bedlam 09.09.2022 12:53:47 (muokattu 09.09.2022 12:54:26) | |
---|
mpekkanen: Ehkä Saw leffoissa kauhutunnelmaa latistaa se, että niissä ei ole mitään yliluonnollista. Kaikki pelit ja siirrot on etukäteen joku ihminen suunnitellut. Ainakin hyvin useissa kauhuleffoissa on edes pieni yliluonnollisuus tai pahuus, myös tappajahaissa. No joo, mutta ei minusta yliluonnollisten elementtien puute määritä sitä onko leffa kauhua vai ei. Slasher on kauhuleffojen suosituin alagenre ja suurimmassa osassa slashereita ei ole mitään yliluonnollista. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Henri Henri Olavi 09.09.2022 13:01:29 (muokattu 09.09.2022 13:04:55) | |
---|
bedlam: No joo, mutta ei minusta yliluonnollisten elementtien puute määritä sitä onko leffa kauhua vai ei. Slasher on kauhuleffojen suosituin alagenre ja suurimmassa osassa slashereita ei ole mitään yliluonnollista. Ai niin, tuollainen genre lasketaan ilmeisesti yleisesti kauhun alle. Jos slasheria pitää kauhuna, niin kyllä sitten ehkä SAW:kin menee kauhusta. Mut mulle se The Kauhu on nimenomaan yliluonnollisia elementtejä, tai todella häröjä psykologisia juttuja joille ei löydy selitystä (esim. Hereditary), sisältävää elokuvaa. Pelkkä psykopaattimurhaaja ei riitä. Fox ran across the lake. Can we please sing the baker's song? |
bedlam 09.09.2022 13:12:41 (muokattu 09.09.2022 13:14:23) | |
---|
Kyllä itsekin tykkään ehkä enempi yliluonnollisista kauhuleffoista, mutta kyllä slasher on aina genrenä laskettu kauhuleffojen alagenreksi. Tai en ole ainakaan tähän mennessä kuullut kenestäkään, jolle leffat kuten Friday the 13th tai Texas Chainsaw Massacre edustaisivat trilleriä eikä kauhua. Joskus raja toki on erittäin hämärä. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Henri Henri Olavi 09.09.2022 13:16:10 (muokattu 09.09.2022 13:16:22) | |
---|
bedlam: Friday the 13th tai Texas Chainsaw Massacre Fridayssähän on nimenomaan yliluonnollista. Texas on sitten ilman yliluonnollista oleva slasher. Fox ran across the lake. Can we please sing the baker's song? |
bedlam 09.09.2022 13:18:34 (muokattu 09.09.2022 13:21:22) | |
---|
Henri Henri Olavi: Fridayssähän on nimenomaan yliluonnollista. Texas on sitten ilman yliluonnollista oleva slasher. Ei ollu ekassa Fridayssa mitään yliluonnollista. Jatko-osissa sitten kylläkin. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Henri Henri Olavi 09.09.2022 13:23:54 | |
---|
bedlam: Ei ollu ekassa Fridayssa mitään yliluonnollista. Jatko-osissa sitten kylläkin. Jep, niinhän se on. Ekassa Jason oli vielä elossa. Fox ran across the lake. Can we please sing the baker's song? |
bedlam 09.09.2022 13:25:19 (muokattu 09.09.2022 13:27:59) | |
---|
Henri Henri Olavi: Jep, niinhän se on. Ekassa Jason oli vielä elossa. Ei vaan ekassa leffassa Jason oli alusta loppuun ihan visusti kuollut. Kakkoseen keksivät että se olikin ollut elossa. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Henri Henri Olavi 09.09.2022 13:26:43 | |
---|
bedlam: Ei vaan ekassa leffassa Jason oli alusta loppuun ihan visusti kuollut. Kakkoseen keksivät että se olikin ollut elossa. Eiku niinhän se menikin. Ekassa oli se mutsi tappajana. On tuonkin elokuvan näkemisestä se lähes 30 vuotta aikaa. Fox ran across the lake. Can we please sing the baker's song? |
bedlam 09.09.2022 13:29:13 (muokattu 09.09.2022 13:29:32) | |
---|
Henri Henri Olavi: Eiku niinhän se menikin. Ekassa oli se mutsi tappajana. On tuonkin elokuvan näkemisestä se lähes 30 vuotta aikaa. Jep. Ei tainnut kakkososassakaan olla muistaakseni varsinaisesti mitään yliluonnollista. Taitaa senkin leffasarjan kohdalla olla vähän häilyvä se raja, että missä kohtaa on saanut niin paljon osumaa että menee yliluonnollisen puolelle :D Viimestään kutosessa jossa herää zombiena haudasta. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Dzekoo 09.09.2022 16:04:51 | |
---|
Mites Halloween-elokuvasarja?? Michael Myers on jotenki yliluonnollinen eikä kuole millään! |
bedlam 09.09.2022 16:23:28 | |
---|
Dzekoo: Mites Halloween-elokuvasarja?? Michael Myers on jotenki yliluonnollinen eikä kuole millään! Joo, Halloween-sarjassa toki on aina ollut yliluonnollinen elementti. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Dzekoo 09.09.2022 17:20:08 | |
---|
bedlam: Joo, Halloween-sarjassa toki on aina ollut yliluonnollinen elementti. Mun mielestä on parempi kuin Perjantain 13. |
bedlam 09.09.2022 17:29:01 | |
---|
Dzekoo: Mun mielestä on parempi kuin Perjantain 13. No juu, en itse mitenkään erityisemmin rakasta kumpaakaan elokuvasarjaa. Mulle eka Halloween oli penskana isohko pettymys, kun se ei pelottanut lainkaan. Muistan että olin kuullut teemamusan ennen elokuvan näkemistä ja rakastunut siihen. Se musa oli niin tunnelmallinen ja latasi odotukset sitten kai liian isoksi. Kakkonen jännitti sitten myöhemmin mua enempi kuin ykkönen kun sille ei ollut mitään odotuksia ja kolmonenhan on kans loistava. Loput on sitten enempi tai vähempi meh. Friday the 13th on sarjana minusta ehkä viihdyttävämpi kaikessa kahjoudessaan, vähempi vakavaa kauhua ja mukavasti juustoa. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Dzekoo 09.09.2022 17:31:04 | |
---|
bedlam: No juu, en itse mitenkään erityisemmin rakasta kumpaakaan elokuvasarjaa. Mulle eka Halloween oli penskana isohko pettymys, kun se ei pelottanut lainkaan. Muistan että olin kuullut teemamusan ennen elokuvan näkemistä ja rakastunut siihen. Se musa oli niin tunnelmallinen ja latasi odotukset sitten kai liian isoksi. Kakkonen jännitti sitten myöhemmin mua enempi kuin ykkönen kun sille ei ollut mitään odotuksia ja kolmonenhan on kans loistava. Loput on sitten enempi tai vähempi meh. Friday the 13th on sarjana minusta ehkä viihdyttävämpi kaikessa kahjoudessaan, vähempi vakavaa kauhua ja mukavasti juustoa. Hehee luo tunnelmaaku Michael stalkkaa Laurieta ja muita.. |
bedlam 09.09.2022 17:43:09 (muokattu 09.09.2022 17:48:14) | |
---|
Aloin muuten miettimään tuota Friday-sarjan juonikulkua. Jason meinaa hukkua pienenä, mutta rannalle selvittyään ei haekaan apua vaan päättääkin asustella piilossa metsässä 20 vuotta. Äitinsä alkaa murhaamaan porukkaa ja lopulta kuolee vain koska luuli Jasonin kuolleen. Jasonista tulee vastaavasti sitten murhaaja koska hän näkee äitinsä kuolevan. Jostain syystä hän päättää alkaa murhailemaan porukkaa vain tiettyinä kalenteripäivinä. Joku hälle varmaan aina tuoreet vuosikalenterit toimitti, jotta pysyi näistä tärkeistä päivistä selvillä. Jossain vaiheessa Jason kuolee oikeasti, mutta herää zombina henkiin koska joku halusi avata haudan ja tarkistaa onko hän varmasti kuollut. Yhtenä päivänä siihen kaikissa leffoissa nähtyyn pieneen lampeen ilmestyy ristelyalus ja meille selviääkin että jotenkin kummallisesti sieltä johtaa vesistö merille. Sen jälkeen selviää myös ettei Jason olekaan paha, vaan hänessä asustaa muotoa muuttava pahuuden öttiäinen joka voi siirtyä ruumiista toiseen. Sitten Jason pakastetaan ja hän herää avaruusaluksesta. Jos tän koko leffasarjan ois briiffannu suoraan tuottajille, niin kuin moni olisi hurrannut että nyt meillä on kuulkaas menestyssarja hyppysissä. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
mpekkanen 09.09.2022 18:00:59 | |
---|
bedlam: Aloin muuten miettimään tuota Friday-sarjan juonikulkua. Jason meinaa hukkua pienenä, mutta rannalle selvittyään ei haekaan apua vaan päättääkin asustella piilossa metsässä 20 vuotta. Äitinsä alkaa murhaamaan porukkaa ja lopulta kuolee vain koska luuli Jasonin kuolleen. Jasonista tulee vastaavasti sitten murhaaja koska hän näkee äitinsä kuolevan. Jostain syystä hän päättää alkaa murhailemaan porukkaa vain tiettyinä kalenteripäivinä. Joku hälle varmaan aina tuoreet vuosikalenterit toimitti, jotta pysyi näistä tärkeistä päivistä selvillä. Jossain vaiheessa Jason kuolee oikeasti, mutta herää zombina henkiin koska joku halusi avata haudan ja tarkistaa onko hän varmasti kuollut. Yhtenä päivänä siihen kaikissa leffoissa nähtyyn pieneen lampeen ilmestyy ristelyalus ja meille selviääkin että jotenkin kummallisesti sieltä johtaa vesistö merille. Sen jälkeen selviää myös ettei Jason olekaan paha, vaan hänessä asustaa muotoa muuttava pahuuden öttiäinen joka voi siirtyä ruumiista toiseen. Sitten Jason pakastetaan ja hän herää avaruusaluksesta. Jos tän koko leffasarjan ois briiffannu suoraan tuottajille, niin kuin moni olisi hurrannut että nyt meillä on kuulkaas menestyssarja hyppysissä. Mä oon muutaman kerran miettinyt elokuvista samoin, eli tiivistänyt juonen omassa mielessä ja sitten nauranut miten älytön tai typerä juoni. Toimii aika monenlaisen leffan kanssa ja tosiaan yllättävän useassa on juoni sellainen, että sen voi tiivistää muutamaan lauseeseen. Muistaakseni alkupään Jasonit vielä kohtalaisia, jopa katsottavia lajissaan. Halloween eka oli minusta hyvä ja jatkot huononi tasaisesti samoin koko Saw sarja. |
Dzekoo 09.09.2022 18:14:37 | |
---|
Tänään tulee Teemalta Hitchockin Psyko.. Nähny kyl useemman kerran..jokatapauksessa klassikko! |
mpekkanen 09.09.2022 18:24:38 | |
---|
1986 tehty Liftari saisi tulla joltain kanavalta. Ainakin silloin kun olen viimeksi sen nähnyt, noin 30 vuotta sitten, niin tykkäsin paljonkin. Ei ole tekstitetty versiota näkynyt millään suoratoistollakaan. |
Henri Henri Olavi 09.09.2022 18:28:17 | |
---|
The Hitcher on loistava. Fox ran across the lake. Can we please sing the baker's song? |
Dzekoo 09.09.2022 19:24:17 | |
---|
mpekkanen: 1986 tehty Liftari saisi tulla joltain kanavalta. Ainakin silloin kun olen viimeksi sen nähnyt, noin 30 vuotta sitten, niin tykkäsin paljonkin. Ei ole tekstitetty versiota näkynyt millään suoratoistollakaan. Ja sitten vaikka Mielipuolikyttä..niitä tehtiin 3 osaa.. |