007 00:38:15 (muokattu 08.03.2007 00:38:49)
Mutta jotenkin vielä semmonen kipinä tuolla paksusuolessa, että Kimi ei vie pyttyä vielä tällä kaudella. Ois hienoa jos Kovalainen yllättäis tai jos käytäisiin viimeisissä kilpailuissa taistoa kahden suomalaisen kesken.

E. Mut nää on vaan näitä perskutinoita
Sinap
12.03.2007 13:12:09
"Siinähän se tuubi on."
tommi_899
12.03.2007 13:57:46

Jos vörmylöitä kiinnostaa seurailla niin markantaloista saa 3kk ilmaiseksi plustv:n jonka kanavista löytyy MTV3 MAX jolla formulat näkyvät suorina. Tähän tarvitaan toki kortinlukijallinen digiboxi/tv, mutta suosittelen tätä. itse tuli tuollainen otettua.
Tympee Huttunen
12.03.2007 17:04:25
Oon vähän tossa kahden vaiheilla, et ostanko ton kanavapaketin. Eihän se maksa kuin 9,9e per kuukausi.

En vaan vieläkään, miksei Kyllönen vedä niitä suoria lähetyksiä!
Sinap
12.03.2007 17:16:51

Varmaan sen takia, että herralla on vähintään yhtä paljon vihaajia kuin kannattajiakin..ehkä muutamat näistä vihaajista hankkii kanavapaketin...
"Siinähän se tuubi on."
t.heiska
12.03.2007 17:49:25 (muokattu 12.03.2007 17:55:15)

Ootko kuullut Kyllösen nykykuntoa. Aivan hirveää kuultavaa. Muistan kun Salo ajo muutaman cart kisan, jotka sitten Kyllönen selosti, niin oli kyllä niin jäätävää menoa, että huhhuh. Ihme hehkutusta ilman mitään syytä sekä täysin pihalla asiosta. Ei tarvinut muuta kun kuva vaan siirty toiseen kuskiin, niin Matti innostu "ja sieltä tulee PAAAUUL TRAACYY!!!". Taisi olla myös niin, että yhden kisan lähtökolaria näytettiin useamman kerran uusintana eri kuvakulmista, ja Masa hehkutti, että kylläpä nyt kierroksen aikana kolisee paljon. Kauhulla vaan ajattelen millasia Kyllösen DTM selostukset on ollut kun siellä on sentään häkä mukana.

Ja toinen henkilö, jota ei voi käsittää on tämä asiantuntija Eki Mustakari. Äijän asiantuntemus on kyllä omasta mielestäni käsittämättömän alhasella tasolla. Asiantuntia kommentit on taattua tasoa tyyliin kuluneissa renkaissa on huonompi pito kuin vähemmän kuluneissa. Muistuu mieleen joku vanha kisa, jossa oli katsojakysymys miksi jarrutuksissa autojen välimatka pienenee ja kiihdytyksissä taas kasvaa. Ekin vastaus oli aika uskomaton luokkaa "saimme benettonilta dataa, jossa kerrotaan, että auto kulkee 125 metriä 1,5 sekunnissa kun nopeus on 300 km/h ja 25 metriä kun nopeus on 60 km/h. Tästä johtuu, että autojen välimatka pienenee jarrutuksissa, koska nopeus tippuu.

Lehto on mielestäni erittäin hyvä selostaja/kommentaattori sekä Salo on myös ihan ok, mutta ilman noita kahta itse selostajat ovat aivan hukassa.

EDIT: Eihän mulla siis mitään asiaa ollu, kunhan vaan dissaan Kyllöstä ja Mustakaria. Myös Erkki Vanhanen on surkea selostaja. Jos joku on kattonut jotain rallicross tai rallilähetyksiä urheilukanavalta, niin on varmaan huomannut, että Erkki ei hirveästi panosta hommaan. Ilmeisesti näkee ohjelman ekaa kertaa, jonka päälle yrittää selittää jotain, vaikka ei tunne kuskeja ja on muuten vaan pihalla. En voi ymmärtää, että tollasesta työnteosta maksetaan jollekin ihmiselle palkkaa.
Tympee Huttunen
12.03.2007 18:15:59
Ootko kuullut Kyllösen nykykuntoa. Aivan hirveää kuultavaa. Muistan kun Salo ajo muutaman cart kisan, jotka sitten Kyllönen selosti, niin oli kyllä niin jäätävää menoa, että huhhuh. Ihme hehkutusta ilman mitään syytä sekä täysin pihalla asiosta. Ei tarvinut muuta kun kuva vaan siirty toiseen kuskiin, niin Matti innostu "ja sieltä tulee PAAAUUL TRAACYY!!!". Taisi olla myös niin, että yhden kisan lähtökolaria näytettiin useamman kerran uusintana eri kuvakulmista, ja Masa hehkutti, että kylläpä nyt kierroksen aikana kolisee paljon. Kauhulla vaan ajattelen millasia Kyllösen DTM selostukset on ollut kun siellä on sentään häkä mukana.

Kiteytit juuri todella hyvin sen, miksi haluan Kyllösen takaisin Formuloihin! Se into, pieni tietämättömyys ja ajoittainen hölmöily, on juuri se Kyllösen taika. Ei sellaista monotonista selittelyä kukaan jaksa. Kyllä minä itsekin huomaan, jos Fisichella menee tankkaamaan. Kyllönen vetää tuossa kohtaa jo otsikoita kolarista ja miettii, miksi Fisichellan viimeisin kierros on varsin hidas.
Sinap
12.03.2007 18:34:58
Kiteytit juuri todella hyvin sen, miksi haluan Kyllösen takaisin Formuloihin! Se into, pieni tietämättömyys ja ajoittainen hölmöily, on juuri se Kyllösen taika. Ei sellaista monotonista selittelyä kukaan jaksa. Kyllä minä itsekin huomaan, jos Fisichella menee tankkaamaan. Kyllönen vetää tuossa kohtaa jo otsikoita kolarista ja miettii, miksi Fisichellan viimeisin kierros on varsin hidas.

Kyllä mä oon samoilla linjoilla...Kyllönen on hyvä jenkkityylinen hehkuttaja, joka saa asiantuntijatuen asiantuntijapariltaan. Juuri kirosin samaa sapporon hiihdoista, kun ylen selostajien mielestä viides kulta oli jo niin puuduttava, ettei sitä sen kummemmin enää hehkuteltu. Selostaja on se, joka luo fiiliksen silloin kun sitä ei itse lajista irtoa.

Kyllöstä ei tosiaan saa päästää yksin koppiin...siitä tulee pahaa jälkeä.
"Siinähän se tuubi on."
Akiman
13.03.2007 05:22:02

Palkkaisivat selostajaksi Formoihin sen kaverin, joka selosti esim. Curlingit Torinon kisoissa. Jäätävän mahtava kaveri.

"...Jaa-a...noinkohan tuon piti mennä..."
"...Ja sinne se meni...keskelle nänniä...hienoa."
WWW.KORROOSIO.FI
aikavaikea
15.03.2007 07:31:00
Maailma pelastuu! Ilouutinen kaikille formuloita seuraaville jotka eivät halua ostaa mitään kanavapakettia ja joilla näkyy Ruotsin TV6 (maksuton kanava, joka näkyy ainakin meillä päin digiboxin kautta). Sieltä tulee suorana F1-lähetykset! Ei muuta kuin svenssonit älisemään aikaisin sunnuntaiaamuna.

http://www.tv6.se/index.php?option= … p;timetableid=328486&Itemid=853
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
Booligan
15.03.2007 12:57:55

Mä uskaltaisin melkeen väittää että Kovalainen vetää heti parempia suorituksia kuin vaikka Kimi, mikäli vaan auto kestää. Jotenkin se tuntuu ja on alusta saakka tuntunut paljon valmiimmalta kuskilta.
nuotteja säästämättä
Coatl
15.03.2007 15:32:15 (muokattu 15.03.2007 15:36:22)
viestejä hävinnyt. weird

No niinku viimeset 10 viestiä oli PlusTV ihmettelyä.

Jes, tänään starttaa kausi. Enpä koskaan ole noita vapaita harjoituksia katsonut mutta nyt kun Hra Leuka on kuvioista poissa ja muutenkin mielenkiintoisia kuljettajia hyvissä talleissa niin taidanpa ainakin Australian kisaviikonlopulta töllöttää kaikki lähetykset. Kaljaa ja pizzaa kulunee runsain mitoin.

Veikkaan kauden mestariksi Räkä-Räikköstä. Vihdoinkin kunnon auto alla, kunhan ei vaan kusi nouse päähän niin eiköhän vauhti pysy kyllin hyvänä ja mestaruus tulee niin monen vuoden tauon jälkeen Suomeen. Mutta tiukkaa tehnee, sekä Massan että Alonson kanssa.

Massa oli toki harjoituskaudella Räikköstä nopeampi, mutta en lähtisi suoraan vertailemaan heidän suorituksiaan, syystä että
1) Massa on kuulunut Ferrari -tiimiin jo vuosia
2) Räikkönen pääsi uuden, tai itse asiassa minkä tahansa auton rattiin vasta melko myöhäisessä vaiheessa
3) Tallin sisäistä nopeusvertailua ei missään vaiheessa voi harjoituskaudella tehdä koska kuskeilla on eri testiohjelmat

McLarenilla on tapahtunut jonkun verran muutoksia suunnitteluporukassa, ja uudet kuskitkin tuovat soppaansa oman mausteen. Alonsolta saattoi olla elämänsä virhe vaihtaa tallia, mutta mikäli Mäkkärillä saadaan luotettavuus kuntoon niin Fernandokin voittanee 2-3 kilpailua kauden aikana

Renault ei ole testitulosten perusteella vakuuttanut, mutta eiköhän Kovalainenkin saa ihan hyviä tuloksia, uskaltaisin ennustaa Heikille ainakin yhtä palkintopallipaikkaa kauden mittaan. Ei aivan tiukinta kärkeä, mutta bubbling under.

Nico Rosbergiltä odotetaan paljon. Ei tule lunastamaan.

Kauden yllättäjätalli on Spyker, joka vanhoilla Ferrari -moottoreillaan kivunnee aina sijoille 4-6 tallien välisessä vertailussa.

Kauden ennuste
Kuskit top 4:
1. Räikkönen
2. Massa
3. Alonso
4. Button

Tallit top 4:
1. Ferrari
2. Honda
3. McLaren
4. Renault

Liittykääpä kaikki kisailemaan sivustolle f1manager.info !!!
Haluan kuolla kuten isäni; nukkuen. En huutaen kuten hänen matkustajansa.
Tympee Huttunen
15.03.2007 16:21:30 (muokattu 15.03.2007 16:21:58)
Tallit top 4:
1. Ferrari
2. Honda
3. McLaren
4. Renault

Liittykääpä kaikki kisailemaan sivustolle f1manager.info !!!

Aika tiukka veto tuo Hondan nostaminen kakkoseksi. Hondan tämä kausi menee juuri niinkuin muutkin edelliset: alkukaudessa ihmetellään muiden vauhtia ja ihmetellään omaa heikkoa luotettavuutta. Tämän jälkeen saadaan vähän vauhtia, mutta luotettavuus on vielä heikompi. Loppukaudesta alkaa palaset hieman loksahtamaan paikoilleen ja jos sopiva määrä autoja keskeyttää, voi voittojakin tulla. Itse sijoittaisin Hondan reilusti Renaultin ja BMW:n taakse. Tiukkoja kierroksia voi Hondalla tulla jonkun Red Bullin yms. kanssa, mutta maaliintuloprosentti on jälleen heikko.

Itse jätän nuo kaikki veikkausruletit nyt väliin.
Sinap
16.03.2007 09:51:36
www.f1tipping.com

vielä ehtii. viime kauden tunnuksilla pääsee mukaan ja kutsukoodikin löytynee jostain kauden 2006 otsikon alta.
"Siinähän se tuubi on."
Coatl
16.03.2007 10:16:08
www.f1tipping.com

vielä ehtii. viime kauden tunnuksilla pääsee mukaan ja kutsukoodikin löytynee jostain kauden 2006 otsikon alta.

Pistätkö kutsua kehiin?
-Coatl
Sinap
16.03.2007 10:20:34
Pistätkö kutsua kehiin?
-Coatl

http://www.f1tipping.com/signup.php?league=637

Elikkäs tollaselta sivulta näköjään olikin rekisteröityminen.
"Siinähän se tuubi on."
Coatl
16.03.2007 10:26:09
http://www.f1tipping.com/signup.php?league=637

Elikkäs tollaselta sivulta näköjään olikin rekisteröityminen.

Jees rekisteröitymisen löysin kyllä mutta oletin että tässäkin olis joku Mnet -liiga valmiina johon tarvis kutsun
Sinap
16.03.2007 10:42:09
Jees rekisteröitymisen löysin kyllä mutta oletin että tässäkin olis joku Mnet -liiga valmiina johon tarvis kutsun

Eiks tuo ollu "Mnet's Sign Up Page"

Mä vaan alunperin muistin että siihen olis ollu joku kutsukoodi, mut se toimii vissiin tuosta...(?)
"Siinähän se tuubi on."
Coatl
16.03.2007 10:49:18
Eiks tuo ollu "Mnet's Sign Up Page"

Mä vaan alunperin muistin että siihen olis ollu joku kutsukoodi, mut se toimii vissiin tuosta...(?)

Kas vain, se mussutti aikasemmin vaan että oot jo kirjautunu enkä mä sit tajunnu ryhtyä inspektoimaan sen syvemmin. Ja näyttäs olevan ihan public league.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)