Aihe: Saara Aalto
1 2 3 4 578 79 80 81 82277 278 279 280 281
Janizio
15.09.2016 09:58:04 (muokattu 15.09.2016 10:02:25)
Nelisormimangusti: Kirjoitustaidottomuus luo Saaran faneista vajaan vaikutelman. Uskottavien artistien ketjuissa osataan kirjoittaa ja kunnioitetaan toisia keskustelijoita edes oikolukemalla.

Jokaiselle ihmiselle on mielestäni luotu aivot ja ajattelukyky, että jos jonkun kommentoijan kirjoituksessa on kirjoitusvirhe tai kirjoitusvirheitä tai lause ei ole ihan äidinkielellisesti oikein niin mulla on ainakin niinku ajattelukykyä, että ahaa se on varmaankin ajatellut/tarkoitanut tätä.

Tässä ketjussa puhutaan tästä eteenpäin asiosta. Eikä ruvetä viilaamaan pikkua äidinkielellisillä asioilla. Sopiiko? Jos ei sovi niin voi minun mielestäni pysyä poissa, jos siis ei ole mitään muuta asiaa tähän ketjuun kuin tulla huomauttelemaan kirjotusvirheistä ja muista äidinkielellisistä asiosta, niin minun mielestäni ei sellaisista tarvi tänne kommentoida, jos ei keskusteluketjun pääaiheesta ole mitään sanottavaa.

Et jos tämä tekee meistä Saara faneistä jotenkin vajakkeja tai vähä arvoisia tai on joku mittari sille, että kuinka uskottava artisti Saara on niin huh huijakkaa. Mut siinäkös teette. Tavallaan jossain määrin omaa elämäämmehän tähän asti onkin eletty niinku fanituksen muodossa Saaran kanssa. Tosin nyt voi X-Factor muuttaa asiaa, jos se päättyy siihen, että Saara saa yhteistyökuviota sieltä päästä

Ihan sama asia kuin koulussakin äidinkielen kokeessa oikein kirjoitus pitää olla kohdillaan, mutta jos sulla on esim. maantiedon kokeessa jotain pieniä kirjoitusvirheitä, mutta asia tulee selväksi niin ei siitä rokoteta
Tympee Huttunen
15.09.2016 10:06:49
Jäärä: Miten tuo ilmaistaan englanniksi?

Alcohol fueled stubcock.
Oan
15.09.2016 10:43:03
Tympee Huttunen: Alcohol-fueled stubcock.

nusnus jne.
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
Jäärä
15.09.2016 10:58:55 (muokattu 15.09.2016 13:21:20)
Kiitos! Alan käyttämään tuotakin.

Itseäni harmittaa vietävästi, että ulkomaisilla (tai kotimaisillakaan) keskustelupalstoilla ei ole sellaista esikirjoitus-automaattia, jonne voisin lisätä sen anteeksipyynnön sekä tuon "viinaanmenevä tuppikulli"-selvennyksen. Yleensä keskustelupalstoilla on mahdollisuus tehdä automaattinen "allekirjoitus" vaimikäsenytonkaan. Mutta tässä on vikana se, että lukija on jo ehtinyt lukea kirjoitukseni, ennenkuin hänelle selviää asioiden todellinen tila siitä allekirjoituksesta. Lukijat/keskustelijat luulla minua vammaiseksi ennenkuin heille käy selväksi, että olenkin vain suomalainen. Juuri tämän estäisivät nuo automaattiset "esipuheet".
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Jäärä
15.09.2016 11:04:40
Onneksi Saara ilmoitti olevansa Suomesta siinä X Factor videon alussa.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Lennu
15.09.2016 11:12:22

Jäärä: Onneksi Saara ilmoitti olevansa Suomesta siinä X Factor videon alussa.

Totta, muuten olis pamahtanut hoitoonohjauslomakkeet postiin samantein. Onneksi selvensi.
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
lurkki
15.09.2016 11:48:40
Hyvä että suomalaisuus otettiin esille myös laulusuorituksen jälkeen sillä joku saattoi tulla kanavalle kesken esityksen ja ihmetellä - " Mitä täällä tapahtuu?".

Laitoin loppuun pisteen, sillä kysymysmerkki sisältyy sitaattiin. Mun kielikorvaan on parempi näin, vaikka näyttää homolta.
Ymmärrän, että haluat osallistua keskusteluun, mutta täällä tuo keskustelu on viety paljon pidemmälle ja ymmärrys on paljon korkeammalla tasolla kuin sinulla. Joten - älä tule puhumaan asioista joista et tiedä mitään, vaan ota selvää.
Jäärä
15.09.2016 13:17:28
lurkki: Hyvä että suomalaisuus otettiin esille myös laulusuorituksen jälkeen sillä joku saattoi tulla kanavalle kesken esityksen ja ihmetellä - " Mitä täällä tapahtuu?".

Laitoin loppuun pisteen, sillä kysymysmerkki sisältyy sitaattiin. Mun kielikorvaan on parempi näin, vaikka näyttää homolta.

Pittäisikö harkita suomalaisuuden tunnustamista myös KESKELLÄ laulusuoritusta, varsinkin jos laulu on kestoltaan mittava? Tällöin voisi kuuntelija rauhoittua ja myhäillä hyväksyvästi jotta "...tässä ei ollakaan keräämässä mitään säälipisteitä vaan kisailija onkin vaan suomalainen".
Jäärä
15.09.2016 13:19:52
Erinomainen biisi laulettavaksi onkin "Olen suomalainen"

https://www.youtube.com/watch?v=q8Zca5vsUFE
Vessajono
15.09.2016 13:36:11
Janizio: Sen minä kuitenkin sanon nyt tästä kielioppi keskustelusta, että jos jotkut haluaa ns. pilkkua viilata niiden kanssa niin avatkaa sille oma ketju, jossa keskustelette ja arvostelette kirjoittajien kielioppi virheistä täällä ja muualla keskustelupalstoilla. Tähän keskusteluun se ei kuteinkaan kuulu.

Ottakaa ne esimerkkinen sinne mistä otatte, mutta ne joilla ei ole muuta sanottavaa tähän keskusteluketjuun kuin huomautella kieliopillisista virheistä niin ei tarvi minusta tulla pätemään tähän ketjuun, koska jos kielioppivirheistä näkee noi paljon punaista kun muutama näkee niin olen ihan samaa mieltä kuin eräs täällä sanoikin, että jos et muka kieliopillisesti viestissä on niin pahoja virheitä, että sitä on joko raskasta lukea tai et ymmärrä viestin pointtia ja sisältöä, niin jätä vastaamatta.

Minä kyllä epäilen vahvasti, että täällä kukaan kirjoittaisi niin epäselvää tekstiä, että sen pääpointti ei tulisi selväksi, että enkä kyllä ole sellaista huomannutkaan. Kaikkien viestien pointin olen ymmärtänyt ja ainakin eritoten niiden viestien mihin olen vastannut ja jos on vähän jäänyt auki, että mitä tässä on tarkoitettu ja olen vastannut niin yleensä pyrin kirjoittamaan viestin loppuun, että olenko nyt ymmärtänyt/tulkinnut oikein mitä olet tässä tarkoittanut

Ei niinkään se kielioppi vaan se jäsenteleminen. Tässäkin kun nyt on noin niinku perstuntumalta arvioituna 200 sanaa ja neljä virkettä niin ei kai näitä kukaan jaksa lukea.
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
Janizio
15.09.2016 14:03:32 (muokattu 15.09.2016 14:03:43)
Vessajono: Ei niinkään se kielioppi vaan se jäsenteleminen. Tässäkin kun nyt on noin niinku perstuntumalta arvioituna 200 sanaa ja neljä virkettä niin ei kai näitä kukaan jaksa lukea.

Älä lue sitten. Ei kukaan pakota
Dirtyh
15.09.2016 20:58:37

Janizio: Sen minä kuitenkin sanon nyt tästä kielioppi keskustelusta, että jos jotkut haluaa ns. pilkkua viilata niiden kanssa niin avatkaa sille oma ketju, jossa keskustelette ja arvostelette kirjoittajien kielioppi virheistä täällä ja muualla keskustelupalstoilla. Tähän keskusteluun se ei kuteinkaan kuulu.

Ottakaa ne esimerkkinen sinne mistä otatte, mutta ne joilla ei ole muuta sanottavaa tähän keskusteluketjuun kuin huomautella kieliopillisista virheistä niin ei tarvi minusta tulla pätemään tähän ketjuun, koska jos kielioppivirheistä näkee noi paljon punaista kun muutama näkee niin olen ihan samaa mieltä kuin eräs täällä sanoikin, että jos et muka kieliopillisesti viestissä on niin pahoja virheitä, että sitä on joko raskasta lukea tai et ymmärrä viestin pointtia ja sisältöä, niin jätä vastaamatta.

Minä kyllä epäilen vahvasti, että täällä kukaan kirjoittaisi niin epäselvää tekstiä, että sen pääpointti ei tulisi selväksi, että enkä kyllä ole sellaista huomannutkaan. Kaikkien viestien pointin olen ymmärtänyt ja ainakin eritoten niiden viestien mihin olen vastannut ja jos on vähän jäänyt auki, että mitä tässä on tarkoitettu ja olen vastannut niin yleensä pyrin kirjoittamaan viestin loppuun, että olenko nyt ymmärtänyt/tulkinnut oikein mitä olet tässä tarkoittanut

Anteeksi, mä en nyt ole ihan varma että tarkoitiko sitä mitä ajattelin sun tarkoittavan. Voitko ystävällisesti täsmentää?
Janizio
15.09.2016 21:50:11
Dirtyh: Anteeksi, mä en nyt ole ihan varma että tarkoitiko sitä mitä ajattelin sun tarkoittavan. Voitko ystävällisesti täsmentää?

En täsmennän kun näköjään ymmärsit.

Ja nyt tästä lähtien täällä ainakin itse puhun vain Saaraan ja häneen liittyvistä asiosta. Katsotaan vaikkapa huomenna illalla lisää. Mitä Enbuske, Veitola tai Salminen Saarasta ja Meristä ns. irti saavat. Veikkaan, että Salminen on se joka heitä haastattelee
lurkki
15.09.2016 21:58:45 (muokattu 15.09.2016 22:02:15)
Janizio: En täsmennän kun näköjään ymmärsit.

Ja nyt tästä lähtien täällä ainakin itse puhun vain Saaraan ja häneen liittyvistä asiosta. Katsotaan vaikkapa huomenna illalla lisää. Mitä Enbuske, Veitola tai Salminen Saarasta ja Meristä ns. irti saavat. Veikkaan, että Salminen on se joka heitä haastattelee

Varmasti keskustelevat äitiyslaista koska lähetyksessä on mukana myös "Suomen rohkein äiti", Katri Sorsa.
Ymmärrän, että haluat osallistua keskusteluun, mutta täällä tuo keskustelu on viety paljon pidemmälle ja ymmärrys on paljon korkeammalla tasolla kuin sinulla. Joten - älä tule puhumaan asioista joista et tiedä mitään, vaan ota selvää.
Dirtyh
15.09.2016 22:00:57

En mä ollut aiemmin kiinnisttänyt asiaan juuri huomiota mutta Meri muuten tosiaan mainitaan joka ikisessä Saarasta kertovassa jutussa. Eihän siinä siis ole mitään pahaa, kyllähän Marcelo Kabulikin mainitaan lähes kaikissa Tarja Turusen jutuissa. Mutta jollain tasollahan se on varmasti oma valinta.
Topa-
15.09.2016 23:38:27
tämä keskustelu on jo keskusteltu. Saara Aalto on paras laulaja. Menestys ei ole mitenkään hänen taidoistaan kinni koska sehän ollennee jo todistettu kaikissa kilpailuissa mihin ketä on osallistunut vuosien saatossa. se ei tee saarasta mitenkän huonoa laulajaa vaikka hän laulaa täysin paskoja biisejä se on vaan tuottajien vika koska saaralla ei moista. ole. toivottavasi x factor uk menestys tuo saaralle linkkejä ruotsiin kestä löytyy näiti hitti nikkareita jolloin saara saisi levytettä ainakin melkein kuultavan kappaleen koska laulu taidoistahan tässä ei ole kyse. odotan kyllä innola mitä tä mä x factor tapahtuu. kyllä saara voittaa jos vain annetaan mahdollisuus.
Hamsteri Kukkonen
16.09.2016 01:23:17

Topa-: tämä keskustelu on jo keskusteltu. Saara Aalto on paras laulaja. Menestys ei ole mitenkään hänen taidoistaan kinni koska sehän ollennee jo todistettu kaikissa kilpailuissa mihin ketä on osallistunut vuosien saatossa. se ei tee saarasta mitenkän huonoa laulajaa vaikka hän laulaa täysin paskoja biisejä se on vaan tuottajien vika koska saaralla ei moista. ole. toivottavasi x factor uk menestys tuo saaralle linkkejä ruotsiin kestä löytyy näiti hitti nikkareita jolloin saara saisi levytettä ainakin melkein kuultavan kappaleen koska laulu taidoistahan tässä ei ole kyse. odotan kyllä innola mitä tä mä x factor tapahtuu. kyllä saara voittaa jos vain annetaan mahdollisuus.

Olen sanaton. Kauris sä oot kaikki.
Jos niiden mielestä meillä ei oo tarttuvia koukkuja nii menkööt uistinkauppaan -Frank Epätoivo
Janizio
16.09.2016 07:24:53 (muokattu 16.09.2016 07:36:15)
Topa-: tämä keskustelu on jo keskusteltu. Saara Aalto on paras laulaja. Menestys ei ole mitenkään hänen taidoistaan kinni koska sehän ollennee jo todistettu kaikissa kilpailuissa mihin ketä on osallistunut vuosien saatossa. se ei tee saarasta mitenkän huonoa laulajaa vaikka hän laulaa täysin paskoja biisejä se on vaan tuottajien vika koska saaralla ei moista. ole. toivottavasi x factor uk menestys tuo saaralle linkkejä ruotsiin kestä löytyy näiti hitti nikkareita jolloin saara saisi levytettä ainakin melkein kuultavan kappaleen koska laulu taidoistahan tässä ei ole kyse. odotan kyllä innola mitä tä mä x factor tapahtuu. kyllä saara voittaa jos vain annetaan mahdollisuus.

Milläs tavalla tämä on keskusteltu loppuun. Jokaisella on oma mielipiteensä, että kenen mielestä on paras laulaja ja kenen mielestä ei. Teknisistä laulutaidoista/esiintymistaidoista ei varmasti ole menestys kiinni ja se kuinka menestynyt hän on, niin on aika suhteellista ja että kuinka menestynyt hän on. Tosiaan jos sinä/te mittaatte sitä radionsoittolistoilla ja sillä, että onko hällä ns. koko kansa hittejä niin ei kukaan voi sanoa silloin hänen olevan ihmeelisesti menestynyt, mutta sitten ku laitetaan vaakakuppiin asioita ja juttuja mitä hän on saanut/päässyt tekemään plus se, että kansa löyttää hänen keikoilleen ilmiselvästi kun ne on hyvällä prosentilla loppuunmyytyjä. Tässä kohtaa alkaa jo hyvästi vaakakuppi kääntyä sinne suuntaan, että Saara onkin vähintäänkin OK menestynyt.

Noissa kilpailussa käymisestä on nyt osa tehnyt jonkun yleisen pilkan aiheen Saaraa kohtaan, mutta pilkka osuu sitä kautta omaan nilkkaansa, että jokainen kisa on vaan hyödyttänyt Saaran uran kehitys, että ei paljon kannattaisi niistäkään häntä pilkata. Se laulaako paskoja biisejä vai ei niin siitäpäs ei voi kenenkään kanssa alkaa kiistelemään, kun se on täysin pelkkä mielipide ja makuasia, mutta toisaalta jos laulaisi ihan paskoja biisejä niin tokkopa keikat olisi loppuun myytyjä.

Osittain voi olla X-Factorin kohdalla myöskin se, että haluaako Saara voittaa sitä ainakaan niinku ns. hampaat irvessä. Eritoten siinä vaiheessa se tulee kysymykseen, jos alkaa näyttää siltä, että Saara koputellaan olkapäähän hyvien yhteistyöehdotusten kanssa jo ilmankin voittoa. Tarkoitan tässä kohtaa sitä, että Saaralla olisi taas ilman voittoa valta itse päättää kenen kanssa alkaa tehdä yhteistyötä.

Kaiken valossa voi nyt näin jälkeenpäin sanoa, että on aika todennäköistä, että Saara ei edes halunnut aikanaan voittaa Voice of Finlandia. Miksikö? Noh se ollenee jo käynyt sitä kautta ilmi mitä Saara on sanonut suomalaisten levy-yhtiöden soppareiden ehdoista, millä häntä on kosiskeltu ja hyvin suurella todennäköisyydellä veikkaan, että Universalilla on ollut saman suuntaiset ehdot myöskin tässä palkintosopimuksessa ja jos näin on niin Saara on varmasti sanonut, että en muuten suostu tähän.

Saaralla on ihan selvästi se, että mä saan tehdä nyt asiat omalla tavallani, sellaista musaa ja sellasia keikkoja ja töitä, jollaisista itse nautin eniten ja joka tuo hyvää mieltä itselleni ja sitä kautta se hyvä mieli välittyy myös kuuliolle. Niin kun minä tällä nyt vielä kaiken lisäksi elätän ns. perheeni niin hän on siihen hyvinkin tyytyväinen. Eli Saara ei ole niinkään sen perässä, että pitää olla hienot autot ja isot rahatukot tilillä jne. Se jo riittää hälle tosi hyvin, että hän elättää itsensä tällä. Ja nyt ei pidä tätä ymmärtää niin, että Saaraa ei kiinnosta isompi näkyvyys ja tätä kautta parempi elanto. Tottakai kiinnostaa, mutta se ei ole sellainen asia, että häntä niinku päässä kiristä nämä asiat.

Nyt sitten joku kysyy, että miksi sitten X-Factoriin jos tähänkin menestykseen Saara on tyytyväinen. Noh asia on lyhyesti selitetty. Siihen tarvitaan vain kaksi sanaa UNELMAN TAVOITTELUA. Ihan samoin kuin UMK:n kauttakin tänä kevään. Se, että mahdollisesta ja toivotusta yhteistyösopimuksen syntymisestä jonkun kansainvälisen tahon kanssa seuraa myös sitten isommat tulot on siinä mielessä sivuseikka, että se mitä ja millaisia juttuja Saara saa sen sopparin kautta tehdä on tärkeämpää Saaralle kuin se mitä ja miten paljon enemmän sen kautta jää ns. viivanalle
lurkki
16.09.2016 07:57:41 (muokattu 16.09.2016 13:26:02)
Minä sulle viivanallet näytän...
Alfons Åberg
16.09.2016 08:57:43
Miltäköhän kuulostaisi sellainen kahvipöytä-small talk kun äänessä olisi janizio, mpekkanen ja megatherium?
"Jos johtaisin levy-yhtiötä, niin nakkaisin kaikki kolme hiuksista vittuun ja ottaisin oikeita talentteja tilalle. Sellaisia jotka osaavat oikeasti säveltää." -danny-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)