kk80 17.11.2007 19:59:59 (muokattu 17.11.2007 20:00:35) | |
---|
Mun mielestä toi Texas Hold'em on ihan perusteltu juuri sen takia, että se on trendipeli nykyään. Olisi vähän typerää että Bond löytäisi jotain kalkkiksia jotka pelaavat miljoonista baccarat-pöydästä. :) Jos trendikkyyttä haettiin niin Bond olisi voinut pysyä kotonaan ja pelata pokeriturnauksen netissä. Samalla oltaisiin saatu lisää productplacementtiä kun oltaisiin näytetty kun James luo omat tunnarit jollekkin kansainväliselle nettipokerisivustolle. Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! |
carnation 17.11.2007 20:11:27 | |
---|
300 "Jos Goebbels heräisi tänään kuolleista, niin hän taputtaisi käsiään joka tuutista vyöryvälle miehiselle uholle ja hurmekenttien pateettisille ylistyksille. 300 edustaa lajityyppinsä raskainta propagandaa totaalisen sodan ja tunteettoman väkivallan myyntipisteissä. Ehkä kauheinta onkin havaita, ettei elokuva pönkitä mitään selkeästi sormella osoitettavaa poliittista ideologiaa vaan tyydyttää kysynnän ja tarjonnan lain valjastamia avoimia markkinavoimia. Turhautunut kriitikko voi silloin kyynisesti huokaista suuren yleisön saavan korkeintaan juuri sitä, mitä se ostamillaan pääsylipuilla tilaa. Arkipäivän fasismista on tullut pelikonsolien piuhoihin sitoutuneen välinpitämättömän sukupolven henkistä pikaruokaa vailla syvällisempiä aatekytkentöjä. Persialaiset kätyreineen karrikoidaan perversioissa rypeviksi iljettäviksi hirviöiksi jollaisiksi vastustajat on aina väritetty sotafilmeissä. Kun 300 niputtaa samoin tein elinkelvottomien tappolistalle myös vierasrotuiset, vammaiset, sairaat, homot, rumat ja heikot, filmi paljastaa sangen karussa valossa länsimaisen viihdeteollisuuden ruokkiman arvotyhjiön." (Tapani Maskula) *1/2 "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
elbowski 18.11.2007 03:08:18 | |
---|
28 Weeks Later Kovasti on jakanut elokuva mielipiteitä kahtia, itse kuitenkin tykkäsin. Kunnon zombivääntö toimii aina, ja 28-sarjassa on ollut se oma pieni tatsinsakin jopa mukana. Tyly lopetus on miltei aina plussaa, tässä tapauksessa ainakin. Käsikamerameininki kyllä alkoi vituttamaan useammin kuin kerran. 4/5 There is blood on all the shoes you've worn |
wrshredder 18.11.2007 15:48:17 (muokattu 18.11.2007 15:48:38) | |
---|
28 Weeks Later Kovasti on jakanut elokuva mielipiteitä kahtia, itse kuitenkin tykkäsin. Kunnon zombivääntö toimii aina, ja 28-sarjassa on ollut se oma pieni tatsinsakin jopa mukana. Tyly lopetus on miltei aina plussaa, tässä tapauksessa ainakin. Käsikamerameininki kyllä alkoi vituttamaan useammin kuin kerran. 4/5 Haluan vaan korjata, että ne ei oo zombeja. xD The Good Shephard ... 3/10 Voi luoja tätä elokuvaa. Alettiin ensin katsoa The Insiders leffaa ,mutta kun huomattiin, että veljen vaimo on nähnyt sen jo ja kuulemma pelkkää höpötystä koko leffa niin vaihdettiin tähen. No hel***ti tämähän oli pelkkää höpötystä JA vielä varmaan 6 tuntia pitkä! Elämäni turhimmat tunnit.. En saanut juonesta mitään selkoa. Ei mitään hajua kuka oli ketä ja ketä teki mitä ja miksi. Ammuttiin siinä sentään se yks nainen. Tästälähin pidättäydyn ainoastaan elokuvissa jossa TAPAHTUU jotain.. hemmetti. TÖ MOUST SÄTISFAIN FIILIN JUU KÄN KET IN TÖ TSIM IS TÖ PAMP!!!1 |
dipshit 18.11.2007 20:41:28 (muokattu 01.01.2008 17:54:36) | |
---|
American Gangster (2007) http://www.imdb.com/title/tt0765429/ Tämän vuoden todennäköisesti suurin Oscar-syöppö ja samalla vuoden paras elokuva American Gangster kertoo 1960-70 lukujen taitteessa vaikuttaneesta New Yorkilaisesta huumeparoni Frank Lucaksesta. Denzel Washington tulkitsee upeasti Lucasia, ja vetääkin varmaan parhaan roolityönsä sitten Training Dayn. Mieheltä löytyy karismaa vaikka muille jakaa, ja elokuvan muutkin näyttelijäsuoritukset ovat selkeästi tusinaleffoja laadukkaampia. Russel Crowe esittää rehellistä mutta kovanaamaista poliisia, joka tuntuu olevan yksin taistellessaan Lucasin heroiini-imperiumia vastaan korruption täyttämässä Manhattanin poliisipiirissä. Ridley Scottin ohjaus on juuri sellaista mitä huippuohjaajalta voi odottaa, näyttelysuoritukset ovat loistavia ja elokuvan tarina on mielenkiintoinen, selkeä ja hienosti kerrottu. Leffa toi myös mieleeni viime vuoden The Departedin, vaikka sinäänsä elokuvilla ei ole paljoakaan yhteistä. Itse kuitenkin pidin American Gangsterista enemmän. Tässä on selkeästi yksi vuoden parhaita elokuvia, ja jopa yksi parhaita rikosdraamoja koskaan. ****1/2 |
MV 18.11.2007 21:28:38 | |
---|
Snakes on a plane Olihan se äijä mutta oli se kyllä aika paskakin. Näyttelijät paskoja (paitsi Samuel tietysti), käärmeet paskoja. ** The Liam that i know is a polite young man -Peggy Gallagher |
bedlam 19.11.2007 21:43:39 (muokattu 19.11.2007 21:43:55) | |
---|
1408 http://imdb.com/title/tt0450385/ Toooosi iso positiivinen ylläri. Odotin huomattavasti hömpämpää pömppää, jolle voisi hihitellä tylsyyksissään, mutta täähän oli oikeesti jännä ja sisälsi pari sellasta kohtaa että ihan käskarvat erektoituvat ja selkä muljahti. No se taustatarina perheestä oli liian korni ja "helppo", mutta ehkä se sen sitten tarvitti. Lopputvistit olivat ehkä ennalta-arvattavia, mutta varsinkin toinen koukku meni siitä huolimatta just niinkuin pitikin. Elokuvan juliste ei kyllä jotenkin sovi tyyliltään yhtään itse elokuvaan. Ja Samuel L. Jacksonihan oli ihan sivuroolissa, Cusackin soolohan tämä käytännössä oli. 4/5 Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
MV 20.11.2007 13:42:50 | |
---|
Funny games Ahdistava? No ei kyllä. Pelottava? Ei kyllä sitäkään. En tiedä mikä tässä muka on niin hienoa, onhan näitä nähty jo. Toivottavasti tämän Haneke-boksin muut leffat ovat parempia. Sanotaan vielä, että saksa on saatanan ruma kieli. ** The Liam that i know is a polite young man -Peggy Gallagher |
Nimismies 22.11.2007 00:41:34 | |
---|
1408 http://imdb.com/title/tt0450385/ Toooosi iso positiivinen ylläri. Odotin huomattavasti hömpämpää pömppää, jolle voisi hihitellä tylsyyksissään, mutta täähän oli oikeesti jännä ja sisälsi pari sellasta kohtaa että ihan käskarvat erektoituvat ja selkä muljahti. No se taustatarina perheestä oli liian korni ja "helppo", mutta ehkä se sen sitten tarvitti. Lopputvistit olivat ehkä ennalta-arvattavia, mutta varsinkin toinen koukku meni siitä huolimatta just niinkuin pitikin. Elokuvan juliste ei kyllä jotenkin sovi tyyliltään yhtään itse elokuvaan. Ja Samuel L. Jacksonihan oli ihan sivuroolissa, Cusackin soolohan tämä käytännössä oli. 4/5 Jaah, minä olin sitä mieltä tänään että kolme on maksimi tälle, kaksi ja puoli ehkä osuvampi. |
Milkop 22.11.2007 02:21:14 | |
---|
Jaah, minä olin sitä mieltä tänään että kolme on maksimi tälle, kaksi ja puoli ehkä osuvampi. Samaa mieltä, loppujen lopuksi aika lurua koko leffa. Parit säikäykset ja ukko haahuilee loppuajan huoneessa. Ei oikein iskenyt. "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide |
bedlam 22.11.2007 09:31:21 (muokattu 22.11.2007 09:41:44) | |
---|
Parit säikäykset ja ukko haahuilee loppuajan huoneessa. Ei oikein iskenyt. Mä en taas löytänyt leffasta yhtään haahuilua. Jatkuvasti tapahtui jotain. Mää tykkään just tän tyylisistä leffoista, jossa ollaan hulluuden partaalla lukitussa tilassa, eikä tiedetä nähdäänkö harhoja vai tapahtuuko asiat oikeasti. Toki Polanski on tän tyylin voittamaton taitaja. Erikoistehosteet lopussa olivat liikaa, mutta mua kyllä kiinnosti koko ajan, että mitä seukkana tapahtuu ja mihin tässä päädytään. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
jigsore 22.11.2007 10:36:39 | |
---|
Funny games Ahdistava? No ei kyllä. Pelottava? Ei kyllä sitäkään. En tiedä mikä tässä muka on niin hienoa, onhan näitä nähty jo. Toivottavasti tämän Haneke-boksin muut leffat ovat parempia. Sanotaan vielä, että saksa on saatanan ruma kieli. ** Njoo, eipä tuo enää toisella kerralla niin säväyttänyt, mutta Naked Cityn musat toimii aina :) Joskus nuorempana tv:stä katottuna tuo aika ennennäkemättömän ahdistavaa settiä.. Voitko muuten kertoa noista vastaavista leffoista? Boksista on vielä kattomatta 71 katkelmaa.., Benny's Videoon vähän petyin mutta Seitsemäs manner oli ankeudessaan aika hieno. Haneken haastattelut oli myös ihan mielenkiintoisia. Saksa on kyllä aika karseen kuulosta :| Asses In Your Mouth |
MV 22.11.2007 20:03:09 | |
---|
Voitko muuten kertoa noista vastaavista leffoista? Vastaavista leffoista? Siis tän Haneke-boksin leffoista vai? Noh: Benny's video Booring.......... * The Liam that i know is a polite young man -Peggy Gallagher |
jigsore 23.11.2007 12:05:05 | |
---|
Vastaavista leffoista? Siis tän Haneke-boksin leffoista vai? Noh: Benny's video Booring.......... * Eiku tähän viitaten: onhan näitä nähty jo. Asses In Your Mouth |
MV 23.11.2007 13:51:09 (muokattu 23.11.2007 13:52:23) | |
---|
Eiku tähän viitaten: . No tommosta "panttivanki"huttua. Ei minulle tullut mitään järjetöntä "Ennennäkemätöntä!"-fiilistä tuosta. The Liam that i know is a polite young man -Peggy Gallagher |
DaKiller 23.11.2007 18:10:28 | |
---|
Black Book Täysin puskista tuli leffa minulle ja yllätyin todella positiivisesti. Helkkarin hyvä kertakaikkiaan. Tämän olisi toivonut vain jatkuvan ja jatkuvan... Näyttelijätyö eritoten on loistavaa. 9.5/10 |
NHR 25.11.2007 00:34:02 | |
---|
Ihmisen tahra **** Tuli just teevee kakkoselta ja oli ainakin mulle todella positiivinen ylläri. Tarina vaikutti hyvältä ja kerrontatyyli useine takaumineen tuntu toimivan tässä oikeen hyvin. Hyvä twisti, en osannu yhtään odottaa. Hyvää ja nimekästäkin näyttelijäkaartia oli kans aika paljon. Kidman oli oikeestaan ainoo, joka ei oikeen tuntunu rooliinsa sopivan. Voi tietty olla, etten vaan muuten hänestä niin kauheesti tykkää, mut enpä silti osaa sanoo mistä leffoista moinen inho ois peräisin. Sen enempiä miettimättä tuli mieleen Charlize Theron tohon naispääosaan, ni leffa ois saattanu olla jo aika täydellinen, vaikka ei se nytkään mikään huono tosiaan ollu. Kunnon draaman ystäville suosittelisin tätä kyllä. "It's really something other than else!" |
bedlam 25.11.2007 16:05:13 (muokattu 25.11.2007 16:06:38) | |
---|
Dagon **** Tunnun olevan nykyään kaikista katsomistani leffoista eri mieltä kuin muut, joten jatketaan samalla linjalla. Tästä tykkäsin oikein kovasti. Tietokone-efektit kuuluivat huonoimpiin koskaan näkemiini ja muutoinkin osa leffasta toimi paremmin "hyvällä tavalla huono" -asteikolla, mutta suurimman osan ajasta oli kyllä ihan oikeasti jänskättävää meininkiä. Resident Evil 4-pelin tekijät ovat kyllä ottaneet todella paljon vaikutteita tästä. Mietin pitkään, että mikä tässä oikein on niin tuttua. The Thing from Another World *1/2 Nyt ei kyl meinannu pysyä hereillä. Carpenterin uusioversiohan on hyvä, mutta ei tämä nyt aivan täyttänyt odotuksia. Muotoamuuttavan hirviön ja suljetun paikan paranoian sijasta tässä taisteltiinkin murahtelevaa leveäharteista...avaruusporkkanaa vastaan. The Devil Rides Out **1/2 Hammerin parhaaksi tätä olen kuullut kehuttavan, mutta ei tämä nyt ihan mun mielestä sinne yllä. Voi johtua pitkälti siitäkin, että muita Hammereita on tullut katseltua penskana telkkarista ja niistä on jäänyt ne nostalgia-arvot takaraivoon. Christopher Lee kuitenkin vakuuttava kuten aina, vaikka ne "jännittävät" tilanteet Leen eläytymisestä huolimatta (vai johtuen) aiheuttivatkin enemmän hilpeyttä kuin pelkoa. The Fall of the House of Usher *** Ensimmäinen Roger Cormanin ja Vincent Pricen lukuisista Poe-filmatisoinneista. Tää oli ihan mukaansatempaava satu, oikein perinteistä vanhaa kauhua. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
aikavaikea 25.11.2007 16:22:08 | |
---|
Pirates off the Caribbean -saagan kolmas osa tuli tsiikailtua dvd:ltä. Nämä on kyllä heikentyneet osa osalta. Ei oikein sytyttänyt, mistä kertonee sekin jotain, että nukahdin kesken leffan sohvalle hetkeksi aikaa. Ajoittain kyllä hyvinkin viihdyttävää katseltavaa. Sellanen seiskan tekele. Burn the midnight oil. Or pour it on my salad. |
MV 25.11.2007 20:13:13 | |
---|
Scarface Ihan hyvä leffa vaikkei vastannutkaan odotuksia, Al Pacino vetää ässä-roolin huumepaskiaisena. Lopun spektaakkeli oli aika asenteellinen. *** The Liam that i know is a polite young man -Peggy Gallagher |