Aihe: Idols 2006-2007
1 2 3 4 550 51 52 53 5471 72 73 74 75
Tikru.
30.03.2007 09:35:16
... ja sitten lennätetään finalisteja täältä keväisestä ilmastosta lapin pakkasiin.

Huomasitteko että kaikilla oli takki auki eikä kellään pipoa? Ei tosiaan ihme että pipi yllättää.
Ikinä ei tule aivan vapaaksi, jos ihailee toista liikaa. - Nuuskamuikkunen
JTL
30.03.2007 09:53:34

Ruslanas osaa laulaa

Juu, eihän se missään nimessä huonoimmasta päästä ollut, mutta itsessäni siinä jampassa häiritsee eniten se ettei se osannut lausua suomea eikä edes sitä englantia. :)

Mun mielestä Ari ja Kristian olisi ollut hyvä finaalipari. Kristianin Lapin Kesä oli yksi kauden parhaista vedoista.
http://www.kolumbus.fi/meolli/jtl/ -+- http://bedimmed.kypara.net/ -+- http://skullfucker.kypara.net/
Sinap
30.03.2007 10:00:13
Täällä puhutaan vieläkin Kristianista..sekin kertoo jo osaltaan sitä kieltä, että hänestä tulee menestynein artisti tämänvuotisista kilpailijoista. Toivotaan, että biisit on hyviä. Vaikea uskoa, että Arin tai Annan levystä tulis millään lailla mielenkiintoinen.
"Siinähän se tuubi on."
Jäärä
30.03.2007 10:03:55
Mulla on edelleen semmonen tunne että tuolla on ollu monitorointiongelmia, ja noiden kaikkien epävireisyys ja tahmeuskin johtui pitkälti siitä ettei ne kuule mitä laulaa (tai sitten ei kuule bändiä sopivalla balanssilla tms.).

Ehkä noi vokalistit ei osaa pyytää itteensä lujemmalle monitoreihin tms. kokemattomuushäikkää. Voip olla että tilanne muuttuu kun lava vaihtuu... tai sit ei ,-)

Mun mielestä Arin vire parani, kun se lähti löntystelemään sinne yleisön joukkoon. Jospa siellä kuului paremmin.

Mikä siinä on, kun noita soundeja ei saada telkkulähetyksiin vieläkään kunnollisiksi? Kauheeta mössöä.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
J.Hollström
30.03.2007 10:18:26
Kyllä se Tapio tietää mistä puhuu. Ihan hirveetä vire&taimi -hässäkkää tuli ihan kaikilta kolmelta paikotellen. Muskariin taputtamaan ja kävelemään tahdissa, MARS! :)

Kristiina oli parhaimmillaan puolitahtia Liquidissa pielessä. Siihen ei muskaritkaan enää auta.

Tosta kohdasta 3:35-3:45. Uuuh:
http://www.youtube.com/watch?v=PcVWFjfPULk
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi - - - - Mighty Shade
Jarkko G.
30.03.2007 10:25:42
Kristiina oli parhaimmillaan puolitahtia Liquidissa pielessä. Siihen ei muskaritkaan enää auta.

Tosta kohdasta 3:35-3:45. Uuuh:
http://www.youtube.com/watch?v=PcVWFjfPULk

Hoh
päin vituraa menee kuin kuin . . mikäki!
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left You'll find my favourite axe.."
lethus1
30.03.2007 10:51:33
Hoh
päin vituraa menee kuin kuin . . mikäki!

Mä funtsin et se oli tahalteen vedetty "kikka". Haha.. Pikkase jännitti tuossa kohassa että miten käy.
Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3
Tb
30.03.2007 11:05:16 (muokattu 30.03.2007 11:06:51)
Mä funtsin et se oli tahalteen vedetty "kikka". Haha.. Pikkase jännitti tuossa kohassa että miten käy.

toi oli kyllä tosi nolo. toisaalta, saattoi olla ihan suunniteltu juttu, kun se kuitenkin sai uudelleen rytmistä kiinni. vaikea kyllä sanoa oliko vahinko vai tahallinen juju.
And finally, 12 points go to Finland!!!
JTL
30.03.2007 11:08:40

toi oli kyllä tosi nolo. toisaalta, saattoi olla ihan suunniteltu juttu, kun se kuitenkin sai uudelleen rytmistä kiinni. vaikea kyllä sanoa oliko vahinko vai tahallinen juju.

Itse en usko, että tuo suunniteltu juttu olisi ollut. Mitä järkeä?
Tossa kohdassa kyllä suu loksahti auki. Tollaista mokaa en edes Kristiinalta osannut odottaa.
http://www.kolumbus.fi/meolli/jtl/ -+- http://bedimmed.kypara.net/ -+- http://skullfucker.kypara.net/
Tympee Huttunen
30.03.2007 11:08:48

No ei se mikään suunniteltu juttu ollut. Tyttö meni sekaisin siinä Kuoppamäen fillissä. Korjasi kuitenkin tilanteen aika hyvin. Tuskin tosiaan jokaisella kotisohvalla asiaa edes huomattiin, kun täälläkin on pitänyt näköjään toiseen kertaan biisi katsoa.
J.Hollström
30.03.2007 11:42:52
Tuskin tosiaan jokaisella kotisohvalla asiaa edes huomattiin, kun täälläkin on pitänyt näköjään toiseen kertaan biisi katsoa.

Aika puukorva ja rytmitajuton pitää olla jos ei huomaa heti.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi - - - - Mighty Shade
ekikoo
30.03.2007 11:51:18
Aika puukorva ja rytmitajuton pitää olla jos ei huomaa heti.

Mutta onneksi tuota ohjelmaa katsoo muutkin kuin rokkipoliisit ja/tai wnbmuusikot :)
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Tympee Huttunen
30.03.2007 12:02:16 (muokattu 30.03.2007 12:24:30)
Mutta onneksi tuota ohjelmaa katsoo muutkin kuin rokkipoliisit ja/tai wnbmuusikot :)

Niinpä.

Muutenkin kannattaa suhteuttaa nämä kritiikit vähän. Keikoilla on varmasti aina kädet puuskassa seisovia rokkipoliiseja, jotka selittävät koko ajan "paska rumpali, nyt menee kyllä nuotin vierestä, kitarat resonoi kummasti, ei noi emg:t kyllä soundaa hyviltä mun korvaan jne" Sehän on nyt ihan yleistä, että esim. Hammettin ja Ulrichin taitoja haukutaan joka välissä ja itse ollaan tietenkin parempia ja oma bändi on niin saakelin paljon parempi. Siinä kohtaa sopii kysyä, että miksi sitä itse seisoo yleisössä tai kirjoittaa asiasta m.nettiin, kun se "huonompi" vetää jäähallissa tai stadionilla keikkaa. Aina tuntuu löytyvän niitä "parempia", mutta jostain syystä ne paremmat tyytyy vetämään keikkaa siellä lähibaarissa, vaikka "taitojen" puolesta pitäisi olla kyllä maailmantähtiä.

Miettikää nyt jotain Kristiinaa, joka ei ole koskaan vetänyt bändin kanssa tai varmaan edes laulanut julkisesti ja se veti eilen miljoonayleisölle livenä bändin kanssa. Sillä on sentään munaa mennä vetämään tonne kaiken iltapäivälehtien ja muiden kriitikkojen haukkujenkin jälkeen.

edit: Mulla tulee mieleen luokkakaverin juttu, kun hän oli työllistämiskurssilla ja pieni porukka koko ajan haukkui entisiä pomojaan "sekin on niin saatanan tyhmä. Ei sekään helvetti mitään osaa. Mitä sekin paskakasa on saanut aikaan, Mä teen hommat paljon paremmin..." Kaveri kuunteli juttuja päivästä toiseen kunnes sai tarpeekseen ja huusi:

"Jos te nyt sitten olette niin saatanan hyviä, niin miksi helvetissä te olette työttömiä ja miksi sillä pomolla on edelleen se firma pystyssä? Jos se on niin saatanan helppoa, niin miksette te pistä firmaa pystyyn?"

Siihen loppui se entisistä pomoista valitus.

Täytyy vielä sanoa, että toi kirjoitus ei ollut osoitettu suoraan kenellekään, vaan yleisesti kaikille rokkipoliiseille (joihin minä myös huomaan usein kuuluvani). Aika usein tulee hymisteltyä jollekin Venomin vedolle, mutta sitten tajuaa, että se vaikutus, mikä Venomin musiikilla on, on vähän eri sorttia, mitä itse on koskaan saanut aikaan. Oma vaikutus on lähinnä sitä, että avovaimolla menee rämpytykseen hermot ja kissa vaihtaa huonetta soolon lähtiessä käyntiin:D
J_Mikkonen
30.03.2007 12:11:50
Mutta hei, eikö kukaan huomannu Annan ja bändin kämmejä siinä Juicen biisissä? Vai kuulinko omiani?
päänahka
30.03.2007 12:16:37 (muokattu 30.03.2007 12:18:11)
No ei se mikään suunniteltu juttu ollut. Tyttö meni sekaisin siinä Kuoppamäen fillissä. Korjasi kuitenkin tilanteen aika hyvin. Tuskin tosiaan jokaisella kotisohvalla asiaa edes huomattiin, kun täälläkin on pitänyt näköjään toiseen kertaan biisi katsoa.

Ihan suora fillihän tuossa tulee, ja Kristiina menee jo ennen filliä sekaisin, siinä kun se sanoo "And I say". Ja veti vielä seuraavan fraasin kiilaten, vaikka siinä vaiheessa luulisi jo kuulevan kummin päin se biitti jauhaa. No, sääliksi käy kuitenkin, toi ilta oli tytön paras mun mielestä. Joka tapauksessa ne joiden ääntä kuuntelisin ehkä kisan jälkeenkin on jo pudonneet.

Mutta hei, eikö kukaan huomannu Annan ja bändin kämmejä siinä Juicen biisissä? Vai kuulinko omiani?

En mä huomannut muuta kuin että se lähti lopussa kertsiin, vaikka kitara veti vielä sooloa. Ihan hyvä kyllä noin, ei tullut niin pitkää taukoa. Kuitenkin ihan väärä biisi Annan äänialalle, ja sekin kertoo mun mielestä jotakin kyvyistä kun ei osaa arvioida omaa ääntään.
J_Mikkonen
30.03.2007 12:20:40
En mä huomannut muuta kuin että se lähti lopussa kertsiin, vaikka kitara veti vielä sooloa. Ihan hyvä kyllä noin, ei tullut niin pitkää taukoa. Kuitenkin ihan väärä biisi Annan äänialalle, ja sekin kertoo mun mielestä jotakin kyvyistä kun ei osaa arvioida omaa ääntään.

Oli siinä muutakin, pitäis varmaan tarkistaa vielä uudemman kerran, mutta tunnosti siltä että biisin loppu oli hieman juosten kustu. Saatan kyllä muistaa väärinkin alkuperäisen biisin rakenteen.
zorro
30.03.2007 12:21:55
Aina tuntuu löytyvän niitä "parempia", mutta jostain syystä ne paremmat tyytyy vetämään keikkaa siellä lähibaarissa, vaikka "taitojen" puolesta pitäisi olla kyllä maailmantähtiä.

Millä vuosikymmenellä on viimeksi ollu taidolla jotain tekemistä menestyksen kanssa?
Tympee Huttunen
30.03.2007 12:25:34
Oli siinä muutakin, pitäis varmaan tarkistaa vielä uudemman kerran, mutta tunnosti siltä että biisin loppu oli hieman juosten kustu. Saatan kyllä muistaa väärinkin alkuperäisen biisin rakenteen.

Musta toinen kitaristi vaihtoi kitaraa kesken vedon(?). En tiedä oliko se juuri tuo biisi. Vai näinköhän omiani?
Tympee Huttunen
30.03.2007 12:32:37 (muokattu 30.03.2007 12:52:58)
Millä vuosikymmenellä on viimeksi ollu taidolla jotain tekemistä menestyksen kanssa?

Mitähän se taito loppujen lopuksi on? Onko se sitä, että himassa vedetään Hammettin soolo niin älyttömän hyvin? Vai onko se sitä, että on munaa pistää itsensä likoon, ottaa kaikki paska niskaan mokien jälkeen ja silti pusketaan eteenpäin? Ei kai siihen menestykseen mitään kaavaa ole. Joskus ilmiömäinen taito on yksi avain menestykseen, joskus täysin uusi idea tai lähestymistapa, joskus laulukilpailu, joskus loppuunhiottu tuote tms. Kaikki noi kuitenkin vaatii sitä, että pistää itsensä peliin. Tottakai sitäkin sopii miettiä, että mitä sillä menestyksellä tarkoitetaan. Ei siinä kannata heti miettiä sitä yltiöpäistä levymyyntiä, vaan vaikkapa sellaista, että tekee musiikkia, joista ihmiset pitävät. Joillekin se oma menestys voi olla sitä, että pitää kotona soittelusta ja mikäs siinä. Jos totta puhutaan, niin harvaa tämän palstan keskutelijaa se haittaisi, että saisi elannon ja uuden omakotitalon musiikkinsa avulla (luulisin).

E: Kai se menestys vaatii myös omien virheiden tunnustamista. Niinkuin mulla taitaa olla nyt pointti kadonnut jonnekin, tai sitten en vaan jaksa enää ajatella tälläisiä. Pahoittelen:D
Tb
30.03.2007 12:32:59

Eikös Anna jättänyt toisesta kertsistä puolet laulamatta, jonka jälkeen orpoili lavalla, kunnes keksi alkaa laulaa soolon päälle?
And finally, 12 points go to Finland!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)