Aihe: Jalkapallon MM-kisat 2010, Etelä-Afrikka
1 2 3 4 555 56 57 58 5977 78 79 80 81
Rhapa
26.06.2010 14:02:46
Öö, okei. Taisit nyt ottaa hieman liikaa itseesi kohdistuvana tuon mun edellisen kommentin. En sitä sinulle täysin omistanut, vaikka tekstiisi välillä viittasinkin, joten ei tarvitse kiristellä sitä pipoa syyttä suotta.
gigity gigity
DJKaaos
26.06.2010 14:14:27
Rhapa: Öö, okei. Taisit nyt ottaa hieman liikaa itseesi kohdistuvana tuon mun edellisen kommentin. En sitä sinulle täysin omistanut, vaikka tekstiisi välillä viittasinkin, joten ei tarvitse kiristellä sitä pipoa syyttä suotta.

No enhän mä mitään semmosta. Munsta mä ilmaisin asiani aika asiallisesti ja perusteellisesti? Ja myös tuo mun kirjoitus oli tarkoitettu ihan "yleiseen jakoon", sillä ollaanhan me tosta Afrikan tilanteesta melkoisen samaa mieltä sun kanssa. Peace (:
Minä olen minä.
masterhat
26.06.2010 16:28:28
eiks futis olis tuhat kertaa mielenkiintosempaa jos siinä ei olisi paitsiosääntöä? tulis hässäköit ja tilanteit ihan toiseen tahtiin ku täl hetkel
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
Tigerstedt
26.06.2010 16:50:36

masterhat: eiks futis olis tuhat kertaa mielenkiintosempaa jos siinä ei olisi paitsiosääntöä? tulis hässäköit ja tilanteit ihan toiseen tahtiin ku täl hetkel

Taivahan tosi.
Together we stand, divided we fall.
Tuomas.
26.06.2010 17:32:26
eiks futis olis tuhat kertaa mielenkiintosempaa jos siinä ei olisi paitsiosääntöä?

Ja peli muuttuisi ihan toiseksi, kun hujopit odottelisivat boksin rajalla korkeita palloja puolustuksesta tauotta? :DD
Mika Kangas
26.06.2010 17:54:28
djKaaos: Kuka sitä Saksaa piti voittamattomana tai pysäyttämättömänä? Jos joku vetää jotain johtopäätöksiä sen perusteella, että Saksa pieksee niinkin kovan jalkapallomaan kuin Australia, niin katsokoon peiliin.

Saksan ylivoimaisuus hivelee meitä suomalaisia koska ollaan pelattu niin hyvin niitä vastaan niin monta vuotta, suurin tappio on muistaakseni 2-1 ja nippu tasureita ja melkein voittoja viimeiseltä 15 vuodelta. Mitä parempi Saksa on sitä parempia mekin ollaan :).

Omasta puolesta on harmi että Englanti ja Saksa on vastakkain jo tässä vaiheessa, molemmat kun on suosikkejani. Toivoisin kuitenkin Saksan tippumista koska ovat voittaneet jo niin paljon. Olis jo Englannin vuoro onnistua. Päästä ainakin finaaliin, tai edes kolmen parhaan joukkoon.
Rhapa
26.06.2010 18:51:01
Huhhei, jännä matsi. Mahtavata... "uruguay - argentiina"- finaalihan näissä kisoissa nähdään.
gigity gigity
Ziggy Bubba
26.06.2010 18:54:45 (muokattu 26.06.2010 18:55:19)

U-R-Gay menee vielä pitkälle, se on saletti. Suarez-Forlan -duo jatkaa dominointia... Nämä on E-Amerikan kisat, jännä juttu.
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
trashjones
26.06.2010 22:00:22 (muokattu 26.06.2010 22:07:46)
Edu vai Addy? xD selostajat ihan ulkona.

E: Siis jenkit tekee vaihdon, selostaja sanoo että kentälle tulee Lee Addy(Ghanalainen puolustaja) ja kentälle tulee oikeasti Maurice Edu(USA:n pelaaja). Mitähän tuo Juusela meinaa? Vielä väittää että Addyn paidassa lempinimi "EDU"!
"Kyseisessä kappaleessa myös James Hetfield soittaa kitaraansa ns. "ylös-alas" -näppäilytyylillä." - Wikipedia
Nytph
26.06.2010 22:03:52 (muokattu 26.06.2010 22:40:22)
Tuo Juusela on noista YLE:n selostajista ihan kuunneltava tapaus, mutta joskus nuo aivan turhat knoppitiedot, joita mies jakelee koko ajan ärsyttävät. Tästä esimerkkinä "numerot se ja se ja se ovat ainoat joilla ei olla vielä tehty maaleja tässä turnauksessa." Kyllähän noita tilastoja joskus kuuntelee, mutta useimmilla niistä ei ole pelin kannalta mitään merkitystä.

EDIT: Voidille vastaukseksi, että juu, tietääkseni ovat. Taitavat Ennekari ja Juusela jakaa selostusvastuun loppukisojen ajan, Väisänen jäi onneksi kotiin.
"The sun is the same in a relative way, but you're older - shorter of breath and one day closer to death."
Dunga
26.06.2010 22:38:31
Onks noi selostajat nyt neljännesvälierissä ihan paikan päällä selostamassa?
War... war never changes.
Ziggy Bubba
26.06.2010 22:49:19

Void: Onks noi selostajat nyt neljännesvälierissä ihan paikan päällä selostamassa?

Joo, siellähän ne. Ennen pelien alkua niiltä on kyselty paikallisia fiiliksiä.
Rhapa
27.06.2010 09:25:19 (muokattu 27.06.2010 09:27:21)
Nytph: Tuo Juusela on noista YLE:n selostajista ihan kuunneltava tapaus, mutta joskus nuo aivan turhat knoppitiedot, joita mies jakelee koko ajan ärsyttävät. Tästä esimerkkinä "numerot se ja se ja se ovat ainoat joilla ei olla vielä tehty maaleja tässä turnauksessa." Kyllähän noita tilastoja joskus kuuntelee, mutta useimmilla niistä ei ole pelin kannalta mitään merkitystä.

EDIT: Voidille vastaukseksi, että juu, tietääkseni ovat. Taitavat Ennekari ja Juusela jakaa selostusvastuun loppukisojen ajan, Väisänen jäi onneksi kotiin.

Tuota turhaa knoppitietoa tulee ihan jokaiselta ylen selostajalta näissä kisoissa. "ländön dönövän pelasi viime kisat pesemättä kalsareitaan ja näihin kisoihin mies on tiettävästi ne samaiset kalsarit kääntänyt nurinpäin" Tiedä sitten minkä tietokirjan mainoskampanja tämä oikein on.

E: Ennekarin selostus alkaa kummasti maistua Porttilan ja Väisäsen sekoilujen jälkeen. Juusela osaa myös hommansa pikku röydöstä huolimatta. Hyvää taktikointia yleltä ottaa muutama umpipaska selostaja mukaan, niin saadaan nuo kaksi vaikuttamaan rautaisilta ammattilaisilta.
gigity gigity
Ziggy Bubba
27.06.2010 09:41:25

Rhapa: E: Ennekarin selostus alkaa kummasti maistua Porttilan ja Väisäsen sekoilujen jälkeen. Juusela osaa myös hommansa pikku röydöstä huolimatta. Hyvää taktikointia yleltä ottaa muutama umpipaska selostaja mukaan, niin saadaan nuo kaksi vaikuttamaan rautaisilta ammattilaisilta.

Ennekari ja Juusela on hyvässä koulussa - niistä tulee vielä ihan hyviä selostajia joku päivä... Silti ois ollut mahtavaa kuulla Virkkusta Ylellä... Toi kaveri vaan on Suomen paras, ei pääse mihkään.
Jormaz
27.06.2010 10:34:02 (muokattu 27.06.2010 10:34:39)
Ghanalaisten ajanpeluu sai eilen jo aika koomisia piirteitä. Nähtiin aivan uusi tekniikkakin. Omaa tyhmyyttä kaatuillaan ja jäädään sitten täysin liikkumattomana makaamaan ja odotetaan (lisäajalla) että tuomari viheltää pelin poikki. Sanotaan että karhun kohdatessaan kannattaa leikkiä kuollutta mutta savannilla tuo lienee raadonsyöjien takia vähän hasardi taktiikka. Paareilla kuljetaan luonnollisesti istuma-asennossa ja joukkueen huoltaja on jo kentän laidalla asentamassa lähtötelinettä.

Toinen asia mikä näissä kisoissa vähän vituttaa on paitsioiden liputtaminen varmuuden vuoksi. Mun mielestä epäselvissä tilanteissa pitäisi vaan jättää liputtamatta. Voisivat neitokaiset oppia pelaamaan tilanteet loppuun asti eikä jäätäisi käsi pystyssä odottamaan vihellystä.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Prophet
27.06.2010 11:22:48
Nämä kovimmat selostajalegendat olisi pitänyt kaivaa vielä kerran naftaliinista ellei joku ole jo mullan alla: Pentti "Olumpia" Salmi, Antero Karapalo, Juha "Solarium" Jokinen, Hannu-Pekka "Hoopi" Hänninen, Jukka Pakkanen, Bror "Bubi" Wallenius, Antero Viherkenttä, Raimo "Höyry" Häyrinen.
Sergei Fallinen
27.06.2010 11:37:38
sikki-six: Joo, siellähän ne. Ennen pelien alkua niiltä on kyselty paikallisia fiiliksiä.

joo, ja noi on ollut just luokkaa Tapsa: "Eikö olekin näin, että...?" selostaja: "Kyllä, näin on"
Ziggy Bubba
27.06.2010 11:51:27

Sergei Fallinen: joo, ja noi on ollut just luokkaa Tapsa: "Eikö olekin näin, että...?" selostaja: "Kyllä, näin on"

Öö, (Tapsan tahtiin) kyllä.
DJKaaos
27.06.2010 12:45:56
Oli jännä peli eilen illalla. Täytyy sanoa, että mä olin aika varma, että Yhdysvallat menee tosta jatkoon, kun saivat sen tasoitukset rankkarista. Ghana muuttui niin flegmaattiseksi ja haluttomaksi, halvaantuivat lähes täysin. Eivät hyökänneet organisoidusti juurikaan, vaan pyörittelivät palloa keskialueella, josta seurasi typeriä menetyksiä. Jenkit sen sijaan hakivat voittoa aktiivisesti ja loivat jatkuvasti maalipaikkoja. Ghana passivoituu vähän turhan rajusti, kun pelissä tapahtuu jotain dramaattista. Sama ilmiö tapahtui alkusarjan Ghana - Australia-pelissä, jossa Ghana pääsi pelaamaan pitkään ylivoimalla. Tuossakin ottelussa Australia oli kuitenkin se joukkue, joka loi paremmat tekopaikat, eikä Ghanaa oikeastaan edes kiinnostanut hyökkääminen. Ghana näyttää luottavan nopeisiin, suoraviivaisiin hyökkäyksiin. Eilen ne ainakin toimivat.

Tänään olisi sitten tuo Saksa - Englanti. Potentiaalia huippuotteluksi tässä tietenkin on, mutta täytyy vain toivoa, että molemmat olisivat saaneet pelinsä kuosiin ja pystyisivät pelaamaan maksimaalisilla tasoillaan. Englannin jumi oli jo vähän avautumaan päin, mutta paljon pitäisi vielä tapahtua, että homma toimisi kunnolla. Saksa on pelannut ajoittain hyvin ja luonut mahtavia hyökkäyksiä, mutta sellainen käsijarrufiilis heidänkin tekemisestä on jäänyt mieleen.
Minä olen minä.
Muave
27.06.2010 15:05:38 (muokattu 27.06.2010 15:20:56)
Deutschland! Jänskättää jo nyt toi peli. Pääasia, että Özil pelaa ja Klosekin varmasti parempi kuin Cacau, joka oli melko pihalla viime pelissä. Schweinsteiger vissiin sivussa tästä pelistä, mutta Kroos varmasti ihan hyvä korvaaja. Englantikin pelasi kyllä suht hyvän viimeisen pelin, mutta Saksa on silti pieni ennakkosuosikki. Saksan puolustus on ehkä vähän kankea ja hitaanlainen, toivotaan että Rooneyn maalivainu olisi yhtä kateissa kuin edellisissä peleissä.

Ja mustekalakin ennusti, että Saksa vie.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)