Aihe: Idols 2006-2007
1 2 3 4 578 79 80 81 82122 123 124 125 126
Woc
02.03.2007 17:27:41

Tavallaan toivon että Kristian ei voita Idolsia, sillä tuolla äänellä, fiiliksellä ja tulkinnalla toivon hänelle vielä jotain paljon, paljon parempaa. Täysin ylivoimainen suoritus.

Kristian on sen verta persoonallinen ja sielukas laulaja että minkälaista musiikkia hälle voiton myötä tehtäsiin. Idolsista pinnalle nousseet on kuitenkin aina lokeroituneet aika selkeästi tiettyyn muottiin. Tuisku on humppaa teineille, Wikholm humppaa vähän vanhemmille, Pakarinen on humppaa rock-kansalle ja viime vuoden voittaja tais olla humppaa uskovaisille.

Kristianilta voi odottaa kuitenkin melkein mitä vain ja vielä uskottavasti vedettynä. Ei sovi ollenkaan formaattiin. Arilla on ehkä vähän sama ongelma, paitsi että Arin tuleva musatyyli on jo selvillä, mutta hänelläkään Idols voitto ei välttämättä olisi mikään uskottavuutta lisäävä tekijä.

Ari taitaa edelleen olla ennakkosuosikki, mutta hänen laulusta ei ruudun tälle puolelle välity tunne ollenkaan. Ihan kuin kaveri pidättelisi jatkuvasti. Ehkä se sitten johtuu tuosta äänen notkeudesta ja laulamisen helppoudesta, en tiedä, mutta ainut veto jonka olen kuullut ja joka ei tuntunut karaokelta(hemmetin laadukkaalta karaokelta tosin) on Youtubesta löytyvä Iron Maiden-pätkä.

Anna on kolmas jolla voisi kyvyt riittää voittoon ja hän sopisikin parhaiten formaattiin. Anna ei ehkä ole aivan yhtä varma laulaja kuin Kristian tai Ari, mutta fiilistä hänen laulussaan ja esiintymisessään piisaa.
Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna
Sertzo S
02.03.2007 18:44:28 (muokattu 02.03.2007 18:45:08)

Anna on kolmas jolla voisi kyvyt riittää voittoon ja hän sopisikin parhaiten formaattiin. Anna ei ehkä ole aivan yhtä varma laulaja kuin Kristian tai Ari, mutta fiilistä hänen laulussaan ja esiintymisessään piisaa.

Olen usein todennut, että ulkopuolista geeniperimää tarvitaan maassamme lisää ja koskee myös laulajia. Annalla on sitä ja sopisi siksikin voittajaksi. Hän onkin suosikkini idoliksi. Voittakoon silti kuka tahansa, se ei mua muutoin hetkauta, ukkosarjalainen kun jo olen.
apua-mies
02.03.2007 19:30:26
naurattaa.

ensin jengi seuraa näitä idols-lähetyksiä ihan housunetumus märkänä ja analysoi täällä sivutolkulla laulajien suorituksia. no, sitten kun kisa on ohi ja itse kultakin idolsilta tulee oma levynsä, niin ollaan heti että "huonoa musaa, kaupallista, pelkkä tuote, en kuuntele, en osta, näistä kisoista tulee aina samanlaisia teinien suosikkeja."

vai mitä idols/popstars- bändiä/laulajaa täällä m.netissä on koskaan edes kehuttu? siihen nähden tämänkin foorumin porukka kirjoittaa hyvin aktiivisesti tähän ketjuun ja ja seuraa televisiosta kisan kulkua.
Mika Antero
02.03.2007 19:42:43
ensin jengi seuraa näitä idols-lähetyksiä ihan housunetumus märkänä ja analysoi täällä sivutolkulla laulajien suorituksia. no, sitten kun kisa on ohi ja itse kultakin idolsilta tulee oma levynsä, niin ollaan heti että "huonoa musaa, kaupallista, pelkkä tuote, en kuuntele, en osta, näistä kisoista tulee aina samanlaisia teinien suosikkeja."

Hyvä ihme, kysehän on viihdeohjelmasta. Kiinnostavaan formaattiin tehdystä viihdeohjelmasta. Ketä ne levyt kiinnostaa, koska maailmassa on paljon mielenkiintoisempaakin musiikkia. Tuskin kukaan ryntää Bumbtsibumin jälkeen ostamaan Jari Puhakan Viihdeorkesterinkaan levyä.

Tosin kerran heikkona hetkenä kääntelin kaupassa kuuden euron hintaista Hanna Pakarisen cd:tä käsissäni. En ollut pitkään aikaan (ainakaan viikkoon) ostanut yhtään levyä ja ostopaineet olivat kovat. Pidin kuitenkin pintani.
Bonham
02.03.2007 19:45:39
Hyvä ihme, kysehän on viihdeohjelmasta. Kiinnostavaan formaattiin tehdystä viihdeohjelmasta. Ketä ne levyt kiinnostaa, koska maailmassa on paljon mielenkiintoisempaakin musiikkia. Tuskin kukaan ryntää Bumbtsibumin jälkeen ostamaan Jari Puhakan Viihdeorkesterinkaan levyä.

Tosin kerran heikkona hetkenä kääntelin kaupassa kuuden euron hintaista Hanna Pakarisen cd:tä käsissäni. En ollut pitkään aikaan (ainakaan viikkoon) ostanut yhtään levyä ja ostopaineet olivat kovat. Pidin kuitenkin pintani.

Edes kansien takia et ostanut???
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Lennu
02.03.2007 19:46:56

naurattaa.

vai mitä idols/popstars- bändiä/laulajaa täällä m.netissä on koskaan edes kehuttu? siihen nähden tämänkin foorumin porukka kirjoittaa hyvin aktiivisesti tähän ketjuun ja ja seuraa televisiosta kisan kulkua.

No mutta höh. Sano yksikin objektiivisesti (eli että minä tykkäisin) hyvä levy, joka on näiden kisojen jälkilöylyissä pistetty markkinoille. Kato nii-i.
- onko sun lasi puoliks tyhjä vai puoliks täynnä? - riippuu vähän mitä juo.
aikavaikea
02.03.2007 19:49:57
vai mitä idols/popstars- bändiä/laulajaa täällä m.netissä on koskaan edes kehuttu?

Kyllä noista ketjuista kehujakin löytyy (en nyt useampaa jaksanut metsästää):
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=134205
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=6&t=103363
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=71998
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=131272&o=0
Kuten varmasti haukkujakin. Ihan kuin mitä tahansa artistia koskevista ketjuista.
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
Mika Antero
02.03.2007 19:51:56
Edes kansien takia et ostanut???

Minulla on jo Kikan levy.
Sinap
02.03.2007 21:39:47 (muokattu 02.03.2007 21:45:29)
No sekin tietysti, mistä ollaan jo pikkuhiljaa pääsemässä yli... Tosin olen aivan eri mieltä Antin vedosta, kyllähän Antti on edelleen uskottavampi ja laulajana vahvempi kuin Ari.

Ainii...EVH oli se joka unelmoi Antin bändiin pääsystä...sun kisa on siis ohi, joten ei kiitos enää niitä katkeria kommentteja..kyllä Ana sut päntiin ottaa..noin uskollisen..;) Pääset eteenpäin elämässä :D

E: ja niitä suomalaisia yliarvostettuja hevigenren laulajia mm. Kotipelto, Kakko. Älkää kyseisten bändien fanit tulko nyt mun päälle..EVH:lle pitää jotaa sanoa takas..:)
"Siinähän se tuubi on."
-Cale
02.03.2007 22:32:45
Ainii...EVH oli se joka unelmoi Antin bändiin pääsystä...sun kisa on siis ohi, joten ei kiitos enää niitä katkeria kommentteja..kyllä Ana sut päntiin ottaa..noin uskollisen..;) Pääset eteenpäin elämässä :D

Missä vaiheessa mä oon unelmoinut Antin bändiin pääsystä?

EVH:lle pitää jotaa sanoa takas..:)

Niin, yksinkäytävä dialogi ei ole kovin kehittävää.
Sinap
02.03.2007 22:44:44
Missä vaiheessa mä oon unelmoinut Antin bändiin pääsystä?

Sama topic...jotain..."kumpa olisinkin Antin bändissä"

Niin, yksinkäytävä dialogi ei ole kovin kehittävää.

Kyllä noille sun väitteille aina vastaanpanijoita löytyy. :)
"Siinähän se tuubi on."
-Cale
02.03.2007 22:46:46
Sama topic...jotain..."kumpa olisinkin Antin bändissä"

Hoho, onpas mulla huono muisti... No sulla on ilmeisesti terävämpi, tosin en noilla sanoilla ole koskaan puhunut. :)

Kyllä noille sun väitteille aina vastaanpanijoita löytyy. :)

Näköjään.
jazzmies
02.03.2007 22:49:13 (muokattu 02.03.2007 22:50:09)
Pop-musiikki on extremelaji, ei voi mitään. Se siitä tekeekin juuri hienoa. Asko K. on vain jälleen niin oikeassa sanoessaan että Kristiinan äänen kaltaisella sävyllä myydään levyjä. Kristiinan soundi on mielestäni jotain ihan mahtavaa ja uniikkia.

Tänään juttelin stadialaisen laulunopiskelijan kanssa, ja hän halusi alkaa viilltelemään itseään kuultuaan Kristiinan soundia. Häntä etoi se liiallinen nenään laulaminen, mikä on minun mielestäni juuri Kristiinan äänen "juttu" ja sellainen sävy, jolla erotutaan "hyvien laulajien" äärettömästä massasta. Ne laulajat, joilla on oikeaoppinen äänenmuodostus ja oikea blandis rinta- ja pääresonanssin välillä, kelpaavat mainiosti laulamaan taustoja ym. rivihommiin, mutta mieleenpainuvuus on nolla, vaikka laulaisi kuinka hyvin tahansa.

Alussahan Kristiina on, mutta treenaamalla saadaan vire ja muut nyanssit kohdilleen.

Persoonallisuus myy ja pop on extremeä!
Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa.
aarghto
02.03.2007 22:49:38

Kristian on sen verta persoonallinen ja sielukas laulaja että minkälaista musiikkia hälle voiton myötä tehtäsiin.

Kristian sanoi jossain haastattelussa säveltävänsä itse kaikki biisinsä, miehessä on potentiaalia.

Arin veto jätti vähän kylmäksi kyllä, oli niin paljon kovemmat odotukset. Hyvä veto se kyllä oli, ei siinä mitään. Näyttää vähän siltä kuin herra olisi jo esitellyt kaiken mitä on annettavana, toisin kun Kristianilla on vielä varaa yllättää.
juksasin
Sinap
02.03.2007 22:51:59
Hoho, onpas mulla huono muisti... No sulla on ilmeisesti terävämpi, tosin en noilla sanoilla ole koskaan puhunut. :)

Näköjään.

Sinap:

Taidat olla suuri fani :)

EVH:

No sikäli että kyllä mä mielelläni ottaisin tollasen hepun laulaan bändiin, jos sellainen olisi, Antti on vaan nyt sen verran tasokkaassa bändissä mukana ettei häntä taida kiinnostaa :)
"Siinähän se tuubi on."
-Cale
02.03.2007 23:06:13
Sinap:
Taidat olla suuri fani :)

EVH:
No sikäli että kyllä mä mielelläni ottaisin tollasen hepun laulaan bändiin, jos sellainen olisi, Antti on vaan nyt sen verran tasokkaassa bändissä mukana ettei häntä taida kiinnostaa :)

Noniin! En ole puhunut mistään Antin bändiin pääsystä mitään. :) Ainoastaan että kelpuuttaisin hänet omaan bändiin jos sellainen olisi...

Mutta mutta, ei nyt rölötetä tätä ketjua täyteen, jooko?
Sertzo S
03.03.2007 07:50:34
Tuo Kristian saattaa olla sellainen tyyppi, että ei aivan helposti ole levy-yhtön puolelta riepoteltava sinne sun tänne, eli on terveen omapäinen esim. levytettävän materiaalin suhteen. Ei siis ole ehkä kusetettavissa niin helposti monissa asioissa levybisneksessä kuin nämä muut innokkaat, kokemattomat ja nuoremmat idolsehdokkaat. Plussaa on toki se, että jos saa tehdä omat biisinsä ja saa niitä omalle äänitteelleen. Levy-yhtiö sanoo aina kuitenkin viimeisen sanan.
Anonymous-jazz
03.03.2007 08:04:05

Tuo Kristian saattaa olla sellainen tyyppi, että ei aivan helposti ole levy-yhtön puolelta riepoteltava sinne sun tänne, eli on terveen omapäinen esim. levytettävän materiaalin suhteen. Ei siis ole ehkä kusetettavissa niin helposti monissa asioissa levybisneksessä kuin nämä muut innokkaat, kokemattomat ja nuoremmat idolsehdokkaat. Plussaa on toki se, että jos saa tehdä omat biisinsä ja saa niitä omalle äänitteelleen. Levy-yhtiö sanoo aina kuitenkin viimeisen sanan.

Kyllähän noi jokseenkin vähäsen Liimaitaisen sopimuksia ovat johon tietysti aina vaikuttaa se kysynnän ja tarjonnan laki. Ei ole paljon viime vuoden voittaja Jääskeläisestä enää kuulunut.
Kustavilainen tilaa olutta rahtina ja kysyy myyjältä: "Milloin olut on kustavissa?"
Volante
03.03.2007 09:34:10
Kyllähän noi jokseenkin vähäsen Liimaitaisen sopimuksia ovat johon tietysti aina vaikuttaa se kysynnän ja tarjonnan laki. Ei ole paljon viime vuoden voittaja Jääskeläisestä enää kuulunut.

Eilen postiluukusta putkahti jostain syystä Seiskan näytenumero (ilmeisesti yrittävät tilaajakseen kosiskella) joka tiesi kertoa että Ilkka Jääskeläinen tekee siivoushommia työkseen. Keikkatilanteesta en sitten tiedä.
trashjones
03.03.2007 09:45:20
Huomasko kukaan että Ari lauloi deep purplea , mutta sitte lopuks se vieraileva tuomari sano et tuota ei laula kukaan muu nuin hyvin kuin sinä ja Bruce Dickinson!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)