![]() 26.05.2010 18:57:11 | |
---|---|
Stradlin: Yritin tuossa yhdelle kaverille selittää viimeisen jakson tapahtumia ja sekin oli jotenkin vähän vaikeeta. Koko sarja, eiss.... Mä selitin kans, jotenkin hienosti. Sit se selitti mulle mitä viimeissä Harry Potterissa tapahtui ja mä en ymmärtäny puoliakaan. "A lie is just a great story that somebody ruined with the truth " | |
![]() 26.05.2010 19:12:07 | |
I am disapoint! Tai ehkä tää johtuu vaan siitä, että sitä hiffas että tämäkin herkku loppuu joskus. Nyt se loppu! Pitää kyllä sulatella vähän aikaa, ennen syvempää analyysiä! THV-klubi #44.
"Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis | |
![]() 26.05.2010 19:13:06 | |
Thet: Mä selitin kans, jotenkin hienosti. Sit se selitti mulle mitä viimeissä Harry Potterissa tapahtui ja mä en ymmärtäny puoliakaan. Harry kuoli ja Ronista tuli päähenkilö, koska neuloi kuolleen Harryn nahasta itselleen Harry-puvun. Sit se nussi siskoaan, Ginnyä. Hyiiiii. :( | |
![]() 26.05.2010 19:35:54 | |
Mun mielestä Cucumberin kysymys oli ihan hyvä. Ei pointtina ollutkaan kerrata kaikkia sarjan tapahtumia, vaan kysyä tajusiko kukaan koko sarjan suuria linjoja vaiko vain yksittäisiä, pienempiä kokonaisuuksia hahmottamatta silti kokonaisuutta. Mulle ainakin jäi kovin hämäräksi. **spoil** Karkeasti ottaen jotenkin näin: Sarja alkoi ja nuo jäbät tuli saarelle. Tämä johtui (mukamas) siitä elektromagneettisesta purkauksesta, vaikka oikeasti kaiken takana oli Jacob joka oli valinnut nämä tyypit sinne, korvaamaan hänet myöhemmin. Välissä tapahtui kaikkea ihmeellistä, Dharmat, alkuasukkaat, aikamatkustus jne jonka merkitys ei loppujen lopuksi kovin oleellista. Lopulta alkoi selvitä että saarella oli paha jonka pääseminen maailmaan tuli estää. Ja jotenkinhan se onnistui. Jotenkin koitettiin selvittää, että fake-Locke tarvitsi Desmondia päästäkseen ulos saarelta. Mutta miksi, pääsihän saarelta muutkin pois? No ok, hyväksytään että näin oli. Myöskään fake-Locke ei voinut tappaa Jacobia vaan tarvitsi siihen apua (Ben). Kuitenkin fLocke näytti ainakin uskovan, että Jackin eli - Jacobin seuraajan - tappaminen onnistuu. Ja miten Jacob ylipäätään oli estänyt sitä fLocken karkaamista aikasemmin? Desmondiahan se tilanne vain vaati. Vai oliko Jacobin ja hänen seuraajan ainoa funktio vaan tökätä tulppa takaisin, jos se sattui lähteä irti? Desmond toimi Jabocin mukaan fail-safena jos kaikki kandidaatit kuolisi. Ja vaikka hän myös pystyi ottamaan sen tulpan pois, toimiakseen siis fLocken eduksi, niin jotenkin myös teki fLockesta kuolevan. Eli lopulta tilanne oli +/-0. Oliko siinä kenenkään kannalta edes mitään järkeä tuoda koko ukkoa saarelle? Ja jos jokaista em. asiaa alkaa tarkentaa, niin kysymyksiä nousee noin tuhat. Olen pihalla. Joku saa selventää :) **spoil** "All science is either physics or stamp collecting" - E. Rutherford | |
![]() 26.05.2010 20:32:35 (muokattu 26.05.2010 20:34:44) | |
Oliko tää täällä jo: http://www.collegehumor.com/video:1936291 E: oli näköjään edellisellä sivulla. Itse seurasin 1. kauden ja 5-6 jaksoa toisesta. Sitten tulin järkiini. War, come with us home! | |
![]() 26.05.2010 20:55:41 | |
Ihan vain rakkaudella: mä en ymmärrä miks sarjan katsomisen kesken jättäneet tulee tänne linkittämään videoita vastaamattomista kysymyksistä jne. Tuossa videossa sitä paitsi esitetään kysymyksiä joihin on vastattukin. Ilmeisesti ko. videon tekijäkin jätti sarjan kesken. :) "All science is either physics or stamp collecting" - E. Rutherford | |
![]() 26.05.2010 20:57:31 | |
Se siitä! Hämmentää, vähän pistää vihaksi, osaksi helpottunut olo ja pohjavireenä ajatus että täähän pitää kattoa uudestaan. Eli mielestäni loppujenlopuksi ihan onnistunut sarja. En nyt noihin mysteereihin ja vastaamattomiin kysymyksiin ala ottamaan kantaa kun en kuitenkaan muista tarkkaan mitä kaikkea kausilla 3-5 tapahtui. Mutta sen sanon, että kiitos tekijöille hienosta sarjasta! Toista samanlaista tuskin tulee heti ensi viikolla. | |
![]() 26.05.2010 21:00:25 (muokattu 26.05.2010 21:06:18) | |
this1sux: Ihan vain rakkaudella: mä en ymmärrä miks sarjan katsomisen kesken jättäneet tulee tänne linkittämään videoita vastaamattomista kysymyksistä jne. Tuossa videossa sitä paitsi esitetään kysymyksiä joihin on vastattukin. Ilmeisesti ko. videon tekijäkin jätti sarjan kesken. :) Näin just. Lostin dissaaminen on vaan niin helppoa että kaikki jotka ei jaksaneet/viitsineet katsoa sitä ekaa kautta pidemmälle tulevat nyt avautumaan että "nännäsnää, turhaan katoitte kun ei vieläkään tiedetä mistä ne jääkarhut tuli!" No ehkei ihan noinkaan mutta ymmärtänette pointin. edit. tossa Thetin linkissä oli mun mielestä ihan hyvin selitetty/spekuloitu (tai ainakin yritetty) sarjan "suuria kuvioita", kannattaa lukea jos et vielä sitä tehnyt: http://lost.kapsi.fi/index.php?topic=1729.msg35797#msg35797 edit2. ja ite en kyllä osaa kuvitella mitään muuta lopetusta. Jack makaa samassa paikassa kuin ekan jakson alussa, sulkee silmänsä ja lentokone lentää pois saarelta. Ympyrä sulkeutuu, halleluja! | |
![]() 26.05.2010 21:06:48 | |
Jaahas. 5 kauden ajan tämä oli silkkaa parhautta mutta tämä viimenen kausi oli kyllä välillä ihan suoranaista paskaa. Viimesen jakson lopetus oli koskettava ja kaikinpuolin hieno mutta jaksossa oli lähes sata minuuttia paskaa. En kyllä nyt tiiä mitä ajatella kun kaikkien aikojen sarja loppui. Rob Halford on homo. | |
![]() 26.05.2010 21:22:18 | |
Tortu: edit. tossa Thetin linkissä oli mun mielestä ihan hyvin selitetty/spekuloitu (tai ainakin yritetty) sarjan "suuria kuvioita", kannattaa lukea jos et vielä sitä tehnyt: http://lost.kapsi.fi/index.php?topic=1729.msg35797#msg35797 Eipä tuossa mun mielestä mitään uutta tai ihmeellistä tietoa ollut. Ei mua jotkut ihan pikkumysteerit niin jääneetkään häiritsemään, mutta se kaikkein suurin arvoitus ja koko sarjan pointti eli itse saari jäi selittämättä käytännössä kokonaan. Mikä se on ja miksi noi tyypit olivat siellä. Esim. numeroita ei myöskään käsitelty, vaikka kovin suuressa roolissa olivatkin jossain vaiheessa. Tuolla foorumilla jotkut "tr00 fanit" nyt yrittävät selittää että Lostissa ei mistään mysteereistä ollutkaan ikinä kyse, vaan pointti oli vain hahmojen kehitys ja ihmissuhteet. Ihan höpöhöpöjuttuja tuollaiset, ei tätä olisi niin moni katsonut ilman niitä koukuttavia wtf-cliffhangereita ja mietityttämään jääneitä selittämättömiä asioita. Voisi jopa sanoa, että sellaiset n. 75% koko sarjasta oli pelkkää red herringiä. This guy could fuck up a cup of coffee | |
![]() 26.05.2010 21:35:24 | |
Stradlin: Tuolla foorumilla jotkut "tr00 fanit" nyt yrittävät selittää että Lostissa ei mistään mysteereistä ollutkaan ikinä kyse, vaan pointti oli vain hahmojen kehitys ja ihmissuhteet. Ihan höpöhöpöjuttuja tuollaiset, ei tätä olisi niin moni katsonut ilman niitä koukuttavia wtf-cliffhangereita ja mietityttämään jääneitä selittämättömiä asioita. Oishan tuosta ihan hyvän saippuasarjan vääntänyt ilman mitään mysteerioita tai toimintaa. One. | |
![]() 26.05.2010 21:39:11 | |
juuso a: Oishan tuosta ihan hyvän saippuasarjan vääntänyt ilman mitään mysteerioita tai toimintaa. Olis joo, mutta eipä se sitten olisi jostain Emmerdalesta eronnut mitenkään. Enkä tosiaan usko että sarjaa olisi siinä tapauksessa seurannut edes neljäsosa siitä mitä sillä nyt oli katsojia. This guy could fuck up a cup of coffee | |
![]() 27.05.2010 09:10:42 (muokattu 27.05.2010 09:12:38) | |
Stradlin: Olis joo, mutta eipä se sitten olisi jostain Emmerdalesta eronnut mitenkään. Enkä tosiaan usko että sarjaa olisi siinä tapauksessa seurannut edes neljäsosa siitä mitä sillä nyt oli katsojia. Täällähän tulee fiksua kommenttia. Osataan ottaa fanilasit päästä pois ja katsoa asioita objektiivisesti. Kyllähän tämä minusta oli eräs TV-historian suurimmista huiputuksista (ehkä Dallasin suihkukohtaus pois lukien), vaikken tosiaan jaksanutkaan kakkoskauden alkua pidemmälle. Jo siinä vaiheessa saattoi arvailla, ettei kaikkea tulla ikinä selittämään eikä koko höskälle löydy mitään punaista lankaa. Mutta ei silti, viihdettähän tuo vain, ja jos ei parempaakaan käyttöä ajalleen keksi, niin mikäs siinä numeroita ihmetellessä (eikö jumalauta niitäkään vaivauduttu mitenkään selittämään?) War, come with us home! | |
![]() 27.05.2010 10:09:23 (muokattu 27.05.2010 12:51:08) | |
kyseinen: Täällähän tulee fiksua kommenttia. Osataan ottaa fanilasit päästä pois ja katsoa asioita objektiivisesti. Kyllähän tämä minusta oli eräs TV-historian suurimmista huiputuksista (ehkä Dallasin suihkukohtaus pois lukien), vaikken tosiaan jaksanutkaan kakkoskauden alkua pidemmälle. Jo siinä vaiheessa saattoi arvailla, ettei kaikkea tulla ikinä selittämään eikä koko höskälle löydy mitään punaista lankaa. Punainen lanka tuli minusta aika hyvin selville tuossa ylemmässä linkissä. E: http://i.imgur.com/wtzBE.gif Heh. The downward spiral never ends. | |
![]() 27.05.2010 11:47:14 (muokattu 27.05.2010 11:48:27) | |
Siinä vaiheessa, kun sarja nojaa näyttelijöihinsä ja pitää katsojansa mukana lähinnä shokkiarvoon nojautuvilla juonenkäänteillä sekä lyömällä tiskiin kaudesta toiseen arvoituksia jotka selkeästi lupailevat jotain ratkaisua mutta loppujen lopuksi suurien odotuksien myötä käteen jää vaan 2 tuntia siirappista ja ennalta-arvattavaa "hahmopohjaista" lällynläätä, jää varmasti osalle katsojista paha mieli - minä mukaanlukien. Arvostan enemmän sarjoissa (ja leffoissa, ja kirjoissa) yhtenäistä ja vahvaa draamankaarellista juonta. Toivoin että ohjelmalle olisi ollut selkeästi rakennettu yhtenäinen juoni ihan kausien välillekin, mutta nyt jälkeenpäin ajateltuna kyllähän tämä on (ei loppuun mietityn) yköskauen jälkeistä esarinvenyttelyä ollut koko sarja. Joka kaudella oli toki oma teemansa mutta ne liittyivät todella löyhästi toisiinsa. Vaikka tekijät sanovatkin, että "loppu oli kokoajan tiedossa" niin ohan tuo idea tosta että kaikki yköskauen näyttelijät lyyään kirkkoon ja hymmyillään ja pussaillaan ja sitte kirkkojen ovista tulee kirkas valo aivan uskomattoman korni ja lapsellinen. Kuten myös Jackin kuolema sinne bambumettään koiran makkoillessa vieressä. Ohjelmaan jäi niin uskomattoman paljon epäloogisuuksia (joihin tuo collegehuumorin video jossain kohisa kipeästi osuu) ja typeriä juonenkäänteitä - jatkuva takinkääntely esimerkiksi. Vaikka kuin monesti tyypit liittyy "vihollisen leiriin" pitkin sarjaa vaan jollain "no tuu kattoon niin näytän, josset tuu niin sulla varmaan harmittaa" ja esim. Benin/MiBin/Widmoren jatkuvien manipulointihommien jälkeen niihin yhtäkkiä luotetaan kuin kiveen jonku paskan onelinerin jälkeen ("why should i trust you?" - "i'm the only chance for you to survive")). Lisäksi vituttaa "säännöt" "et voi tappaa minua" (no kukapas sitten vaikkapa Widmoren loppujen lopuksi ampu? AARGH), asioista ennalta tietäminen (tätä teki aika paljon myös ei-yliluonnolliset hahamot, kuten Ben) ja kysyttäessä "mistä tiedät" vastataan "trust me, I know". Ainoasti eheäksi ja hyväksi henkilöhahmoksi jäi mielestäni loppujen lopuksi Sawyer(no ok, taas vähän pöliästi välillä perusteli haluaan jäähä saarelle/päästä saarelle), Desmond oli jees vika kauteen asti mutta kaikki muut vesittivät itsensä jo viimestään viidennellä kaudella. Dissailisin vielä pitempäänkin, mutta näläkä kurnii - loppukaneettina vaikka sarja loppujen lopuksi paljastui paskemmaksi kuin mitä alkujaan lupaili, oli se silti ihan ok hömppäviihdettä, muttei silti pääse lähellekään oikeasti laadukkaita jenkkilässä tehtyjä sarjoja. . | |
![]() 27.05.2010 14:13:35 | |
Paddle: ...Vaikka tekijät sanovatkin, että "loppu oli kokoajan tiedossa" niin ohan tuo idea tosta että kaikki yköskauen näyttelijät lyyään kirkkoon ja hymmyillään ja pussaillaan ja sitte kirkkojen ovista tulee kirkas valo aivan uskomattoman korni ja lapsellinen... Ajattelin kovaan ääneen itsekseni tota loppukohtausta katellessa, että "älkää nyt vaan viittikö olla niin tyhmiä ja huonoja kirjoittajia, että niitten ovien takana on pelkkää kirkkautta ja valoa...". Näinhän se sitten kuitenkin meni. Valitettavasti. Alan kyllä jo pääsemään yli tuosta lievästä pettymyksentunteesta mikä kalvoi koko eilisen päivän. Ihan hyvää viihdettähän tämä oli kuitenkin! THV-klubi #44.
![]() 29.05.2010 13:04:43 | |
Lost in 3 minutes: http://www.youtube.com/watch?v=-HWECQa23Cs "Scenes from a Memory has as much to do with music as a phone book has to do with literature." | |
![]() 29.05.2010 20:16:50 | |
Japsu: Lost in 3 minutes: http://www.youtube.com/watch?v=-HWECQa23Cs Toihan oli aika hyvin selitetty. En olis ite osannu ainakaan noin tiiviiseen pakettiin laittaa koko pointtia. :D THV-klubi #44.
![]() 30.05.2010 00:11:10 | |
Japsu: Lost in 3 minutes: http://www.youtube.com/watch?v=-HWECQa23Cs Tarkempi kuvaus olisi ehkä Lostin viimeinen kausi kolmessa minuutissa. Muiden kausien teemathan tuossa jätetään kokonaan käsittelemättä. . | |
![]() 30.05.2010 00:46:06 | |
Tuli toiseen kertaan katottua lopetusjakso. Öö miks Hurley jäi suojelemaan saarta? Ja miltä? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)