Aihe: GT, Protot, IndyCar, DTM ym. 2012
1 2 3 4 556 57 58 59 6091 92 93 94 95
Alfons Åberg
15.01.2021 10:50:33
Vessajono: Jep. En oikein ymmärrä minkä takia ruotsalaiset ei oo jo aikaa sitten siirtäneet rallia pohjoisemmaksi. Varmaan viimeiset kymmenen vuotta on ollut aina enemmän tai vähemmän jotain jännittämistä sen kanssa, että minkälaiset olosuhteet on. Viime vuosi nyt oli varmaan kaikkien aikojen pohjanoteeraus, luultavasti sen takiahan Evans voittikin kun koko ralli muistutti enemmän Walesia kuin Ruotsia.

Vaikka onhan siinä tietysti se, että jos Suomen Lappi on harvaanasuttua ja autiota, niin Ruotsin Lappi vasta onkin. Luulajassa varmaan vielä saisi tuon mittakaavan tapahtuman järjestettyä, mutta siitä ylöspäin alkaa olla aika hiljasta.

Varmaankin Karlstadtin turistiystävällinen sijainti Tukholman, Oslon ja Göteborgin välissä on pitänyt kilpailun sillä korkeudella. Eikä ole haluttu tunnustaa tosiasioita.
Jälkiruuaksi pari Rennietä ja iso tuoppi Samarinia
Hetfield
15.01.2021 11:23:21

Presidentti: Varmaankin Karlstadtin turistiystävällinen sijainti Tukholman, Oslon ja Göteborgin välissä on pitänyt kilpailun sillä korkeudella. Eikä ole haluttu tunnustaa tosiasioita.

Näin on. Olosuhteiden puolesta olisi voinut jo 90-luvulla siirtää parempaan paikkaan. Nykyään vaan on vielä useammin noita kehnoja talvia.
Alright, alright, alright!
Vessajono
21.01.2021 15:41:11
Hyvin se sit alko tämäkin kausi näköjään.
Krice: Minä olen oikeassa tässä asiassa, sille nyt ei vain voi mitään.
Hetfield
21.01.2021 16:49:12 (muokattu 21.01.2021 16:59:29)

Vessajono: Hyvin se sit alko tämäkin kausi näköjään.

Ei ollut ymmärrettävästi pomo hirveen ilonen lopputuloksesta. Tossa vielä Sunisen ulosajo, jos tätä nyt ei heti deletoida: https://www.youtube.com/watch?v=BhwKFdoRwWM

E: Kallella kyllä hieno aloitus. Hyvältä näyttää tällä hetkellä.
Vessajono
22.01.2021 08:00:37
Hetfield: Ei ollut ymmärrettävästi pomo hirveen ilonen lopputuloksesta. Tossa vielä Sunisen ulosajo, jos tätä nyt ei heti deletoida: https://www.youtube.com/watch?v=BhwKFdoRwWM

E: Kallella kyllä hieno aloitus. Hyvältä näyttää tällä hetkellä.

Se voi olla joo, että Millener ei paljoa päätä taputellu. Eihän tollaseen oikein olisi varaa, varsinkin jos ei aja täyttä kautta ja tallillakin matti kukkarossa.

Kallella hyvä meno kyllä. Kolmosella tuli vähän takkiin, mutta onneks Tänakilla tuli vielä enemmän.
Hetfield
22.01.2021 17:47:39

Vessajono: Se voi olla joo, että Millener ei paljoa päätä taputellu. Eihän tollaseen oikein olisi varaa, varsinkin jos ei aja täyttä kautta ja tallillakin matti kukkarossa.

Kallella hyvä meno kyllä. Kolmosella tuli vähän takkiin, mutta onneks Tänakilla tuli vielä enemmän.

Isoja eroja tulee taas niinku perinteisesti Montessa, yhellä pätkällä häviää paljon ja seuraavalla saa eron takas ja vielä enempikin. Harmi kun Rovis kävi pihalla, mutta ihan hyvät asetelmat jatkaa tästä. Kärkeen toki on matkaa, mutta Tojolla on hyvin pullat uunissa. Adamo ei ollu kovin ilosella tuulella Hyundain tuloksista =D
Vessajono
23.01.2021 08:13:53
Hetfield: Isoja eroja tulee taas niinku perinteisesti Montessa, yhellä pätkällä häviää paljon ja seuraavalla saa eron takas ja vielä enempikin. Harmi kun Rovis kävi pihalla, mutta ihan hyvät asetelmat jatkaa tästä. Kärkeen toki on matkaa, mutta Tojolla on hyvin pullat uunissa. Adamo ei ollu kovin ilosella tuulella Hyundain tuloksista =D

Ja näkyy tulevan edelleen: jumalauta mikä veto Ogierilta heti päivän alkuun, melkein 18 sekunnin pohjat :D

Nähtävästi sille on syynsä, että joillain on seitsemän maailmanmestaruutta ja joillain ei.
mike tapping
23.01.2021 14:50:36
Melkoisen taapertamiseksi voi mennä tuo Fordin tämä kausi. Rahapinkalla itsensä "ykköskuskiksi" hankkinut Greensmith ottaa ajamalla pataan R5-kuskeilta. Sitten tuo Suninen, jolla voisi olla oikeastikin saumoja hyville sijoille (jos pysyy tiellä) ajelee vajaata kautta. Toista autoa vuorollaan ajava tulokas Fourmaux tuskin mitään ihmeitä esittää.
Hetfield
23.01.2021 15:25:36

mike tapping: Melkoisen taapertamiseksi voi mennä tuo Fordin tämä kausi. Rahapinkalla itsensä "ykköskuskiksi" hankkinut Greensmith ottaa ajamalla pataan R5-kuskeilta. Sitten tuo Suninen, jolla voisi olla oikeastikin saumoja hyville sijoille (jos pysyy tiellä) ajelee vajaata kautta. Toista autoa vuorollaan ajava tulokas Fourmaux tuskin mitään ihmeitä esittää.

Tämäkin vielä. Joo, eipä Suninen palveluksia tehnyt kenellekään ajamalla heti lepikkoon, mutta Greensmith ei kyllä ole vakuuttanut vieläkään, vaikka nyt on jo kilometrejäkin alla.
Vessajono
23.01.2021 15:52:03
Hetfield: Tämäkin vielä. Joo, eipä Suninen palveluksia tehnyt kenellekään ajamalla heti lepikkoon, mutta Greensmith ei kyllä ole vakuuttanut vieläkään, vaikka nyt on jo kilometrejäkin alla.

Joo, ei oo kyllä kauhean väkevää näyttöä. Sääli että Lapille kävi niinku kävi, mutta ymmärtäähän sen, että kun on ollut palkkakuskina useamman vuoden niin ei varmaan paljoa kiinnosta enää maksaa ajamisesta.

Huomiselle ihan mielenkiintoset asetelmat, Toyotalla kolmoisjohto ja totta kai Neuville varmasti haluaa ja yrittää ajaa Rovanperää takaa, mutta nyt kun Tänak on ulkona niin Adamolta lienee turha odottaa kehuja jos ei autoja saada maaliin asti.
mike tapping
24.01.2021 19:43:15 (muokattu 24.01.2021 19:44:11)
Eh juum, R5-autolla ajanut Fordin "kakkoskuski" Fourmaux hävisi kokonaiskilpailun lopputuloksissa vain vajaat 55 sekuntia Greensmithille. Mitenhän käy kun Fourmaux saa WRC-Fiestan alleen? Gussilla vähän skarppauksen paikkaa. :) Toki odottelen, että Suninen ajaisi kuukauden päästä Rovaniemellä vähän paremmin kuin nyt.
Vessajono
24.01.2021 20:37:41
mike tapping: Eh juum, R5-autolla ajanut Fordin "kakkoskuski" Fourmaux hävisi kokonaiskilpailun lopputuloksissa vain vajaat 55 sekuntia Greensmithille. Mitenhän käy kun Fourmaux saa WRC-Fiestan alleen? Gussilla vähän skarppauksen paikkaa. :) Toki odottelen, että Suninen ajaisi kuukauden päästä Rovaniemellä vähän paremmin kuin nyt.

Ja Mikkelsen oli R5-autolla nopeampi kuin Greensmith. Toki huomattavasti kokeneempi kuski, mutta kuitenkin.

Ylipäätään toi M-Sportin alamäki tuntuu melko käsittämättömältä: ymmärrettävää toki, että on pandemiat ja brexitit mutta silti. 2017 tuli kuitenkin mestaruus ja olkoonkin, että kuskit oli vähän eri kaliiberia mutta tuommonen kokoonpano nyt tuskin ainakaan helpottaa tilannetta.
mike tapping
24.01.2021 20:47:50
Vähän tuntuu, ettei M-Sportilla ole juuri muuta tavoitetta tälle kaudelle kuin olla vain mukana. Mitä Mikkelseniin niin ainakin tällä hetkellä näyttää selvältä että sen pitäisi ajaa WRC-autoa. Mutta toisaalta niin varmaan pitäisi Lapinkin ajaa. Mikko Hirvonen sen sijaan on tainnut löytää oman paikkansa eli ajaa etuautoa.
Vessajono
24.01.2021 21:23:17
Joutilaita ja osaavia kuskejahan ois vähintäänkin yhden tiimin verran: Lappi ja Mikkelsen ja miksei Sordostakin vielä olisi täyttä kautta ajamaan. Ja toisaalta siellä olis myös tulossa niitä nuorempia, joiden pitäis jossain vaiheessa päästä mopoautoista eteenpäin. Solberg ja Veiby nyt ainakin.

Mutta minkäpä sille tekee kun paikkoja ei oo. Ogier on toki lopettamassa, mutta siitä nyt ei vielä suurtakaan iloa oo. Neuvillen soppari Hyundain kanssa on muistaakseni vielä tän kauden voimassa, mutta en usko että se olis vielä mihinkään lähdössä. Täytyy toivoa, että kun ens kaudelle tulee uudet autot niin tulis edes se yksikin uus talli. Subarun paluustahan on liikkunut huhuja jo hyvinkin pari vuotta.
mike tapping
24.01.2021 21:47:08
Juu, ja kun oikein lähdetään huhuasteelle niin Hondahan on lähtemässä formuloista. Sattuisi aika sopivasti jos sieltä hyökkäisivät rallisarjaan.
Hetfield
25.01.2021 00:40:35

Joo kuskejahan aina olis, Huttunen esim. on välillä väläytellyt osaamistaan, vaan eipä taida WRC-paikkaa oikein irrota lähitulevaisuudessa. Loubet on semmonen kanssa, että ainesta on. Välillä menee lepikkoon, mutta niin kuuluukin rallissa. Vauhtia kumminkin tuntuisi olevan. Katsutakin ajaa välillä nopeasti, välillä taas ihan päin helevettiä. Saapa nähdä.
Alfons Åberg
25.01.2021 10:57:48 (muokattu 25.01.2021 11:06:24)
mike tapping: Juu, ja kun oikein lähdetään huhuasteelle niin Hondahan on lähtemässä formuloista. Sattuisi aika sopivasti jos sieltä hyökkäisivät rallisarjaan.

Jotenkin vaikea uskoa tätä. Hondalla ei ole rallissa oikein minkäänlaisia perinteitä. Ratapuolen hommia Japanin omia sarjoja ja BTCC:tä lukuunottamatta pyörittää HPD, minkä pääkonttori on Kaliforniassa ja siellä tuskin on ralliin kiinnostusta. Ei ole Honda UK, mikä BTCC:ssä on autoja kehittänyt, sekään rallista kiinnostunut.

Pikku-n ryhmässä 15-20 vuotta sitten näkyi enempi Integraa ja Civic TypeR:ää, mutta nekin oli enempi pohjoismainen juttu, Keski-Euroopassa harrastajat suosivat paikallisia automerkkejä.

E: Ja jos silmälaseja nostellaan niin Amerikassakin on toimintaa supistettu, kun Penske ei enää ajata tänä vuonna HPD:n Acuraksi brändättyjä protoja. Penskehän oli käytännössä "Hondan tehdastalli" IMSA:n sarjassa.
Vessajono
25.01.2021 11:30:17
Presidentti: Jotenkin vaikea uskoa tätä. Hondalla ei ole rallissa oikein minkäänlaisia perinteitä. Ratapuolen hommia Japanin omia sarjoja ja BTCC:tä lukuunottamatta pyörittää HPD, minkä pääkonttori on Kaliforniassa ja siellä tuskin on ralliin kiinnostusta. Ei ole Honda UK, mikä BTCC:ssä on autoja kehittänyt, sekään rallista kiinnostunut.

Pikku-n ryhmässä 15-20 vuotta sitten näkyi enempi Integraa ja Civic TypeR:ää, mutta nekin oli enempi pohjoismainen juttu, Keski-Euroopassa harrastajat suosivat paikallisia automerkkejä.

E: Ja jos silmälaseja nostellaan niin Amerikassakin on toimintaa supistettu, kun Penske ei enää ajata tänä vuonna HPD:n Acuraksi brändättyjä protoja. Penskehän oli käytännössä "Hondan tehdastalli" IMSA:n sarjassa.

ERC:ssähän taidettiin pari kertaa kaksvetoset voittaa Civicillä ja brittien kansallisissa niitä pyöri 90-luvulla, sielläkin toki yksityisinä. Kieltämättä ei kovin kummoiset perinteet.

Jos nyt spekuloimaan haluaa lähteä, niin aika vähänlaisestihan noita realistisia vaihtoehtoja on. Todennäköisin olis varmaankin Skoda: WRC2-hommien ansiosta on valmiit puitteet ja organisaatio ja kaipa Fabiasta sais suht vähällä vaivalla tehtyä autonkin. Jos sit taas pidemmän aikaa poissa olleita miettii, niin Peugeotilla olis pitkät perinteet ja kunniakas historia, mutta toisaalta kun Citroën just lähti sarjasta, niin mikä sit lienee todennäköisyys sille, että konserni palaisi melkein saman tien toisella merkillä.
Alfons Åberg
26.01.2021 21:56:58 (muokattu 26.01.2021 22:26:46)
Rovaniemen MM-rallin reittimittaus on valmistunut

https://twitter.com/KariNuutinen/st … niemen-mm-ralli-2021.23984%2Fpage-4

Tänä vuonna varmasti ajetaan ilman yleisöä ja jotenkin sitä toivoisi, että sitä osataan kunnioittaa ilman jokamiehenoikeuksista meuhkaamista. Voisi olla joku tsänssi saada kisa myös 2022, vaikka tapana ei olekaan ollut että samassa maassa olisi kaksi kisaa.

Jotenkin se vaan kotimaan SM:ssä, Äffässä ja historicissa näyttää hölmöltä, kun autosta ei tiedä vielä laskeutuuko katolleen, pyörilleen vai kyljelleen, niin siellä on jo 30 mölypekkaa kuormaliinoineen selät tulosuuntaan pomppimassa tiellä.

En toki sitä sano, että homma pitäisi olla kuten Saksassa tai Amerikassa, että sakon uhalla voi vain toljottaa jos ajokuntoinen auto ei pääse ojasta ylös. Mutta se keskitie..
Vessajono
26.01.2021 22:34:14
Presidentti: Rovaniemen MM-rallin reittimittaus on valmistunut

https://twitter.com/KariNuutinen/st … niemen-mm-ralli-2021.23984%2Fpage-4

Vaikuttaa lupaavalta, toivottavasti on korkeet penkat ja kunnon rännejä.

Jotenkin se vaan kotimaan SM:ssä, Äffässä ja historicissa näyttää hölmöltä, kun autosta ei tiedä vielä laskeutuuko katolleen, pyörilleen vai kyljelleen, niin siellä on jo 30 mölypekkaa kuormaliinoineen selät tulosuuntaan pomppimassa tiellä.

Ja kameran takana se yks, joka huutaa "OIJOIJOIJOIJOI"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)