![]() 26.01.2011 11:14:22 | |
---|---|
Funkonaut: Hauska sattuma, että tälläset lisäajat päätyvät ManU:n peleihin. Vähemmän hauskaa oli se Rafaelin loukkaantuminen, josta se 10 minuutin lisäaika tuli. Ja kuten Secre jo totesi, niin lisäaika hyödytti ainoastaan Blackpoolia. Minä olen minä. | |
![]() 26.01.2011 11:48:23 | |
djKaaos: Vähemmän hauskaa oli se Rafaelin loukkaantuminen, josta se 10 minuutin lisäaika tuli. Ja kuten Secre jo totesi, niin lisäaika hyödytti ainoastaan Blackpoolia. Väitinkö, että siitä olis ollut Blackpoolille apua? Tilastolliselta kannalta pohdiskelin. Funkonaut on rempseä funky bassojäbä, jolla käy flaksi suhteellisen useasti. Ei ota itseään kovin vakavasti ja osaa nauraa itselleen. Tulee toimeen ihmisten kanssa. - Van Hannes | |
![]() 26.01.2011 12:26:56 | |
Funkonaut: Väitinkö, että siitä olis ollut Blackpoolille apua? Tilastolliselta kannalta pohdiskelin. Et ehkä väittänyt, mutta tota kitisemistä kuulee niin paljon, että sitä aina olettaa, että siinä väitetään Unitedin hyötyvän. Ja nuo tilastot on kyllä oikeasti täyttä paskaa. Niissä ei oteta kunnolla huomioon pelikatkoja, loukkaantumisia ja muita aikaa vieviä tilanteita. Lasketaan vaan ajat yhteen ja väitetään, että tuomarit suosii ManUa. | |
![]() 26.01.2011 12:44:49 | |
Secreterial: Et ehkä väittänyt, mutta tota kitisemistä kuulee niin paljon, että sitä aina olettaa, että siinä väitetään Unitedin hyötyvän. Ja nuo tilastot on kyllä oikeasti täyttä paskaa. Niissä ei oteta kunnolla huomioon pelikatkoja, loukkaantumisia ja muita aikaa vieviä tilanteita. Lasketaan vaan ajat yhteen ja väitetään, että tuomarit suosii ManUa. Vale, emävale ja tilasto. Ja milläs niissä ottaisikaan? Mutta ajoissa ManU:n peleissä tulee tilastollisesti eniten yliaikaa. Tosin syitä ei kerrota, jotka voivat olla pelikatkoista, loukkaantumisista jms... Taidat silti olla ManU:n miehiä? :) Funkonaut on rempseä funky bassojäbä, jolla käy flaksi suhteellisen useasti. Ei ota itseään kovin vakavasti ja osaa nauraa itselleen. Tulee toimeen ihmisten kanssa. - Van Hannes | |
![]() 26.01.2011 13:13:59 | |
Oon ManU:n miehiä ja meikää vituttaa se kitiseminen, kuinka tuomarit on ManU:n puolella jne. Tuleehan sitä lisäaikaa paljon, mutta on niitä rikkeitäkin paljon. Kyllähän esim. Nania rikotaan aika runsaasti, vaikka kaveri filmaakin. Noita tilastoja on helppo tehä, laskee vaan minuutit yhteen, sama syille. Muistan kuinka netissä oli hirveä kitiseminen viime kauden derbystä, jonka United voitti Owenin maalilla. Itkettiin siitä, että lisäaikakin meni umpeen ja peli jatku; no pallohan pysy koko ajan Cityn alueella ja ManU painosti. Mutta jokasella on mielipiteensä, jotkut on vaan ottaneet "mantrakseen" sen, että United voittaa tuomareiden avulla. Kai ne kaikki mestaruudet on sitten tullu tuomareiden takia ;) | |
![]() 26.01.2011 13:18:05 (muokattu 26.01.2011 13:18:47) | |
Secreterial: Muistan kuinka netissä oli hirveä kitiseminen viime kauden derbystä, jonka United voitti Owenin maalilla. Itkettiin siitä, että lisäaikakin meni umpeen ja peli jatku; no pallohan pysy koko ajan Cityn alueella ja ManU painosti. Mutta jokasella on mielipiteensä, jotkut on vaan ottaneet "mantrakseen" sen, että United voittaa tuomareiden avulla. Kai ne kaikki mestaruudet on sitten tullu tuomareiden takia ;) Ois siinä kyl jokunen lantti mennyt vuosien varrella tuomarien taskuun, mikäli tuomarit olis aina palkattu ManU:n puolelle mestaruuksien voittamiseksi. Funkonaut on rempseä funky bassojäbä, jolla käy flaksi suhteellisen useasti. Ei ota itseään kovin vakavasti ja osaa nauraa itselleen. Tulee toimeen ihmisten kanssa. - Van Hannes | |
![]() 26.01.2011 13:30:17 | |
Jälleen hyvää vääntöä saksanmaalta cupissa, Schalke vs. Nurnberg. Hienoa nähdä, että vanha herra Raul on löytänyt hyvän pelivireen. Pelin ratkaisumaali ihan älyttömän siisti ja varsinkin kun tekijä ihan täysnoviisi. | |
![]() 26.01.2011 16:05:58 (muokattu 26.01.2011 16:06:15) | |
Funkonaut: Väitinkö, että siitä olis ollut Blackpoolille apua? Tilastolliselta kannalta pohdiskelin. Et väittänyt. Mutta joo, siinä sitä on taas tilastohemmoille ihmettelemistä, kun 10 minuuttia pamahti lisäaikaa. Funkonaut: Mutta ajoissa ManU:n peleissä tulee tilastollisesti eniten yliaikaa. Viittaatkohan kenties tähän tutkimukseen, joka julkaistiin kovalla huudolla sen kuuluisan City-pelin jälkeen? http://www.mtv3.fi/urheilu/futis/uu … shtml/arkistot/futis/2009/09/959100 Tuollaisenaan tuo tutkimus kertoo vain ja ainoastaan Manchester Unitedin omien otteluiden lisäajat suhteessa sen omaan johtoasemaan ja tappio/tasatilanteeseen. Eli tuosta ei selviä sitä, miten nuo ajat vertautuvat muiden joukkueiden vastaaviin tilanteisiin ja lisäaikoihin. Tämä lisäaikakysymys käsiteltiin varmaan ihan hyvin jo silloin puoltoista vuotta sitten, kun aihe oli kuuma. En kuitenkaan epäile sitä, etteikö Old Traffordin paineella ja tappioasemassa olevan Manun painostuksella olisi tuomarin antamaan lisäaikaan jonkinlaista psykologista vaikutusta. Secreterial: Meikää vituttaa suunnattomasti se, että monella foorumilla tyypit jaksaa kitistä joka ikisen Unitedin pelin jälkeen siitä, kuinka tuomari oli _taas_ Unitedin puolella. Oikeastaan täällä on ainoa keskutelu, jossa pystyy ihan asiallisesti keskutelemaan näistä asioista :P Itsehän en juuri jaksa osallistua esimerkiksi FutisForum2:sen keskusteluihin, kun se meno on siellä aivan reikäpäistä. Järkevä ja rakentava ajatustenvaihto on mahdotonta. Typerää väliinhuutelua ja provosoimista. Ja tuo kyllä pätee myös Manu-faneihin ihan yhtä lailla. Mutta laulu on yleensä aina sama: Tuomari oli puallueeline! FutisForumia vieläkin pahempia paikkoja ovat YLEn jalkapallouutisten kommenttiosiot ja Urheilulehden kommenttiosiot. Vaatii tietyn moodin, että edes viitsii mennä noille jälkimmäisille sivustoille. Täytyy vielä tosta eilisestä pelistä ottaa esille se tilanne, josta Blackpool vaati rankkaria itselleen. Kysehän oli puhtaasta olkapää vs. olkapää -tilanteesta, jossa Blackpoolin pelaaja meni nurin. Ian Holloway on tänään lehdissä itkenyt sitä kuinka heiltä ryöstettiin rankkari, mutta sanon sen, että jos vastaavanlaisesta tilanteesta olisi Manchester Unitedille vihelletty pilkku - ja vielä siinä tappioasemassa - niin voi vittu mikä meteli siitä olisi syntynyt. Tuomarihan olisi silloin päästänyt lahjapilkulla Unitedin peliin mukaan! Onneksi kavennusmaali, tasoitusmaali ja voittomaali tulivat kaikki täysin vastustamattomasti ja absoluuttisen murhaavan jalkapallon tuloksena niin, että paremmasta joukkueesta ei jäänyt mitään epäselvää. Minä olen minä. | |
![]() 26.01.2011 16:23:01 | |
djKaaos: Täytyy vielä tosta eilisestä pelistä ottaa esille se tilanne, josta Blackpool vaati rankkaria itselleen. Kysehän oli puhtaasta olkapää vs. olkapää -tilanteesta, jossa Blackpoolin pelaaja meni nurin. Ian Holloway on tänään lehdissä itkenyt sitä kuinka heiltä ryöstettiin rankkari, mutta sanon sen, että jos vastaavanlaisesta tilanteesta olisi Manchester Unitedille vihelletty pilkku - ja vielä siinä tappioasemassa - niin voi vittu mikä meteli siitä olisi syntynyt. Tuomarihan olisi silloin päästänyt lahjapilkulla Unitedin peliin mukaan! Onneksi kavennusmaali, tasoitusmaali ja voittomaali tulivat kaikki täysin vastustamattomasti ja absoluuttisen murhaavan jalkapallon tuloksena niin, että paremmasta joukkueesta ei jäänyt mitään epäselvää. Oikeassa olet! Aika selkeesti siinä olkapää vs. olkapää tilanne kuitenki oli. Kovaahan Rafael tuli, mutta hienoa että tuli. Tollasta asennetta ja puolustusta kaipaan peliin. Kovaa fyysistä peliä ilman rikettä. Ihan oikea tuomio. Samaa mieltä olisivat olleet kaikki, jos sama olisi tapahtunut toisessa päässä. Tuntuu kyllä muilla foorumeilla, että vaikka ihan sama mitä tapahtuu, aina syynä on se, että tuomari on Unitedin puolella, kuten Gerrardin taklauksessa. Unitedin peli oli kyllä oikeasti tappavaa. Se tempo ja se ylivoimaisuus, mikä niissä maalitilanteissa oli. Jos United saa tuollaisen vaiheen päälle pelin alussa, niin kyllä tulee tappavaa jälkeä. Innolla odotan Valencian paluuta; kaveri on nopea ja taitava ja laittaa sitä palloa boxiin hyvällä tarkkuudella. Ja päivän paras tuli yhdeltä kansainväliseltä foorumilta; Berbatovin eka maali oli kuulemma paitsio, koska Berba oli hyökkäyksen alkaessa paitsossa ;). | |
![]() 28.01.2011 20:15:46 (muokattu 29.01.2011 09:37:21) | |
Siirtomarkkinoilla tapahtuu! Liverpool sitten meni ja osti Luis Suarezin Ajaxista 26,5 miljoonalla eurolla. Saas nähä mitä Suarez saa Poolissa aikaan. Huhuja myös Unitedin suunnalta; 10 miljoonan punnan tarjous Alex Chamberlainista. Southamptonissa pelaaja 17-junnu on ilmeisesti melkonen lupaus. Maalivahvivalmentaja oli myös raottanut ensi kauden maalivahtikuvioita; Neueu, Stegelenburg ja De Gea ovat ilmeisesti loppukauden ajan tiukassa tarkkailussa ja kesällä mahdollisesti sitten tarjousta. 20 miljoonan punnan tarjousta Pepe Reinasta on myös huhuttu, mutta mielenkiintoinen kesä tulee kyllä, jos United lähtee hankkimaan maalivahtia. Iso jos kyllä, sillä Kuzczack on vahva ehdokas ainakin mun listalla. Ja huomenna saattaa olla Lindegaardin debyytti ykkösjoukkueessa! EDITTIÄ: Torres on eilen jättänyt virallisen siirtopyynnön, mutta saanut hylkäyksen. Sopimus on vuoteen 2013 asti. | |
![]() 30.01.2011 11:38:52 | |
FA Cup -viikonloppu käynnissä. Tammikuun ajan ilmaiseksi näkyvältä Nelonen Pro 2 -kanavalta tulee tänään seuraavat ottelut: 14.00 _ FA Cup LIVE: Arsenal- Huddersfield 16.00 _ FA Cup LIVE: Notts County - Manchester City 18.30 _ FA Cup LIVE: Fulham - Tottenham Eli katsomista piisaa tänään, jos FA Cup kiinnostaa. Eilen pelattiin jo otteluita; Conference National -sarjassa pelaava Crawley Town jatkaa liitoaan, kun eilen kaatui Kakkosliigan Torquay. Aikaisemmin Crawley on pudottanut jo mm. Derbyn ja Swindonin. Ykkösliigan Leyton Orient pudotti Championshipin kärkijoukkueisiin kuuluvan Swansean. Evertonin ja Chelsean 1-1 tietää sitä, että he kohtaavat uusintaottelussa. Manchester United kaatoi Southamptonin 2-1. Minä olen minä. | |
![]() 30.01.2011 16:05:19 | |
Yrittääköhän wengeri tarkoituksella pudota cupista vai minkä takia arsenal tekee näistä peleistään niin vaikeita? Ei ollut kovinkaan kaukana että olisi mennyt tämäkin uusintaan. | |
![]() 30.01.2011 16:48:33 | |
touhis: Yrittääköhän wengeri tarkoituksella pudota cupista vai minkä takia arsenal tekee näistä peleistään niin vaikeita? Ei ollut kovinkaan kaukana että olisi mennyt tämäkin uusintaan. Itse en peliä nähnyt, mutta vastustajan nimestä päättelisin, että ei ihan ykkösmiehityksellä ollut ARSEnal liikkeellä? Samanlainen oli tilanne eilen Southamton vs. United pelissä. Vaikeaa, niin vaikeaa. Eka puoliaika Unitedilta (jälleen) täyttä röytämistä ja yks maali vastustajalle. Giggs ja Nani toimivat sitten pelastajina tullen yhtäaikaa kentälle ja sitten alkokin vähän paremmin kulkea. Onneksi voitto tuli. Ikävällä tavalla kyllä Southamptonin kannalla tulivat maalit. Eka maali pakin käden kautta Owenin päähän, ja toisessa sitten helppo pallonmenetys, josta United rankaisi. | |
![]() 30.01.2011 17:21:41 | |
Secreterial: Itse en peliä nähnyt, mutta vastustajan nimestä päättelisin, että ei ihan ykkösmiehityksellä ollut ARSEnal liikkeellä? Pitäisihän nyt kuitenkin pelata kotikentällään varamiehisenäkin vähän paremmin. Tänään siellä oli kovin haluton ja karmeita virheitä tehnyt arsenal. Man city joutuu näköjään myös koville tänään. Ei näytä hääviltä tuo kentän kunto nuhjuisen tv-kuvan perusteella. | |
![]() 30.01.2011 18:20:15 | |
Secreterial: Itse en peliä nähnyt, mutta vastustajan nimestä päättelisin, että ei ihan ykkösmiehityksellä ollut ARSEnal liikkeellä? Kyllä Arsulla oli ihan lähes paras miehistö kentällä paria poikkeusta lukuunottamatta. Eiköhän Arsu ole tässä männä viikkoina sen oppinut, että ei parane lähteä leikkimään näitä alaseuroja vastaan. Tappio Ipswichille Carling Cupin 1. välierässa ja juuri ja juuri Arsu selviytyi uusintaan FA Cupissa edellisellä kierroksella Leedsiä vastaan. Minä olen minä. | |
![]() 30.01.2011 18:48:20 | |
Melkoinen unelma-alku spursilla tänään. | |
![]() 31.01.2011 19:06:01 | |
Siirtoikkuna menee ensi yönä kiinni, joten jännät paikat alkaa olla käsillä. Englantilaislähteiden mukaan Liverpool olisi tehnyt yli 40 miljoonan euron tarjouksen Newcastlen Andy Carrollista! Huh heijaa! Fernando Torresia viedään ilmeisesti Chelseaan. Minä olen minä. | |
![]() 31.01.2011 19:57:43 | |
djKaaos: Englantilaislähteiden mukaan Liverpool olisi tehnyt yli 40 miljoonan euron tarjouksen Newcastlen Andy Carrollista! Huh heijaa! Ja ilmeisesti meni läpi, jos BBC:tä on uskominen. http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/eng_prem/9382215.stm "Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine | |
![]() 31.01.2011 20:14:42 | |
Kylläpä yrittää Pool rakentaa rahalla joukkuetta. Suarez melkeen 27 miljoonalla ja päälle sitten Carroll 35 miljoonalla. Kaksi uutta hyökkääjää ja puolustus vuotaa kuin seula. Carragher on hidas, kankea ja loukkaantumisherkkä. Agger on osottanut, että ei oo tarpeeksi tasokas. Johnson on ehkä yks surkeimmista laitapakeista puolustuspäähän. Kyllä tulee Reinan suunnalta facepalmia Saa kyllä Carroll paukutella melkosesti maaleja tohon hintaan. Toivottavasti Pool floppaa oikeen kunnolla kevätkaudella, niin saa nauraa ;) | |
![]() 31.01.2011 20:36:00 (muokattu 31.01.2011 20:39:19) | |
Secreterial: Kylläpä yrittää Pool rakentaa rahalla joukkuetta. Suarez melkeen 27 miljoonalla ja päälle sitten Carroll 35 miljoonalla. Kaksi uutta hyökkääjää ja puolustus vuotaa kuin seula. Carragher on hidas, kankea ja loukkaantumisherkkä. Agger on osottanut, että ei oo tarpeeksi tasokas. Johnson on ehkä yks surkeimmista laitapakeista puolustuspäähän. Kyllä tulee Reinan suunnalta facepalmia Ei hyvää päivää. Poolin fanina melkeinpä toivon ettei onnistu tuo kauppa. Kesällä voi tehdä niitä vähemmän hätiköityjä ostoja, astetta fiksumpaan hintaan. Aivan älytön hinta semi-hyvästä hyökkääjästä, en käsitä. Olipa sisältöä Torresin "uskollisuuspuheilla" - taas kerran tommoset höpinät meinaa pikaista siirtoa. Toivottavasti Pool floppaa oikeen kunnolla kevätkaudella, niin saa nauraa ;) Ei lilliputteja saa kiusata :P Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)