Aihe: The Dark Knight Rises (2012)
1 2 3 4 5 6 7 8 938 39 40 41 42
fuzz
19.12.2011 23:48:08
KillingMachine: Nykypäivän meikkitaitelijat pystyy ihmeisiin, joten ikä on aika sivuseikka tänäpäivänä.

Puhumattakaan kuvankäsittelystä.
elämän tarkoitus on 42
aivokuolio
19.12.2011 23:48:38
KillingMachine: Mutta entäs sitten se vanha ja raihnainen Batman? Sellaistahan etukäteen mainostettiin mutta yhtä fiiniltä tuo Bale näyttäs ku aiemminkin. Totta kai trailerin perusteella on turha tehä vielä johtopäätöksiä, mutta odottelin että oltaisiin nähty samankaltainen Batman kuin Yön ritari -sarjakuvassa.

Eikai tuosta muuta ole mainostettu kuin että sijoittuu 8 vuoden päähän edellisen leffan tapahtumista. Dark Knight-sarjikseen perustuva leffa olis myös kova juttu mutta se jää sitten jonkun muun porukan tehtäväksi.

Batmanista kiinnostuneiden kandee myös tsekata tuo tänä vuonna ilmestynyt Year One-animaatio joka napsii iha ok-tasolla alkuperäsen sarjakuvan fiilistä. Eihän sillä stoorilla paskaa oliskaan saanu aikaseksi.
dipshit
20.12.2011 00:15:24
aivokuolio: Ei.

Luojan kiitos helekkari.

Okei. Ei sillä, et itekään olisin kovin innoissani näistä uusista 3D-leffoista, mutta ihan mielenkiinnosta: mitä se olisi haitannut jos tuosta olisi tehty myös 3D-versio?
Righty-o! Hat tip to your magnificence! May a squadron of beautiful vaginas find their way to your crotch by day's end.
Meadow
20.12.2011 00:21:54
KillingMachine: Nykypäivän meikkitaitelijat pystyy ihmeisiin, joten ikä on aika sivuseikka tänäpäivänä.

J. Edgar osoittaa väitteesi vääräksi.
aivokuolio
20.12.2011 00:23:06
Dipsetcityboy: Okei. Ei sillä, et itekään olisin kovin innoissani näistä uusista 3D-leffoista, mutta ihan mielenkiinnosta: mitä se olisi haitannut jos tuosta olisi tehty myös 3D-versio?

Kaikki 3D-leffat mitä oon käyny teatterissa kattomassa ovat olleet kokemuksina täysin perseestä. Värimaailma on siniharmaa eikä mun mielestä se kolmiulotteisuus tuo elokuviin mitään plussaa. Päinvastoin. Nopeat toimintakohdat (mitä tässäkin leffassa varmasti tulee olemaan) ovat melkosta sekamelskaa. Ja muuta vastaavaa nillitystä.

Plus että rillipäänä niiden 3D-lasien kans tappelu vituttaa.
dipshit
20.12.2011 00:38:27
aivokuolio: Kaikki 3D-leffat mitä oon käyny teatterissa kattomassa ovat olleet kokemuksina täysin perseestä. Värimaailma on siniharmaa eikä mun mielestä se kolmiulotteisuus tuo elokuviin mitään plussaa. Päinvastoin. Nopeat toimintakohdat (mitä tässäkin leffassa varmasti tulee olemaan) ovat melkosta sekamelskaa. Ja muuta vastaavaa nillitystä.

Jepjep, olen näistä samaa mieltä. Meinasin nyt vaan sitä, että jos leffasta tulee sekä 2D että 3D-versiot, niin mitä silloin haittaa se 3D-version olemassaolo? Mutta ymmärsit mun kysymyksen vähän eri tavalla eikä tästä nyt tarvitse tämän enempää jatkaa :D
Righty-o! Hat tip to your magnificence! May a squadron of beautiful vaginas find their way to your crotch by day's end.
Swan
20.12.2011 00:51:02
aivokuolio: Kaikki 3D-leffat mitä oon käyny teatterissa kattomassa ovat olleet kokemuksina täysin perseestä. Värimaailma on siniharmaa eikä mun mielestä se kolmiulotteisuus tuo elokuviin mitään plussaa. Päinvastoin. Nopeat toimintakohdat (mitä tässäkin leffassa varmasti tulee olemaan) ovat melkosta sekamelskaa. Ja muuta vastaavaa nillitystä.

Eikä pelkästään värit ole ketuillaan vaan myös valoisuus. Vähänkin hämäriä kohtauksia on inhottava katsoa pimeät lasit päässä, kun kuvasta ei meinaa erottaa, mitä tapahtuu ja missä. Liian harva framerate on häiritsevä ongelma myös etenkin kuvan etualalla, mutta olen aidosti kiinnostunut, kuinka paljon Hobitin käyttämä 48fps tuota tulee korjaamaan, muun kuvan sulavuudesta puhumattakaan.

Ehkä ainut 3D:n kompastuskivi tosin, jota ei ole millään tavoin mahdollista korjata pelkin teknisin päivityksin, on pakotettu tarkennus, joka ei vastaa normaalia ihmissilmän toimintaa ollenkaan. Kameran tarkennus sanelee, mitä kohtaa kuvaa tulee katsoa, tai muuten silmä yrittää turhaan kompensoida kuvan sumeutta, mikä taas voi johtaa erilaisiin oireiluihin. Munsta se vähän sotii elokuvan perusideaa vastaan.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
Kerpele
20.12.2011 01:04:45
Dipsetcityboy: Jepjep, olen näistä samaa mieltä. Meinasin nyt vaan sitä, että jos leffasta tulee sekä 2D että 3D-versiot, niin mitä silloin haittaa se 3D-version olemassaolo? Mutta ymmärsit mun kysymyksen vähän eri tavalla eikä tästä nyt tarvitse tämän enempää jatkaa :D

No tässä on ainakin se, että jossain elokuvassa 2D-näytökset olivat harvemmassa, ja huonommilla ajoilla. Eikä elokuvaa nähnyt 2D:nä Plevnan isoimmassa ykkössalissa, vaan piti tyytyä pieniin saleihin :( Mutta eipä tuossa kai sen ihmeempiä muuten ole.
Kaikki rumpalit on ihan hirveitä hinaajia. -Moderaattori
Meadow
20.12.2011 01:05:56
Minun lahkeestani ainakin valuu tasainen vana siemennestettä katsellessani 3D-elokuvaa.
Heissi
20.12.2011 03:02:30
3D on hyvää jos se on tehty alusta asti miettien että tämä tulee sitten kolmedeeksi, suunnitellaas ja kuvataan tää sen takia näin ja näin. Vrt. Tintti ja pitkät leikkaukset, ei haitannut adhd-rymistelytkään kun kuvat oli pitkiä. Vastaavasti paskinta paskaa mitä on tullut nähtyä edusti Burtonin Timon Liisa ihmemaassa, missä oli vissiin vikana iltana keksitty että vois muutes ehkä poijjaat jälkikäsitellä tästä 3D-pätkän. Tulos oli sitten niitä paperinukkeja kahdella eri layerilla.

Että liekö sitten Nolanin mietteissä 3D-seikat vai ihan muut jutut.
"We live in a world where people will have a GPS and a crucifix on the same dashboard." - Doug Stanhope
E N O K K I O . C O M
Swan
20.12.2011 03:05:18
Heissi: Että liekö sitten Nolanin mietteissä 3D-seikat vai ihan muut jutut.

Ei ole Nolan eikä kuvaaja Wally Pfisterkään koskaan olleet innoissaan ko. formaatista. Sen sijaan IMAXilla olisivat varmaan filmanneet koko leffan, jos se vaan olisi teknisesti ollut mahdollista.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
Rhapa
20.12.2011 08:44:12
Täytyy myöntää, että olen aika täpinöissäni tuon trailerin jälkeen. Bane taitaa olla kunnon badass.
Juugeli
20.12.2011 16:32:20
Vitun hyvä traileri. Melkein yhtä hyvä kuin aikoinaan se Dark Knightin eka pidempi traileri, jossa kuultiin ja nähtiin Jokeria ekan kerran kunnolla.
A good song should make you wanna tap your feet and get with your girl. A great song should destroy copcars and set fire to the suburbs. I'm only interested in writing great songs. Tom Morello
MV
20.12.2011 16:36:55 (muokattu 20.12.2011 16:37:07)
Mun mielestä tuo ei näyttänyt mitenkään erikoiselta. Mikä tuo pahiksen kuonokoppa muuten on?
Estranged
20.12.2011 16:54:56
MV: Mun mielestä tuo ei näyttänyt mitenkään erikoiselta. Mikä tuo pahiksen kuonokoppa muuten on?

"He was injured early in his story. He's suffering from pain and needs gas to survive. He can't survive the pain without the mask. The pipes from the mask go back along his jawline and feed into the thing at his back, where there are two cannisters."

http://www.superherohype.com/news/a … w-photos-from-the-dark-knight-rises
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "Sua sais vaikka piestä pesarilla nii istuisit sohvalla ja joisit bissee. :D" -Traditional | "Tässon Esso moro. Painiksella on puoliksi syöty mäyrä peräaukossa. Onko syytä huoleen?"
Bluesmies
20.12.2011 17:18:44
"He was injured early in his story. He's suffering from pain and needs gas to survive. He can't survive the pain without the mask. The pipes from the mask go back along his jawline and feed into the thing at his back, where there are two cannisters."

Toi on kyllä aika läppä.
carnation
20.12.2011 17:30:20
Bluesmies: Toi on kyllä aika läppä.

Jos ei muualle osu, niin luoti kanisteriin ja se on siinä. Mutta arvatenkin Batman lähtee nyrkkitappeluun tuon kanssa, vaikka helpompiakin keinoja olisi. Aika kurjaa.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Meadow
20.12.2011 17:34:30 (muokattu 20.12.2011 17:34:41)
carnation: Jos ei muualle osu, niin luoti kanisteriin ja se on siinä. Mutta arvatenkin Batman lähtee nyrkkitappeluun tuon kanssa, vaikka helpompiakin keinoja olisi. Aika kurjaa.

Batman ei käytä tuliaseita.
carnation
20.12.2011 17:36:58
Meadow: Batman ei käytä tuliaseita.

Kannattais.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Meadow
20.12.2011 17:41:28
carnation: Kannattais.

Tuliaseista kieltäytyminen on olennainen osa hahmon psykologiaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)