Aihe: Jalkapallon MM-kisat 2010, Etelä-Afrikka
1 2 3 4 564 65 66 67 6877 78 79 80 81
DJKaaos
03.07.2010 13:15:29 (muokattu 03.07.2010 13:16:11)
Eilinen oli kyllä niitä kisapäiviä, jotka jäävät ainakin mun mieleeni ikuisiksi ajoiksi. Juuri tämmöstä draamaa ja tapahtumien kääntyilemistä pelin sisällä olen odottanut.

Hollannin ja Brasilian pelin lopputulos oli erityisen positiivinen. Ihmetytti kyllä Brasilian kyvyttömyys saada yhtään mitää aikaiseksi tuossa takaa-ajotilanteessa, toki vajaalla pelasivat, mutta kuitenkin. Hollanninkaan peli ei ole ollut mitään äärivakuuttavaa, mutta se etenee voitosta voittoon näemmä. Lisäksi munsta Hollannilla on kaikista joukkueista parhaimmat edellytykset nostaa tasoaan vielä ainakin pykälän verran, koska tällä hetkellä esim. Van Persien panos on lähes nolla. Van Persie ei ole saanut käytännössä koko turnauksessa mitään aikaiseksi ja tässä jannussa on kyllä potentiaalia vaikka kuinka paljon. Oikeastaan Espanjalla on vähän samanlainen tilanne Torresin kanssa. Torresin ja Van Persien heräämisiä odotellessa.

Ghana pelasi lopulta ihan hyvän turnauksen, vaikka jossain vaiheessa näytti, että kaikki afrikkalaiset jäävät lohkovaiheeseen. Ghanan peli ei pahemmin häikäissyt missään vaiheessa, eikä se pelannut iloista, ennakkoluulotonta tai hyökkäävää jalkapalloa, jota afrikkalaisten yleensä romantisoidaan tekevän, vaan se pelasi helvetin järjestelmällisesti ja luotti pääasiassa vastahyökkäyksiin. Lähinnä oli huonosta tuurista kiinni, että Ghana ei jatkanut vieläkin pidemmälle. Ehkä kurinalainen ja järjestelmällinen taktiikka yhdessä eurooppalaisen jäärävalmentajan kanssa voisi olla se kombo, jolla afrikkalaiset etenisivät tulevaisuudessa vieläkin pidemmälle näissä turnauksissa.
Minä olen minä.
Hargon
03.07.2010 13:30:28
Kuinkas se Suarezin suora punainen kortti? Saako pelata välierässä, kun varoitustilin pitäisi nollautua?

Nyt vielä Saksa ulos, niin mulle kelpaa kuka tahansa jäljellä olevista mestariksi.
Minä vahingossa koko allekirjoituksen. Onko hauskaa?
Parasite
03.07.2010 13:59:46
Hargon: Kuinkas se Suarezin suora punainen kortti? Saako pelata välierässä, kun varoitustilin pitäisi nollautua?

Pelikiellot pysyy voimassa.
"i am mony man and i can give mony and fuck you ass...it ok when you have pussy and i have very bic dig... Sori ku komppii on vähä vaikee saada tähä...mut kuvitelkaa sellannen gangsta biitti ja menkää panee!!"
Eero96
03.07.2010 15:11:52

Oli kyllä eilen mahtavin pelin loppu ikinä. Ehdin jo syytellä tuomaria siitä vaparista, josta seurasi pilkku, mutta Gyan teki pelinlopusta onneksi reilumman ja todella jännittävän. Rankkareilla aivan selvästi oikea joukkue voitti.
Rhapa
03.07.2010 15:17:42
90 minuuttia katsoin ja oli pakko luovuttaa aikaisen herätyksen vuoksi... harmittaa kyllä, kun ei voinut katsoa yhden suosikkijoukkueen jatkoon menoa mutta olipahan mahtava fiilis lukea aamulla uruguayn menneen jatkoon!
gigity gigity
Bluesmies
03.07.2010 18:26:09
Mitä vittua?!? Tuo Klosen maalihan oli selvä paitsio.
Roger
03.07.2010 18:31:14

Bluesmies: Mitä vittua?!? Tuo Klosen maalihan oli selvä paitsio.

Kyllä ukko samalla tasolla pallon kanssa oli
"Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon
Bluesmies
03.07.2010 18:34:23
Roger: Kyllä ukko samalla tasolla pallon kanssa oli

Eiku niin joo, aivan.
HaloOfFlies
03.07.2010 18:42:29

M-Juhana: Saksa vie 3-0. Varma tieto.

Kai sulla on tulosveto vetämässä?
Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5
Roger
03.07.2010 18:47:44

Messi, nolla maalia.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon
Deep Shadow
03.07.2010 18:49:37
...ja lopussa Saksa voittaa.
"Piristypä nyt, pahin on vielä tulossa." - Philander Case Johnson
Dunga
03.07.2010 18:50:01
Heh, on se kova. Ei ois ihan uskonut, että tuollaiset nöyryytyslukemat tulee.

Etelä-Amerikkaa on kovasti hehkutettu, mutta niin vain eurooppalaiset kyykyttävät. Tosin pitää toivoa, että Paraguay laittaa ämmät tänään ulos mitalipeleistä.
War... war never changes.
Rhapa
03.07.2010 18:52:53
Saksalta lähes täydellistä jalkapalloa. Argentiina oli aseeton tässä matsissa.
gigity gigity
kiriminni
03.07.2010 19:01:47
Messi tyri kaiken mitä jalkapallossa voi.Kulmat,vapaapotkut,kaksintaistelut olikohan
se joku Messin kaksoisolento?
Saksa voitti älyllä ja pelin selkeydellä.Ei kikkailtu eikä sähläilty,näin ne pelit voitetaan.
Rhapa
03.07.2010 19:07:35
kiriminni: Messi tyri kaiken mitä jalkapallossa voi.Kulmat,vapaapotkut,kaksintaistelut olikohan
se joku Messin kaksoisolento?
Saksa voitti älyllä ja pelin selkeydellä.Ei kikkailtu eikä sähläilty,näin ne pelit voitetaan.

Höpö höpö. On totta, että maaleja Messiltä odotettiin mutta sen sijaan Messi olikin Argentiinan pelinrakentaja. Jakoi todella paljon hienoja syöttöjä ja voitti kyllä niitä kaksintaisteluita. Eikä kulmissakaan mitään vikaa ollut. Kaverit eivät vain tuikkineet maaleja niistä.
gigity gigity
DJKaaos
03.07.2010 19:27:02
Argentiinan pelit päättyivät välittömästi, kun vastaan asettui huippumaa. Jos Argentiinan kannalta tätä peliä miettii, niin mieleen jäi etenkin järkyttävä puolustuspelaaminen ja erityisesti yksitoikkoinen hyökkäystapa. Ihmetyttää erityisesti Argentiinan haluttomuus/kyvyttömyys muokata hyökkäysvariaatioita tuossa tappiotilanteessa. Hyökkäykset olivat jatkuvasti sitä samaa keskilinjalta yrittämistä kolmella jannulla. Ei näemmä toiminut noin organisoitua puolustusta vastaan, mitä Saksa esitti, joten jotain muuta olisi pitänyt keksiä. Kertoo täysin Maradonan taktisesta osaamattomuudesta ja kyvyttömyydestä reagoida asioihin pelin sisällä. Lisäksi kun vaihdot olivat tyyliä "vävypoika kentälle", niin mitä tästä edes pitäisi ajatella? Maradona oli valmentajana juuri niin paska kuin ilkeimmät puheet tiesivät kertoa. Fiilisjohtamisen aika on auttamatta ohi. Menneisyyden kultainen haamu voi mennä takaisin museoon - vaikka Pelen seuraksi, jos Pele enää huolii.

Lionel Messi oli floppi, kaikki sen tietävät ja jotkut uskaltavat jopa myöntää sen. Kaveri oli kyllä mukana valtaosassa Argentiinan maaleista, mutta 47 maalin kausi velvoittaa myös maalintekoon. Ihan selvää toki oli se, ettei Messi tule loistamaan samalla tavalla kuin Barcassa, sillä Argentiinan pelitapa ei tue Messiä kovinkaan hyvin. Kuvaavaa on myös se, että milloinkas joku olisi nähnyt Barcassa, että Messi levittelee käsiään hämmästyneenä hyökkäyksien päätteeksi? Ei Messi tietenkään huono näissä kisoissa ollut, mutta status huomioiden, enemmän olisi odottanut.

Saksan hyökkäysteho oli jälleen murhaavaa. Suoraviivaisia hyökkäyksiä ja jäätävää viimeistelyä. Joukkueen keskialueen peli omaan puolustussuuntaan toimii myös hyvin. Argentiinan alkavat hyökkäykset tyssäsivät useasti Saksan keskialueen hallintaan.
Minä olen minä.
Muave
03.07.2010 20:48:46
Muahaa, minustakin Saksa pelaa niin tylsää ja konemaista futista! Helvetinmoinen näytös oli, hellurei! 8 maalia kahdessa pelissä ja Argentiina oli täysin vastaantulija. Olihan niilläkin hetkensä joista peli olisi pitänyt pistää tasoihin, mutta kyllä Saksa puolusti ja pelasi joukkueena. Tervemenoa vain minun puolestani kaikkien aikojen yliarvostetuin pelaaja käsimaaleineen.

Espanja tulee tottakai olemaan paljon pahempi joukkue ellei Paraguay tee superyllätystä.
Simo78
03.07.2010 22:52:05 (muokattu 03.07.2010 22:54:25)
Onpahan nyt ollut huikeita pelejä, kun alkuun tuntui vähän tylsiltä kisoilta. Onneksi Uruguay hoiti afrikan toivon. Saksa se vaan on kova, kuka voi enää sanoa että pelaavat tylsää fudista? Klosesta tulee vielä näiden kisojen aikana/jälkeen paras maalintekijä ja muutenkin Saksalaisittain kaikkien aikojen maalintekijätilasto kertoo myös jotain, että joskus on Saksa maalejekin tehnyt;-)

Ja tänään Espanja paraguay, jo parit missatut pilkut ja silleen. Varmaan silittelevät bascan piqueta kun urpoilee rankussa, tai siis mun näkemyksen mukaan oli bascan pelaajan/pelaajien syytä, niinku on niiden syytä, että on Espanja pelannut tylsästi ja tulevat tänään tippumaan--> enemmän miehiä realista, vaikka rankkarinhan missasi meijän mies, muttei ei ois ilman bascan jätkiä:-D

E: ja turha selittää Messi alisuoritti ja sillä selvä! Sen verran kovia tehoja se on tehnyt, että pitäis tehä maaleja. Kandee katella Forlania, 3 maalia ja lukemattomia paikkoja muille. Messi oli paska näissä kisoissa, onneksi näin, koska muuten ois voinut Saksallakin olla tiukempaa...
Bluesmies
03.07.2010 22:59:30
Messi ei ollu oikein messissä ja Torres on ollu täys torttu.
Bluesmies
03.07.2010 23:21:14
Se niistä tisseistä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)