Aihe: Inglourious Basterds
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Räbbänä
22.12.2009 19:43:48 (muokattu 22.12.2009 19:44:26)
M4ss3 m/: tuollaista se on vieläpä ainakin siinä Tarantinon toisessa leffassa, mikä Planet Terror nyt olikaan.

Ei taida olla Tarantinon leffa?

imdb vahvisti tiedon. Planet Terrorin ohjaaja on Robert Rodriguez.
Painajaismainen: Tätä keskustelua ei sitten käyty.
M4ss3 m/
22.12.2009 19:45:46
Räbbänä: Ei taida olla Tarantinon leffa?

imdb vahvisti tiedon. Planet Terrorin ohjaaja on Robert Rodriguez.

Hmm, olin aivan varma, että se olisi ollut Tarantinon..
[hullu ukko: Särö pedalli musta slip knot ääni http://ultimate-guitar.com/metalzoneasaasdasd]
Jokku
22.12.2009 19:52:11

M4ss3 m/: Hmm, olin aivan varma, että se olisi ollut Tarantinon..

Tarantino ohjas death proofin, joka julkaistiin planet terrorin kanssa Grindhouse-nimikkeellä. Muutenkin Tarantino ja Rodriguez tekee törkeän paljon yhteistyötä.
Bluesmies
22.12.2009 21:00:13
Jokku: Muutenkin Tarantino ja Rodriguez tekee törkeän paljon yhteistyötä.

Ei se mun mielestä mitenkään törkeetä ole. Antaa herrojen tehdä yhteistyötä jos haluavat.
Räbbänä
22.12.2009 21:41:58
Bluesmies: Ei se mun mielestä mitenkään törkeetä ole. Antaa herrojen tehdä yhteistyötä jos haluavat.

Kunhan pitävät normitaksat toisiinsa sekaantuessaan. : D
Bluesmies
22.12.2009 23:39:11
Räbbänä: Kunhan pitävät normitaksat toisiinsa sekaantuessaan. : D

Ööö... just.
Räbbänä
23.12.2009 09:03:13
Bluesmies: Ööö... just.

Jaa, ei toimi...

No siis eikös herroilla ollut jossain vaiheessa tämä nimellinen 1 dollarin palkkio vieraillessaan toistensa elokuvia pilaamassa? Tarantino ohjasi kohtauksen Sin Cityyn ja Rodrigues musiikit Kill Bill 2 vai miten se oli?
Parasite
23.12.2009 11:14:26
Räbbänä: Jaa, ei toimi...

No siis eikös herroilla ollut jossain vaiheessa tämä nimellinen 1 dollarin palkkio vieraillessaan toistensa elokuvia pilaamassa? Tarantino ohjasi kohtauksen Sin Cityyn ja Rodrigues musiikit Kill Bill 2 vai miten se oli?

Jotain tällästä niillä oli juum.
"Täydellisyyden ylläpitäminen on parasta mitä mies voi tehdä rahakasan päältä." -Sir Härö
Jokku
23.12.2009 11:31:55

Bluesmies: Ei se mun mielestä mitenkään törkeetä ole. Antaa herrojen tehdä yhteistyötä jos haluavat.

Hitto kun netissä ei kuule sävyjä puheessa... En tiedä ootko tosissas vai et.
Lauri0
23.12.2009 14:04:56

Neljä kertaa on tullut Basterds katseltua, mukaanlukien kerran teatterissa. On muuten aivan järkyttävän loistava elokuva kyseessä. Mustaa huumoria, hyvää dialogia, päätöntä juonta, tyyliteltyä väkivaltaa, kunnon natsimeininkiä (hymiö) ja mahtavaa musiikkia.
En venyttele koskaan.
Hard as a rock
23.12.2009 20:57:14

Musta ihan ok elokuva, parempi kuin olisin odottanut edellisten tarantinojen jäljiltä. Musta Pulp Fiction on nimenomaan SE Tarantino-leffa, mikään muu ei pääse edes lähelle. Jotenkin tätä vaivasi sama kuin Kill Billejä että kaikki oli vedetty ihan överiksi, Kill Bill 1 oli ihan ok, mutta kakkonen sen viiksisankarinsa kanssa olikin jo ihan naurettava. Death Proofista ei paljoa jäänyt mieleen.

Basterdsille antaisin ehkä 8/10. Hassua tosin, että mun mielestä se tyyppi jonka ne lahtasi sillä pesismailalla oli paljon tyylikkäämpi kuin kukaan muu leffan hahmo, ja sen jälkeen mua vaan suututti ne Basterdsit ja elokuva sai meikäläisessä jonkin ihme juutalaisvihan pintaan pariksi tunniksi, haha.
Marge: I Have never been so embarrassed in my whole life. Homer: Why, what did you do?
Mika Kangas
23.12.2009 21:26:06
Jonkin verran olen seurannut youtubesta kommentteja tästä leffasta ja turhan vakavasti tunnutaan ottavan koko elokuva.Varsinkin se että skalpeerataan ja merkitään hakaristeillä saksalaisia sotilaita joilla ei ollut käytännössä juurikaan tekemistä NSDAP:n kanssa vaan olivat tavallisia asevelvollisia.Ne kiihkotyypithän löyty SS-porukoista lähinnä kait.
Eihän tää nyt mikään oikea sotaleffa ja dokumentti ole vaan Tarantinon leffa minkä tarkoitus on ainoastaan olla hyvä ja viihdyttävä elokuva.
itsy
24.12.2009 01:38:11
http://www.filmifin.com/FF20/uutinen.php?site=filmi&id=4160

Kiintoisaa. Ihan lähiaikoina ei ilmeisesti ole vielä tulossa jos on tullakseen.
ex-Izzy | pian on taas villatakki aika,villa sukka menot alkaa! jee! - Jippu
JMP71
24.12.2009 18:17:05
Lauri0: Neljä kertaa on tullut Basterds katseltua, mukaanlukien kerran teatterissa. On muuten aivan järkyttävän loistava elokuva kyseessä. Mustaa huumoria, hyvää dialogia, päätöntä juonta, tyyliteltyä väkivaltaa, kunnon natsimeininkiä (hymiö) ja mahtavaa musiikkia.

Saanen lainata ja muokata vähän... ei meidän ajatuksen niin kovin kaukana ole toisistaan :)

Kerran on tullut Basterds katseltua, enkä halua kokea toista kertaa. On muuten melkosen kehno elokuva kyseessä. Tasasen tylsää huumoria, keskinkertaista dialogia, päätöntä juonta, tyyliteltyä väkivaltaa, kunnon natsimeininkiä (hymiö) ja tunnelmaan sopimatonta musiikkia.
Hanki parempaa luettavaa
Cujo
24.12.2009 18:31:03
Mika Kangas:Eihän tää nyt mikään oikea sotaleffa ja dokumentti ole vaan Tarantinon leffa minkä tarkoitus on ainoastaan olla hyvä ja viihdyttävä elokuva.

En nyt ihan noinkaan sanoisi. Mielestäni oli kuitenkin myös varsin ajatuksia herättävä ja kriittinenkin elokuva, etenkin elokuvateatterikohtauksessa. Mikä nyt voi mennä "hyvän" elokuvan käsitteenkin alle.
Kapane
24.12.2009 18:40:39

Musta tämä oli tämmöinen "ei voitto vaan murskavoitto" -elokuva. Kokoajan tiesi kuka voittaa ja kuka häviää. Epäselvää oli vain se, paljonko siitä lotosta tuleekaan sitä rahaa. Ei tässä päähenkilöiden kohtaloa paljoa jännittänyt, ekaa kohtausta lukuunottamatta.

Elokuva ei herätä, ei saa tuntemaan juuri mitään, eikä paljon muutakaan, mutta on silti hyvä. Jopa loistava. Kohtaukset ovat hyvin rakennettuja, hienosti tyyliteltyjä ja hyvä fiiliksisiä. Kohtauksissa oli paljon komediaa ilman naurua. Samanlaisia kikkoja luomaan jännitystä käytetään mm. Pokka pitää sarjassa. Kohtauksien pituus imaisee mukaan siihen hetkeen. Turha paskan jauhaminen, mikä ei liity tarinaan, on mukaansa tempaavaa.

Nippu loistavia kohtauksia ja mutta ne eivät nivoudu oikein yhteen. Silti 9.
Skenehuora jo 7,5 vuotta.
Bluesmies
24.12.2009 21:07:52
Jokku: Hitto kun netissä ei kuule sävyjä puheessa... En tiedä ootko tosissas vai et.

En ollut tosissani. :)
Punisher
26.12.2009 09:29:54

Paukautin slipoilfania plussalla leffaerittelystä. Samoista asioista minäkin Tarantinon elokuvissa olen pitänyt. Se kellaribaarikohtaus kokonaisuudessaan oli kyllä vakuuttavimpia aikoihin.
"There is no need for torture: hell is other people." - Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944)
Kapane
26.12.2009 10:24:31

Punisher: Paukautin slipoilfania plussalla leffaerittelystä. Samoista asioista minäkin Tarantinon elokuvissa olen pitänyt. Se kellaribaarikohtaus kokonaisuudessaan oli kyllä vakuuttavimpia aikoihin.

Selventääkseni vielä:

Kohtauksissa on oma kaarensa, joka on hyvä, mutta se ei täysin kanna koko elokuvan kaarta. Juoni kyllä kulkee oikein molemmissa. Jännite, joka saadaan aikaan jossakin kohtauksessa, laukaistaan usein saman kohtauksen sisällä. Lisäksi Basterdsien ollessa yli-ihmisiä, ei jännitteellä ole paljoa sijaa. Sama homma oli kill bill ykkösessä.
Skenehuora jo 7,5 vuotta.
Wolfgang
26.12.2009 13:58:48
slipoilfan: Lisäksi Basterdsien ollessa yli-ihmisiä, ei jännitteellä ole paljoa sijaa. Sama homma oli kill bill ykkösessä.

Mitäs meinaat..? No Kill Billissä ehkä hiukan yli-ihmisyydeksi meni, mutta kyllähän noi äpärät vielä ihan luonnonlakeja tottelivat, henkikin lähti monelta. Ei ainakaan sen enempää yli-ihmisyyttä ollut havaittavissa kun perus äksönleffoissa muutenkaan..
Don't think twice it's all right.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)