![]() 31.01.2011 20:43:07 | |
---|---|
Onhan tuo outoa, että rakentavat noin hyökkääjälähtöisesti, kun joukkueen vinouma on kuitenkin täysin toisaalla. Tästä varmaan Pool-fanitkin ovat samaa mieltä. Mutta kenties Torresin lähtö on ollut jo niin selvä asia, että haluavat paikata aukon oikein korkojen kera. Siltikin, katseet olisi syytä kääntää sinne läpimätään keskikenttään (Poulsen, Leiva..) ja puolustukseen (Agger, Kyrgiakos..). Andy Carroll on kyllä erittäin mielenkiintoinen tapaus. Nuori kaveri, jolla on ollut ongelmia kentän ulkopuolella, mutta erittäin lahjakas pelaaja. Isossa kuvassa kuitenkin vielä aika kirjoittamaton kortti. Ehkä tota siirtosummaa kuvaa parhaiten se, että taakse jäi mm. David Villan Barca-siirto. Minä olen minä. | |
![]() 31.01.2011 20:50:43 (muokattu 31.01.2011 20:55:39) | |
djKaaos: Onhan tuo outoa, että rakentavat noin hyökkääjälähtöisesti, kun joukkueen vinouma on kuitenkin täysin toisaalla. Tästä varmaan Pool-fanitkin ovat samaa mieltä. Mutta kenties Torresin lähtö on ollut jo niin selvä asia, että haluavat paikata aukon oikein korkojen kera. Siltikin, katseet olisi syytä kääntää sinne läpimätään keskikenttään (Poulsen, Leiva..) ja puolustukseen (Agger, Kyrgiakos..). Ei tuo keskikenttä musta niin toivoton ole, Lucaskin on parantanut kovasti varsinkin tällä kaudella. Trio Gerrard-Meireles-Lucas kk:n keskustassa on musta tosi kaukana "läpimädästä". Puolustus on kieltämättä ollut varsin kehno tällä hetkellä, sitä olisi pitänyt vahvistaa. Se ikuinen murhe, eli laitapeli on yhä suht ankeaa. Johnsonin nousut tuntuivat alkuun tosi piristäviltä, mutta eihän jannu omassa päässä osaa just mitään. Tarttisi tosi kova kk:n keskustan miehen jo pelkästään Gleniä paikkaamaan. Andy Carroll on kyllä erittäin mielenkiintoinen tapaus. Nuori kaveri, jolla on ollut ongelmia kentän ulkopuolella, mutta erittäin lahjakas pelaaja. Isossa kuvassa kuitenkin vielä aika kirjoittamaton kortti. Ehkä tota siirtosummaa kuvaa parhaiten se, että taakse jäi mm. David Villan Barca-siirto. Villan siirrosta ei ollutkaan just kilpailua, kaikki taisi tietää minne mies menee. Carrollin ympärillä taas on pyörinyt ties ketkä -> hinta pompsahtaa. Niin, se Carrollin siirto ei ole vielä varma. E: Joku Poolin fani jo poltti päreensä, eikun: http://cdnmo.coveritlive.com/media/ … 5_1379947727_31553449_1631213_n.jpg E: Tuolta voi seurata tämän "siirtosirkuksen" etenemistä livenä: http://soccernet.espn.go.com/news/s … /transfer-deadline-day-live?cc=5739 Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed | |
![]() 31.01.2011 21:19:08 | |
sikki-six: Ei tuo keskikenttä musta niin toivoton ole, Lucaskin on parantanut kovasti varsinkin tällä kaudella. Trio Gerrard-Meireles-Lucas kk:n keskustassa on musta tosi kaukana "läpimädästä". Meireles ja Gerrard on laadukasta kamaa ihan millä mittapuulla tahansa mitattuna, mutta mun mielestä Lucas ei ole. Lucas ei sovi mitenkään Liverpoolin viime vuosina toteuttamaan taitopelaamiseen. Hyökkäyssuuntaan kaverilla ei ole mitään annettavaa, vaan lähinnä jarruttaa koko keskikentän touhua. Ei voida puhua myöskään tasapainottavasta tekijästä. Ei minkäänlaisia pelillisiä oivalluksia. Ja yhä järkyttävämmäksi kuva vaan muuttuu, kun muistelee parin vuoden takaista Liverpoolia ja sen keskikenttäpeliä, joka oli pelinopeudeltaan aivan omaa luokkaansa koko sarjassa, ja vertaa sitä tähän Poolin nykyiseen sutimiseen. Lucas on Liverpoolin keskikentällä täysin väärässä paikassa. Minä olen minä. | |
![]() 31.01.2011 21:29:05 (muokattu 31.01.2011 21:35:49) | |
djKaaos: Meireles ja Gerrard on laadukasta kamaa ihan millä mittapuulla tahansa mitattuna, mutta mun mielestä Lucas ei ole. Lucas ei sovi mitenkään Liverpoolin viime vuosina toteuttamaan taitopelaamiseen. Hyökkäyssuuntaan kaverilla ei ole mitään annettavaa, vaan lähinnä jarruttaa koko keskikentän touhua. Ei voida puhua myöskään tasapainottavasta tekijästä. Ei minkäänlaisia pelillisiä oivalluksia. Ja yhä järkyttävämmäksi kuva vaan muuttuu, kun muistelee parin vuoden takaista Liverpoolia ja sen keskikenttäpeliä, joka oli pelinopeudeltaan aivan omaa luokkaansa koko sarjassa, ja vertaa sitä tähän Poolin nykyiseen sutimiseen. Lucas on Liverpoolin keskikentällä täysin väärässä paikassa. Ei niitä pelillisiä oivalluksia ollut Mascheranollakaan, pallo vaan osaavammalle kaverille tarpeeksi nopeasti. Toki tuolle paikalle on kovempia pelimiehiä, mutta Lucas on parantanut selkeästi n. viimeisen vuoden aikana. Väliaikaisratkaisuna varsinkin aivan hyvä. Enpä olisi uskonut näin sanovani viime kaudella :) Vaikkapa Maxi, Skrtel tai Carra taas eivät musta ihan täytä tonttiaan "huippujoukkueessa". Kelly on ollut jopa ihmeen hyvä kun on päässyt pelaamaan... Mun puolesta voivat tällä porukalla jatkaa, eli Johnson vasemmalla. E: Ensi viikonloppuna pelataan Chelsea-Liverpool - ei paremmasta väliä :) Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed | |
![]() 31.01.2011 21:39:59 | |
Tollasessa kolmen keskustan peluutuksessa on just se ongelma, että ne laidat puuttuu ja peli muuttuu puuromaiseksi, jos ei kentällä ole jotain oikeasti luovaa ja huimaa pelinäkemystä omaavaa pelaajaa. En ole Poolin pelejä kattonut, mutta samaa on huomattavavissa myös Unitedin peleissä. Blackboolia vastaan taidettiin lähteä 4-3-3 ( Berba, Rooney, Nani kärjessä) ja sitten oli periaatteessa kolme miestä keskutassa, joista yks yritti pelailla laitaa. Toisella puoliajalla Giggs toiselle laidalla, niin johan alko tapahtumaan. Omasta mielestä perinteinen 4-4-2 on edelleen se paras. Tai toki 4-5-1 menee kans, jos kärjessä on osaava kaveri. Toivottavasti Pool voittaa Chelsean :) Huomenna tulee United vs Aston Villa. Mielenkiintonen peli luvassa, Villahan nappasi voiton Citystäkin. | |
![]() 31.01.2011 21:41:59 | |
sikki-six: Ei niitä pelillisiä oivalluksia ollut Mascheranollakaan, pallo vaan osaavammalle kaverille tarpeeksi nopeasti. Eiköhän ne Mascheranon vahvuudet ja rooli ollut täydellisesti jossain muualla kuin pelillisissä oivalluksissa tai läpisyötöissä. Liike ja Agressiivisuus kenties oli ne jutut, joilla Mascherano eli/elää? Lucasilla ei ole mitään tiettyä roolia tai vahvuuksia, mutta puutteita sitäkin enemmän. Vaan turhaan kai me tätä jauhetaan. Varmasti meille muille kelpaa oikein hyvin se, että siellä keskikentällä sutii Lucas jatkossakin. :) Minä olen minä. | |
![]() 31.01.2011 21:51:54 (muokattu 31.01.2011 21:52:22) | |
djKaaos: Vaan turhaan kai me tätä jauhetaan. Varmasti meille muille kelpaa oikein hyvin se, että siellä keskikentällä sutii Lucas jatkossakin. :) Lucasin muljuttaminen on vaan vanha vitsi, joka ei enää osu maaliin samalla tavalla kuin aiemmin. Tsekkaa vaikka tätä keskustelua taaksepäin, harrastin ite ihan samaa. Nykyään ne surullisen kehnot jannut on eri pelipaikoilla. Sitä ei kyllä käy kiistäminen, että Xavin nopeiden avausten ja Javierin kovan puolustuspelaamisen menetykset ei voi olla näkymättä. Noi kaksi pelaajaa oli äärimmäisen isossa roolissa kun Pool tappeli pari vuotta sitten vikalle kierrokselle mestaruudesta, skeidasta penkistä ja Rafan rotaatiosta huolimatta. Nyt jengi on mennyt isolta osin "uusiksi", katotaan mikä paketti näistä saadaan rakennettua. Suarez, Carroll (?), Kuyt, Gerrard, Meireles ja Reina on ihan passeli runko. Vaan oispa puolustuksessakin joku johtotähti. Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed | |
![]() 31.01.2011 21:58:04 | |
sikki-six: Nyt jengi on mennyt isolta osin "uusiksi", katotaan mikä paketti näistä saadaan rakennettua. Suarez, Carroll (?), Kuyt, Gerrard, Meireles ja Reina on ihan passeli runko. Vaan oispa puolustuksessakin joku johtotähti. Mä oon ihan samaa mieltä tosta. Eikä tohon perusrunkoon tarvitsisi tehdä välttämättä niin suuria muutoksia, vaan lähinnä muutamalle ratkaisevalle pelipaikalle lisää laatua. Minä olen minä. | |
![]() 31.01.2011 22:10:16 | |
"Will Torres play against Liverpool on Sunday?" kysytään jo netissä... Hetki menee tästä toipumiseen, ei voi mitään :( Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed | |
![]() 01.02.2011 00:06:28 | |
Mites, onko Poolilla siis rahaa ihan vitusti vai mistä moinen tuhlailuinto? Vai ovatko vaan niin epätoivoisia, että hinnalla millä hyvänsä piti saada hyökkäys uusittua? Gary and Tony are legends. | |
![]() 01.02.2011 06:31:44 | |
Stradlin: Mites, onko Poolilla siis rahaa ihan vitusti vai mistä moinen tuhlailuinto? Vai ovatko vaan niin epätoivoisia, että hinnalla millä hyvänsä piti saada hyökkäys uusittua? Melkeen 60 miltsiä Torresista riittää hetkeksi ;) Eli Chelsea nostaa taas päätään, ja alkaa tuhlailemaan. 58 miljoonaa Torresista ja 20 miljoonaa David Luizista. Toivottavasti ei nyt palaa vanhaksi Chelseaksi ja ala polttaamaan rahaa Cityn tavoin. | |
![]() 01.02.2011 10:57:08 | |
Secreterial: Toivottavasti Pool voittaa Chelsean :) Huomenna tulee United vs Aston Villa. Mielenkiintonen peli luvassa, Villahan nappasi voiton Citystäkin. Sunnuntain peli on todellakin erittäin mielenkiintoinen! Pakko mennä katsomaan. Tämän päivän peli, Manu-Villa on myös. Villan peli on alkanut pikkuhiljaa kulkemaan ja he tarvitsisivat pisteet. Ja jos Manu häviää kärjessä on tosi tasaista. Hienoa! Toisaalta tänään olisi myös The Cult keikalla... Kumpi, Manu-Villa vai The Cult, siinä tämän päivän pulma. Jos rikkoo välillä itse hieman lakia, ei vituta yhtään vaikka muutkin niin tekevät. | |
![]() 01.02.2011 14:55:53 | |
Liverpool teki Andy Carrollin melko korkeasta kauppahinnasta huolimatta suht' hyvät kaupat: Torres reilulla ylihinnalla Chelskiin ja Suarez ja Carroll, kaksi pätevää hyökkääjää melkein Torresin siirron tuloilla tilalle. Laitapeli ja puolustusosasto kyllä nostaa verenpainetta, varsinkin kun Ryan Babelin möivät Hoffenheimiin. Harmi, ettei Babel saanut lyötyä itseään läpi punaisissa missään vaiheessa, vaan oli pääasiassa vaihtopelaaja. Reilut 60 miljoonaa euroa Fernando Torresista...aika loukkaantumisaltis pelaaja eikä ole viime aikoina kovin loistavia näyttöjä antanut, esimerkkeinä nyt kesän MM-kisat joissa "Poika" oli varjo esimerkiksi siitä missä vireessä hän oli kesän 2008 EM-kisoissa ja sitten tämä kuluva kausi muutamaa poikkeusta (mm. 2-0-voitto Chelseasta) lukuun ottamatta. Jokunen miljoona ylihintaa, mutta onneksi Chelsealta ei krediitit näissä hommissa lopu! Eihän sitä tiedä mihin vireeseen King Kenny saa joukkueen piiskattua, käsittääkseni pelaaminen on selvästi vapautuneempaa mitä Hodgsonin aikana, kenties hyökkäävämpääkin. Eurooppa-liigan voittoa odotellessa...? :) "Alusta asti oli selvää, ettei asioista selvitä puhumalla".
http://www.myspace.com/takeoffexpress | |
![]() 01.02.2011 15:03:22 | |
Babel pelasi tällä kaudella ajoittain tosi pirteästi, vaikka yhä tykkääkin ihan liikaa pallosta - erittäin taitava riplailija, jonka viimeinen syöttö tai laukaus suht harvoin on se fiksuin. Hemmo tuntui saaneen itseluottamuksensa kohilleen, sinänsä sääli tämä siirto. Torres pelasi muuten lähes poikkeuksetta pirun hyvin Chelskiä vastaan, maalejakin tuli rutosti näissä matseissa... Ettei olisi vaikuttanut kiinnostukseen ja hintaan. Nyt kun tätä rumbaa on hetken sulatellut, niin ehkä kyseessä ei olekaan niin huono muutos. Torresista irtosi kyllä aivan älytön hinta. Ton avulla sitä leveyttäkin tuli vähän hyökkäyspeliin - enää ei olla ainakaan Nandon maalien varassa ;) Carroll on vasta 22-vuotias jannu, tuo varmasti nosti hintaa. Olihan esim. Rooney aikoinaan pirun kallis (sen ajan hinnoilla), mutta eipä tuo hinta enää tunnu miltään... Sanoivat muuten aikoinaan kun Torres tuli Pooliin, että onpahan kallis. 20 miljoonaa puntaa maksoi Poolille, vanhempi Poju Chelsealle taas 50 miltsiä :) Harvinaisen hyvä ostos Poolilta, noita ei liikaa viime vuosina ole ollut. Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed | |
![]() 01.02.2011 15:12:48 | |
Mie vähän ihmettelen tuota Suarezin siirtosummaa, eikös urugualaiselle napsahtanut reilun 10 ottelun pelikielto syksymmällä kun innostui Mike Tysoniksi ja puri vastustajaa korvasta? :D Olisi luullut hieman vaikuttavan hintaan muutenkin kuin nostamalla sitä. Ainakin Suarezilla luulisi olevan pelihaluja, kun ei ole suunnilleen kuukauteen Ajaxissa virallisia pelejä pelannut. Ryan Babelin tilallehan huhuttiin Eljero Eliaa, joka on vielä Babeliakin pahempi neppailija, tällainen kuva jäi kesän peleistä Hollannin paidassa. Laitapelistä vielä vähän: Suarez kuitenkin kykenee pelaamaan laidalla, kuten myös Dirk Kuyt. Sen lisäksi keskikentältä löytyy Joe Cole ja Maxi Rodriguez, jotka pystyvät jommallakummalla laidalla pelaamaan ihan kelvosti. Puhtaita kärkiä olisi sitten kenties tässä järjestyksessä Andy Carroll, Milan Jovanovic ja David N'Gog ja keskikentälle istuttaa Gerrardia, Meirelesiä ja puujalka-Lucasta. Ihmetyttää myös järjettömästi, minkä takia Lucas vielä on Poolin ringissä ja Alberto Aquilani on lainalla Juventuksessa, sopimukseen sisältyy vielä oikein osto-optio, joka Juventusta saattaa kiinnostaa kauden päätyttyä. Samoin ihmetyttää Emiliano Insuan ja Philipp Degen lainadiilit, molemmat kun ovat laitapakkeja. Eihän siellä ole enää kuin (jäätävän kankeita) toppareita ja Glen Johnson. "Alusta asti oli selvää, ettei asioista selvitä puhumalla".
http://www.myspace.com/takeoffexpress | |
![]() 01.02.2011 17:16:30 | |
losalvaros:Ryan Babelin tilallehan huhuttiin Eljero Eliaa, joka on vielä Babeliakin pahempi neppailija, tällainen kuva jäi kesän peleistä Hollannin paidassa. Kaikin puolin parannettu versio Babelista, mutta kelpaa hyvin että pysyi Hampurissa. Ihmetyttää myös järjettömästi, minkä takia Lucas vielä on Poolin ringissä Koska on joukkueen 3. paras keskikentän keskustan pelaaja Alberto Aquilani on lainalla Juventuksessa, sopimukseen sisältyy vielä oikein osto-optio, joka Juventusta saattaa kiinnostaa kauden päätyttyä. Tätä täytyy kysyä Hodgsonilta. ...Samoin ihmetyttää Emiliano Insuan... Tätäkin täytyy kysyä Hodarilta ...Philipp Degen... Huono pelaaja ja 95% ajasta loukkaantuneena. | |
![]() 02.02.2011 15:29:36 | |
Wayne Rooney pamautti eilen kaksi aika nättiä maalia, kun Manchester United voitti Aston Villan 3-1 Valioliigassa. Myös Nemanja Vidicin osuma oli varsin komea. Minä olen minä. | |
![]() 02.02.2011 16:10:11 | |
Rooneylta kaksi komeaa maalia, mutta olipahan komeat syötötkin maaleihin! Van der Sarilta loistava pitkä avaus. Van der Saria halailtiin yhtä paljon kuin Rooneyta :) Nanilta oli kyllä loistava keskitys Rooneylle. Melko täydellisesti laitto Rooneylle, ja ei tollasesta paikasta epäonnistuta. ManU:n pelissä oli kyllä sellasta "mestaruusmeininkiä" Villa ei uhannut kovinkaan paljoa ja melko näppäilyä oli välillä Unitedilta. Kun peli kulkee, niin sillon United kyllä hallitsee keskikenttää nätisti. Loistavaa oli myös se, että kuten niin monesti alkukaudella, kaveri iskee pelin 2-1 tilanteeseen. Mutta nyt tapahtukin jotain, mitä alkukaudella ei tapahtunut; tappovaihe päälle ja maali. Vidic kyllä tälläs nätisti. Oli voimaa laukauksen takana. Kyllä United näyttää nyt vahvalta. Rooneyn maalit nostavat kyllä kaverin itseluottamusta, joten hyökkäyspää alkaa olemaan entistä vaarallisempi. Rooneyn kunnon löytyminen ja Valencian toipuminen pelikuntoon ovat toivottavasti ne tekijät, jotka loksauttavat pelin lopullisesti kohdalleen. Ja silloin on kyllä muilla joukkueilla vaikeaa. | |
![]() 02.02.2011 18:07:47 | |
Secreterial: Rooneyn kunnon löytyminen ja Valencian toipuminen pelikuntoon ovat toivottavasti ne tekijät, jotka loksauttavat pelin lopullisesti kohdalleen. Valencian toipuminen on tietenkin hieno juttu, mutta mun mielestä Valencia ei toisi tällä hetkellä mitään välitöntä lisäarvoa Unitedin peliin. Jos puhutaan tuosta Valencian pelipaikasta, eli siis oikeasta laidasta, niin Nani on kyllä pelannut oikealla laidalla täysin suvereenisti koko kauden, joten aika vaikea kuvitella, että sinne pitäisi Valenciaa alkaa työntämään minään muuna kuin laadukkaana vaihtopelaajana. Kysymys on myös laajemmassa mittakaavassa koko keskikentän harmoniasta ja ryhmityksestä, jos Nania aletaan heivaamaan Valencian tieltä jollekkin muulle paikalle. Jos Nani ei pelaa oikealla, on vaikea löytää hänelle pelipaikkaa tällä hetkellä. Ryan Giggs on sen verran laajasti liikkuvana ja kovassa vedossa olevana täysin selvä valinta vasemmalle puoliskolle. Keskikentän keskusta ei myöskään ole missään tapauksessa Nanin paikka, eli vaihtoehdot olisivat vähissä. Nania ei viitsisi myöskään tuhlata vaihtopelaajana. Nanin paikka on avauksessa, oikealla laidalla. Todennäköisesti tässä edetään kuitenkin niin, että Valencia saa alkuun minuutteja vaihtopelaajana ja pelituntuman karttuessa saattaa haastaa Nanin pelipaikastaan. Voi myös olla, että koko kevät menee Valencialla totutteluun. Optimaalista olisi tietenkin se, että näytöt ratkaisevat ketkä pelaavat. Mun pelko ei siis niinkään liity siihen, etteikö Valencia olisi oikealla laidalla pätevä, vaan siihen että Nanin pakkosiirtäminen muualle tuhoaa keskikentän harmonian. Tässä vaiheessa kautta on kuitenkin suhtauduttava Valencian tasoisen pelaajan mukaan saantiin pelkästään positiivisesti, sillä kyllähän kaverin mukana tulee materiaaliin laatua ja leveyttä entisestään. Minä olen minä. | |
![]() 02.02.2011 18:27:06 | |
Itse näkisin tuon keskikentän rakenteen Valencian palatessa seuraavanlaisena: Valencia oikealla, Nani vasemmalla ja Giggs keskellä. Ihan vaan sen takia, että Giggsin luovuus ja pelisilmä auttavat peliä paljon tossa keskellä. Ja keskikentältä kyllä puuttuu sellanen luova ja "ihmeisiin" pystyvä pelaaja. Scholes on loistavalla syöttökyvyllään hyvä vaihtoehto, mutta pienet loukkaantumiset on vähän haitannut. Fletcher on se kova jätkä ja Carrick perusvarma puurtaja. Anderson on muutaman kerran väläyttänyt. Nani on vasemmalta aivan yhtä vaarallinen, jos ei vaarallisempi. Kaverin oikean jalan laukaus on loistava, joten leikkaus keskelle (kuten oikealtakin tekee) ja laukausta menemään. Giggs tais pelata keskellä siinä Blackbool pelissä, ja järjestään kaikki vaaralliset hyökkäykset tuli Nanin ja Giggsin kautta. Itse näe Valencian tuovan peliin sen keskityksen-elementin. Kaveri laittaa palloa boksiin melkeen aina, ja kun kärjessä sitten on BerbaRooney, niin pääpelivoimaa löytyy. Mutta kukin tykkää mistä tykkää. Omasta mielestä tuo saattaisi toimia ja olla ainakin kokeilun arvoinen ryhmitys. Toki Nani ja Giggs kaipaavat lepoa, joten paikka aukeaa kyllä Valenciallekkin. Mutta tuollanen pelityyli, että laidoilla on kaks loppujen lopuks aika erityyppistä pelaajaa voi toimia. Toiselta laidalta tulee koko ajan palloa boksiin ja toiselta Nanin haastot. Paljon on puhuttu siitä, että kukaa korvaa Giggsin miehen joskus lopettaessa. Toki kukaan ei voi oikeasti korvata Giggsiä, mutta mun mielestä ManU:lla löytyy laidoille kuitenkin kaksi pätevää jätkää; Nani ja Valencia. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)