Aihe: Aku Ankka
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Axelino
19.06.2004 15:38:31
Näin eilen auton jonka rekisterinumero oli AKU-313.

no voi paska.. mun piti sellaset kilvet hankkia joskus tulevaisuudessa hankkia
Don't make me come down there! -God
BaariMikko
19.06.2004 16:02:20 (muokattu 19.06.2004 16:03:00)

EDIT: se olikin sanottu.

Mikä oli tuo "was ist los" -juttu? Hämärä mielikuva jostain Don Rosan stoorista.
"BaariMikkoa ymmärtääkseen täytyy olla mieluiten keskivahvassa humalassa"
-Järvihirviö
tuomittu
19.06.2004 16:27:28
EDIT: se olikin sanottu.

Mikä oli tuo "was ist los" -juttu? Hämärä mielikuva jostain Don Rosan stoorista.

"Was ist los mit der, Rinkelit?"

Eldoradon viimeinen valtias on tarinan nimi, tosiaan Don Rosan juttu.
While hunting in Africa, I shot an elephant in my pajamas. How an elephant got into my pajamas I'll never know.
Dolmo
19.06.2004 17:30:09
Aku on ollut osa elämääni ennenkuin opin lukemaan. Katselin vain niitä kuvia ja höhöttelin.

Se on loistavaa vessalukemista. Paras vessahetki on aina kun on hakee Aku Ankan postilaatikosta ja rientää suorittámaan istuntoa.

Henk.kohtaisesti lempparipiirtäjiä on ollut Don Rosa ja Flemming Andersen.
"Oma tyhmyyteni on minulle tärkeämpi, kuin vieras viisaus"
Janorion
19.06.2004 19:00:53
Kohtalo uhkaa hirmuisin, sillä ammuin... ?
"Mitä pöllömpää, sen parempaa."
jigsore
19.06.2004 19:42:00 (muokattu 19.06.2004 19:48:36)

Aku oli kyllä aikoinaan kova sana. Hyllystä löytyy kaikki taskukirjat 1-250. Tosin alkupäästä (1-70) eivät aivan kaikki ole alkuperäisiä. Numeroa 5 tuli metsästettyä ympäri Suomea. Lopulta sekin löytyi, tosin jonain uusintapainoksena.
Lehtikin tuli 15v kotiin. Vanhempia numeroita (70-luku & vanhemmat) tuli keräiltyä nuorempana aika rankasti. Aku Ankan Parhaat Sarjatkin löytyy melkein kaikki. Nämähän olivat niitä Barksin piirroksia sisältäviä isokantisia läpysköitä.
Aikanaan jäi harmittamaan, kun en saanut Me Tupu, Hupu & Lupu -oopusta. Se kun oli myyty loppuun, kuten aiemmin Minä Roope. Onneksi oli sentään Minä Aku. Ja onhan se vieläkin tuolla kaapissa.
Carl Barks oli kyllä kiistaton kuningas Akun piirtämisessä. Ja parhaat tarinakin äijällä oli.
Don Rosasta en ikinä pitänyt, hänet piirrokset olivaty jotenkin liian yksityiskohtaisia, eivätkä tarinatkaan oikein iskeneet.
Että semmosta, eipä ole enää pahemmin tullut Akua luettua. Jossain hammaslääkärin odotushuoneessa saatan selailla.
"Do you have that one with the guy who was in that movie that was out last year?" IHKK #8
dictatorsh*t
19.06.2004 20:15:31
Aikanaan jäi harmittamaan, kun en saanut Me Tupu, Hupu & Lupu -oopusta. Se kun oli myyty loppuun, kuten aiemmin Minä Roope. Onneksi oli sentään Minä Aku.

Entäs samaan sarjaan kuuluva Minä Mikki Hiiri?
Dzouney
19.06.2004 20:35:03

Eiköhän siinä kaikki oikeat jo tullut, ihan sydäntä lämmittää.. :) Vielä varmuudeksi:

1."Montako tuumaa on jalka?" 12
2."Montako häntää koiralla on?" Riippuu koirasta
3."Kinkkuvoileipää..? ja sinappia." (Tunnussana Mikin ja Rudin radioamatöörikeskusteluissa)
4."PIM! - Olet hypnotisoitu!"
5."Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä."
6."Was ist los mit der rinkelit?"
7."Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi meren."
8."Om mane anas hum." (kun nielee kiukun, niin maltti säilyy.. :) )
9.Goklayeh = Hän-joka-haukottelee (Se-jota-alituiseen-ramaisee)
10."Lyyyydia, oi muistatko sa Lyyyydian, tuooon neeeeiiidon tatuooooiiiduun"

Ja runo: "Kohtalo uhkaa hirmuisin, sillä ammuin nuolen ilmoihin, ja albatrossia haavoitin." :)
Hard to see the dark side is.. < ' ',>
Juugeli
19.06.2004 20:41:15
Enää ei tule Akkaria tilattua.
Alkoi menemään vähän heikoksi, liikaa William Van Hornia, (en voi sietää hänen kyhäelmiä) ja liian vähän Barksia ja Rosaa. Sitä ennen taisi Akkari tulla meidän talouteen kestotilauksena rapiat 21 vuotta. Siinäpä ompi lukemista jonnin verran... :)
Älä tule paha kakku, tule hyvä kakku IHKK #3
deevee
19.06.2004 21:38:34
Ommaneanashum ommaneanashum ommaneanashum...
"Kysymys kuulostaa kysymykseltä." - Matti Nykäsen vastaus erään toimittajan esittämään suoraan kysymykseen
Flow
19.06.2004 22:08:30
Ommaneanashum ommaneanashum ommaneanashum...

Ammuni alas tul...
"Look behind you...A mirror with an image of a three headed donkey" K100 #11
Kapane
20.06.2004 10:48:10

mitäs mieltä olette siitä että nyky sarjakuvissa on (taas?) alettu sotkemaan mikkiä ja akua sekaisin... leffoissa näin on ollutkin, mutta mielestäni tämä ei jotenkin sovi sarjakuviin, koska mikillä ja mikin hahmoilla on niin oma maailmansa ja akun haahmoilla omansa. mielestäni jokin särkyy kun nämä kaksi sekotetaan, koska silloin tarinasta tulee mikkimäinen tai akumainen. mutta mitä olette mieltä?
Personal Jesuss & Modern Angel [Kyllä Lähtee] MEKKALA #1
Ola_90
20.06.2004 21:24:11
Mun mielestä tuo ei yleensä toimi sitten yhtään, mutta harvoja poikkeuksiakin on. Helkkari kun ei nyt tule yhtään tarinaa nimeltä mieleen.
"Kyl räkä on vielä ihan hyvää, mut korvavaikku on jo ihan saatanan pahaa." -Kaverini
jigsore
20.06.2004 21:41:39

Entäs samaan sarjaan kuuluva Minä Mikki Hiiri?

Hiiret eivät oikein koskaan ole innostaneet, ankat on parempia. Tosin Barksin piirtämä ainoa Mikki-tarina oli aika kova. Niin, ja kaikki 10 Mikin Dekkaripokkaria löytyy myös. Ne oli aika pelottavia.
"Do you have that one with the guy who was in that movie that was out last year?" IHKK #8
sepeli
22.06.2004 21:26:38
Eikös Aku "juossut" päin Millan pöytää jolloin bakteeriviljelmät levisivät lautasen läpi Roopen toimistoon. Sitten taisi Roope jysäyttää "paksubertalla" Millan tuvan reikäjuustoksi.

Kyllä! Taistohan ratkesi sillä tavalla että Roope upotti lautasen johonkin rahanpesulaariin joka aiheutti valtavan vedenpaisumuksen Millan mökissä.

Aku on pilvenpiirtäjän ikkunoidenpesijä

Tämä on kanssa aivan loistava. Jätkä putoaa hillittömästi ja sattumat seuraavat toisiaan. Hilarity ensues.

Aku suostuu tuuraamaan nyrkkeilijää jossain sudenpentujen projektissa, mutta hänellä on vaikeuksia päästä irti pahasta Sihi-juoma addiktiosta ja kuntokin on ihan rapakunnossa. Lopulta Aku voittaa Roiman ottelussa, koska Roima saakin vahingossa Akun Sihi-juoman joka pistää hänen mahansa sekaisin...Aku saakin sitten Roiman kirnupiimän eikä sekään hyvää tee.

Tämä onkin luultavasti se legendaarisin Sihi-juoma-addiktiotarina. Aku vaan röytää baaritiskillä Sihiä naamariin päivät pitkät.

Lisää hulppeita Rosa-juttuja:

Se "silmää yksityiskohdille" - juttu, jossa Roope huomaa että Akulla on älytön kyky erottaa pienimmätkin yksityiskohdat asioista sillä hän on opetellut erottamaan Tupun, Hupun ja Lupun toisistaan. Aku päätyy Roopen tehtaille laadunvalvontaan ja hoitaa hauskojen sattumusten kautta eräänkin sulatusuunin sortumisen.

Se missä Milla taikasauvallaan kääntää Akun ja Roopen painovoiman sivuttaissuuntaiseksi, jolloin he joutuvat hyppimään kirjaimellisesti seinillä, näin ollen katosta ja lattiasta muodostuvat heille seinät. Huoneiden poikki kulkeminen on vuorikiipeilyä. Sisältää hauskan kohtauksen jossa Tupu, Hupu ja Lupu rässivät sellaisella lasten kärryllä sedät vauhdittajinaan, ilman "seinäähän" he "putoavat eteenpäin", täten vauhdittaen kärryä painollaan.

Jälleen Millan tekosia, tällä kertaa hänellä on sauva joka saa zäpätyn henkilön unohtamaan seuraavan asian jonka sanoo. Loppuvaiheessa Aku ja Roope eivät osaa puhua kuin jokeltamalla ja liikkua vain maata pitkin uiden. Ihan helvetin hauskaa.

Sitten on tietysti nämä kaikki inertianpysäytyspyssyt ym. Roopen ja Akun pienennökset jne. Joo. On se hilpeä.
"Tähän en tietoisesti pyrkinyt!" -Aku Ankka
Kapane
22.06.2004 21:39:36

Muistaako kukaan sitä legendaarista tarinaa, jossa aku ryhtyy sotasille naapurinsa kanssa pienois lennokeilla?
Personal Jesuss & Modern Angel [Kyllä Lähtee] MEKKALA #1
Moratoria
22.06.2004 23:30:42
Muistaako kukaan sitä legendaarista tarinaa, jossa aku ryhtyy sotasille naapurinsa kanssa pienois lennokeilla?

kyl...
AP
22.06.2004 23:33:55
mitäs mieltä olette siitä että nyky sarjakuvissa on (taas?) alettu sotkemaan mikkiä ja akua sekaisin?

Huono. Oikein huono. Muutenkin mikki esiintyy jossain sarjoissa ns. vanhana mikkinä eli nappihousuissa ja paidatta. Typerää retroilua, kuten retroilu muutenkin. Liekö ideat loppuneet piirtäjiltä.

Kuinka moni on muuten sitä mieltä, että ainoat oikeat taskukirjat on niitä, joissa on joka toinen aukeama värillinen ja joka toinen mustavalkoinen, ja puhekuplat tekstattu juuri SILLÄ käsialalla jolla ne on aina tekstattu.
K100 #7
Antti1997
23.06.2004 00:11:35
Se missä Milla taikasauvallaan kääntää Akun ja Roopen painovoiman sivuttaissuuntaiseksi, jolloin he joutuvat hyppimään kirjaimellisesti seinillä, näin ollen katosta ja lattiasta muodostuvat heille seinät. Huoneiden poikki kulkeminen on vuorikiipeilyä. Sisältää hauskan kohtauksen jossa Tupu, Hupu ja Lupu rässivät sellaisella lasten kärryllä sedät vauhdittajinaan, ilman "seinäähän" he "putoavat eteenpäin", täten vauhdittaen kärryä painollaan.

AA 32/1996. Luin juuri pari päivää sitten. Kyllä Don Rosa on mainio!

Kukahan se piirtäjä on kun laittaa aina taustalle jonkun hyttysen tms. On aika monessakin tarinassa kyllä.
höö?
Jackson Dinky
23.06.2004 02:41:10
Mulle on tullu vuodestä 88 lähtien. Paras sarjishahmo.
Jau jau!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)