Aihe: Saara Aalto
1 2 3 4 569 70 71 72 73277 278 279 280 281
Kampela77
06.09.2016 18:46:25
Lautuma: Just tämä, mitä sanoin jokunen sivu historiaa, eli Saara olisi loistava artisti tarkassa ammattimaisessa ohjauksessa - fraseeraus, missä kohtaa mennä kovaa, missä pidätellä. Nyt Saara rönsyilee joka suuntaan vähän kuin yrittäisi kusta lumihankeen reikää pyörimällä ympäri kuin hyrrä; säihkyy kuin kaunis Wecon jättiraketti, mutta välillä voisi jysäyttää kuin Thunder King raa'alla alkuvoimalla sisukaluja kaivellen.

Jos joku säännöstelisi Saaran ruutimäärää ja suurentaisi avauspanosta, voisi hankeen tulla isompi reikä.

Mun mielestä tuo X-Factor veto oli hyvä. En tiedä onko Scheriproctilla vaikutusta jota tykitin tänään sisuksiini. Pitää vielä illemmalla toinen annos tykittää. Ainoa Saaran veto jonka oli nähnyt kielivideon lisäksi.

tämä siis: https://www.youtube.com/watch?v=1-JBP4VBXHY
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Lautuma
06.09.2016 19:21:46
Janizio: Ja mä ymmärrän tän Epic Love Popin niin, että lyhyesti sanottuna Saara yhdistää Pop-musa sellaiseen niinku musikaalimaiseen ja elokuvamaiseen fiilikseen ja laulamiseen ja sitähän se Saaran laulaminen ja biisit nimeomaan on. Yhdistelmä on aika omaperäinen, mutta toimiva perus poppilaulamiseen Saara on tuonut ihan jonkun oman ja hienon tyylin, joka ymmärrettävistä aihettaa vähän keskustelua

Eli sama minkä Nightwish teki metallille vajaat 20 vuotta sitten sekoittaessaan klasaria ja eeppistä elokuvasinfonian kaltaista pauhua. Erona em. bändeihin on biisimateriaali, sävellystaito. HIM loi rakkausmetallin, eli sikälikin tämä kaikki on kuultu muutaman mutkan kautta jo. Saara ei ole kyennyt itse säveltämään mieleenpainuvia melodioita, ei eeppisiä kertosäkeitä. Jos ja kun naisen taakse saadaan koneisto hittinikkareineen, voi timantti hioutua lopulliseen muotoonsa. Esiintyjänä taidot kantavat, mutta sisältönsä puolesta Saara on edelleen aika lailla raakile. Muiden biisejä ei voi laulaa loputtomiin.
I'm sorry to differ with you sir, but you are the caretaker. You've always been the caretaker. I should know sir - I've always been here.
Kampela77
06.09.2016 19:28:03
Lautuma: Eli sama minkä Nightwish teki metallille vajaat 20 vuotta sitten sekoittaessaan klasaria ja eeppistä elokuvasinfonian kaltaista pauhua. Erona em. bändeihin on biisimateriaali, sävellystaito. HIM loi rakkausmetallin, eli sikälikin tämä kaikki on kuultu muutaman mutkan kautta jo. Saara ei ole kyennyt itse säveltämään mieleenpainuvia melodioita, ei eeppisiä kertosäkeitä. Jos ja kun naisen taakse saadaan koneisto hittinikkareineen, voi timantti hioutua lopulliseen muotoonsa. Esiintyjänä taidot kantavat, mutta sisältönsä puolesta Saara on edelleen aika lailla raakile. Muiden biisejä ei voi laulaa loputtomiin.

Onhan maailma pullollaan artisteja, jotka eivät tee itse omia biisejään.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Lautuma
06.09.2016 19:31:43
Kampela77: Onhan maailma pullollaan artisteja, jotka eivät tee itse omia biisejään.

Sano yksikin?
I'm sorry to differ with you sir, but you are the caretaker. You've always been the caretaker. I should know sir - I've always been here.
Kampela77
06.09.2016 19:44:06
Lautuma: Sano yksikin?

Britney Spears.
Seba
06.09.2016 19:44:26

Kampela77: Onhan maailma pullollaan artisteja, jotka eivät tee itse omia biisejään.

Mun miälestä ne jotka ei tee itse biisejä on lähinnä laulajia jotka esittää artistien tuotoksia :)
Janizio
06.09.2016 19:45:08
Lautuma: Eli sama minkä Nightwish teki metallille vajaat 20 vuotta sitten sekoittaessaan klasaria ja eeppistä elokuvasinfonian kaltaista pauhua. Erona em. bändeihin on biisimateriaali, sävellystaito. HIM loi rakkausmetallin, eli sikälikin tämä kaikki on kuultu muutaman mutkan kautta jo. Saara ei ole kyennyt itse säveltämään mieleenpainuvia melodioita, ei eeppisiä kertosäkeitä. Jos ja kun naisen taakse saadaan koneisto hittinikkareineen, voi timantti hioutua lopulliseen muotoonsa. Esiintyjänä taidot kantavat, mutta sisältönsä puolesta Saara on edelleen aika lailla raakile. Muiden biisejä ei voi laulaa loputtomiin.

Kysymys on myöskin siitä. Kelle ne on hitteja ja kelle ei. Juu haluaisiko Saara enemmän vastaus on tottakai kyllä, koska eihän hän muuten X-Factoriin olisi lähtenyt. Ja tällä kansainvälisen uran puolesta se joku muu biisintekijä varmasit löytyykin helpommin kuin Suomesta, koska Saara tiedostaa varmasti sen, että siellä uralla hän ei pärjää yksin, mutta Suomessa pärjää
Vessajono
06.09.2016 19:54:37
Funkånaut: Ei, mutta hyviä (ja omalta kuulostavia) biisejä.

Näinpä. Toki sen lisäksi se teki kaiken mitä Stewart Copelandin broidi käski bändin tehdä.
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
Kampela77
06.09.2016 19:54:51
Seba: Mun miälestä ne jotka ei tee itse biisejä on lähinnä laulajia jotka esittää artistien tuotoksia :)

Bändeissä ei ole artisteja lukuunottamatta biisintekijää? Vai onko jotain välimaastoa miten paljon soittaja/laulaja tulkitsee biisiä? Luciano Pavarottikaan ei ole artisti? Miten tämä oikein menee? Olen vähän uusi näissä, niin en osaa sanoa ja tykitin Scheriproctia tänään niin se voi vaikuttaa.
carnation
06.09.2016 19:55:33
Lautuma: Sano yksikin?

Elvis? Frank Sinatra? Luusereita.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Lautuma
06.09.2016 19:56:48
Kampela77: Britney Spears.

Ok, voitit väittelyn. Tosin hain sitä, ettei Saara voi loputtomiin vetää covereita. Tai voi, mutta en usko että se olisi se mikä pisimmälle kantaa.
Sergei Fallinen
06.09.2016 19:59:15
Kampela77: Bändeissä ei ole artisteja lukuunottamatta biisintekijää? Vai onko jotain välimaastoa miten paljon soittaja/laulaja tulkitsee biisiä? Luciano Pavarottikaan ei ole artisti? Miten tämä oikein menee? Olen vähän uusi näissä, niin en osaa sanoa ja tykitin Scheriproctia tänään niin se voi vaikuttaa.

Ja mitä jos joku Desmond Child väsää 99% biisistä, mutta laitetaan imagon vuoksi se rokkibändin keulahahmonkin nimi siihen biisinkirjoittajaksi? Ja lisäksi niihin levyn 11 paskaan täytebiisiin, joille Childilla ei ollut aikaa, ja joita ei kukaan kuitenkaan kuuntele. Onko se silloin artisti?
Lennu
06.09.2016 19:59:50

Lautuma: Ok, voitit väittelyn. Tosin hain sitä, ettei Saara voi loputtomiin vetää covereita. Tai voi, mutta en usko että se olisi se mikä pisimmälle kantaa.

Coverit ja esiintyjälle eksklusiivisesti tehdyt biisit on aika eri asia. Tätä varmaan hait?
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
Kampela77
06.09.2016 19:59:56
Lautuma: Ok, voitit väittelyn. Tosin hain sitä, ettei Saara voi loputtomiin vetää covereita. Tai voi, mutta en usko että se olisi se mikä pisimmälle kantaa.

En tiedä oliko tuo varsinaisesti väittely, kunhan heitin kommentin väliin. Kantaa tai ei, siitä en tiedä. Kansainvälisillä vesillä varmaan ainakin toimeentulo olisi paremmin turvattu, jos siellä menestyy.
Seba
06.09.2016 20:02:22

Kampela77: Bändeissä ei ole artisteja lukuunottamatta biisintekijää? Vai onko jotain välimaastoa miten paljon soittaja/laulaja tulkitsee biisiä? Luciano Pavarottikaan ei ole artisti? Miten tämä oikein menee? Olen vähän uusi näissä, niin en osaa sanoa ja tykitin Scheriproctia tänään niin se voi vaikuttaa.

Kerroin vaan oman mielipiteen, jotta jos vaan hoilaa muiden tekemiä juttuja, niin ei se mun mielestä ole artisti jos ei muuta tee.
Bändeissä monesti on soittajia ja muusikoita, mutta usein myös jokainen jäsen osallistuu biisien tekemiseenkin.

Itsekin teen biisejä kokonaan ja osittain, laulan välillä vähän ja pääasiassa soitan bassoa.
En silti osaa mieltää itseäni artistiksi, enkä oikeastaan muusikoksikaan, pidän homman harrasteluontoisuuden vuoksi itseäni lähinnä soittajana.

Tästä nyt on turha jatkaa, mielipidejuttuja josta ei koskaan tule mitään valmista kun kaikilla on oma näkemyksensä.

Back to Saara.
Janizio
06.09.2016 20:04:36 (muokattu 06.09.2016 20:08:25)

On hällä omiakin biisejä joita kuulee joka keikalla ja ne on hittejä meille faneille ja osalle kuuliosta, jotka hänet kuitenkin osittain elättää niinku hän sanoo, että elätänyt 10-vuotta itsensä hyvin laulamiselleen ja myöskin omalla musallaan. Se että ne eivät näy listoilla ei tarkoita sitä, että niillä Saaran biiseillä hän ei elättäisi itseään.

Ja niinku Saara on useaan useaan kertaan maininnutkin hän elättää tällä hetkellä itsensä keikallemisellaan ja musallaan ja kertoo olevansa tyytyväinen oman musauransa tilaan Suomessa. Ja nyt painosanalla SUOMESSA.

Mut tää on tavallaa loputon suo toistaiseksi tästä aiheesta ns. väittely ja mielipiteiden vaihto, koska molemmilla puolilla on oma näkemyksensä asiasta ja kumpikin puoli on omalla tavallaan oikeassa
Kampela77
06.09.2016 20:05:07
Seba: Kerroin vaan oman mielipiteen, jotta jos vaan hoilaa muiden tekemiä juttuja, niin ei se mun mielestä ole artisti jos ei muuta tee.
Bändeissä monesti on soittajia ja muusikoita, mutta usein myös jokainen jäsen osallistuu biisien tekemiseenkin.

Itsekin teen biisejä kokonaan ja osittain, laulan välillä vähän ja pääasiassa soitan bassoa.
En silti osaa mieltää itseäni artistiksi, enkä oikeastaan muusikoksikaan, pidän homman harrasteluontoisuuden vuoksi itseäni lähinnä soittajana.

Tästä nyt on turha jatkaa, mielipidejuttuja josta ei koskaan tule mitään valmista kun kaikilla on oma näkemyksensä.

Back to Saara.

Kyllä mä omasta mielestäni artistiksi lasken kaikki, jotka tekee musiikkia ja tuovat siihen jotain omaa tulkintaa. Mutta tämä on taas oma mielipiteeni.
Kampela77
06.09.2016 20:16:38 (muokattu 06.09.2016 20:17:27)
Kampela77: Kyllä mä omasta mielestäni artistiksi lasken kaikki, jotka tekee musiikkia ja tuovat siihen jotain omaa tulkintaa. Mutta tämä on taas oma mielipiteeni.

Lainaan vielä itseäni. Entäs coverit? Miten esimerkiksi Jimi Hendrixin cover All Along the Watchtower. Riittääkö siinä tulkintaa biisiin jota ei ole itse tehnyt. Toki Jimillä on muita meriittejä, mutta jos ei niitä mietitä. Olisiko riittävästi tulkintaa, että voisi lyödä artisti leiman otsaan?
Lautuma
06.09.2016 20:22:01
Kampela77: Lainaan vielä itseäni. Entäs coverit? Miten esimerkiksi Jimi Hendrixin cover All Along the Watchtower. Riittääkö siinä tulkintaa biisiin jota ei ole itse tehnyt. Toki Jimillä on muita meriittejä, mutta jos ei niitä mietitä. Olisiko riittävästi tulkintaa, että voisi lyödä artisti leiman otsaan?

Vaikea sanoa, riittäisikö tuo miten pitkälle, siis jos Jimin omat biisit olisivat olleet onnettomia, loputon lupaus joka ei lunastanutkaan odotuksia. Huono tuota on edes spekuloida, niin mullistuksellinen kaveri oli kaikin puolin kyseessä. Cover on kuitenkin aina cover - sen kautta voi tulla esille, mutta sitten vasta annetaan palaa jos on mitä antaa.

Onhan näitä tapauksia ollut, että ei edes itse laula tai soita biisillä, mutta sitä kautta on noussut kuitenkin hirveisiin lukuihin ja kovaan suosioon. Tämä tulee heti mieleen: https://www.youtube.com/watch?v=J---aiyznGQ
Seba
06.09.2016 20:24:17

Kampela77: Lainaan vielä itseäni. Entäs coverit? Miten esimerkiksi Jimi Hendrixin cover All Along the Watchtower. Riittääkö siinä tulkintaa biisiin jota ei ole itse tehnyt. Toki Jimillä on muita meriittejä, mutta jos ei niitä mietitä. Olisiko riittävästi tulkintaa, että voisi lyödä artisti leiman otsaan?

Ei näitä nyt voi eritellä mihinkään yhteen biisiin :)
Jos ois ainoa mitä on koskaan tehnyt niin ei ois mikään artisti.
Tulkintaa juu piisaa, mutta yhtälailla sitten kaikki päin vittuakin vedetyt ja tulkitut coverit pitäisi sitten laskea taiteeksi.
Tosin taidetta se on paskakin taide, ja ehkä jonkun mielestä hyvääkin, niin aika subjektiivinen käsite.

Ei artistin kaikkea esittämäänsä tarvitse tehdä itse, tai olla ollut osallisena kaikessa, eikä se automaagisesti vie artistiutta pois jos vetää myös covereita tai muiden tekemää tavaraa.
Pitää vaan olla sitä talenttia myös muuhunkin kuin laulamiseen jotta on artisti. Mun mielipiteessä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)