Aihe: Netflix-suosituksia
1 2 3 4 568 69 70 71 7284 85 86 87 88
Henri Henri Olavi
15.12.2022 11:44:48
hjukke: Tämän ketjun innoittamana aloitin, eipä ole vähään aikaan jäänyt noin koukkuun!

Kumpaan, Dark vai 1899?
CMX:ää kuuntelemalla sai ysärillä pillua. Nykyaikana hädintuskin kullia. -Seksihullut
hjukke
15.12.2022 16:35:54

Henri Henri Olavi: Kumpaan, Dark vai 1899?

Dark. Vaikutti itselle kiintoisammalta tuo. Jännästi jälkijunassa, ei mikään aivan uusi sarja enää.
Learn to play what you want to hear.
Henri Henri Olavi
15.12.2022 16:37:55
hjukke: Dark. Vaikutti itselle kiintoisammalta tuo. Jännästi jälkijunassa, ei mikään aivan uusi sarja enää.

Pitäisi itsekin jaksaa katsoa se.
CMX:ää kuuntelemalla sai ysärillä pillua. Nykyaikana hädintuskin kullia. -Seksihullut
lapio
16.12.2022 09:27:28

Kvartaalin netflix-reportaasi. Mitä sieltä nyt on katsellut.
-Archerin uusi kausi oli ihan semihyvä perus Archer. Ei harmittanut katsoa.
-Wednesday oli välillä vähän ärsyttävä teinisarja/gootti Harry Potter, mutta siis ihan ok kanssa.
-Ihan kiva, että Jojo's bizzarre adventure löytyy netflixistä, mutta onhan tuo sarja kyllä mennyt todella roskiin. Viimeisimmän kauden lopetus oli todella avaruusaivomenoa. Ehkä jo liiankin.
-Chef's table pitsajuttu ihan kiva, vähän liian henkilöihin keskittyvä, kun kiinnostaisi itse kokkaus enempi.
Muovinen
19.12.2022 19:38:25

On tuota 1899 nyt katsottu useampi jakso, vaikka tahtoohan tuo aikalailla ärsyttää. Kauhean synkkää ja mysteeristä on taas kaikki, eikä mihinkään haluta antaa vastauksia. Ekan jakson merimonologin perusteella veikkaan, että tässä on kyse jostain aivoseikkailusta ja kaikki tapahtumat tapahtuukin oikeasti vain tämän päähenkilön mielessä ja synkeä isäukko yrittää kaivaa sieltä jotain vastauksia ulos.
Jeszse
19.12.2022 22:49:25
Henri Henri Olavi: Suomen Office oli tähän mennessä ainoa ohjema jossa Sami Hedberg veti mielestäni oikein hyvin.

Se on se ku joku muu kirjottaa ne hölmöilyt.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
Ali
21.12.2022 10:29:16

Dark on kyllä aivan jeppis, mäkään en sitä aikanaan katsonut jostain syystä, mutta nyt kolmas kausi menossa. 1899 vaikutti vähän heikommalta, mutta eiköhän tämä tule katsottua myös.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs
Henri Henri Olavi
21.12.2022 10:33:10
Luovutin kolmannen jakson jälkeen tuon 1899 kanssa. Ei lähde yhtään. Mikään siinä.
Muovinen
21.12.2022 10:51:19

1899 on niinku fuusiomusa (huom minulle ainakin henk koht) - kaikki on hienosti paikallaan ja suoritustaso on sinänsä kova mutta sisin kolisee tyhjyyttään eli ei ns tunnu missään. Tarinankerronnan mekaniikka on monimutkainen ja "älykäs" mutta itse sarjassa ei ole mitään älykästä. Darkissa oli samoja ongelmia, vaikka ensimmäisestä kaudesta tykkäsin ja se myös tuntui joltain.
Henri Henri Olavi
21.12.2022 20:41:29
Inside Man, uhka vai mahis?

Luin juuri IMDB:n arvosteluja Inside Manista. Todella monet antoivat 1-3 syystä, että juonessa on aukkoja tai juoni on epäuskottava. En käsitä. Mulle se, että juoni on epäuskottava tai siinä on niin paljon aukkoja, ettei mitään juonta ole olemasskaan enää, on vain positiivinen seikka. Milloin on tullut vaatimus, että fiktion pitäisi olla realistista? Mitä se sellainen fiktio on? Katsoisivat saatana (ehjästä) ikkunasta ulos jos haluavat realismia ja aukottomuutta.
hjukke
21.12.2022 21:11:47

Muovinen: 1899 on niinku fuusiomusa (huom minulle ainakin henk koht) - kaikki on hienosti paikallaan ja suoritustaso on sinänsä kova mutta sisin kolisee tyhjyyttään eli ei ns tunnu missään. Tarinankerronnan mekaniikka on monimutkainen ja "älykäs" mutta itse sarjassa ei ole mitään älykästä. Darkissa oli samoja ongelmia, vaikka ensimmäisestä kaudesta tykkäsin ja se myös tuntui joltain.

No joo, kolmoskausi toistaiseksi karkaa vähän lapasesta (Dark)
Learn to play what you want to hear.
Stoalainen
23.12.2022 11:37:11
Henri Henri Olavi: Inside Man, uhka vai mahis?

Luin juuri IMDB:n arvosteluja Inside Manista. Todella monet antoivat 1-3 syystä, että juonessa on aukkoja tai juoni on epäuskottava. En käsitä. Mulle se, että juoni on epäuskottava tai siinä on niin paljon aukkoja, ettei mitään juonta ole olemasskaan enää, on vain positiivinen seikka. Milloin on tullut vaatimus, että fiktion pitäisi olla realistista? Mitä se sellainen fiktio on? Katsoisivat saatana (ehjästä) ikkunasta ulos jos haluavat realismia ja aukottomuutta.

Hyvä leffa, hyvä cast, luokattoman huono soundtrack.
Times like these I learn to live again.
Henri Henri Olavi
23.12.2022 13:18:28
Stoalainen: Hyvä leffa, hyvä cast, luokattoman huono soundtrack.

Tarkoitin sitä sarjaa, en elokuvaa.
Henri Henri Olavi
28.12.2022 11:26:37
Inside Man ei ollut hyvä. Hyvä idea, mutta toteutus jäi korkeintaan puolitiehen.
Muovinen
31.12.2022 13:37:49

Clark oli kyllä aikamoisen viihdyttävä pläjäys Ruotsin kuuluisimmasta rikollisesta ja miehestä Tukholma-syndrooma termin takana. Selvää on, että sarja ei esitä asioita historiallisen tarkasti, vaan pääasiana on viihdyttäminen. Skarsgård vetää pääroolin sarjan tyylin mukaan täysillä alusta loppuun. Eikä muuten ole wokea.

FIFA dokkarisarja kannattaa myös katsastella jos haluaa ärsyyntyä.
Henri Henri Olavi
31.12.2022 21:11:45
Muovinen: Clark

Oli tosi viihdyttävä.

FIFA dokkarisarja kannattaa myös katsastella jos haluaa ärsyyntyä.

Ei ärsyttänyt, mutta paljasti asioita joista en ollut tietoinen. Hyvä dokkari siis.
Henri Henri Olavi
02.01.2023 00:56:21
L'home que ho volia veure tot.

Upea dokkari ääripyöräilystä. Kukaan ei pääse pyöräilyssä lähellekään Heinzia.
Henri Henri Olavi
02.01.2023 23:38:46
Ou jee! Hulk on tullut Netflixiin.
Muovinen
02.01.2023 23:45:56

Henri Henri Olavi: Ei ärsyttänyt, mutta paljasti asioita joista en ollut tietoinen. Hyvä dokkari siis.

Joo siis monet dokkarissa olleet hahmot ärsytti, ei itse dokkari.
Hannubal
03.01.2023 23:10:58 (muokattu 03.01.2023 23:15:25)
Muovinen: 1899 on niinku fuusiomusa (huom minulle ainakin henk koht) - kaikki on hienosti paikallaan ja suoritustaso on sinänsä kova mutta sisin kolisee tyhjyyttään eli ei ns tunnu missään. Tarinankerronnan mekaniikka on monimutkainen ja "älykäs" mutta itse sarjassa ei ole mitään älykästä. Darkissa oli samoja ongelmia, vaikka ensimmäisestä kaudesta tykkäsin ja se myös tuntui joltain.

1899 sai tylyn päätöksen tänään Netflixiltä, kun suunnitellut kaudet 2 ja 3 perutaan.
Ilmeisesti palaute ja katsojaluvut olivat sen verran pettymyksiä, että jatkoa ei tule.

Sinänsä harmi, että ekan kauden jälkeen jäi vain kysymysmerkkejä siitä mistä tässä edes on lopulta kyse. Darkiin verrattuna sarja oli kyllä turhan hidastempoinen ja salaperäinen, ettei ekasta kaudesta oikein saanut mitään otetta, mutta jotain jännää twistiä aina saatiin jaksojen loppuun, että tässä on jostain isommasta mysteeristä kyse.

https://www.esquire.com/uk/culture/a42383449/1899-season-2/
Pukki on sammunut, se tänään dokas horjuen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)