Aihe: Viimeksi katsomasi elokuva ja sen arvosana
1 2 3 4 5587 588 589 590 591603 604 605 606 607
On Every Street
06.12.2024 08:13:08
Muovinen:Olen tosi kauan halunnut nähdä Blue Velvetin mutta jotenkin se on vaan aina väistänyt mua. Nyt muistin että se on vielä Areenassa ja korjasin tämän puutteen. Yllättävän lineaarista ja ymmärrettävää Lynchiä mutta herran kädenjäljen toki tunnistaa. Häiritsevää väkivaltaa ja häiriintyneitä hahmoja. Ei voita Mulholland Driveä tai Twin Peakseja ainakaan mutta 4/5

Blue Velvet on tietyssä mielessä esiaste Twin Peaksille. Ja ehkä Lynchille artistina kaikkein eniten henkilökohtaisesta elämästä vaikutteita ottava.

Kannattaa lukea tämä artikkeli: https://lithub.com/breaking-david-l … on-the-dark-side-of-1950s-suburbia/

Mutta Mulholland Drive on hänen paras elokuvansa. Ja mielestäni paras elokuva tämän vuosituhannen puolelta ylipäätään.
Cat food, cat food, cat food, again!
Tympee Huttunen
06.12.2024 21:56:02
Top Gun - Maverick

Edelleen 5/5 ja kyseinen jatko-osa ensimmäistä parempi.
vanha_pieru
06.12.2024 22:50:55
On Every Street: Mulholland Drive on hänen paras elokuvansa. Ja mielestäni paras elokuva tämän vuosituhannen puolelta ylipäätään.

Ensimmäisestä lauseesta oon yksiselitteisesti samaa mieltä. Toinen lause on rohkea näkemys - ja taidan olla samaa mieltä siitäkin.
PHS666
08.12.2024 13:20:03
Katsoin Maxilta sen että No Hard Feelings. Minun mielestä se oli ihan hauska, 1/1. Oikeasti katsoin sen siksi että siinä on Jennifer Lawrence alasti.
Ali Boom Boom
08.12.2024 13:25:27
vanha_pieru: Ensimmäisestä lauseesta oon yksiselitteisesti samaa mieltä. Toinen lause on rohkea näkemys - ja taidan olla samaa mieltä siitäkin.

Sama. Kävin aikoinaan leffateatterissa Mulholland Driven katsomassa ja pelotti aika perhanan paljon. Sittemmin piti ostaa se DVD ja useaan otteeseen katsonut. Yksi parhaista filmeistä ikinä. En toki ymmärrä yhtään, mitä siinä tapahtuu. Juoni ei ole olennainen, mutta se tunnelma.
Losing all hope is freedom.
trih
08.12.2024 14:13:14
PHS666: Katsoin Maxilta sen että No Hard Feelings. Minun mielestä se oli ihan hauska, 1/1. Oikeasti katsoin sen siksi että siinä on Jennifer Lawrence alasti.

Mä bongasin tän alastonkohuklikkiotsikon vuoksi. Sitten bongasin, että Jennifer Lawrence, niin täytyi katsoa. Siinä mimmissä on jotain erikoista karismaa kauneuden lisäksi, ehkä se on se ihana ääni.

Hyvää perushömpötystä 3/5
There is no point. That's the whole point.
PHS666
08.12.2024 14:16:50
trih: Mä bongasin tän alastonkohuklikkiotsikon vuoksi. Sitten bongasin, että Jennifer Lawrence, niin täytyi katsoa. Siinä mimmissä on jotain erikoista karismaa kauneuden lisäksi, ehkä se on se ihana ääni.

Hyvää perushömpötystä 3/5

Minä ihastuin Lawrenceen jo varmaan silloin kun tuli Nälkäpeli, en uskalla tarkistaa kuinka kauan siitä on aikaa koska sitten tuntee itsensä vanhaksi. Ja sitten se oli tietysti X-Menneissä Mystikko. Ja sitten oli Mother! Kova mimmi. Ja hyvä että välilllä tekee komediaakin, elokuva oli ihan all right.
Henri Henri Olavi
08.12.2024 14:24:19
PHS666: Mother!

Loistava elokuva.
Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää
Alfons Åberg
08.12.2024 22:51:56
Ali Boom Boom: Sama. Kävin aikoinaan leffateatterissa Mulholland Driven katsomassa ja pelotti aika perhanan paljon. Sittemmin piti ostaa se DVD ja useaan otteeseen katsonut. Yksi parhaista filmeistä ikinä. En toki ymmärrä yhtään, mitä siinä tapahtuu. Juoni ei ole olennainen, mutta se tunnelma.

Elokuvahistorian hienoimpia hetkiä on se Naomi Wattsin ja sen toisen välinen panokohtaus. Naomi Watts kysyy että oletko tehnyt tyttöjen kesken tätä ennen ja se toinen mikä on menettänyt muistinsa ei tiedä. Ja heittää vastapalloon Naomi Wattsille että oletko sinä.

Naomi Watts ei vastaa kysymykseen ja sitten lähtee.
Vessajono: "No siis yheksän kertaa kymmenestähän kyse on jostain omia pieruja haistelevasta jazz- tai taidemusaelitismistä tai sit jostain vessassa korvalappustereoilla äänitetystä 90-luvun norjasuhinasta."
Milkop
09.12.2024 14:42:20

Alcatraz - kohtaloni / Murder in the First

Henri Young (Kevin Bacon) joutuu Alcatraziin ja saa osakseen huonoa kohtelua, kiltisti sanottuna. Päästyään eristyksestä ei mene kauaa kun vankitoverin kanssa tulee kahnausta. Christian Slater esittää nuorta asianajajaa, joka saa hoitaakseen Henrin tapauksen. Hyvää näyttelyä varsinkin Pekonilta eikä Slater jää juuri jälkeen. Hieno kuvaus ihmisarvosta.

7/10

---

Conclave

Paavi on kuollut ja niinpä olisi aika valita uusi. Kaikki ei tietenkään mene kuten toivotaan ja mukaan mahtuu yllättäviä koukkuja sekä käänteitä. Piti aika liimattuna penkissä vaikkei elokuvassa tavallaan tapahdukaan "mitään". Ralph Fiennes vetää taas kerran hienon roolin. Lopusta lisäpiste, se oli kova.

8/10

---

Watership Down (Ruohometsän kansa)

Areenasta katselin tämän kun en ollut edes lapsena nähnyt. Ehkä ihan hyvä, koska kyllähän tästä olisi painajaisia tullut :) En osaa tälle arvosanaa keksiä, mutta suosittelen katsomaan. https://areena.yle.fi/1-60273193
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
NHR
09.12.2024 14:56:46

Mikähän se viimeksi katsomain aussileffa edes mahtoi olla nimeltään? Huviretki hirttopaikalle tms. Areenasta löytynee yhä. Ei oikein lähtenyt ainakaan minulle tämä. Tyttökoulun oppilaat tekevät retken ikiaikaiselle laavakalliomuodostelmalle, joissa muutama heistä ja opettajansa katoavat jäljettömiin. Myöhemmin yksi tytöistä kuitenkin löytyy elossa, muttei muista tapahtuneesta mitään. Odotin koko leffan keston jotain edes semijärkevää selityytä tapahtumille sitä kuitenkaan koskaan saamatta. Ehkä tässä oli sitten tarkoituunakin nauttia jostain muusta, tietäisinpä vain mistä. Ei siis ollut minun teekupposein tämä nyt kylläkään. Arvosana: improbatur (sine laude).
Ramones eunt domus!
bedlam
10.12.2024 00:11:17

NHR: Mikähän se viimeksi katsomain aussileffa edes mahtoi olla nimeltään? Huviretki hirttopaikalle tms. Areenasta löytynee yhä. Ei oikein lähtenyt ainakaan minulle tämä. Tyttökoulun oppilaat tekevät retken ikiaikaiselle laavakalliomuodostelmalle, joissa muutama heistä ja opettajansa katoavat jäljettömiin. Myöhemmin yksi tytöistä kuitenkin löytyy elossa, muttei muista tapahtuneesta mitään. Odotin koko leffan keston jotain edes semijärkevää selityytä tapahtumille sitä kuitenkaan koskaan saamatta. Ehkä tässä oli sitten tarkoituunakin nauttia jostain muusta, tietäisinpä vain mistä. Ei siis ollut minun teekupposein tämä nyt kylläkään. Arvosana: improbatur (sine laude).

Picnic at Hanging Rock? Toihan on joidenkin mielestä jopa kaikkien aikojen paras elokuva. Pitäisi kattella uusiksi, aikaa on siitä kun tuli toljotettua.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
NHR
10.12.2024 07:41:48

bedlam: Picnic at Hanging Rock?

Taisi olla tämä.

Toihan on joidenkin mielestä jopa kaikkien aikojen paras elokuva.

Varmasti, mutta kuten sanottu, kaikki eivät tykkää kaikesta. Minulle ei toiminut lain, ainakaan tällä katsomiilla.

Pitäisi kattella uusiksi, muttei jaksa.
Ramones eunt domus!
trih
14.12.2024 13:12:42 (muokattu 14.12.2024 13:18:59)
E: teksti katosi
trih
14.12.2024 13:16:36 (muokattu 14.12.2024 13:18:33)
E: teksti katosi
Alfons Åberg
14.12.2024 18:22:48 (muokattu 14.12.2024 18:32:03)
Yksin Kotona 4 (2002)

Rahastusyritys vanhaa nimeä käyttäen. Reboot elokuvasarjalle, ilmeisesti tämän piti toimia myös toteutumatta jääneen sarjan pilottina.
Keviniä esittävä kaveri hölmöine ilmeineen on karismaltaan kastemadon luokkaa.

Visuuaaliselta ilmeeltään tekele on luotaantyöntävä, talvista Chicagoa esittää aurinkoinen Kapkaupunki ja yhdessä autoilukohtauksessa ajetaan kirjaimellisesti savannilla, vuorten siintäessä horisontissa. Taloa amerikkalaisen jokapojan omakotitalon sijaan geneerisen hangaarimainen studiolavaste.

Murtovarkaillekaan ei kannata palstatilaa urhata, Joe Pescin koomisen vakavaa F-sanan pidättelyä tulee äkkiä ikävä. Tarinan mukaan Daniel Sternille tarjottiin Marvin roolin uusimista, mutta tämä oli kieltäytynyt pidettyään koko ajatusta osoituksena huonosta mausta. Oikeassa oli kaveri.

1/5
Vessajono: "No siis yheksän kertaa kymmenestähän kyse on jostain omia pieruja haistelevasta jazz- tai taidemusaelitismistä tai sit jostain vessassa korvalappustereoilla äänitetystä 90-luvun norjasuhinasta."
Henri Henri Olavi
14.12.2024 18:23:27
trih: E: teksti katosi

Kyllä mä ehdi ne lukea.
trih
14.12.2024 20:26:13
Henri Henri Olavi: Kyllä mä ehdi ne lukea.

Et ehtiny, koska teksti ei ikinä tullut kokonaan, koska mokasin merkin enkä osannut korjata :D
Henri Henri Olavi
14.12.2024 20:56:23
trih: Et ehtiny, koska teksti ei ikinä tullut kokonaan, koska mokasin merkin enkä osannut korjata :D

Ehdin luke ne mitkä tuli. En tietenkäänn niitä, mitä ei koskaan tullut. :)
Lunnu
15.12.2024 21:35:15
Tuli katsottua tuo beetlejuice jatko osa, mielikuvituksellisesti nimetty "beetlejuice beetlejuice".

Olisi pitänyt uskoa arvosteluja ja jättää väliin. Eka beetlejuice oli ihan viihdyttävä ja omalla tavallaan paikoin ehkä vähän anarkistinen (?) - viihdyttävyyttä lisäsi siinä se että michael keaton oli samaan aikaan toisaalla ekstratotinen batman. Tuntui että tuossa se pääsi vähän päästelemään höyryjä.

Tätä uutta versiota en ymmärrä miksi on tehty. Ei käytännössä minkäänlaista juonta eikä oikein mitään oivaltavaa tai hauskaa. Alkuperäisessä hörähtelin siellä täällä, tämä ei juuri hymyilyttänyt.

1/5
Nostalgy is not what it used to be
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)