Aihe: Paras lukemasi kirja
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Wild String Of Voodoo Strat
30.11.2011 21:39:24

KaleviHärvä: Moby-Dick. Itse tarinan ohella se enemmän ja vähemmän asialle olennaisen häröilyn ym. pohdinnon määrä siellä välimaastossa pitää kyllä otteessaan. Turha tosin on väittää, etteikö siihen 800 sivuun olisi saatu aika paljon turhaa paskaakin mukaan, mutta on klassikkostatuksensa ansainnut vaikkei aina ihan kasassa pysykään.

Mua jotenkin häiritsee noi tietoiskuluvut. Kun ei valastus ja laivat sinänsä kiinnosta. Englanniksi myös oli myös tuskallista lukea, kun juurikin noissa informaatioluvuissa oli niin paljon vierasta sanastoa. Itse koin lukujen myös ärsyttävästi keskeyttävän itse tarinaa.
"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas
Gandhi
30.11.2011 21:47:29
Mielialastakin riippuu tämä, mutta Haruki Murakamilla on useampi, jotka saattaisin valita vastaukseksi. Norwegian Wood on aivan loistava, Dance Dance Dance on kaikessa kummallisuudessaan loistava, South of the Border, West of the Sun on erittäin hieno kuvaus ikäkriisistä, Sputnik Sweetheart on melkoisen maistuva rakkausstoori aika himmeillä sävyillä.

Thomas Pynchonin parin vuoden takainen Inherent Vice oli niitä harvoja (ainoa?), joka on saanut toistuvasti ja monessa kohtaa meikäläisen nauramaan ääneen lukiessa. Eli melkoinen saavutus, mutta ei kokonaisuudessaan kuitenkaan paras.

En osannutkaan vastata :(
TaikuriHärvä
30.11.2011 21:56:49 (muokattu 30.11.2011 21:56:55)
Wild String Of Voodoo Strat: Mua jotenkin häiritsee noi tietoiskuluvut. Kun ei valastus ja laivat sinänsä kiinnosta. Englanniksi myös oli myös tuskallista lukea, kun juurikin noissa informaatioluvuissa oli niin paljon vierasta sanastoa. Itse koin lukujen myös ärsyttävästi keskeyttävän itse tarinaa.

Jepjep. Esim. sen luvun valaiden luokittelusta olis kyllä voinu jättää väliin mustakin, vaikka ihan hauskaa tietoa se sinänsä aikansa valaanpyynnistä olikin.
"Olis tosiaan helpompaa jos kaikki myöntäisivät suoraan että olen oikeassa." -Spiral
fuzz
01.12.2011 01:57:56 (muokattu 01.12.2011 02:00:22)
Allekirjoituksestakin voisi jo päätellä että Linnuradan käsikirja -"trilogia". Iski silloin ekaa kertaa aivan kybällä ja toimii yhä. Jotakin hyväntuulista ja hulvatonta tuossa on, eikä juonikaan sieltä huonoimmasta päästä.

E: muita mainitakseen, niin tällaiseen metsän keskellä kasvaneeseen kakaraan iski kovin myös Veikko Huovisen Konstan pylkkerö ja Arto Paasilinnan Hirtettyjen kettujen metsä. Kyseisiltä herroilta myös muu tuotanto on maistunut.
elämän tarkoitus on 42
Meadow
01.12.2011 02:08:52
Michael Chabonin The Amazing Adventures of Kavalier and Clay.
dipshit
01.12.2011 02:11:23
Da-vinci koodi
Righty-o! Hat tip to your magnificence! May a squadron of beautiful vaginas find their way to your crotch by day's end.
AP
01.12.2011 07:21:15
fuzz:
E: muita mainitakseen, niin tällaiseen metsän keskellä kasvaneeseen kakaraan iski kovin myös Veikko Huovisen Konstan pylkkerö ja Arto Paasilinnan Hirtettyjen kettujen metsä. Kyseisiltä herroilta myös muu tuotanto on maistunut.

Kyllä minä tulen siihen tulokseen, että Veikko Huovista sen on oltava. Siinä on kirjailija, jonka pariin palaan aina uudestaan. Konstan Pylkkeröä en kyllä ymmärrä, mutta esimerkiksi esikoiskokoelmassa Hirri on todella hienoja kuvauksia jostain "sydänmailta". Kertomus, jossa kuolema hakee mökin pojan, on hyytävä. Suurimpia harmin aiheitani on, että Huovinen aina niputetaan vaan leppeäksi maalaishumoristiksi. Kaikkea muuta.

Jos ei Huovista, niin ainakin sitten pohjoismaista. Tämä oma mieltymykseni kaikkeen Turku-Hanko-Ahvenanmaa-kolmion sisällä olevaan ratkaisee tietty paljon, listalla olisi ainakin Saariston lapset, Muumipappa ja meri kuin Myrskyluoto-sarjakin. Häräntappoase on elävä teos sekin, kyllä.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Funkånaut
01.12.2011 15:33:13

Hemingwaytä luin pari teosta armeija-aikoina, ja ne olivat ainakin mainioita, jos eivät parhaita. Teokset olivat Jäähyväiset aseille sekä Vanhus ja meri.

Mukava tapa kirjoittaa Hemingwayllä, ei niin pitkäveteinen kuin vaikkapa Päätalolla, MUNSTA.
"Fills bring thrills but a groove pays the bills." Kuuntelen tälläistä
author
01.12.2011 19:03:44 (muokattu 01.12.2011 19:05:02)
Hmm.. onks kukaan tätä lukenut? http://en.wikipedia.org/wiki/Inheritance_%28novel%29

edit: "currently ranked #1 in the USA Today's Best-Selling Books list."

Onko hyvä?
ostakaa kitara. multa.
Karipiirto
01.12.2011 19:46:48

Eiks toi oo jatkoa sille Eragonille? Siitähän on tehty leffakin. Leffasta en ainakaan pitänyt lähinnä siksi että siinä oli liikaa samankaltaisuutta joskus nappulana lukemalleni kirjalle, joka oli osa jotain lohikäärmeratsastajat-saagaa.
Joku älypää keksi että Rock kuoli vuonna -86. Minä synnyin -87. Olen niin katkera että menen kyllä kuselle sen haudalle, enkä lopeta ennen ku se nousee ja huutaa että "Nyt saatana loppuu se luruttaminen!!!"
Pande
01.12.2011 20:53:34

Karipiirto: Eiks toi oo jatkoa sille Eragonille? Siitähän on tehty leffakin. Leffasta en ainakaan pitänyt lähinnä siksi että siinä oli liikaa samankaltaisuutta joskus nappulana lukemalleni kirjalle, joka oli osa jotain lohikäärmeratsastajat-saagaa.

Eragon on mielestäni 1 huonoimpia koskaan kirjoitettuja kirjoja. Perus fantasiahuttua ilman mitään omaa. Hyvin saivat markkinoitua sen kyllä kun se niin hyvin siitä huolimatta menestyi...
http://www.last.fm/user/Pande777
påplerå
01.12.2011 21:00:22
Hirveesti ei tuu kirjoja luettua mutta tähän mennessä ehdottomasti paras on
Lemmy. Eli lemmy kilmisterin oma elämänkertakirja jonka on Lemmyn kanssa kirjoittanut Janiss Garza.
Jos jotain tämä kirja kiinnostaa niin tuosta linkki: http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9520104062&lang=fi
acdcman
01.12.2011 21:02:23
Stephen Kingin kuvun alla
Cujo
02.12.2011 09:45:35 (muokattu 02.12.2011 09:45:58)
Funkonaut: Hemingwaytä luin pari teosta armeija-aikoina, ja ne olivat ainakin mainioita, jos eivät parhaita. Teokset olivat Jäähyväiset aseille sekä Vanhus ja meri.

Mukava tapa kirjoittaa Hemingwayllä, ei niin pitkäveteinen kuin vaikkapa Päätalolla, MUNSTA.

Itekin tykkään Hemingwaysta, mutta mielestäni Vanhus ja meri ei kyllä ole parhaimmistoaan. Hemingway on ehkä parhaimmillaan novellien mitassa. Romaaneista suosikkini on Ja aurinko nousee.

Jos nyt pitäisi valita paras lukemani kirja, niin se olisi ehkä Thomas Mannia, Buddenbrookit tai Taikavuori. Myös Alberto Moraviasta olen viime aikoina pitänyt paljon.
TaikuriHärvä
02.12.2011 09:57:41
Cujo: Hemingway on ehkä parhaimmillaan novellien mitassa.

Tämä. Francis Macomberin lyhyt onnellinen elämä. Mahtava.
"Olis tosiaan helpompaa jos kaikki myöntäisivät suoraan että olen oikeassa." -Spiral
Sergei Fallinen
02.12.2011 10:12:18
KaleviHärvä: Tämä. Francis Macomberin lyhyt onnellinen elämä. Mahtava.

Vuoret kuin valkoiset norsut

Hemingwayn parhaat romaanit on Käärme paratiisissa, Ja Aurinko nousee ja Kenelle kellot soivat.
Coran
02.12.2011 10:54:27
Ulysseksesta oli uusimmassa Parnassossa maininta, että Lehto olisi vihdoin saanut suomennoksensa valmiiksi. Saapi nähdä, muistaakseni sanoi Hesarissa samaa jo yli vuosi sitten... :)
Niin, Popeda on vähän sellainen Suomen Tool. Jos ei diggaa, nii ei vaan ymmärrä. -dixi19
The Rikza
02.12.2011 15:17:40
author: Hmm.. onks kukaan tätä lukenut? http://en.wikipedia.org/wiki/Inheritance_%28novel%29

"currently ranked #1 in the USA Today's Best-Selling Books list."

Onko hyvä?

Ostettu on, muttei vielä luettu kun ei edellisitä osista ole mitään muistikuvaa :D
"Get over it Roger, I'm Dead!" - Roger Watersin isä
päänahka
02.12.2011 15:26:25 (muokattu 02.12.2011 15:28:01)
Wild String Of Voodoo Strat: Mua jotenkin häiritsee noi tietoiskuluvut. Kun ei valastus ja laivat sinänsä kiinnosta. Englanniksi myös oli myös tuskallista lukea, kun juurikin noissa informaatioluvuissa oli niin paljon vierasta sanastoa. Itse koin lukujen myös ärsyttävästi keskeyttävän itse tarinaa.

Tää varmaan jakaa yleisöä. Itse tykkäsin lukea noita tietopläjäyksiä valaanpyynnistä, vaikkei aihe varsinaisesti niin kiinnosta. Luin tämän suomennettuna niin oli vähän helpompi ymmärtää. Yleensä kyllä luen englanninkieliset kirjat alkuperäiskielellä.

E: Vaikea nimetä mitään parasta kirjaa. Orhan Pamukin Lumi tulee nyt äkkiseltään mieleen.
Jussiman
02.12.2011 16:19:35
Dipsetcityboy: Da-vinci koodi

Kyseinen kirja on ehkä epäaidoin ja vailla luovuutta. Dan Brown vain keräsi joukon kristinuskoon liittyviä salaliittoteorioita yhteen ja keksi päähenkilön. Mitään aitoa tai omalaatuista siinä ei ole.

Mutta ihan kivaa luettavaa silti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)