NHR 28.11.2024 15:58:17 | |
---|
Ramones eunt domus! |
LaMotta 28.11.2024 16:03:47 (muokattu 28.11.2024 16:04:30) | |
---|
Uss Indianapolis. Kerrankin sotaleffa (tosipohjainen) ilman rönsyilevää jenkkijeeslässytystä. 3,25/5 (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Henri Henri Olavi 28.11.2024 16:17:03 | |
---|
Women Talking Todella upeaa elokuvausta. Voimakas ja vaikuttava. 100/001 Areenassa. Myös Green Border oli vaikuttava kokemus. 001/100 Areenassa. Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää |
Tympee Huttunen 28.11.2024 20:52:15 (muokattu 28.11.2024 20:52:39) | |
---|
The Hunt. Genrenä oli "kauhu" Netflixissä, mutta tämä oli musta komedia ja vallan erinomainen. Ainoastaan loppukohtaus (siis se tappelu) tiputti pisteen pois joten 4/5. |
Muovinen 29.11.2024 12:59:52 | |
---|
Pojan kanssa katottiin tuo Twisters joku aika sitten. Melko ennalta-arvattava viihdepökäle erikoistehosteilla ja Ameriikan meiningillä. 2/5 Eilen katsoin tuon No Hard Feelings, koska mainoksen perusteella Jennifer Lawrence vilauttelee siinä. Muita odotuksia ei leffan suhteen ollut. Olisi pitänyt ehkä ennemmin katsoa toinen jakso Penguinia, joka vaikutti varsin hyvältä avausjakson perusteella, mutta ei tuo nyt ihan surkea leffa kuitenkaan ollut. Keveä kyllä. 2,5/5 |
JC 29.11.2024 13:17:23 (muokattu 29.11.2024 13:18:43) | |
---|
Millipilleri (1966) Tyypillinen Spede-sekoilu. Muutama hauskahko kohta, muuten aika tylsä. Spede oli ilmeisesti tutkinut tarkkaan Jerry Lewiksen leffoja omaa rooliansa varten. |
Ali Boom Boom 29.11.2024 15:18:00 | |
---|
Metsästäjät (2014). Tanskalainen rikosjännäri. Synkkämielinen kyttä ryhtyy tutkimaan 20 vuotta vanhaa kaksoismurhaa. Hyvä filmi. 4/5. Losing all hope is freedom. |
NHR 30.11.2024 10:38:20 | |
---|
Henri Henri Olavi: Women Talking Todella upeaa elokuvausta. Voimakas ja vaikuttava. 100/001 Areenassa. Tämä oli yllättävänkin mukaansatempaava, vaikka tuntuikin alkuun lähinnä sekavalta. Mietin pitkään sitä Fargo-muijaa, että mistä olikaan tuttu naama, mutta siitähän se. Arvosana olkoon: kiitettävä. Ramones eunt domus! |
LaMotta 30.11.2024 10:52:58 | |
---|
Yksi Lensi Yli Käenpesän oli tyly leffa. Tyly mutta hyvä. 4/5 (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
trih 30.11.2024 22:59:41 | |
---|
Heretic - Epäuskoinen (2024) MIETOJA SPOILEREITA, EHKÄ: Odotukset oli ilmeisesti liian korkealla, kun ei tämä tehnyt mitään vaikutusta. Pari jännää kohtaa oli, mutta osasi myös olla parissa kohtaa vähän pitkästyttäväkin. Alkupuolikas ok, loppupuolikas alkoi lässähtämään ja lopussa tulikin aikamoinen lässähdys. Itse olen leffan teemoja pohdiskellut varmaankin riittävästi, koska en oikein saanut tästä mitään irti eikä mikään yllättänyt. Juoksuhaudoissa ei ole ateisteja/5 There is no point. That's the whole point. |
Henri Henri Olavi 01.12.2024 02:58:33 | |
---|
NHR: Tämä oli yllättävänkin mukaansatempaava, vaikka tuntuikin alkuun lähinnä sekavalta. Mietin pitkään sitä Fargo-muijaa, että mistä olikaan tuttu naama, mutta siitähän se. Arvosana olkoon: kiitettävä. Ihana että katsoit tämän. Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää |
Matjardo 02.12.2024 09:15:04 | |
---|
Netflixin joku uusi tusinajännäri, Dont Move. No, tuskin tästä klassikkoa tulee eikä tätä elokuvaa muista enää ensi kuussa katsoneensa, mutta kyllä tuo nyt kestonsa ajan viihdytti ja oli hetkittäin ihan jännittäväkin. Plussaa siitä, että oli maltettu pitää kesto lyhyenä, nykyään harvoin tulee oikeasti puolitoistatuntisia elokuvia, kun kaikki haluaa tehdä jotain 2-3 tuntisia järkäleitä vaikkei käsikirjoitus ja lähdeaineisto siihen riittäisikään. Tämän elokuvan tarina ja sisältö on aika ohut ja suoraviivainen, joten lyhyt puolentoistatunnin kesto on ihan maksimi ja sen aikaa elokuva jaksoi pitää juuri ja juuri otteessaan. Leffan juoni ja tarina on tosiaan simppeli, murhurin suunnitelma menee ylläripylläri vituilleen ja sitten seurataan uhrin tuskaisaa selviytymiskamppailua ja murhurin ponnisteluja tilanteen korjaamiseksi ja siinä se. Ei mitään ihmeempää twistiä missään vaiheessa eikä loppukaan saanut kulmakarvoja nousemaan yllätyksestä. Ihan katsottava tusinajännäri, joka viihdyttää juuri ja juuri kestonsa ajan mutta jonka varmaan unohtaa aika nopeasti. Näitäkin leffoja tarvitaan, ei kaikkien elokuvien pidä aina olla jotain koskettavia ja eeppisiä järkäleitä. Kiva kun on tällainenkin duunattu. Arvosana neutraali ja mitäänsanomaton, siitä puolivälistä ei hyvä eikä huono 2.5/5. Two beers or not two beers? |
Tympee Huttunen 02.12.2024 10:07:06 | |
---|
Amazoniin kadonneet lapset Pienkone tipahtaa sademetsään, aikuiset kuolevat, lapset eivät. Lopulta armeija ja paikallisväestö koittaa etsiä lapsia, mutta tulokset. Vähitellen mukaan tulee lapsien isän lasten pahoinpitelyt ja lopulta käydään läpi skismaa armeijan ja väestön välillä. Lapsien etsiminen tuntuu olevan yhdistävä tekijä ja myös metsien jumalat ovat läsnä. Erilaisia piristeitä käytetään viidakossa, joka huipentuu näkyjen saamiseen ayahuasca-tripeissä. Ei ole spoileri, että lopulta kaikki päätyy suhteessa varsin hyvin, mutta aika paljon jää kuitenkin kertomatta ja osa dokumentista tuntuu varsin vääristellyltä. Missään ei koskaan oikein kerrota, missä ja miten pelastajat viidakossa liikkuvat, eikä oikein kerrota mistä kohtaa lapset lopulta löytyivät peräti kuukauden jälkeen. Lapsi kertoo ryömineensä paikalle, joten tuskin kovinkaan monen kilometrin päässä on oltu. |
NHR 02.12.2024 14:01:13 | |
---|
Henri Henri Olavi: Myös Green Border oli vaikuttava kokemus. 001/100 Areenassa. Tämä on minulla yhä kesken, sillä jaksan keskittyä vain lyhyehköihin pätkiin kerrallaan. Hyvältä kuitenkin vaikuttaa, joten enköhän vielä kuluvalla viikolla ehtine katsella tämänkin loppuun saakka. Ramones eunt domus! |
vanha_pieru 03.12.2024 22:56:50 | |
---|
LaMotta: Yksi Lensi Yli Käenpesän oli tyly leffa. Tyly mutta hyvä. 4/5 Tohtisin heittää tälle vielä puolikkaan tähden lisää, ellen sitten antaa hövelisti täydet viisi. Tylyys nimenomaan kuuluu tässä asiaan. |
Henri Henri Olavi 03.12.2024 23:01:39 | |
---|
vanha_pieru: Tohtisin heittää tälle vielä puolikkaan tähden lisää, ellen sitten antaa hövelisti täydet viisi. Tylyys nimenomaan kuuluu tässä asiaan. Mulle tuo on 5/5 leffa. Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää |
Ali Boom Boom 03.12.2024 23:06:50 | |
---|
Henri Henri Olavi: Mulle tuo on 5/5 leffa. Omituinen tapaus sikäli, että omaan makuun sekä kirja että elokuva ovat 5/5. Vaikka kirjailijan mielestä leffa oli ollut täysi paska. Vai oliko se suostunut edes katsomaan sitä. Losing all hope is freedom. |
Henri Henri Olavi 03.12.2024 23:11:33 (muokattu 03.12.2024 23:12:18) | |
---|
Ali Boom Boom: Omituinen tapaus sikäli, että omaan makuun sekä kirja että elokuva ovat 5/5. Vaikka kirjailijan mielestä leffa oli ollut täysi paska. Vai oliko se suostunut edes katsomaan sitä. Minä pidin molemmista. Kirjan olen lukenut vain kerran, mutta tuo elokuva on yksi niistä harvinaisista elokuvista, jonka ole nähnyt monta kertaa. Ja aina se toimii. Viime kerrasta on kyllä ainakin 20 vuotta aikaa. Ja niitä harvinaisia leffoja, jotka ovat myös mun isä ja äidin suosikkeja. Eli koko perhee leffoja. Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää |
NHR 04.12.2024 21:33:34 | |
---|
NHR: Tämä on minulla yhä kesken, sillä jaksan keskittyä vain lyhyehköihin pätkiin kerrallaan. Hyvältä kuitenkin vaikuttaa, joten enköhän vielä kuluvalla viikolla ehtine katsella tämänkin loppuun saakka. Sain lopulta katzeltua loppuun, mutta huomasin jo unohtaneeni alkupuolen tapahtumat. Ei tosin liene leffan vika, vaan pätkivän katselutyylini. Sitä ainoaa ymmärtämääni puolan sanaa ainakin toisteltiin ihan kiitettävästi. :D Ramones eunt domus! |
Muovinen 04.12.2024 22:01:39 | |
---|
Olen ollut kotona saikulla ja lähinnä maannut ja katsonut sarjoja ja leffoja. Olen tosi kauan halunnut nähdä Blue Velvetin mutta jotenkin se on vaan aina väistänyt mua. Nyt muistin että se on vielä Areenassa ja korjasin tämän puutteen. Yllättävän lineaarista ja ymmärrettävää Lynchiä mutta herran kädenjäljen toki tunnistaa. Häiritsevää väkivaltaa ja häiriintyneitä hahmoja. Ei voita Mulholland Driveä tai Twin Peakseja ainakaan mutta 4/5 Juuri lopetin katsomasta sen että Wicker Man. Vähän sellaista kevytkauhua tai korkeintaan pientä jännitystä ennalta-arvattavalla lopulla. En ole genren fani millään muotoa. Semityly 2/5 tälle. Katsoin myös viimeksi esiteininä näkemäni Lahjomattomat uusiksi ja hitto kuinka nostalgiset fiilikset tuli jo heti Morriconen loistavasta alkutunnarista. Taisin kuunnella tätä soundtrackia ihan erikseen muksuna. Itse elokuva myös helposti uusinnan arvoinen. Jotkin asiat juonesta ja kohtauksista oli jo menneet muistissa sekaisin. Nostalgiasta 1/1 Pelkästään yhdessä autossa tapahtuva Locke oli ihan taidokkaasti kasattu joskin luonnollisesti hieman itseään toistava stoori, jossa asiat selviävät kilometri kerrallaan. Lopun ääniviesti pojalta osui aika kovaa koska sisälsi niin paljon yhtymäkohtia omaan elämään. Huono uudelleenkatsomisarvo mutta solidi 3/5 muuten. Silver linings playbookin suomennettua nimeä en tiedä. Katsoin koska Marc Maron kertoi podcastissaan katsovansa tämän usein jos tulee töllöstä. En oikein osannut samaistua tässä juuri mihinkään, koska oli jotenkin niin amerikkalainen meno kaikinpuolin mutta leffa parani loppua kohden ja oli ainakin viihdyttävä. 3/5 |