Aihe: Jalkapallon EM-kisat 2008
1 2 3 4 553 54 55 56 5762 63 64 65 66
Varaani
26.06.2008 08:46:13
Huhhuh! Olipas peli.
Kaikki sympatiat matsin edestessä Turkin puolelle, mutta niin vaan isotpojat rankaisee virheistä.
Jotenkin tuli -90 kisojen Kameruun mieleen Turkista. Ei pelityylinsä ansiosta, mutta siitä että aina se pystyy yllättämään.
Saksalla oli perin löysää puolustamista. Saa nähdä miten menee finaalissa. Varmaan asenne paremmin kohdallaan kuin eilen, tai muuten tulee turpaan. Ja onko Lehmann kisojen huonoin molari Coupen kanssa? Kyllä varmaan.
Deg
26.06.2008 08:52:16

Kui huonoa muuten ettei finaali tule lauantaina? Olishan se ollu mukava ottaa vähän mesimehua ja kattoa peliä siinä lauantai-illan ratoksi.
Vaihoin jo.
masterhat
26.06.2008 09:04:23
Kui huonoa muuten ettei finaali tule lauantaina? Olishan se ollu mukava ottaa vähän mesimehua ja kattoa peliä siinä lauantai-illan ratoksi.

maanantaina vast ilta löysiin.. ;)

Vitun sakemannit, hetken jo luulin et turkki menee viel ohi, mut ei kun ei...

No viva la Spain!!!! jos saksa voittaa nekin, niin johan on vittu
http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php
bedlam
26.06.2008 09:04:54 (muokattu 26.06.2008 09:05:32)

En nyt just muista ketkä munapäät selosti Espanja-Italia -ottelun, josta parhaimpana älynväläyksenä jäi mieleen "hän kerää miehiä ympärilleen kuin kimalainen" -heitto

Joo, tuo jäi itselläkin mieleen. Pari sekuntia omat aivot hakivat tietokannasta mätsäävää sanontaa, kunnes tajusi koko lauseen olleen täyttä mattikyllösmiä.
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
Simo78
26.06.2008 09:28:52
Ja onko Lehmann kisojen huonoin molari Coupen kanssa? Kyllä varmaan.

En katellut kauheesti Ranskan pelekjä, joten Coupen huonoudesta en sano mitään, muttan Lehmann on kyllä umpisurkea!! Eihän kukaan muu maa pärjäisi tollasen tunarin kanssa. Toka maali täysin Lehmannin maali ja melkeinpä ekakin oli...
Simo78
26.06.2008 09:53:34 (muokattu 26.06.2008 09:54:34)
Pidetään kuninkaana kun on tuikannut hyvistä syötöistä pari maalia kärkkärillä sisään ja sen hiukset ja pulisongit on rumat. Ja vielä se että Torres joutuu aina vaihtoon Villan sijasta vaikka toisin ehdottomasti pitäisi olla. Tai ehkä pelkään että Venäjä häviää huomenna tän jätkän takia.

Pakko antaa plussat, ehkä huonoimmasta mutta samalla rehellisemmästä vastauksesta=). Villa on kyllä näissä kisoissa pelannut paremmin kuin Torres, turhaan Torres kiukuttelee--> ottaisi vaan nokkiinsa ja pelaisi paremmin!

Iker torjuu kaiken ja Espanja vie...

E: Kysymys oli, Mikä siinnä Villassa mättää? (ei tarvitse turhaan lähteä selailemaan)
Ziggy Bubba
26.06.2008 10:00:04

Hesarissa oli mielenkiintoista juttua tuosta venäläispelaajien kovasta kunnosta. Maan liigahan on vasta vähän aikaa sitten alkanut, päinvastoin kuin etelä-Euroopassa. Tuossa valossa ei tunnu niin kummalta kuinka nämä perinteiset suurmaat ovat jääneet liikkeessä niin pahasti venäläisten jalkoihin. Espanja joutuu varmasti myös nostamaan tempoaan illan peliin, muuten tulee noutaja äkkiä.

Veikkaan eteenkin Ramosin puolelta tulevan monta vaarallista nopeaa hyökkäystä, sillä samalla puolella pelaa Venäjän Zirkov. Vaikka Espanjaa kannatan, pelkään että spanskien puolustus ei kestä noita nopeita iskuja.
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
Flash
26.06.2008 10:26:55 (muokattu 26.06.2008 11:54:37)

Niki Juusela on just hyvä selostaja, selkeästi keskimääräistä elävämmän kuuloista selostamista eikä sellaista teennäistä eläytymistä. Käsittämätöntä juttua tulee välillä, etenkin kun mies innostuu. Kuulinko muuten oikein, että se röyhtäisi tuossa yhdessä välissä? "Turkin *burrrp* puolustus..."

Parempi tuokin kuin Saksan TV:n selostus, joka oli niin monotonista, että edes maalien syntymistä ei olisi huomannut, jos ei olisi katsonut itse peliä. Eli kyllä mieluummin tällaista elävämpää selostamista kuuntelee.

Oli muuten melkoiset tsembalot Hampurin kaduilla sekä Saksan, että Turkin voittojen jälkeen... Minkälaiset lie eilen olleet.
Live Music Is Better!
Booligan
26.06.2008 11:13:06

Turkin herrasmiehet olisivat pistäneet pallon rajasta yli ja valmentaja tuonot vesipulloja ja laastareita kun hinaaja-Günther olisi loukkaantunut.

koitetaan silti muistaa että uuden säännön mukaan se on tuomarin tehtävä huomata loukkaantunut pelaaja ja pistää peli poikki, ei enää pelaajien ;)

oikeus kävi ja turkkilaiset pääs taas kehitteleen uusia kebbereseptejä.
Paul Gilbert Tavastialla 3.10! onhan sinulla jo lippu?
DJKaaos
26.06.2008 11:50:10
Oli aivan eri meininki selostuskopissa, kun Juusela selosti. En nyt just muista ketkä munapäät selosti Espanja-Italia -ottelun, josta parhaimpana älynväläyksenä jäi mieleen "hän kerää miehiä ympärilleen kuin kimalainen" -heitto, mutta Juuselan eläytyminen tuo fiiliksen, että nyt ollaan katsomassa futismatsia.

Juusela on muuten ihan hyvä, mutta alkaa aika pahasti sössöttämään ja sekoilemaan sanoissaan, kun vähänkin innostuu.
Minä olen minä.
DJKaaos
26.06.2008 11:53:57
koitetaan silti muistaa että uuden säännön mukaan se on tuomarin tehtävä huomata loukkaantunut pelaaja ja pistää peli poikki, ei enää pelaajien ;)

oikeus kävi ja turkkilaiset pääs taas kehitteleen uusia kebbereseptejä.

Niin ja kun katsoi millä vauhdilla se Saksan hyökkäys eteni siinä tilanteessa, niin aika vaikea olisi kuvitella, että siinä aletaan katsomaan taakse jotta jäikö se Kazim siihen maahan makaamaan vai mitenkä kävi.
Minä olen minä.
Rapido
26.06.2008 11:57:09
koitetaan silti muistaa että uuden säännön mukaan se on tuomarin tehtävä huomata loukkaantunut pelaaja ja pistää peli poikki, ei enää pelaajien ;).

Kyllä näin on näreet, täysin lapsellista touhua olis pistää peli tuossa kohtaa poikki, jos on avuton ja muljauttaa oman nikkansa ni se on voi voi, iso kyynel ja 3-2. Ja en todellakaan ole saksan kannattaja.

Muutenkin olen koko sääntöä vastaan, joko tilanteessa oli tai ei ollut mitään väärää ja sen mukaan mennään, se että jollain vähän masua koskee ei pitäs vaikuttaa pelin kulkuun. Tämä toki vaatis sen että tuomari on skarppina siellä kentällä eikä vaan surffaa ja puhalla perstuntumalla niinkuin esim. eilen Lahmiin kohdistunu ajelu mikä oli niin selvä pilkku+keltanen kuin olla voi.

Tänään vie Espanjosit, saatte nähdä ettei yks arshavin kesää tee venäjälle. Pitäis tulla ihan toisenlaista jälkeä kuin Luigeja vastaan kun taitaa molemmat joukkueet sentään ihan pelata sitä jalkapalloa siellä kentällä. Venäjä on esitysten perusteella toki hyvä joukkue, mutta tasoero on silti selvä. Ainoa kaveri joka hieman arveluttaa on Capdevila, vaikkei olekaan huonosti pelannut mutta tuntuu melko jäiseltä mieheltä sen pallon kanssa ja sen syötön antaminen tuntuu aina kestävän pikkasen liian kauan. Muuten Espanja on vaan niin pirun kova ja tasanen porukka koko kentän laajuudelta ettei pitäis olla muuta hyväksyttävää tulosta kuin voitto. Arvataan 3-1
M.netissä ei tunnetusti voi sanoa mielipidettään ilman ristiinnaulitsemista
Roberto
26.06.2008 12:02:57

Hyvä et sakut voitti, saadaan horsteille maksimaalinen nöyryytys kun Puyol johtaa spanskit finaalissa 3-0 voittoon.
porcupine
26.06.2008 12:06:09
Mä en kyllä tajua tota kuvanpätkimissekoilua. Luulisi, että näin vuotta 2008 elellessä tällaisten kisojen lähetyksen onnistuminen olisi tuplavarmistettu siten, ettei yhdessä kaupungissa oleva luonnonmullistus vaikuttaisi toisesta kaupungista lähtevään kuvaan. Siis peli pelattiin Baselissa, ukkoskuuro +600 km idempänä Wienissä, joten eikö Euroopasta olisi löytynyt jokin toinen paikka, mistä kuvaa olis voinut tykittää taivaisiin ja kaikkien nähtäväksi? En vaan ymmärrä. "Ah, Wien ei toimi, mennäänpä Zürichin kautta sitten..."

Saksa meinasi kusta omille housuilleen tuolla lepsuilulla. Toivottavasti nyt on sitten energiaa säästetty tarpeeksi Venäjää varten, pellet. Mä olisin Löewinä antanu jo ekan puoliajan aikana Ballackille ruoskan käteen ja sanonu, et käypä räimimässä vähän jokaista perseelle, että saavat adrenaliinit kehiin, kun jäivät näemmä hotellille. Niinku vähäänks vitutti se ekan puoliajan laahustus - tosin ei niin paljon ko noi kaks missattua maalia ja pyörivää kannua tuijottamalla vietetyt pelin viimeset viis minuuttia. Sais se Saksa vallottaa taas noi maat, ni hommat hoituis, kele.

Loppuotteluspekulaatio:
Saksa yllättää pelin alussa salamavauhdillaan ja pakottaa Venäjän ahtaalle. Peliä pelataan pitkät tovit aivan Venäjän maalin edustassa, jota venäläiset puolustavat raivokkaasti viimeiseen mieheen. Erätauon jälkeen alkava rankkasade sotkee saksalaisten kuviot täysin ja Venäjä pääsee niskanpäälle ja loppupeli juostaankin Saksan päätyyn krautit edellä ja venäjäiset kärppinä perässä. Pelin lopussa Hitler tekee bunkkerissa itsemurhan Eva Braunin kanssa ja... eiku...

Siis Saksahan nää kisat vie. On pakko.

Tosin juu, ei päässyt SaiPa pleijareihin ei.
Emmie tiijä, mie oon Lappeenrannasta.
trashjones
26.06.2008 12:07:01 (muokattu 26.06.2008 12:10:09)
Tänään vie Espanjosit, saatte nähdä ettei yks arshavin kesää tee venäjälle. Pitäis tulla ihan toisenlaista jälkeä kuin Luigeja vastaan kun taitaa molemmat joukkueet sentään ihan pelata sitä jalkapalloa siellä kentällä. Venäjä on esitysten perusteella toki hyvä joukkue, mutta tasoero on silti selvä. Ainoa kaveri joka hieman arveluttaa on Capdevila, vaikkei olekaan huonosti pelannut mutta tuntuu melko jäiseltä mieheltä sen pallon kanssa ja sen syötön antaminen tuntuu aina kestävän pikkasen liian kauan. Muuten Espanja on vaan niin pirun kova ja tasanen porukka koko kentän laajuudelta ettei pitäis olla muuta hyväksyttävää tulosta kuin voitto. Arvataan 3-1

Kyllä Capdevilaan on täysi luotto itselläni, mutta taas Cazorla ja Guiza on ollut älyttömän hunoja valintoja joukkueeseen. Eikä Venäjän peli pelkästään Arshavinin harteilla ole ollut. Ja mitä tulee Espanjan ja Venäjän tasoeroon niin sellaista ei edes ole.
Master of Puppets Im vetämällä your strings
Bluesmies
26.06.2008 12:13:03
Tänään Espanja jatkoon, niin saa kisat huippuloppuottelun.

Miten niin? Espanja on ollut aivan perseestä. Sen sijaan Venäjä pelannu turnauksen parasta peliä.

Venäjä voittaa koko paskan, sanon minä.
Lord of the strings
26.06.2008 12:20:53
Itse tahdon nähdä kun Saksa tuhoaa Venäjän loppuottelussa 3-0. Hoohohohooo.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
Incarnation
26.06.2008 12:24:44
Itse tahdon nähdä kun Saksa tuhoaa Venäjän loppuottelussa 3-0. Hoohohohooo.

WWII nevö forget. Venäjä vie tämän uusintaottelunkin.

Noh, pelataan nyt edes tämä toinen välieräottelu alta pois.
"Wash away a man, take him with the floods"
Parasite
26.06.2008 12:26:43
Miten niin? Espanja on ollut aivan perseestä. Sen sijaan Venäjä pelannu turnauksen parasta peliä.

Kaikesta huolimatta Espanja on jäljellä olevista joukkueista ainoa joka on voittanut kaikki pelinsä ja voittihan se Venäjänkin alkulohkossa 4-1. Tosin Espanjan peli on huonontunut kisojen edetessä kun taas Venäjä on parantanut. Venäjällä on myös varmasti kova revanssihenki päällä.
"Blessed are the cheesemakers"
M-Juhana
26.06.2008 12:50:34

Miten niin? Espanja on ollut aivan perseestä. Sen sijaan Venäjä pelannu turnauksen toiseksi parasta peliä.

Saksa voittaa koko paskan, sanon minä.

Jep jep!!
"Akaan Saabisti" -Veikko
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)