Aihe: Mestarien Liiga-/ Jalkapallosta yleisesti- topiikki
1 2 3 4 551 52 53 54 55122 123 124 125 126
Rattata
15.08.2007 14:08:59
Jep jep, tänään jännä ilta. Teinpä ihan TamU -lätsän Aamulehden ohjeiden mukaan, on niin ruma. Se päähän ja voitto kotiin!
Deg
15.08.2007 15:16:55

Jos nyt puhutaan tuosta kannattamisesta, niin itseäni inhottaa kaikki gloryhunttaajat, olivat ne sitten 80-luvulla liverpoolin löytäneitä, 90-luvulla manun leiriin hypänneitä tai nyt Chelsean, oman suosikkini löytäneitä. Itse olen saanut sinisen kotikasvatuksen pienestä pitäen, ja osaan arvostaa muidenkin joukkueiden faneja, jos näillä on tähän muukin motiivi kuin se että mikä on sarjataulukossa ykkösenä milläkin hetkellä.

Täytyy myös muistaa se, että seuraa tässä kannatetaan, eikä se muutu vaikka sen omistaisi marsilainen kuukivimiljärdööri. Loppukevennykseksi toivotan epäonnea kaikissa kilpailuissa punaisiin paitoihin sonnustautuville englantilaisjoukkueille. Muiden maiden sarjoille annankin pitkät piu paut. Ketä ne muka kiinnostaa. RULE BRITANNIA!
Vuoden 2007 ensimmäisen dada-viestin lähettäjä!!
Antsa
15.08.2007 18:09:15
Derekki puhuu vihastaan gloryhunttaajia vastaan ja kertoo olevansa itse Chelsean kannattaja.

Hyvä mies, mieshuoraus on hunttaamista vakavampaa.
We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold...
Van Hannes
15.08.2007 19:20:33
Ärh norjalaiset meni johtoon
"There Can Be Only One Hannes"
HaloOfFlies
15.08.2007 20:43:11

Eipä nähdä tänäkään vuonna suomalaisia Mestareiden liigan lohkovaiheessa. Ei sillä, en kyllä minä ainakaan edes odottanutkaan moista.
Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5
Marlowe
15.08.2007 21:36:14
TamU jatkaa Euroopan valloittamista UEFA-cupin kautta, mutta ihan hyvä peli tuo oli joka tapauksessa. Paikkoja olisi ollut pariin maaliin, mutta kun ei niin ei. Kaaduttiin saappaat jalassa, eikä missään tapauksessa huonommalle joukkueelle, ja kuinka moni olisi uskonut, että edes tänne asti selvitään...? Aika harva, luulen.

Huomenna sitten vuorossa MyPa - Blackburn Myllykoskella.

Derekki puhuu vihastaan gloryhunttaajia vastaan ja kertoo olevansa itse Chelsean kannattaja.

John Peelin elämäkerta sisältää pari aika hyvää heittoa Manchester Unitedin gloryhunter-kannattajien suuntaan tyyliin "tiedoksi kaikille United-faneille: Manchester sijaitsee..." = )
"Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
Deg
15.08.2007 23:04:37

Hyvä mies, mieshuoraus on hunttaamista vakavampaa.

En jaksa tarttua näin ala-arvoiseen provoon. Suosittelen silti, että opettelet lukemaan vähän pitempiä tekstejä kuin yhden virkkeen pituisia.
HaloOfFlies
16.08.2007 00:18:38

Vittu, 1-1 Portsmouthia vastaan ja kaiken lisäksi Ronaldo ajettiin suihkuun pelissä. Ei voi olla tyytyväinen kahteen pisteeseen kahdesta pelistä, kun niitä voisi olla kuusi. Noh, kausi on vasta alussa mutta voittoja on alettava tulla jo.
Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5
DJKaaos
16.08.2007 01:18:19
Noh, kausi on vasta alussa mutta voittoja on alettava tulla jo.

Joo tähän "kausi on vasta alussa" -juttuun ei kannata kohta enää vedota. Kausi on alussa vielä kuukaudenkin päästä ja jos pisteitä karttuu samalla tahdilla kuin nyt niin ollaan aika ilosesti pihalla mestaruustaistosta, mutta voidaan toki todeta, että kausi on vasta alussa vielä silloinkin. Chelsea menee kyllä kohta jo menojaan.

Ettei vaan tulisi kunnon mahalasku tästä kaudesta. Seuraavastakin pelistä voitto voi olla todella tiukassa, City vastassa heidän kotikentällään.
Minä olen minä.
DJKaaos
16.08.2007 01:40:25
Jos nyt puhutaan tuosta kannattamisesta, niin itseäni inhottaa kaikki gloryhunttaajat, olivat ne sitten 80-luvulla liverpoolin löytäneitä, 90-luvulla manun leiriin hypänneitä tai nyt Chelsean

Tuntuu suoraan sanottuna aika säälittävältä, miten sä samalla tossa kritisoit pikkulapsen mieltä. Monet meistä on valinneet suosikkinsa jo pikkupoikina ja seuran X menestys ja näkyvyys vaikuttaa lapsen mieleen ja sellaista seuraa, joka on paljon tapetilla on helppoa ja luonnollista altismielisen lapsen alkaa kannattamaan. Ja kun sitä seuraa on silloin pikkupoikana alettu "gloryhuntatenkin" kannattamaan, niin ei sitä suosikkia enää myöhemmällä iällä varmasti vaihdeta. Kyllä mä sanoisin, että lapsen tehdessä valintansa - olipa se suosikkiseura sitten kuinka menestyvä tahansa sillä hetkellä, niin on kaikkea muuta kuin inhottavaa ja kieroonkatsomisen arvoista. Mua itteäni inhottaa tommoset, ketkä tulevat sanomaan, että miten mitäkin pitää alkaa kannattamaan. Ja sulle vielä semmonen juttu, että olisit vaan rohkeasti alkanu fanittamaan sitä seuraa, josta oikeasti diggaat, etkä sitä, jota sun käskettiin digata.
Minä olen minä.
Varaani
16.08.2007 07:55:27
Vittu, 1-1 Portsmouthia vastaan ja kaiken lisäksi Ronaldo ajettiin suihkuun pelissä. Ei voi olla tyytyväinen kahteen pisteeseen kahdesta pelistä, kun niitä voisi olla kuusi. Noh, kausi on vasta alussa mutta voittoja on alettava tulla jo.

Kuis ni? Hienostihan tuo matsikin meni. Sain modivedonkin kiinni.

Eilinen TamU-RBK oli kyllä melkoista nöyryytystä.
Isot pojat tekee paikoista maalit ja menee jatkoon.
Noh, UEFA-cupissa voi vielä koittaa.
Ritsie
16.08.2007 11:06:23

Ettei vaan tulisi kunnon mahalasku tästä kaudesta. Seuraavastakin pelistä voitto voi olla todella tiukassa, City vastassa heidän kotikentällään.

City aloittanut vahvasti, eilen 1-0 voitto kotikentällä.
"Vitti sinä se olet sitten aina ja kaikkea järkevää vastaan!" - Alibaba
VR
16.08.2007 12:42:23
City aloittanut vahvasti, eilen 1-0 voitto kotikentällä.

Juu tosiaan. City oli kyllä meikäläiselle täydellinen kysymysmerkki ennen kauden alkua, mutta kyllä se Svennis sinne kovia pelimiehiä on saanut. Nyt kun kaataisivat vielä viikonloppuna siipirikkoisen ManUn, niin olisin vakuuttunut. City -fanithan eivät olleet Erikssonin nimityksestä hirveän mielissään ennen kauden alkua, mutta nyt luulisi olevan jo toinen ääni kellossa.
Everything is a OK! YNWA
rc
16.08.2007 15:50:53
Kuis ni? Hienostihan tuo matsikin meni. Sain modivedonkin kiinni.

Eilinen TamU-RBK oli kyllä melkoista nöyryytystä.
Isot pojat tekee paikoista maalit ja menee jatkoon.
Noh, UEFA-cupissa voi vielä koittaa.

Ihan turhaan nöyryytykseksi meni, RBK ei ollut Levskiä kovempi porukka, mutta niillä oli bulgaareja (ja myös tamperelaisia) enemmän munaa. Kun on tuota kokemusta - Rosenborg kun on pelannut useamman kauden Mestareiden liigassa kuin TamU Veikkausliigassa, että sikäli...

UEFA Cup on toinen juttu, vaikka sielläkin vastus on kovaa. Hauskinta olisi jos TamU menisi UEFA:ssa ensin lohkovaiheeseen ja sieltä vääntäisi itsensä vielä pudotuspeleihin - ja saisi vastaansa Mestareiden liigan lohkossaan kolmanneksi sijoittuneen Rosenborgin :)

Tosin mulle pääasia tässä on että TamU ottaa sunnuntaina kuokkaansa...
Peace, love & death metal
Deg
17.08.2007 11:02:38 (muokattu 17.08.2007 11:08:40)

Mua itteäni inhottaa tommoset, ketkä tulevat sanomaan, että miten mitäkin pitää alkaa kannattamaan. Ja sulle vielä semmonen juttu, että olisit vaan rohkeasti alkanu fanittamaan sitä seuraa, josta oikeasti diggaat, etkä sitä, jota sun käskettiin digata.

Futiskulttuurin puute Suomessa aiheuttaa sen että joudutaan valitsemaan sen mitä kannatetaan. Onneksi itse osasin olla sen verta poikkeava valtavirrasta silloin 90-luvun puolivälissä että voin nyt ylpeänä sanoa kannattavani Chelseaa. Toivottavasti sinä voit ylpeänä sanoa kannattavasi Manua.
DJKaaos
17.08.2007 13:03:08 (muokattu 17.08.2007 13:12:51)
Onneksi itse osasin olla sen verta poikkeava valtavirrasta silloin 90-luvun puolivälissä että voin nyt ylpeänä sanoa kannattavani Chelseaa.

No se on helvetin hyvä, että olet ylpeä ja kuljet varmaan nokka pystyssä kartsalla Chelski-paita päällä, sietäähän sitä olla ylpiä! Mutta tiedätkö, että ihan yhtä "ylpeinä" kannattavat omaa seuraansa Scunthorpen ja Accrington Stanleyn kannattajat -> eli mitä ylpeyden aihetta on siinä, että kannattaa jotain tiettyä seuraa? Oonko mä ylpeä siitä, että mulla on leipää kaapissa tai siitä, että mulla on just Canonin kamera? Sonyn omistajat ovat varmaan ihan yhtä ylpeitä, eli mitä ylpeilemisen aihetta on tommosilla jutuilla? Jos sä oot suorittanut tai tehnyt elämässäs jotain, niin ne on asioita, joista voi huolella ja aiheesta olla ylpeä. Kyllä mä olen ja tuun elämässäni olemaan ylpeä jostain ihan muusta kuin siitä, mitä seuraa kannatan.

Etkä sinä osannut olla poikkeava, vaan sut käsittääkseni painettiin kotoa käsin tohon Chelsea-muottiin, kuten aiemmin kerroit. Ja jos sun kotoa ei olisi tullut Chelsea-kasvatusta/painostusta, niin sä olisit ihan samalla tavalla ollut vietävissä kuin muutkin sun ikäset, että se siitä ylpeydestä.

EDIT:

Toivottavasti sinä voit ylpeänä sanoa kannattavasi Manua.

Ja toivottavasti sä voit olla ylpeä tavasta, jolla Chelsea voitti (osti) vuosien 2005 ja 2006 valioliigamestaruudet.
Minä olen minä.
Ziggy Bubba
17.08.2007 13:42:21

Ja toivottavasti sä voit olla ylpeä tavasta, jolla Chelsea voitti (osti) vuosien 2005 ja 2006 valioliigamestaruudet.

Mua ainakin Cheski-fanina just tuo "söisi", mutta enhän sitä tietenkään myöntäisi :)

Ite oon kannattanut Liverpoolia jostain 2000-luvun alusta. Jotenkin vanhana IFK:n lätkäjengin fanina nuo seuran pitkät perinteet viehättivät, kait. Sami Hyypiällä saattoi olla myös jotain osuutta asiaan.
You said a' what now?
VR
17.08.2007 13:59:27
Etkä sinä osannut olla poikkeava, vaan sut käsittääkseni painettiin kotoa käsin tohon Chelsea-muottiin, kuten aiemmin kerroit. Ja jos sun kotoa ei olisi tullut Chelsea-kasvatusta/painostusta, niin sä olisit ihan samalla tavalla ollut vietävissä kuin muutkin sun ikäset, että se siitä ylpeydestä.

Derekin velipoikahan kannattaa ManU:a, joten tuskin siellä mitään pakkosyöttöä on harrastettu.
Everything is a OK! YNWA
Marlowe
17.08.2007 14:10:47
Futiskulttuurin puute Suomessa aiheuttaa sen että joudutaan valitsemaan sen mitä kannatetaan

Ei kai tässä asiassa ole kyse futiskulttuurista tai sen puutteesta, vaan pikemminkin siitä, että Liverpool, Manchester ja Newcastle sijaitsevat Englannissa, eivät Suomessa = )Harvalla suomalaisella lienee mitään suoranaisia siteitä noihin paikkoihin. Veikkausliigan ja jääkiekon SM-liigan kannattajakunta taitaa sitten valikoitua synnyin- tai asuinpaikan mukaan.
"Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
porcupine
17.08.2007 14:41:58
Ouvou, Gerrardilla hiusmurtuma varpaassa, mutta aikoo olla kentällä viikonloppuna tselskiä vastaan. Toivottavasti tuo ennakoitu reilun viikon lepo Chelsea-pelin jälkeen riittää, eikä tuu pidempää taukoa.

Pool vaikuttaa lupaavalta tällähetkellä. Torres väläytteli ja yhteispeli Kyutin kanssa tuntui toimivan heti alusta. Uusista hankinnoista myös Babel vaikuttaa pelimieheltä ? kuten tietysti Voroninkin. Kaudesta on luvassa mielenkiintoinen. Sunnuntain mahtimatsi tosin kertoo paljon sen suunnasta. Näin maksanpunaisten lasien läpi katsottuna.

Ja mitä tuohon lempijoukkueteemaan tulee, niin pentunahan kannatetaan sitä, mikä sattuu olemaan pinnalla. Musta tollasia gloryhunttereita ois oikeestaan sellaset tyypit, jotka vaihtaa seuraa heti kun oma jengi alkaa rämpiä (vrt. Liverpool 90-luvulla).

Vanhempana sitä lempparijoukkuetta onkin sitten vaikeampi vaihtaa. Niin mukava kun sitä olisi vaikka jotain Sheffield Wednesdayta ois kannatta, kun Jarvis Cockerkin niin tekee, niin Poolin miehiä tässä ollaan tappiin saakka.

PS. Saksalaisen futiksen fani musta tuli muuten Scorpionsin takia :) Joukkue tosin ei oo Hannover, vaan FC Bayern.

PPS. Saanko mä muuten kannattaa kahta joukkuetta, vai onko se vastoin kaikkia kirjoittamattomia lakeja?
Emmie tiijä, mie oon Lappeenrannasta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)