itsy 15.09.2009 17:48:04 | |
---|
Nyt on luvun alla Lou Reed Talking: Lou Reed in his own words. Kirjan alussa on pieni omaelämänkerrallinen pätkä Loun elämästä ja lopun kirjaa näyttäisi olevan lehtijutuista poimittuja juttuja, Lousta joko Loun tai bänditoverien, Andy Warholin ja milloin kenenkin suusta. Ihan mielenkiintoista tekstiä. pian oon taas villatakki aika,villa sukka menot alkaa! jee! - Jippu |
Meadow 16.09.2009 12:43:11 (muokattu 16.09.2009 13:34:56) | |
---|
Edgar Allan Poe - Kootut kertomukset on tällä hetkellä työn alla. Jo vaikka kuinka kauan on pitänyt lukea kyseisen kirjailijan tuotantoa, mutten vaan ole saanut aikaiseksi. Nyt siihen on vihdoin tilaisuus. |
päänahka 16.09.2009 14:03:24 (muokattu 16.09.2009 14:05:56) | |
---|
päänahka: Tyttöystävä toi jonkun Steven Hallin Haitekstin, jonka voisin lukea seuraavaksi. Tulipa viime yönä unettomuuteen luettua tää loppuun. Täytyy kyllä komppailla aiempia kommentteja, että todellakin kompastui omaan nokkeluuteensa. Tai no, ei tää mun mielestä pystyssä kävellyt alun perinkään. Jotenkin ei vaan uppoa ollenkaan tollanen täysin absurdi juoni. E: Huumorilla menis kyllä osittain. Esim. repesin hieman siinä kohtaa, kun tyyppi putosi veteen ja alkoi pikkuhiljaa hahmottua mikä sieltä tulee näkyviin. Keksi lensi yli käenpesän. |
Loijaa 17.09.2009 10:53:56 | |
---|
Peter Englund - Kirjeitä Nollapisteestä You know that I would be a liar |
AP 17.09.2009 12:46:10 | |
---|
Arne Dahl - Vuoren huipulle. Sujuvaa ruotsalaista dekkaria, suosittelen niille jotka eivät päässeet Jo Nesbosta kärryille. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
w the greatest 17.09.2009 18:20:19 | |
---|
Ei ole olleet aina sontaa. Esimerkiksi Onnellinen mies, Jäniksen vuosi ja Ulvova mylläri ovat varsin kelpo kirjoja. Ei nyt mitään klassikkoainesta, mutta jäntevästi kulkevaa kerrontaa ja nasakoita hahmoja. Tähän on aivan pakko kommentoida vaikka viikon viiveellä, että Arto Paasilinna on kirjoittanut yhden hauskimmista tietämistäni kirjoista. Vuonna 1977 julkaistu Isoisää etsimässä, on ehdoton klassikko joka on pudottanut allekirjoittaneen leuan lattiaan jokaisella lukukerralla, joita on vuosien saatossa kertynyt useita. Paasilinna on vain vähän liian lahjakas ja menestynyt kirjailija - hänelle on tuntunut riittävän jo pidemmän aikaa yksi juosten kustu myyntimenestys isänpäiväksi. Harmi, että taloudellinen menestys on laiskistanut kirjailijan ja syönyt taiteellisen kunnianhimon. |
itsy 17.09.2009 18:48:12 | |
---|
w the greatest: Tähän on aivan pakko kommentoida vaikka viikon viiveellä, että Arto Paasilinna on kirjoittanut yhden hauskimmista tietämistäni kirjoista. Vuonna 1977 julkaistu Isoisää etsimässä, on ehdoton klassikko joka on pudottanut allekirjoittaneen leuan lattiaan jokaisella lukukerralla, joita on vuosien saatossa kertynyt useita. Isoisää etsimässä on kyllä erittäin hauska kirja, joskus menneisyydessä tullut luettua. Kolahti paljon Jäniksen vuotta ja Hurmaavaa joukkoitsemurhaa paremmin joista etenkin jälkimmäinen oli erittäin mainio kirja. pian on taas villatakki aika,villa sukka menot alkaa! jee! - Jippu |
texjazz 17.09.2009 19:40:43 | |
---|
AP: Arne Dahl - Vuoren huipulle. Sujuvaa ruotsalaista dekkaria, suosittelen niille jotka eivät päässeet Jo Nesbosta kärryille. No höh, miksi Nesbosta ei pääsisi kärryille? Älleh ellus allo nodhat. |
AP 17.09.2009 19:48:14 | |
---|
glx405: No höh, miksi Nesbosta ei pääsisi kärryille? No, kärryille pääsee mutta jotenkin itse en kokenut sellaista imua mitä dekkarilta kaipaan. Vähän pettymys, kun kaikki on sitä hehkuttaneet muuten niin pirusti. Metka piirre sekin, että jos Nesbon kirjassa tulee parin päivän lukutauko, siihen ei jotenkin tunnu pääsevän millään "sisään" enää uudestaan. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Existenz_ 17.09.2009 21:14:15 | |
---|
Tällä hetkellä työn alla: Rosa Luxemburg - Yhteiskunnallinen uudistustyö vai vallankumous (Muutamaa sivua vaille finito.) Rudolf Rocker - Anarkosyndikalismi Helena Sederholm - Intellektuaalista terrorismia - Kansainväliset Situationistit 1957-1972 "Normality is death." -Theodor Adorno-
"The task of art today is to bring chaos into order." -Theodor Adorno- |
Flash 18.09.2009 12:47:24 | |
---|
Philip Rothin Amerikkalainen pastoraali luettu. Oli sen verta hyvä, että pitänee tutustua muihinkin saman trilogian teoksiin (Mieheni on kommunisti ja Ihmisen tahra). Nyt lähtee lukuun Kellopeli appelsiini... Live Music Is Better! |
McNulty 18.09.2009 12:57:27 | |
---|
Dennis L. Kasper & others - Harrison's Principles of Internal Medicine Svetlana Aleksijevitsh - Tshernobylskaja molitva. Hronika budushtshego T. J. English - Havana Nocturne: How the Mob Owned Cuba and Then Lost it to the Revolution Simon Baatz - For the Thrill of It: Leopold, Loeb, and the Murder That Shocked Jazz Age Chicago Catharine Arnold - Necropolis: London and Its Dead Thomas Pakenham - The Scramble for Africa: White Man's Conquest of the Dark Continent from 1876-1912 Ishmael Beah - A Long Way Gone: Memoirs of a Boy Soldier Joan Hecht - The Journey of the Lost Boys: A Story of Courage, Faith and the Sheer Determination to Survive by a Group of Young Boys Called "The Lost Boys of Sudan" Greg Campbell - Blood Diamonds: Tracing The Deadly Path Of The World's Most Precious Stones - - - Täytyy tunnustaa että kahta viimeisintä en ole vielä aloittanut... ja kaksi ensimmäistä ovat loppusuoralla. Itseasiassa tuon Aleksijevitshin haastatteluteoksen Tshernobylistä luin nyt toistamiseen. "Perseverance does not equal worthiness." -Greg House |
carnation 19.09.2009 11:22:41 | |
---|
Kirjastosta lainasin Michael Moynihanin ja Didrik Søderlindin Kaaoksen ruhtinaat (Lords of Chaos) -teoksen. Suomennnosta on hieman laajennettu alkuperäiseen verrattuna, mukana on juttua mm. Hyvinkään paloittelusurmasta. Kirjassa käsitellään (norjalaisen) blackmetallin nousua ja mm. legendaaristen Euronymous, Dead ja Varg Vikernes -nimisten sällien toilailuja 90-luvun alun Norjassa. N. 500-sivuisesta järkäleestä on takana parisataa sivua ja vaikka "skenen" useat yksityiskohdat, käänteet, murhat, itsemurhat ja kirkonpoltot ovatkin jo tiedossani, niin kirja on harvinaisen koukuttavaa ja luettavaa eikä aika käy pitkäksi. Olen hädintuskin puolivälissä, mutta on tämä varsin kattava ja perustavanlaatuinen teos, suosittelen! "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
tsugaru 20.09.2009 10:12:25 | |
---|
NHR: Tarina tuntuu etenevän oikeen mukavasti, vaikkei siinä oikeestaan mitään elämää suurempaa tapahdukaan. Hotakainen haltsaa ton homman kyl musta aika hyvin, eli saa periaattees ihan arkisetki jutut tuntuun jännältä seikkailulta. Meikä tykkää! Samaa voi sanoa kirjailijan uusimmasta teoksesta Ihmisen osa. No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR |
Jenka 20.09.2009 14:58:20 (muokattu 20.09.2009 14:59:18) | |
---|
Sherwood Anderson: Pikkukaupunki (Winesburg, Ohio) Suosittelen lämpimästi tätä vuonna 1917 kirjoitettua teosta pikkukaupungin ihmisistä, niiden tarinoista. Sherwood on myöhemmin innoittanut mm. John Steinbeckia, Ernest Hemingwayta... Hemingway on joskus sanonut Sherwoodista mm. näin: "Sherwoodin tarinat ovat niin hyviä, että niistä ei voi edes puhua" Itsekään en puhu niistä sen enempää. Forecast from Americanmary.com: More fire, more rain. More lonely days when you cannot find a friend. |
NHR 20.09.2009 20:09:59 (muokattu 20.09.2009 20:12:12) | |
---|
tsugaru: Samaa voi sanoa kirjailijan uusimmasta teoksesta Ihmisen osa. Tarttee kattella, jos sattuis kirjastosta toikin joskus löytyyn... Nyt luen Erlend Loen teosta Volvon kuorma-autot. Eipä taida olla ihan mun teekupposeni tämä kyllä. Kertojaääni ja jatkuvat kommentit siitä miten tarina pitää kertoo, ei oikeen toimi mulle tämmönen... E: Hoho, tulipas muuten siisti aika tähän kirjotukseen: 20.09.2009 20:09:59 Vajaan minuutin vaan yli... :D "Mielestäni ei tarvitse olla kukkahattuhippi ollakseen sitä mieltä, että uloste on ulostetta, eikä sisustuselementti." - Rojekti |
Jenka 22.09.2009 14:39:36 (muokattu 22.09.2009 14:40:22) | |
---|
NHR: Tarttee kattella, jos sattuis kirjastosta toikin joskus löytyyn... Nyt luen Erlend Loen teosta Volvon kuorma-autot. Eipä taida olla ihan mun teekupposeni tämä kyllä. Kertojaääni ja jatkuvat kommentit siitä miten tarina pitää kertoo, ei oikeen toimi mulle tämmönen... E: Hoho, tulipas muuten siisti aika tähän kirjotukseen: 20.09.2009 20:09:59 Vajaan minuutin vaan yli... :D Mä oon pitänyt joskus joistakin Loen kirjoista, kuten edeltävästä Dopperista...mutta tämän kirjan kohdalla tuli jotenkin väkinäinen olo. Ehkä se voi johtua vain siitäkin, ettei tälläiset kirjat niin paljon uppoa enää. Vaikka onhan se Supernaiivi edelleen Supernaiivi. :) Forecast from Americanmary.com: More fire, more rain. More lonely days when you cannot find a friend. |
NHR 22.09.2009 18:01:10 | |
---|
Jenka: Mä oon pitänyt joskus joistakin Loen kirjoista, kuten edeltävästä Dopperista...mutta tämän kirjan kohdalla tuli jotenkin väkinäinen olo. Joo, kovin väkisinväännetyn tuntunen oli tosiaan. Tuli lähinnä mieleen omat "itsetietoiset" THV:t joskus aikoinaan... hirveetä paskaahan neki aina oli... :D Jos hakemalla haetaan taas niitä hyviä puolia, ni ainaki ton lukasi äkkiä; tänään just vein sen (ja muut jo luetut) takasi kirjastoon ja otin läjän uusia tilalle, joista ehkä lisää sitte taas tuonnempana... Vaikka onhan se Supernaiivi edelleen Supernaiivi. :) Toi tarttee ehkä joskus lukee, jos vaan suinki jaksaa... mut ei ihan hetkeen kyl, siinämäärin paha maku jäi tosta Loesta ton yhen kirjan perusteella nyt. "Mielestäni ei tarvitse olla kukkahattuhippi ollakseen sitä mieltä, että uloste on ulostetta, eikä sisustuselementti." - Rojekti |
Nuages 22.09.2009 18:05:41 (muokattu 22.09.2009 18:05:54) | |
---|
Jenka: Vaikka onhan se Supernaiivi edelleen Supernaiivi. :) Mulle ei toi Supernaiivi uponnut kyllä yhtään, vaikka sitä täälläkin ovat monet hehkuttaneet. Taisin jättää puolivälissä suurinpiirtein kesken ja siirtyä lukemaan jotain vähemmän supernaiivia. :/ "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
author 22.09.2009 21:22:36 | |
---|
Nuages: Mulle ei toi Supernaiivi uponnut kyllä yhtään, vaikka sitä täälläkin ovat monet hehkuttaneet. Taisin jättää puolivälissä suurinpiirtein kesken ja siirtyä lukemaan jotain vähemmän supernaiivia. :/ Voin kyllä hyvin kuvitella että tuo kirjoitustyyli alkaa ärsyttämään, siinä missä Vonnegutinkin maneerit hänen kirjoissaan. |