Aihe: Saara Aalto
1 2 3 4 564 65 66 67 68277 278 279 280 281
FatSam
04.09.2016 18:20:21

Linkatkaas video tännekin.
"Chillaa, senkin läskisami." -M4ss3 m/
Janizio
04.09.2016 18:21:30
https://www.youtube.com/watch?v=jgPpYAXNt7M

Mä yritin tästä nyt miettiä ja etsiä Youtubesta jonkun muun Saaran biisin jossa olis kunnon musavideo ja tämä oli toinen joka tuli mieleen ja sit You Had My Heart, mutta se bond tunnari tunnelmainen biisi ollenee sen verran tuttu juttu, että aattelin ottaa jonkun ei niin tutun biisin

Et tää biisi on niinkin kaukaa kuin ekalta levyltä, että mutta en mä nyt tiedä mitä moitittavaa mä tästäkään videosta löydä. Tietty tästä on ajat ja suhteet ja elämä muuttunut Saaralla aika tavalla, mutta se ei ollene olennaista kuitenkaan.

Niin siis videossahan mennään aika helpon kautta siinä mielessä, että vieppäs Saara laulamaan Suomen puhtaan ja hienon luonnon keskelle niin ei se voi mennä pieleen ainakaan mun mielestäni. Taas kaiken maailman ns. näyttelemiseen ja muuhun ei mulla ole taitoa ottaa kantaa. että jos ajattellaan tätä videota ja sitten livekeikkaa jonka olen nähnyt kerran Kemin Lumilinnan avajaisissa niin fiilis on vähän samankaltainen. Toki live esiintymistä ja musavideota ei voi verrata toisiinsa kunnolla, mutta pointtini onkin se, että vieppäs taas Saara esiintymään miljööseen, jonka nimi on Kemin Lumilinna niin jos sellaiseen miljööseen löydät paremmin sopivan artistin Suomen artistikannasta niin hyvä on. Eli Saara ja Suomen luonto tai Kemin Lumilinna tapainen miljöö niin se Saaran ns. vähän niinku satumainen tai taianomaisen fiiliksen luomisen taidot ovat sellaisessa miljöössä tai tilassa laulamisessa ja esiintymissä kyllä niin parhaimmillaan kuin vain voi
Lautuma
04.09.2016 18:27:52
Janizio: ollenee

Kokemuksesta tiedän, että vaikka aihe olisi kuinka henkilökohtainen ja ajatus siitä että nyt perkele lähtee fiilistä, niin kun kamera alkaa käydä, menee homma perseelleen. Yhtäkkiä tunne pitäisi ulkoistaa ja se onkin hankalaa, ellet ole jo kouliintunut näyttelijä tai luonnonlapsi - on siltikin haasteensa. Tällöin ohjaajan rooli korostuu johtavana persoonana, isä- tai äitihahmona, raakana rankaisijana, mitä ikinä, kunhan tätä totellaan, tähän luotetaan ja kunnioitetaan sopivassa suhteessa. Tuo video ei vakuuta, that's it. On yritetty tehdä sisäfilettä jauhomakkarasta, eikä tuo menisi edes ABC!:llä läpi lehtipihvistä. Aihe voi olla kuinka koskettava tahansa, mutta jos se uitetaan siirapissa, ei se muuta kuin tahmaa. Tahmeaa tuo oli.
I'm sorry to differ with you sir, but you are the caretaker. You've always been the caretaker. I should know sir - I've always been here.
evo
04.09.2016 18:33:47
Janizio: Et tää biisi on niinkin kaukaa kuin ekalta levyltä, että mutta en mä nyt tiedä mitä moitittavaa mä tästäkään videosta löydä.

Jenkeissä tuo on varmaan aika standardi-hyvä-malli.

Vrt.:
https://www.youtube.com/watch?v=8xg3vE8Ie_E
I drink and I know things.
evo
04.09.2016 18:36:41
Lautuma: Toivoin ettei video olisi heidän näköisensä, etteivät olisi noin laskelmoivia ihmisiä. Video ei näyttänyt aidolta, siinä kaikki - vain poseerausta ja huonoa näyttelemistä.

Tästä tulee mieleen se Image-lehden Apulanta-elokuvan arvostelu.
Janizio
04.09.2016 18:38:41
Lautuma: Kokemuksesta tiedän, että vaikka aihe olisi kuinka henkilökohtainen ja ajatus siitä että nyt perkele lähtee fiilistä, niin kun kamera alkaa käydä, menee homma perseelleen. Yhtäkkiä tunne pitäisi ulkoistaa ja se onkin hankalaa, ellet ole jo kouliintunut näyttelijä tai luonnonlapsi - on siltikin haasteensa. Tällöin ohjaajan rooli korostuu johtavana persoonana, isä- tai äitihahmona, raakana rankaisijana, mitä ikinä, kunhan tätä totellaan, tähän luotetaan ja kunnioitetaan sopivassa suhteessa. Tuo video ei vakuuta, that's it. On yritetty tehdä sisäfilettä jauhomakkarasta, eikä tuo menisi edes ABC!:llä läpi lehtipihvistä. Aihe voi olla kuinka koskettava tahansa, mutta jos se uitetaan siirapissa, ei se muuta kuin tahmaa. Tahmeaa tuo oli.

Ammattilaisen silmä on erinlainen kuin amatöörin ja niinkuin sanoin. En ala näissä asioissa väitelemään sua vastaan, koska omaat vankemman kokemuksen noissa asioissa musavideon ns. teknisen toteuttamisen palasissa jne.

Minusta kuitenkin on tärkeintä, että biisi ja sen tarina/sanoma ja videon sisältämä viestimä tukevat toisiaan ja se tuossa videossa tapahtuu 100%. Sen syvällisempään analysöintiin mulla ei osaaminen ja ymmärrys riitä, joten en voi tosiaan väittää näiden sinun sanomien kommentteja vastaan oikein mitään, kun ei ole ns. osaamista/ymmärrystä
Janizio
04.09.2016 18:42:09
evo: Jenkeissä tuo on varmaan aika standardi-hyvä-malli.

Vrt.:
https://www.youtube.com/watch?v=8xg3vE8Ie_E

Joo! Juuri näin. Aika sama juttu kuin tossa Saaran videossa, että kun laiteta tollaisen söpön/kauniin ja hyvän/ heleä äänisen tytön/naisen laulamaan kaunista biisiä tollaisen miljööseen niin ei se ainakaan täysin vihkoon voi mennä.
Lautuma
04.09.2016 18:43:05
Janizio: https://www.youtube.com/watch?v=jgPpYAXNt7M

Mä yritin tästä nyt miettiä ja etsiä Youtubesta jonkun muun Saaran biisin jossa olis kunnon musavideo ja tämä oli toinen joka tuli mieleen ja sit You Had My Heart, mutta se bond tunnari tunnelmainen biisi ollenee sen verran tuttu juttu, että aattelin ottaa jonkun ei niin tutun biisin

Et tää biisi on niinkin kaukaa kuin ekalta levyltä, että mutta en mä nyt tiedä mitä moitittavaa mä tästäkään videosta löydä. Tietty tästä on ajat ja suhteet ja elämä muuttunut Saaralla aika tavalla, mutta se ei ollene olennaista kuitenkaan.

Ok, nyt sitten lähdetään liikkeelle siitä, mitä musiikkivideolta odottaa. Jos tuosta ei löydä mitään moitittavaa, olen häkeltynyt. Ymmyrkäinen sen takia, että eihän tuossa oltu edes yritetty, ei yhtään mitään. Nainen käppäilee kallioilla ja välillä hypistelee valokuvaa sängyllä. Jyrki-aikana musiikkivideoihin panostettiin, kun niillä oli näkyvyyttä, mutta tuo Out of Sightin video edustaa juuri sitä, että kun ei ole kanavaa näyttää, ei tarvita näytettävää. Kunhan naama näkyy youtubessa sen neljän minuutin ajan, se piisaa.

Biisistä tuli kivasti mieleen 90-luvun radiopoppikset, ei häirinnyt yhtä paljon kuin tuo erobiisi.

Niin siis videossahan mennään aika helpon kautta siinä mielessä, että vieppäs Saara laulamaan Suomen puhtaan ja hienon luonnon keskelle niin ei se voi mennä pieleen ainakaan mun mielestäni.

Ei voi mennä pieleen jos ei ole edes yrittänyt. Nyt voikin kysyä, miksi syytää ne vähätkin rahat videoon, jotka voisi käyttää vaikka biisintekijän palkkaamiseen. Tai sitten voisi palkata videolle käsikirjoittajan vaikka jostain Kalliosta, joka tuurista voisi naputtaa sellainen tarinan videolle, että Saara muistettaisiin edes osin sen kautta, että sillähän on se hieno video, katotaanpa se.

... mutta pointtini onkin se, että vieppäs taas Saara esiintymään miljööseen, jonka nimi on Kemin Lumilinna niin jos sellaiseen miljööseen löydät paremmin sopivan artistin Suomen artistikannasta niin hyvä on.

Olen sanonut ja sanon edelleenkin, että Saara jättää esiintyessään minut kylmäksi, joten miljöö voisi hyvin toimiakin. Saara on esiintyessään yhtä läsnä kuin lumilinna heinäkuussa, mutta se on minun mielipiteeni esiintyvästä ihmisestä, oikeana persoonana tulisi varmaan ihan erilainen reaktio.

Jos ja kun Saara saarivaltakunnan valloittaa, voidaan nähdä hältä ensimmäinen toimiva musavideo.
I'm sorry to differ with you sir, but you are the caretaker. You've always been the caretaker. I should know sir - I've always been here.
Lautuma
04.09.2016 18:46:28
evo: Tästä tulee mieleen se Image-lehden Apulanta-elokuvan arvostelu.

No nyt olit julma.
evo
04.09.2016 18:49:44
Lautuma: Nainen käppäilee kallioilla ja välillä hypistelee valokuvaa sängyllä.

Arvosteles samantien tämäkin sitten:
https://www.youtube.com/watch?v=NiTXGswyAls
Janizio
04.09.2016 19:00:49 (muokattu 04.09.2016 19:06:27)
Tää Britannian pään juttu onkin mielenkiintoinen juttu, koska nyt Saaralla on ollut vapaus koko ajan tehdä mitä itse haluaa, miten haluaa ja milloin haluaa. Et kuinka paljon Saara on mahdollisen jopa hyvän ja isohkon kansainvälisen uran edessä niinku tinkämään siitä, että ehkä sen avun kautta mitä sieltä ehkä saa niin voisi mennettää ainakin jonkin verran omaa päätäntä valtaansa asiosta.

Toi kunnon biisintekijä ja sitä kautta, jotenkin on luettavissa rivien välistä, että vähättelet Saaran menestymistä tai ainakaan et pidä sitä hyvänä. Saara on ottanut asiaan kantaa ja puhunut, että Suomessa sekä media, että ainakin osaa kanssa tuijottaa vähän liikaa menestystä mitatessaan radioiden soittolistohin jne. Ja pikkasen mä oon samaa mieltä . Ne listat todistaa ja on merkki toki jostain, mutta mikään aukoton peruste se ei ole menestymisen mittaamiselle siis siinä mielessä oletko menestnyt vai et tai että olet esiintynyt jollain muutamilla isoilla kesän festareilla. Minusta nää niinku ajatukset ja kysymykset on Saaralta ihan aiheellisia. Nyt tietysti voidaan sanoa, että ne Saaran isot jutut ovat olleet yksittäisiä. Joo se pitää paikkansa. mutta taas toisaalta Saara on elättänyt itsensä 10-vuoden ajan omalla musallaan ja etenkin varmaan Voice of Finlandin jälkeen ihan moitteettomasti ja helposti siis siinä mielessä, että joka penniä ja euroa ei tarvi niinku venyttää. Voisiko mennä paremmin ja olla paremmin menestynyt joo varmasti voisikin.

Niinku jossain jo otin kantaakin, että ainakin Suomen päässä sen ajatuksen saa suurella suurella todennäköisyydellä unohtaa, että Saara suomalaisen levy-yhtiön leipiin menisi. Se skenaario tuntuu tällä hetkellä todella epätodennäköiseltä. Se että joku muu tekisisi biisin. Ehkä joku yksittäinen muu artisti/muusikko niin tää on ehkä mahdollista, mutta jopa tätäki pidän aika epätodennäköisenä siis jos nyt jätetään tässä kohtaa ulkopuolelle se mahdollinen juttu mitä tää X-Factor poikii, koska silloin joku muukin biisintekijä on toki paljon mahdollisempi, kuin nyky Saaran uran tilanteessa.

Pikkaisen mulla on myöskin osin ainakin tullut se fiilis, että onko tää Saaran toimintamalli siis siinä mielessä vähän uutta suomalaisille siis tarkoitan sitä, että Saara tekee asioita niin tosissaan ja täydellä sydämmellä ja niinku halua ja tahtoa on niin että piisaa. Liian rankka sana on varmastikin sanoa, että tehdää asiat hampaat irvessä ei nyt sentään niin, mutta siis, että ne tehdään niinku todellakin 100% vakavuudella. Toivottavasti mä nyt osasin selittää mitä mä yritän hakea tai saitte kiinni mitä mä yritin tarkoittaa
Lautuma
04.09.2016 19:11:51
evo: Arvosteles samantien tämäkin sitten:
https://www.youtube.com/watch?v=NiTXGswyAls

Läppänä menee, mutta onhan tuo biisi kyllä edelleen hieno itsessään ja videossakin miljöö kohdillaan. Instrumentaalin kuvantamisessa on aina haasteensa, mutta silti, eihän tuossa toiminut leikkaus mitenkään päin ja arkistokuvankin näyttäminen toimi pelkkänä kuriositeettina - leikkaajana siinäkin ollut rankasti tarkkaavuushäiriöinen. Jos kuvataan vuorilla, tehdään se sitten vaikka Enjoy the Silencen tyyliin tyylillä.
evo
04.09.2016 19:26:03 (muokattu 04.09.2016 19:26:45)
Lautuma: Jos kuvataan vuorilla, tehdään se sitten vaikka Enjoy the Silencen tyyliin tyylillä.

Tai sitten Blaze of gloryn!

Paitsi, että se olikin kanjoneilla. Siinä meni sitten sekin.
Janizio
04.09.2016 19:41:05 (muokattu 04.09.2016 19:48:43)
https://www.youtube.com/watch?v=3dRe59Ucypo

Tää tuli vielä yhtäkkiä mieleen näistä musavideosta, mutta suhteellisen samasta puustahan tää on veistetty siinä mielessä, että nyt ollaan vain talvisessa Suomen Lapissa ja luonnossa ja edellisessä kesässä. Ja nyt ollaan jopa myöskin siellä Lumilinnassa, että tää alkaa viedä jo lähellä sitä fiilistä mitä se oli silloin Kemin Lumilinnassa. Ei musavideo koskaan live-esiintymistä voita tietenkään, mutta aletaan olla sielläpäin.

Mut enpäs minä tästäkään lyödä pahemmin moitteen sijaa. Tämän videon kohdalla toki voi olla, että on vähän isommat resurssit ja budjetit takana kuin muissa Saaran videossa, koska tässä on Rovio jollain tavalla takana. En sitten tiedä näkyykö se Rovion mukana oleminen mitenkään tämän videon laadussa tai jossain. Te/Sä olet varmaan parempi sitä arvomaan. Mulla ei osaaminen riitä taas siihen

Mut yhdestä jutusta Lautuma sulle pitää antaa isoa kiitosta, että vaikka sä et Saarasta pidäkään ja ns. kritisoita häntä jne. niin noin se pitää tehdä kuten sä teet, että mielipiteet ja juttusi ovat sellaisia, josta ei voi pahoittaa mieltään kukaan. Kaikista ei voi tykätä ja kaikki artisti ei ole tarkoitettu kaikille, mutta mä en tiedä kunniotat sä Saara vai et, mutta ainakin sun kommentoinin sävystä mulle välittyy se, että tavallaan kunniotat.
Lautuma
04.09.2016 20:09:20
Janizio: mutta ainakin sun kommentoinin sävystä mulle välittyy se, että tavallaan kunniotat.

Pakkohan se on kunnioittaa, Saara vaikuttaa vielä hyvältä tyypiltä kaiken lisäksi, mutta samalla jättää esiintyessään etäiseksi. Ristiriita on valtava, olisi vieläkin isompi jos biisit olisivat omaan korvaani parempia. Nyt ne ovat olleet yhdentekeviä, joten voin suhtautua artistiin täysin ilman odotuksia ja paineita, jos Saara vaikka räväyttäisi. Ja siinä vaiheessa kun tämä lyö lopullisesti isolla vasaralla lasipöydän paskaksi, olen iloinen, mutta suhtaudun tähän todennäköisesti siltikin kuin keneen tahansa artistiin, jolle biisit pureskellaan valmiiksi.

Tuo Rovion kanssa tehty musavideo oli vähän ehkä tunkkainen noinkin raikkaassa ympäristössä kuvatuksi, mikä ihmetyttää pientä Lappi-fania. Ehkä se oli tuo ummehtunut biisi, jonka tulisi jäädä joidenkin Kalevan kisojen avajaistunnariksi eikä toimia ison pelifirman joulukorttina.

Olihan siinä toki ison maailman menoa, Saaran kiinaksi tulkitsemat lyriikat, jotka piti tietysti ilmehtiä kuin ne olisi laulanut kiinalainen, sillä eihän kiinalainen tunnista kieltänsä, jos se artikuloidaan ilman kaikkien kasvolihasten yhtaikaista jännittämistä. Ja tuosta nimenomaisesta seikasta taas välittyi se, kuinka hukassa Saara on itsensä ja uransa kanssa ollut kokonaisvaltaisesti tarkasteltuna. Kaikkia ei voi miellyttää, itseään pitää yrittää.
Janizio
04.09.2016 20:32:36 (muokattu 04.09.2016 20:47:29)
Lautuma: Pakkohan se on kunnioittaa, Saara vaikuttaa vielä hyvältä tyypiltä kaiken lisäksi, mutta samalla jättää esiintyessään etäiseksi. Ristiriita on valtava, olisi vieläkin isompi jos biisit olisivat omaan korvaani parempia. Nyt ne ovat olleet yhdentekeviä, joten voin suhtautua artistiin täysin ilman odotuksia ja paineita, jos Saara vaikka räväyttäisi. Ja siinä vaiheessa kun tämä lyö lopullisesti isolla vasaralla lasipöydän paskaksi, olen iloinen, mutta suhtaudun tähän todennäköisesti siltikin kuin keneen tahansa artistiin, jolle biisit pureskellaan valmiiksi.

Tuo Rovion kanssa tehty musavideo oli vähän ehkä tunkkainen noinkin raikkaassa ympäristössä kuvatuksi, mikä ihmetyttää pientä Lappi-fania. Ehkä se oli tuo ummehtunut biisi, jonka tulisi jäädä joidenkin Kalevan kisojen avajaistunnariksi eikä toimia ison pelifirman joulukorttina.

Olihan siinä toki ison maailman menoa, Saaran kiinaksi tulkitsemat lyriikat, jotka piti tietysti ilmehtiä kuin ne olisi laulanut kiinalainen, sillä eihän kiinalainen tunnista kieltänsä, jos se artikuloidaan ilman kaikkien kasvolihasten yhtaikaista jännittämistä. Ja tuosta nimenomaisesta seikasta taas välittyi se, kuinka hukassa Saara on itsensä ja uransa kanssa ollut kokonaisvaltaisesti tarkasteltuna. Kaikkia ei voi miellyttää, itseään pitää yrittää.

Tästä aasin silta voisi kysyä, että voiko sinun mukaasi aika pahasti hukassa oleva artisti täyttää Tampereen Finlandia talon tai myydä hyvällä prosentilla keikkansa täyteen tai koskettaa niin hyvin, että fanien, kuulioden määrä ja keikolla käviöiden määrä ja muu on niin kovalla tasolla, että hän elättää sillä hyvin itsensä. Mulle ainakin nää sun ajatukset siitä, että Saara olisi pahasti hukassa uransa, itsensä tai musikillisen suuntansa kanssa ovat aika pahasti ristiriidassa siihen nähden millaisena ns. arkinen todellisuus välittyy Saaran kohdalla ja myöskin tää, että hän elättää itsensä ja nykyään myös Merin muusikon ammatillaan.

Et mun mielestäni Saaran kommentti takaisin näille median kyseilyille menestyksestä on aika hyvä siis tarkoitan sitä Saaran mielipidettä/ajatuksen heittoa, että pitäisikö hänen tuntea itsensä jotenkin epäonnistuneeksi, vähäpätöiseksi tai huonoksi, kun ei ole sit radiohittia ja esiinny juuri jollain tietyille festareilla.

Sä otit juuri tuossa äsken hyvän hyvän pointin esille ihan viimeisissä sanoissasi, jossa sanoit, että ITSEÄÄN PITÄÄ YRITTÄÄ MIELLYTTÄÄ ja tämähän toteuttuu Saaran kohdalla 100% eli hänen uransa ja se mitä hän tekee ja miten niin miellyttää häntä itseään täysin. Minusta sinulta todella osuva pointti. Et kun artisti/muusikko on tyytyväinen itseensä ja niin kyllä se myös näkyy ja kuuluu. Okei nyt voi joku taas sanoa, että miksi Saara sitten X-Factoriin lähti jos on kerran hyvinkin tyytyväinen itseensä ja uraansa. Noh vastaushan on selvä. Lähti tavoittelemaan yhtä suurta unelmaansa. Se ei varmaankaan enempää perustelja kaipaa

Olisi siis tosi mielenkiintoista kuulla, että mistä sä saat sellaisen kuvan, että Saara olisi jotenkin uransa, musiikillisen linjassa jne. kanssa hukassa, koska tosiaan se miten se ns. arkinen todellisuus välittyy Saaran puheista ja kaikesta tekemisestä minulle niin kertoo ja näyttää ihan joltain muulta kuin sekavalta tai että Saara olisi hukassa noiden asioiden kanssa?
Lautuma
04.09.2016 20:48:16 (muokattu 04.09.2016 20:48:40)
Janizio: Tästä aasin silta voisi kysyä, että voiko sinun mukaasi aika pahasti hukassa oleva artisti täyttää Tampereen Finlandia talon tai myydä hyvällä prosentilla keikkansa täyteen tai koskettaa niin hyvin, että fanien, kuulioden määrä ja keikolla käviöiden määrä ja muu on niin kovalla tasolla, että hän elättää sillä hyvin itsensä. Mulle ainakin nää sun ajatukset siitä, että Saara olisi pahasti hukassa uransa, itsensä tai musikillisen suuntansa kanssa ovat aika pahasti ristiriidassa siihen nähden millaisena ns. arkinen todellisuus välittyy Saaran kohdalla ja myöskin tää, että hän elättää itsensä ja nykyään myös Merin muusikon ammatillaan.

Ristiriita hälvenee kun katsoo tuota esiintymistä X factorissa; paukkuja on hirveästi, koska Saara odotukset lunastaa? Tuolla teknisellä osaamisella täytetään muutakin kuin joku kämänen Tampere-talo, joka tuhoutui Hornettien tulossa Suomeen jo vuonna -95, jos Holle Holopaisen radiolähetystä on uskominen.

Hukassa oleminen on myös sitä, että Saara on huseeranut markkinoilla, joilla ei ole tilausta Saaran musiikille. Jos joku biisintekijä, vaikkapa Brunila tai Matti Mikkola kirjoittaisi hälle biisin, olisi hittipotentiaalia helvetisti enemmän kuin Saaran ja Teemun tekemillä kynttilänvaloviisuilla.

Et mun mielestäni Saaran kommentti takaisin näille median kyseilyille menestyksestä on aika hyvä siis tarkoitan sitä Saaran mielipidettä/ajatuksen heittoa, että pitäisikö hänen tuntea itsensä jotenkin epäonnistuneeksi, vähäpätöiseksi tai huonoksi, kun ei ole sit radiohittia ja esiinny juuri jollain tietyille festareilla.

Saara ei ole lyönyt isosti vielä läpi Suomessa, vaan on piirikunnallistason artisti. Jos se on hänelle ok, niin sitten asia on jepa. Isommille markkinoille mieliminen on viitannut siihen, ettei Suomi ole ollut niin tähtäimessäkään. Menestyminen Suomessa helpottaisi mahdollista breikkaamista ulkomailla, mitä se voisi hyvinkin tehdä monikansallisen levy-yhtiön kautta. Veikkaan että Saara on hapuillut tätä ovea pimeässä, mutta se ei auennut, koska avain oli hukkunut jonnekin kunnianhimon syövereihin. Sääli, ettei se kunnianhimo näkynyt omatoimisen uran kohdalla. Väitän Saaran olevan juuri sellainen työntekijä, joka vaatii selkeän työnantajan.

Sä otit juuri tuossa äsken hyvän hyvän pointin esille ihan viimeisissä sanoissasi, jossa sanoit, että ITSEÄÄN PITÄÄ YRITTÄÄ MIELLYTTÄÄ ja tämähän toteuttuu Saaran kohdalla 100% eli hänen uransa ja se mitä hän tekee ja miten niin miellyttää häntä itseään täysin. Minusta sinulta todella osuva pointti. Et kun artisti/muusikko on tyytyväinen itseensä ja niin kyllä se myös näkyy ja kuuluu. Okei nyt voi joku taas sanoa, että miksi Saara sitten X-Factoriin lähti jos on kerran hyvinkin tyytyväinen itseensä ja uraansa. Noh vastaushan on selvä. Lähti tavoittelemaan yhtä suurta unelmaansa. Se ei varmaankaan enempää perustelja kaipaa

Ihminen, joka ehti olla hukassa seksuaalisuutensa kanssa liki kolmekymmentä vuotta, voi lämmetä artistinakin vähän hitaasti - ja kun se oma juttu lopulta löytyy, helpottaa. Se, löytyykö se hittitehtaiden kautta, se jää nyt nähtäväksi.
Janizio
04.09.2016 21:15:29 (muokattu 04.09.2016 21:35:44)
Väärin sanoa minun mielestäni, että Saara olisi ollut hukassa seksuaalisuutensa kanssa. Ei se minusta tarkoita, että oli hukassa sen asian kanssa, että oli ensin miehen kanssa ja sitten nykyään naisen kanssa. En näe asiaa noin. Tosin mua ei kauheastin niinku muutenkaan enää innosta puhua ja höpistä Saaran seksuaalisesta suunasta ja mikä se on milloinkin ollut. Sitä asiaa on jo vatvottu ja sillä asialla Saara piikitelty jo ihan tarpeeksi.

Sinä tykkäät ottaa tuon jonkun muun biisin tekemis pointin esille tai levy-yhtiön leipiin menemisen pointin. Mä kysyn nyt ihan suoraan mitä Saara olisi niin paljon enemmän saanut sillä että olisi hyväksynyt aikanaan jonkun suomalaisen yhtiön kosiskelut ja raapustanut nimen alle. Se hittibiisi joo olisi voinut syntyä ja radiosoittojen määrä olla isompi, jota kautta vähän myös tuloja olisi enemmän jne. muutapa hän ei olisi sitten saanutkaan. Kysymys näissä asiossa on varmaankin siitä, että onko Saara tyytyväinen uransa tilaan ja jos puhutaan nyt pelkästään Suomesta niin uskaltaisin veikata suhteellsin isolla varmuudella, että on ja on jopa hyvinkin tyytyväinen

Et levy-yhtiöt tietenkin ajattelevat paljon myöskin omia etujaan ja miten he kuvittelivat saavansa Saarasta parhaat tuotot ja tulot irti ja niinhän heidän toki pitää ajatellakin, mutta samalla he sanelevat monesti vähän liian tiukat raamit sille mitä tehdään ja miten tehdään etenkin artistin kanssa jolla ei ole vielä niin paljon ns. nimeä. Tässä kohtaa tulee Saaran kanssa suomalaisten levy-yhtiöden kohdalla se ongelma ja liian suuri ristiriita asioiden suhteen. Saaralla on liian selkeä kuva ja visio siitä mihin ja miten on ollut halukas viemään uraansa eteenpäin ja ne ehdot ja jutut mitä levy-yhtiöt ovat sopimuksessa vaatinet on saanut asiat Saaran mielessä ja ajatuksissa näyttäytymään siltä, että levy-yhtiöt täällä Suomessa eivät ole olleet halukkaita panostamaan Saaraan tarpeeksi ja hommahan on päivänselvä, että jos artistille tulee tälläinen fiilis niin ei sellaisiin sopimuksiin voi todellakaan laitta nimeä paperiin

Mitähän olisi taas menettänyt oman päätäntä vallan asioihin ja tekemisiinsä, Kiinan keikat ja tekemiset olisivat jääneet tekemättä, koska suomalaiset levy-yhtiöt halusivat niin kovaa juurruttaa Saaran vain Suomen rajojen sisälle, josta on todisteena, että jokaisen vaatimus oli, että laulat sitten suomeksi. Olisko Bocelli ja Carerasin kanssa laulamiset totetuneet jaa tiedä häntä todennäköistä ehkä että ei koska Saara olisi laulanut Suomeksi. Tämä sinun mainitsema jonkun muun biisintekijän tekemä biisi Saaralle olisiko se mahdollista niin ehkä juuri ja juuri on.

Saara on niin usein ja lähes jokaisessa haastettlussa ottanut esiin sen seikan, että hän on nauttinut suunttamattomasti siitä vapaudesta, että on saanut tehdä asiat just niinku häntä itsestä tuntuu eikä kukaan ole kuputtelemassa olkapäähän että teepäs näin ja näin, että ihmettilsin suuresti jos Saara ainakaan Suomen päässä olis ottamassa ketään siihen ohjailemaan, mitä tehdään ja milloin ja miten. Tämä sinun mainitsema skenaario, että joku ulkopuolinen tekisi Saaralle biisin niin niinkuin sanoin se on jollain tavalla ajateltuna sitä mahdollisuutta voisi pitää mahdollisena, mutta millaisessa muodossa ja miten niin ja kenen kanssa ja kuka kykenisi tekemään biisin Suomessa, joka ns. saataisiin sopimaan Saaran suuhun niin, että hän kokee sen omakseen niin onkin jo palapeli, joka ei välttämättä ole se kaikkein yksinkertaisin koottava

Ja tätä taustaa vasten tää X-Factoriin meno ja sieltä mahdollisesti aukeavat yhteistyö kuviot aihettaa mielenkiintoa ja suuresti minussa, koska niinku jo mainitsin niin kysymys siitä, että kuinka tiukasti Saara pitää kiinni tästä omasta määräämisvallastaan omia tekemisiään ja menemisiään kohtaan tekee asioista tosi mielenkiintoisen pohdittavan ja mielenkiintoiset vivahteet asiaan. Suomalaiset levy-yhtiöt eivät ns. saaneet Saara alistumaan ns. talutusnuoraansa eivätkä kyllä enää saakkaan näin mä uskalla suhteellisen isolla prosentilla veikata, mutta miten on sitten esim. jonkun Britti yhtiön kanssa jos yhteistyöstä aletaan neuvotella. Minä en ainakaan osaa edes kuvitella miten Saara on sen asian miettinyt. Varmasti on jotenkin sen miettinyt tai hahmotellut mielessään, miten asioihin ehkä lähtökohtaisesti suhtautuu, mutta mikä on sitten täysi todellisuus niin sitä ei varmasti voi tietää kuin vasta sitten kun ollaan sopimusneuvotteluissa
Lautuma
04.09.2016 21:32:48 (muokattu 04.09.2016 21:33:49)
Janizio: Väärin sanoa minun mielestäni, että Saara olisi ollut hukassa seksuaalisuutensa kanssa. Ei se minusta tarkoita, että oli hukassa sen asian kanssa, että oli ensin miehen kanssa ja sitten nykyään naisen kanssa. En näe asiaa noin. Tosin mua ei kauheastin niinku muutenkaan enää innosta puhua ja höpistä Saaran seksuaalisesta suunasta ja mikä se on milloinkin ollut. Sitä asiaa on jo vatvottu ja sillä asialla Saara piikitelty jo ihan tarpeeksi.

Seksuaalisuus on aika isoja juttuja ihmisen elämässä. Voihan Saara olla bi-seksuaali, jolloin se nyt on sama seurusteletko miehen vai naisen kanssa. Jos tämä on tuntenut seksin ja yhdessäolon oikeaksi vasta naisen kanssa, viittaa se vahvasti homoseksuaalisuuteen. Ei olisi Saara ensimmäinen, joka on yrittänyt ahtaa itseään heteroseksuaalisuuden ahtaaseen koloon. Paljon hukattuja vuosia, mutta ehkä jotain lyriikanainesta voisi sieltä aina ammentaa.

Sinä tykkäät ottaa tuon jonkun muun biisin tekemis pointin esille tai levy-yhtiön leipiin menemisen pointin. Mä kysyn nyt ihan suoraan mitä Saara olisi niin paljon enemmän saanut sillä että olisi hyväksynyt aikanaan jonkun suomalaisen yhtiön kosiskelut ja raapustanut nimen alle. Se hittibiisi joo olisi voinut syntyä ja radiosoittojen määrä olla isompi, jota kautta vähän myös tuloja olisi enemmän jne. muutapa hän ei olisi sitten saanutkaan.

Saara olisi iso tähti Suomessa, kiertäisi kaikki festarit ja valloittaisi kulttuuritalot talviaikaan, kirkon Joulun alla, levyt myisivät ihan helvetisti. Ok, voisi tulla tietty loppuunpalaminen, mutta jos ihan nyt oikeasti funtsitaan musabisnestä, niin hitit nyt vaan tuovat rahaa enemmän kuin ei-hitit, kun puhutaan puhtaasti popmusiikista. Meillä voisi olla yksi kansallisen tason supertähti lisää, joka vetäisi niin omia kuin vaikkapa Celine Dionin biisejä 1:1:een.

Saaralla ei ole ainakaan vielä rahkeita säveltää hittejä. Jos tämä aikoo isossa mittakaavassa menestyä, on vaan pakko lopulta mukautua, luopua jääräpäisyydestään ja antaa vaikka Syco Musicin hittitehtailijoiden roikottaa porkkanaa karavaanin edessä.

Mitähän olisi taas menettänyt oman päätäntä vallan asioihin ja tekemisiinsä, Kiinan keikat ja tekemiset olisivat jääneet tekemättä, koska suomalaiset levy-yhtiöt halusivat niin kovaa juurruttaa Saaran vain Suomen rajojen sisälle, josta on todisteena, että jokaisen vaatimus oli, että laulat sitten suomeksi. Olisko Bocelli ja Carerasin kanssa laulamiset totetuneet jaa tiedä häntä todennäköistä ehkä että ei koska Saara olisi laulanut Suomeksi. Tämä sinun mainitsema jonkun muun biisintekijän tekemä biisi Saaralle olisiko se mahdollista niin ehkä juuri ja juuri on.

En totta puhuakseni tiedä, mitä Saara kostui Kiinan-keikkailustaan, mutta aika lailla eri suuntaan tämä sieltä kuitenkin porhalsi Britteihin.

Saaralla ei ole nyt muuta vaihtoehtoa kuin antaa toisten tehdä musiikkia ja esittää sitä. Tästä eteenpäin päätäntävalta on levy-yhtiöllä, joka naruista vetelee. Siis siinä tapauksessa, että homma kolahtaa Briteissä. Kuten sanoin, Saarasta saa osaavat ihmiset koneistonsa kanssa ihan perkeleesti enemmän irti kuin nainen itse, koska tämä ei ehkä näe vahvuuksiaan ja heikkouksiaan. Tarvitaan selkeä imago, päänavausbiisi ja levyllinen hyviä sävellyksiä. Siitä eteenpäin on kaikki mahdollista, ja kun Saara saa itsevarmuutta ja jalansijaa, voi tämä alkaa vaikuttaa enemmän uraansa ja imagoonsa haluamallaan tavalla. Nyt tulee antautua, että voi voittaa.
Janizio
04.09.2016 21:47:03 (muokattu 04.09.2016 21:53:32)
Kysymys ei ehkä olekkaan siitä mitä hän ns, kostui Kiinan keikoiltaan se oli vain suunta mitä Saara halusi lähteä katsastamaan ja tokkopa sitä on vieläkään kokonaan suljettu pois.

Mehän ei tiedetä mitä Saara haluaa uraltaan. Haluaako hän olla se suurin supertähti. Välttämättä ei, haluaako hän ns. väkipakkolla niitä isoja hittejä, Onko hän sillä mielellä, että se hitti tulee jos on tullakseen,

Vai meinaatko, että Saara valehtelee ja näyttelee tyytyväisyyttään sen asian kanssa, että on saanut ainakin tähän asti päättä itse asiostaan. Epäilenpä vahvasti.

Niinku jo mainittua Suomen levy-yhtiö yhteistyöt voitanee unohtaa. Se oli aika jyrkkä se Saaran olotila, että he eivät ole valmiita panostamaan häneen tarpeeksi, niinku sanottua joku yksittäinen muusikko,biisintekijä tai joku muu joka tekisi biisin hälle Suomessa niin se voisi jollain ajatusmallilla olla mahdollista.

Sitten tää Britti puoli/Euroopan pää jos aukeaa tästä X-Factorin kautta ja ainakin Huomenta Suomen haastattelun perusteella jotain yhteiden ottoja on jo tullut jo tuon ensimmäisen esiintymisen tiimoilta. Se mitä ja mistä ja millaisia niin sitä en tiedä, mutta siis tää Brittien pää ne mahdolliset yhteistyö kuviot on sitten ihan asia erikseen. Niihin ei välttämättä voi Suomen pään asiota ja toimintamalleja soveltaa mitenkään. Niin siis päätäntä valta voi olla näissä kansaivälisen pään asioissa jos ne aukeaa niin se voi sinne leyv-yhtiölle siirtyä. Suomessa tokkopa siirtyy se päätäntävalta Saaralta itseltään mihinkään ainakaan kovin hevillä antaa. Mutta siinäkin tapauksessa, että se kansaivälisen puolen päätäntävalta menisi heille sinne niin mites sitten Suomen pää. Suomen puoli olisikin se mielenkiintoinen aspekti tässä paletissa, jos se yhteistyökumppani maailmalta esim. Briteistä löytyy
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)