Aihe: Viimeksi katsomasi elokuva ja sen arvosana
1 2 3 4 570 71 72 73 74600 601 602 603 604
Closure
15.05.2008 04:11:40
Se7en 5/5
http://www.imdb.com/title/tt0114369/

Brad Pitt, Morgan Freeman, Kevin Spacey ja Gwyneth Paltrow. HUH!
Sarjamurhaaja. Helvetinmoinen näyttelijäkaarti. Visuaalisesti uskomaton leffa.
Uskomaton juoni. Ties kuinka mones kerta kun katson tämän. Mahtavaa!
" 5-vuotiaana tarhassa samanikäinen tyttö vaan sanoi "Moi" ja sitten nykäs meikäläiseltä housut alas. Kalsarit ja kaikki. Se oli magein juttu mitä mä oon ikinä kokenut." Naama-amis
dipshit
15.05.2008 05:45:25
Se7en 5/5
http://www.imdb.com/title/tt0114369/

Brad Pitt, Morgan Freeman, Kevin Spacey ja Gwyneth Paltrow. HUH!
Sarjamurhaaja. Helvetinmoinen näyttelijäkaarti. Visuaalisesti uskomaton leffa.
Uskomaton juoni. Ties kuinka mones kerta kun katson tämän. Mahtavaa!

Tää on kyl niitä leffoja jotka tulee ensimmäisenä mieleen maailman parhaita elokuvia kysyttäessä. Ihan mieletön leffa, sen ekan katselukerran ja loppuratkasun jättämän fiiliksen tuun muistamaan varmaan aina.
Closure
15.05.2008 14:51:44 (muokattu 15.05.2008 14:56:28)
Knocked Up 3+/5

Oikeen mukiinmenevä peruskomedia. Eipä juuri mitään erikoista naputettavaa.
Mie ainakin nauroin parissakin kohdassa, mutta eipä tässä mitään suurempaa kierrätysarvoa ole. Ehkä joskus vuoden päästä jaksaisi katsoa uudestaan.
Mutta pari oikeasti hauskaa kohtaakin leffassa oli. Tietynlaisessa olotilassa on ehkä täydellinen leffa.

Selvinpäin: 3+/5
Kännissä: 3++/5
Krapulassa: 5/5

"Marriage is like a tense, unfunny version of Everybody Loves Raymond, only it doesn't last 22 minutes. It lasts forever. "

"Oops. That's not your vagina. That's your asshole. "

Niin. Ja 1408 on tullut katsottua, kiitos muistutuksesta:

1408 3/5
Melekoisen perushörrör. Samuel L. Jackson ja John Cusack pyörittävät leffaa aika rautaisella ja ammattimaisella otteella. Leffan idea on hyvä. Juoni ja dialogi on pätevää - ulkoasu on hyvä ja leffa on lavastettu näppärästi. Pidin kyllä, mutta jälleen yksi näistä leffoista joka ei aiheuta tunteenpurkauksia juuri suuntaan ja toiseen.
Katsomisen arvoinen silti.
" 5-vuotiaana tarhassa samanikäinen tyttö vaan sanoi "Moi" ja sitten nykäs meikäläiseltä housut alas. Kalsarit ja kaikki. Se oli magein juttu mitä mä oon ikinä kokenut." Naama-amis
bedlam
18.05.2008 16:29:21 (muokattu 18.05.2008 16:29:35)

ROLLERBALL

Joojoo, klassikko on. Tulevaisuudessa kaikki väkivalta on poistunut ja maiden rajoja ei ole laisinkaan. Idioottihippien kansoittaman planeetan ainoa hupi on hengenvaarallinen rollerball-peli, jota katsomalla ihmiskunta pääsee purkamaan eläimellisiä puoliaan. Leffan yhteiskuntakritiikki tuntuu lapsellisen hassulle ja suloiselle, vaikka osaksi aiheet ovatkin yhä tuoreita. Pelien alussa soitetaan maiden kansallislaulujen sijasta kaikkea kontrolloivien "yhtiöiden" tunnuslauluja ja ym blaablaa.

Yhtiö katsoo keskushenkilö Jonathan E:n jonkinlaiseksi uhkaksi, koska hän alkaa tulla suosituksi yleisön keskuudessa ja täten pyytää häntä lopettamaan pelaamisen. Mutta tättärärää, Jonathan haluu pelaa!

Noh, mutta tää leffa synnytti Speedball-pelin ja sen erinomaisen jatko-osan, joten ei ihan huono.

**

OUTLAND

Sean Conneryn tähdittämä Sheriffin avaruuteen sijoittuva uusintaversio. Alunperin leffan nimenkin ilmeisesti piti olla High Moon (Sheriffi=High Noon).

En mää tiedä vieläkään oliko tää hyvä vai huono. Toisaalta leffa oli ihan helvetin tylsä ja puuduttava, mutta toisaalta samalla ihan sympaattinen. Connery ja harvinaisen hienot lavasteet / efektit tämän varmaankin pelastivat. Loppu lässähti.

DEAD RINGERS

Identtiset gynekologi-kaksoset, joista sosiaalisesti taidokkaampi "lahjoittaa" naisiansa veljensä kuksittavaksi. Kuulostaa peruspieruhuumorileffan synopsikselle, mutta Cronenbergin käsissä tietysti aiheesta syntyy kuolemaa, painajaisia, s/m-seksiä, huumeita ja mutaatiofantasioita.

Tästäkään en nyt osaa oikein päättää. Monet kehuvat ohjaajan parhaaksi, mutta itselle tämä ei ihan täysillä kolissut.

***1/2
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
Thet
18.05.2008 17:36:06
Deja Vu

Rikosdraama tieteisseikkailuna. No joo oli tää vähän muutakin, mutta tollanen mielikuva vaan jäi. Ei mikään ihmeellinen leffa, mutta jaksoi sentään seurata. Vähän kyllä jäi epäselväksi ne tekniset vempeleet ja niiden toimintaperiaatteet. Musiikit otti päähän alussa, mutta muuten en kiinnittänyt huomiota.

Semmonen 7/10
bedlam
18.05.2008 21:24:50

DARKNESS

Aah, pitkästä aikaa leffa jonka loppu pelastaa tylsältä keskinkertaisuudelta. Elokuva on täynnä kauhuleffojen kliseitä, suuria aukkoja ja pökkelöä näyttelytyötä, mutta äärimmäisen kaunis kuvaus pitää sen pystyssä viimeiselle puolituntiselle, joka sitten olikin ihan jees.

2/3 leffasta on kuin Hohdon ja Amityville Horrorin sekoitusta ilman mitään omaa (leffan jälkeen imdb:n foorumeita selaillessa huomasin, että itse asiassa jonkun maan dvd-kannessa sanotaan olevan juuri näiden elokuvien hybridi). Perhe muuttaa uuteen taloon, outoja verisiä näkyjä ja kuiskauksia seinien takaa, poika piirtelee väkivaltaisia piirustuksia, sähköt sammuilee ja isä tulee hiljalleen väkivaltaiseksi. Niin pitkälle jopa mennään, että yhdessä näyssä seisoo kaksi koulupukuista pikkutyttöä käytävän päässä...

Mutta loppu tän kuitenkin pelasti, vaikkei nyt jälkikäteen siinäkään ollut kauheasti tolkkua. Ja tää nyt taas muistutti, että miks en katto mainoskanavilta leffoja. Just jännimmissä paikoissa pölähtää pympyläpömpyläpöllö volat täysillä.

***1/2
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
Miikathebest
19.05.2008 02:14:57 (muokattu 19.05.2008 02:15:30)

National Treasure 2
Vittu mitä paskaa.
1/5

Naiivi aarrejahtiseikkailu. Koko elokuva oli täynnä typeriä "virheitä" ja sähläystä. Nicolas Cage oli minusta joskus hyvä näyttelijä, mutta tässä kohtaa ei aivan pure.
Liikaa säröä!
Milkop
19.05.2008 14:01:53

National Treasure 2
Vittu mitä paskaa.
0/5

Karmeaa jöötiä kyllä. Disneymäisen söpöä lässytystä, USA-uhoa ja heikkoa näyttelyä, ainakin Kanki-Nikon osalta. Ikäryhmä tosin taitaa olla tällaiselle leffalle hieman eri, veikkaan ettei yli 15-vuotias jaksa enää tämmöisestä lööperistä kiinnostua. Minä en ainakaan. Onhan tässä taas miljoona poikineen palanut, mutta herää kysymys: minkä helvetin takia? Ei tästä jäänyt mitään käteen ja vieläkin vituttaa.
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide
dipshit
19.05.2008 16:48:52
National Treasure 2
Vittu mitä paskaa.
1/5

Älkääs ny, minusta toi oli ainakin ihan viihdyttävää kieli poskessa tehtyä aivot narikkaan-rymistelyä. Ainakin silloin leffassa toimi hyvin, ja tuollaiseksi ns. lauantai-illan kaljoitteluleffaksi ihan mukiinmenevä. Itse antaisin ehkä kaksi ja puoli pistettä viidestä, eihän tuo nyt missään nimessä mikään elokuvan riemuvoitto ole millään saralla, mutta ihan viihdyttävää paskaa silti. Näin siis minun mielestäni.
Thet
19.05.2008 19:33:43
Älkääs ny, minusta toi oli ainakin ihan viihdyttävää kieli poskessa tehtyä aivot narikkaan-rymistelyä. Ainakin silloin leffassa toimi hyvin, ja tuollaiseksi ns. lauantai-illan kaljoitteluleffaksi ihan mukiinmenevä. Itse antaisin ehkä kaksi ja puoli pistettä viidestä, eihän tuo nyt missään nimessä mikään elokuvan riemuvoitto ole millään saralla, mutta ihan viihdyttävää paskaa silti. Näin siis minun mielestäni.

Juu oon samaa mieltä. Täyden nollan leffoja ei voi verrata ihan tähän, eli kyllä mäkin pari ja puoli tähteä tälle antaisin. Mun mielestä ihan viihdyttävä leffa.
MrHands
20.05.2008 14:04:04
Anamorph 4-/5

ei tosiaankaan. 1/5 ja haukut perään. paskaa.
wrshredder
20.05.2008 14:31:33
Iron Man ... 9

Tyttöystävä kehui alun aavikkomeininkiä, sen jälkeen kuulemma oli liian vähän toimintaa. Musiikit oli kuulemma hyvät. Komppia laitan itsekkin näihin. Toimintaa oli verraten vähän, mutta ehkäpä se oli silti ihan hyväkin. Pari kertaa sai nauraa vitseillekin joten varsin viihdyttävä paketti oli kokonaisuudessaan.

Transformers.. 8

Luulin, että tämä oli itse Spiilbergin ohjaama, mutta ohjaajaksi paljastuikin joku kämäinen Michael Bäy. Steven oli sitten tuottaja, mutta jokatapauksessa leffa oli ihan kiva. Romantiikka huttu oli perussettiä. Yksi asia mikä häiritsi oli, että taidan istua vähän liian lähellä videotykkini screeniä joten vilkkaimmat toimintakohtaukset tuntui kuin olisi istunut jossain särkänniemen kieputuslaitteessa. Meinasi pää seota. Mutta tämä ei ole leffan vika. Yksi hauska yksityiskohta oli että ainoa hyvis robotti joka kuoli oli se jolla oli musta ääninäyttelijä. Mustat aina kuolee leffoissa. :--D

Tykkäsin eniten siitä valtavasta kuutiosta, jäädytetystä megatronista ja antarktis kohtauksesta. Olispa toi leffa sijoittunu sinne 30-luvulle..
TÖ MOUST SÄTISFAIN FIILIN JUU KÄN KET IN TÖ TSIM IS TÖ PAMP!!!1
MrHands
20.05.2008 14:41:25
iron man on nähtävä.
Thet
20.05.2008 14:46:50
iron man on nähtävä.

Juu, oon erittäin yllättynyt tästä positiivisesta vastaanotosta kun trailerin perusteella luulin joskus, että taas sitä samaa huttua, mutta ehkä tää sit on oikeesti hyvä.
jussiohman
20.05.2008 16:58:27 (muokattu 20.05.2008 16:59:02)
Papillon 10

Älyttömän hieno ja koskettava leffa. Loistokkaat roolit McQueeniltä Hoffmanilta. Taas tätä osastoa mitä ei nykypäivänä tehdä. Parhaita rainoja koskaan.
rapukävelyä makeen
Henko
20.05.2008 18:43:41

DARKNESS ***1/2

Ite oisin varmaan antanu 4/5. Oon useemman kerran kahtonutkin, harvaa leffaa kiinnostaa ylipäänsä kerrata.
Tämä hissi menee vain alaspäin.
NHR
21.05.2008 07:49:37

Cloverfield *

Eipä tää nyt oikeen tuntunu lähtevän meikällä taas. Tommonen kotivideotyylinen kuvaus saattaa joskus jopa toimia (esim. Blair Witch Project aikoinaan), mut ei ainakaan tällai tietokoneen näytöltä paskalla kuvanlaadulla katteltuna. Mut onneks ei silti tullu mentyä tätäkään mihkään teatteriin kattomaan, kun en ois varmaan tykänny siellä juur senkään vertaa.

Näyttely oli kyllä ihan kautta linjan niin paskaa, ettei ois voinu paljo vähempää enää kiinnostaa mitä niille tyypeille tapahtu. Monsteri taas näytti ihan joltain urpolta, sittekku se lopulta kunnolla kuviin saatiin. "MySpace-sukupolven monsteri" sanottiin jossain. Todellakin. Ja ne "ravut" oli varmaan tungettu mukaan vaan siks, ettei ihan übertylsäks kävis koko vilimi, kun isomörkö menee kerran ohitte ja kaataa pari tornitaloo mennessään ja sitte piileskellään vaan jossain metrotunneleissa.

Aika perinteiseltä Godzillan jenkkiversiolta tää musta loppuinlopuks näytti, enkä muista ikinä kauheesti välittäneeni niistä alkuperäsistäkään, niinku en juur muistakaan tämmösistä monsterileffoista. Hyvää tässä oli toisaalta ainakin se miten toi iso ökkimönkiäinen esiteltiin, eli sillai vähä kerrallaan; esti näytetään vaan mihin se pystyy, sit vilahtaa vähä häntää siellä ja raajaa täällä ja sit vasta lopussa näytetään sen naamaki kunnolla. Näin syntyy uhkaavampi tunnelma, tai siis syntyis, jos jaksais vähääkään kiinnostaa ne kaikki ihmiset, joitten ylle se ötö käy.

No, yks tähti yrityksestä kumminki, ei vaan tainnu olla mun teekupposeni taas.
"It's really something other than else!"
wrshredder
21.05.2008 17:02:09 (muokattu 21.05.2008 17:05:17)
Jos Cloverfieldissä olis ollu huippuluokan näyttelijät ni se ei olis ollu uskottava. Ja tosiaan tuonlaiset leffat kannattaa mennä katsomaan elokuviin, katastrofi/sci-fi/fantasia kuuluu katsoa leffateatterissa tai kotiteatterista ja muut draamapskat sitte ihan sama mistä :D ,tämä vain mun mielipide.

Spiderman 3 ... 6

Tää oli melko masentava leffa. Peter pettää Maryä ,Märy Peteriä. Peteristä tulee pahis (leffan ällöin ja huonoin anti), no sentään oli mukana Venom mutta kovin oli vähälle annille jäänyt sekin. Toiminta oli välillä ihan kivaa ja Schillinger oli loistava. Hiekkamies oli ihan tyylikäs..

Beowulf ... 8,5

Tää oli varsin positiivinen yllätys! Tykkäsin paljon entisaikojen viikinki/legenda-meiningistä. Grendel säväytti myös leffan alussa todella paljon, varsin brutaalia meininkiä muutenkin leffan aikana joka oli siistiä. Animaatiototeutus oli hemmetin hienon näköistä. Katsoin 720p resoluutiolla videotykillä joten kuva oli muutenkin aivan mahtava. Mä pelkään leffoissa tosi helposti joten jännitystäkin riitti paikoitellen. Ehkä olisin kaivannut hieman eeppisempää tarinaa tai lisää hirviöitä jne. Mutta ehdottomasti katsomisen arvoinen leffa, itse pidin paljon.

e: leffassa oli paljon tissejä + 1pt

Samallainen leffa jostain Odysseuksen retkistä olisi varmaan ihan parhautta..
NHR
21.05.2008 18:32:10

Jos Cloverfieldissä olis ollu huippuluokan näyttelijät ni se ei olis ollu uskottava.

Ja nytkö se sitten oli susta ihan uskottava? Mut joo, oikeessa oot kyllä siinä, ettei tähän mitään tähtinäyttelijöitä ois kyllä sopinutkaan, mut sen verran jotain tarttumapintaa oisin kaivannu, että tyyppien kohtalot ois jaksanu ees silleen pintapuolisesti kiinnostaa...
"It's really something other than else!"
wrshredder
21.05.2008 20:00:53
Ja nytkö se sitten oli susta ihan uskottava? Mut joo, oikeessa oot kyllä siinä, ettei tähän mitään tähtinäyttelijöitä ois kyllä sopinutkaan, mut sen verran jotain tarttumapintaa oisin kaivannu, että tyyppien kohtalot ois jaksanu ees silleen pintapuolisesti kiinnostaa...

Musta handycam toteutuksen ansiosta tämä hirviöskenaario vaikutti uskottavimmalta mitä muistaisin elokuvassa nähneeni.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)