Guitaristi 12.04.2006 14:40:49 | |
---|
Tuo menee jo niin monimutkaiseksi triplahuijauksiksi, että menee melkein mauttomuuden rajoille. Lisäksi tuo on vielä niin oletettavissa, että Dumbledore ei kuolisikaan niin se ei ole siksi kovinkaan todennäköistä. Uskon että D kuoli, mutta että snape on oikeasti hyvis, ja D pyysi snapea tappamaan hänet, ei säästämään häntä. Kannattaa oikeasti katsoa tuo www.dumbledoreisnotdead.com Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Holy Diver 12.04.2006 18:54:46 | |
---|
Ne, jotka eivät ole lukeneet kirjaa, älkää lukeko tätä tekstiä...
Kirja oli mielestäni loistava, paras tähän mennessä ilmestyneistä. Otinpa kaikki Potterit luettavaksi uudestaan ja nyt luen toistaa kertaa tätä Puoliveristä Prinssiä. Juonenkäänteet olivat makoisia; tosin mietitytti tuo Dumbledoren kuolema. Edellisen sivun viesteissä täkin pohdittiin, ja mun mielestä Dumbledore kuoli liian helposti ollakseen sellainen yyber-velho. Ennemminkin tuli mieleeni, että kuolema oli lavastettu, ja Kalkaros kenties sittenkin hyviksien puolella :) Joo, mutta mielenkiinnolla odottelen seuraavaa osaa. |
Brian May jr. 12.04.2006 19:36:22 | |
---|
Juonenkäänteet olivat makoisia; tosin mietitytti tuo Dumbledoren kuolema. Edellisen sivun viesteissä täkin pohdittiin, ja mun mielestä Dumbledore kuoli liian helposti ollakseen sellainen yyber-velho. Ennemminkin tuli mieleeni, että kuolema oli lavastettu, ja Kalkaros kenties sittenkin hyviksien puolella :) Joo mutta täytyy muistaa että D:n oli myrkyttänyt vielä yyberimmän velhon jekut. Vettä! |
Guitaristi 12.04.2006 19:48:11 | |
---|
Joo mutta täytyy muistaa että D:n oli myrkyttänyt vielä yyberimmän velhon jekut. Jep, eikä jannu ollut sen takia todellakaan kaikkein vahvimmillaan. Mitäköhän se litku mahtoi oikeasti tehdä D:lle? Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Bald Anus 12.04.2006 21:12:24 | |
---|
Voisiko muuten joku Suomentaa hieman tuota Dumbledore-saittia, kun en jaksa alkaa lukemaan? Kiitos. Raha on ilmaista
THV-Klubi#12
Paskakitaristit #1 |
Mikho89 13.04.2006 15:34:56 | |
---|
*SPOILER*
Tutkiskelin vähän kirjaa ja honasin tälläisen kohdan: "Harry mietti, missä Malfoy mahtoi nyt olla ja mitä Voldemort pani hänet tekemään uhkaamalla tappaa hänet ja hänen vanhempansa." Amerikkalaisessa kirjassa oli kans joku muista kirjoista pois jätetty tekstinpätkä, joka vihjaili seuraavaa: Kaikki olettaa (ainakin minä) Malfoyn tehtävän olleen tappaa Iso-D. Kalkaros teki sen ihme valan ja näin ollen oli periaatteessa pakotettu tappamaan D, ettei olis ite kuollu jätettyään tehtävän tekemättä. Noh, jos se tehtävä ei ollutkaan tappaa D:tä, niin D ei oliskaan välttämättä kuollu vaan lavastettu kuolleeks, kuten tolla yhellä nettisivulla vihjailtiin. Eipä mulla muuta. Jeps, eihän Kalkaros välttämättä vannonut tappavansa D:tä. Valahan meni: "-- lupaatko sinä täyttää pimeän lordin Dracolle antaman tehtävän?" Jos Voldemortin antama tehtävä ei ollutkaan tappaa D, mitä ei suoraan kirjassa sanottukaan niin onhan mahdollista että kuolema oli lavastettu. Jotenkin tuntuu, että Rowling on piilottanut juuri nähin tulkittaviin kohtiin sen todellisen juonen. Näin itse uskon. Sori äijät, en pääse huomenna treeneihin, mun uus sänky tulee ja täällä täytyy olla jonkun himassa sillon. |
Mika Antero 13.04.2006 16:36:39 | |
---|
Heh, alkaa mennä aika monimutkaisiksi nämä spekulaatiot. Mutta sehän on vain hienoa! Toivottavasti ei sitten käy niin, että viimeinen osa onkin jonkinlainen antikliimaksi, kun kaikki älyttömimmätkin vaihtoehdot on pohdittu läpi sataan kertaan ja totuus onkin perin yksinkertainen... |
Guitaristi 13.04.2006 16:53:35 | |
---|
Jeps, eihän Kalkaros välttämättä vannonut tappavansa D:tä. Valahan meni: "-- lupaatko sinä täyttää pimeän lordin Dracolle antaman tehtävän?" Jos Voldemortin antama tehtävä ei ollutkaan tappaa D, mitä ei suoraan kirjassa sanottukaan niin onhan mahdollista että kuolema oli lavastettu. Jotenkin tuntuu, että Rowling on piilottanut juuri nähin tulkittaviin kohtiin sen todellisen juonen. Näin itse uskon. Tästä pitäisi saada englanninkielisen painoksen käännös vielä, siinä voi olla tämä sanottu eri tavalla. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
jami87 13.04.2006 23:24:37 | |
---|
Tästä pitäisi saada englanninkielisen painoksen käännös vielä, siinä voi olla tämä sanottu eri tavalla. Tuolla yhellä saitilla oli muuten juttua, että ainakin siinä loppukohtauksessa on amerikkalaisessa ja englantilaisessa kirjassa eroja. Amerikkalaisille oli pistetty enempi vinkkejä. <3 |
author 13.04.2006 23:56:33 | |
---|
Amerikkalaisille oli pistetty enempi vinkkejä. Siellä vihjaillaan Voldemortilla olevan kemiallisia aseita hallussaan ja Taikaministeriö vaatii lupaa suorittaa ennaltaehkäiseviä iskuja jonnekin Voldemortin olinsijaan. |
papitsu 13.04.2006 23:59:16 | |
---|
Siellä vihjaillaan Voldemortilla olevan kemiallisia aseita hallussaan ja Taikaministeriö vaatii lupaa suorittaa ennaltaehkäiseviä iskuja jonnekin Voldemortin olinsijaan. Vai että niin... Ihan niinkuin jotain tämän suuntaista olisin kuullut joskus ennenkin, tosin hieman eri yhteydessä.. Hmm... THV-Klubi #42 | IHFC #5 | S.M.A.K | V.U.K. #9 |
wewwie 14.04.2006 18:53:25 | |
---|
Itse olen kyllä todella pettynyt uusimpaan potteriin. Tuntuu että kirjailijalta on loppunut ideat ja tilalle on raapusteltu ihmissuhde diibadaabaa ja kertailtu vanhoja. Mitään oikeata hienoa juonenkehittelyä ei ole ja sivuhahmotkin ovat paljon vaisumpia. Odotan silti kyllä innolla viimeistä potteria. En uskalla edes lähteä arvailemaan loppua, koska Rowlingin juonenkäänteet yms. eivät ole kovin helposti ennakoitavissa. "mänämänämämänämämäääää" |
Metallityöläinen 22.04.2006 15:19:43 | |
---|
Luin juuri kaikki kuusi kirjaa putkeen (ensimmäistä kertaa, reilussa viikossa). Täytyy rehellisesti sanoa etten ole koskaan vaikuttunut mistään kirjasta/kirjasarjasta yhtä paljon ja olen sentään aika paljon lukenut. Rowlingin persoonallinen kirjoitustyyli, yhdistettynä koko siihen maailmaan minkä se on luonut, todella veti mut mukaansa. Jonkin verran odotan viimeistä osaa. IMIK #24 |
Hevimetal 22.04.2006 22:09:16 (muokattu 22.04.2006 22:10:06) | |
---|
Joo hyviä kirjojahan ne Potterit on. Oon nyt lukenu noin puolet Puoliverisestä Prinssistä eli paljon 300-400 sivuu? Kuitenkin hyvä kirja ehkä paras kirja niistä kuudesta. Odotan kyllä seiskaosaa innolla. |
JPQ 04.05.2006 18:50:01 | |
---|
Siellä vihjaillaan Voldemortilla olevan kemiallisia aseita hallussaan ja Taikaministeriö vaatii lupaa suorittaa ennaltaehkäiseviä iskuja jonnekin Voldemortin olinsijaan. Tosin yksi kuolonsyöjä amerikassa korkeahkossa virassa.:) |
Black widow 09.05.2006 12:58:07 | |
---|
Spekulaatiota Dumbbiksen kuolemasta on näköjään aika paljon. Henkilökohtaisesti uskon, että se oikeasti kuoli. En kyllä odottanut, että D olis kuollu jo tässä vaiheessa, mutta olis se kuitenki kuollu jossakin vaiheessa sarjaa. Luulen ma. Rowlinghan on kirjoittanut jo seiskan viimeisen luvun, ja se on jossakin holvissa lukkojen takana piilossa, sillä R ei ollut uskaltanu pitää sitä enää kotonaan. Huonoin loppu sarjalle minun mielestäni olisi sellainen, että Harry tappaa Voldemortin, menee naimisiin Ginnyn kanssa ja valitaan kansallissankariksi ja meillä kaikilla on niin mukavaa. Se vähän latistaisi kaiken. En osaa kirjoittaa mitään järkevää tällä hetkellä, syyttäkää pääsykoekirjoja...:( In omni adversitate fortunae infelicissimum est genus infortunii fuisse felicem. |
zernobyl 09.05.2006 14:06:59 | |
---|
Spekulaatiota Dumbbiksen kuolemasta on näköjään aika paljon. Henkilökohtaisesti uskon, että se oikeasti kuoli. En kyllä odottanut, että D olis kuollu jo tässä vaiheessa, mutta olis se kuitenki kuollu jossakin vaiheessa sarjaa. Luulen ma. Rowlinghan on kirjoittanut jo seiskan viimeisen luvun, ja se on jossakin holvissa lukkojen takana piilossa, sillä R ei ollut uskaltanu pitää sitä enää kotonaan. Huonoin loppu sarjalle minun mielestäni olisi sellainen, että Harry tappaa Voldemortin, menee naimisiin Ginnyn kanssa ja valitaan kansallissankariksi ja meillä kaikilla on niin mukavaa. Se vähän latistaisi kaiken. En osaa kirjoittaa mitään järkevää tällä hetkellä, syyttäkää pääsykoekirjoja...:( Sanoinkohan tässä threadissa jo, että kaikkein vittumaisin lopetus jonka Rowling voisi tehdä olisi tämä: ".. ja Harry heräsi sängyssään hiestä märkänä. Kesti vähän aikaa tajuta, että kaikki olikin ollut vain unta. Loppu." Computer Generated Monkeys Silently Operate a Space Station. |
author 09.05.2006 15:53:32 | |
---|
Sanoinkohan tässä threadissa jo, että kaikkein vittumaisin lopetus jonka Rowling voisi tehdä olisi tämä: ".. ja Harry heräsi sängyssään hiestä märkänä. Kesti vähän aikaa tajuta, että kaikki olikin ollut vain unta. Loppu." Tuossa vaiheessa Rowlingin kannattaisi harkita oman turva-armeijan palkkausta. |
Mika Antero 09.05.2006 16:15:01 (muokattu 09.05.2006 16:15:36) | |
---|
Kovin vaikea kuvitella mitä seitsemännessä osassa tapahtuu. Varsinkin jos käy niin, että Harry ja kumppanit eivät menekään Tylypahkaan/Tylypahka suljetaan kokonaan. Mitä hän sieltä Godrickin notkosta etsii ja löytää? Onko koko kirja pelkkää taistelua kuolonsyöjien ja lopuksi Voldemortin kanssa? En usko, että Tylypahka jää pois kuvioista. Ennustan, että McGarmiva valitaan rehtoriksi ja hän ylipuhuu Harryn tulemaan viimeiselle luokalle. Ehkä koulusta tulee varsinainen kasarmi ja siellä harjoitellaan pelkkiä taistelutaitoja ja loppusota käydään Tylypahkan maisemissa... Elämme jännittäviä aikoja, ystävät. |
author 09.05.2006 16:57:24 | |
---|
Onko missään vielä kerrottu paljonko viimeiselle opukselle tulee pituutta? |