![]() 29.03.2007 22:51:19 | |
---|---|
Voiku Panukin palais vielä ohjelmaan :) | |
![]() 29.03.2007 22:52:15 | |
Voiku Panukin palais vielä ohjelmaan :) Ja Nisse :) | |
![]() 29.03.2007 22:52:15 | |
No ettekö kuulleet, Ruslanas tulee kolmanneksi jäähallin lavalle ensi viikon perjantaina. Tuskinpa kuitenkaan äänestykseen. | |
![]() 29.03.2007 22:58:13 | |
Alkaa tuntua omalta kohdalta, että "haluan kuulla toisenkin kerran" -tasoista esitystä näissä kisoissa ei enää tule. Kaikilta kolmelta vielä mukana olevalta puuttuu laulusta soivuus (mikä lie oikea termi). Arilla sitä oli Bradcastissa hieman, mutta Kilvessä oli taas välillä höttöä ja välillä puristamalla tulevaa ääntä. Molemmilla tytöillä ääni tulee pakottammalla ja soi jotenkin tahmeasti, lopun töksähtävät ähkäisyt ja kiekaisut vielä korostavat vaikutelmaa. Stailaajan lisäksi tuntuu että kilpailijoiden treenaus on hoidettu hieman vasemmalla, olisi luullut että kasvua olisi tapahtunut finaalien aikana enemmän. Melkein tuntuu että kaikki kolme ovat kutistuneet esiintyjinä, flunssat tietysti haittasivat valmistautumista ja esiintymistä enemmän tai vähemmän. Eipäs pudonneissakaan, ehkä Kristiania lukuun ottamatta, mitään ihmeempää olisi ollut, joten aika vaisu kuva jäi. Tuomarien väkinäinen nostatus ja hehkuttaminen latisti entisestään tunnelmaa. Ja olisit Jonzu laittanut vaikka '120 mm raskas kranaatinheitin' -padan päälle. | |
![]() 29.03.2007 22:58:55 | |
Tarkemmin ajateltuna sääli että Kirstiina putosi. Hän olisi ollut juuri sopiva idolipestiin. Hänelle oli jo suunniteltu selvä genre, siis sellaisena Radio Nova -laulajana. Mutta hänhän on jo sainannut Sony BMG:n kanssa, joten levy tulee joulumyyntiin. Arilla on selkeä genre myös, mutta se ei ole ehkä juuri se, mitä hän sen kuvittelee olevan. Annaa en sijoittaisi mihinkään genreen tällä hetkellä. Tulee sellainen "mitähän mä seuraavalla viikolla vetäisin" -olo. Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. | |
![]() 29.03.2007 23:04:21 (muokattu 29.03.2007 23:05:20) | |
Alkaa tuntua omalta kohdalta, että "haluan kuulla toisenkin kerran" -tasoista esitystä näissä kisoissa ei enää tule. Mulla on edelleen semmonen tunne että tuolla on ollu monitorointiongelmia, ja noiden kaikkien epävireisyys ja tahmeuskin johtui pitkälti siitä ettei ne kuule mitä laulaa (tai sitten ei kuule bändiä sopivalla balanssilla tms.). Ehkä noi vokalistit ei osaa pyytää itteensä lujemmalle monitoreihin tms. kokemattomuushäikkää. Voip olla että tilanne muuttuu kun lava vaihtuu... tai sit ei ,-) CU
--
Eki | |
![]() 29.03.2007 23:06:34 | |
Tarkemmin ajateltuna sääli että Kirstiina putosi. Hän olisi ollut juuri sopiva idolipestiin. Hänelle oli jo suunniteltu selvä genre, siis sellaisena Radio Nova -laulajana. Mutta hänhän on jo sainannut Sony BMG:n kanssa, joten levy tulee joulumyyntiin. Eli nuorempi Anna Eriksson! | |
![]() 29.03.2007 23:12:14 | |
Arilla on selkeä genre myös, mutta se ei ole ehkä juuri se, mitä hän sen kuvittelee olevan. Kuten jo aikaisemmin olen kauhukuvia maalaillut niin Ari tulee Idols voittajana esittämään Maki Kolehmaisen säveltämiä ja Tracy Lippin sanoittamia heavyteoksia. Eli vähän säröä & tilutusta ja banaalit sanoitukset niin avot. Mukaan vielä pari ihqua balladia niin siinä on plätty kasassa. Bändi taustalle ja biisin teko omiin & bändin nimiin niin eiköhän herra voisi julkaista mielenkiintoistakin materiaalia, edellytykset kuitenkin ovat olemassa. Kristianin levyä odotan mielenkiinnolla, HS:n mukaan sopimustekniset asiat näyttävät lupaavilta ja tuottamisestakin on ainakin herrasmiesmäisesti sovittu Mike Monroen kanssa. Itse en pidä Monroen istuttamista tuottajanpallille kovinkaan hyvänä ideana. Turusen smalltalkin seasta löytyi ihan oikeaakin asiaa. Tarjan laulutekniset kommentit kuulostivat ihan fiksuilta ainakin näin amatöörin korvaan. Tapion perinteiset "vireen ja taimin kanssa ongelmia" -latteudet kuulostavat aika köyhiltä. Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! | |
![]() 29.03.2007 23:49:52 | |
Turusen smalltalkin seasta löytyi ihan oikeaakin asiaa. Tarjan laulutekniset kommentit kuulostivat ihan fiksuilta ainakin näin amatöörin korvaan. Tapion perinteiset "vireen ja taimin kanssa ongelmia" -latteudet kuulostavat aika köyhiltä. Kyllä se Tapio tietää mistä puhuu. Ihan hirveetä vire&taimi -hässäkkää tuli ihan kaikilta kolmelta paikotellen. Muskariin taputtamaan ja kävelemään tahdissa, MARS! :) | |
![]() 30.03.2007 00:10:36 (muokattu 30.03.2007 01:36:59) | |
Kuten jo aikaisemmin olen kauhukuvia maalaillut niin Ari tulee Idols voittajana esittämään Maki Kolehmaisen säveltämiä ja Tracy Lippin sanoittamia heavyteoksia. Eli vähän säröä & tilutusta ja banaalit sanoitukset niin avot. Mukaan vielä pari ihqua balladia niin siinä on plätty kasassa. Bändi taustalle ja biisin teko omiin & bändin nimiin niin eiköhän herra voisi julkaista mielenkiintoistakin materiaalia, edellytykset kuitenkin ovat olemassa. Kun Ari ei ole kuitenkaan läheskään vakuuttanut siinä genressä mihin varmaan itse haluasi itseään markkinoida (traditionaalinen heavy), niin mitenkähän onnistuisi hieman korjata kurssia? Arilla on parhaimmilaan notkea ja soiva 'lyyrinen' ääni, kun vaan malttaa olla pakottamatta sitä heavy-maneereihin. Varmasti olisi markkinoita (heh) 70-lukulaiselle melodiselle luomuprogelle (Reneissance, Tull, Fairport, melodinen King Crimson jne.). Jos heavyä halutaan mukaan, niin sitten Zeppelinin kelttifolk-osaston kautta, ei blues-pohjaisen (vaatii tässä vaiheessa liikaa alavääntöä). Vähän sekaan suomalaiskansallisia vaikutteita ja välillä tanakampaa kitarointia, Mew-sfäärejä ja Kuoppis-tyylistä progegroovausta pohjalle, niin hyvä tulee. Kalvakka kattoontuijottelu ja orastavat Plant-kiharat sopisivat mainiosti tyyliin. Joku Arno Kotro tai muu mediarunoilija tekemään laadukkaita syväluotaavia tekstejä. Mitään perusjuntturaa kannata tehdä, sitä on jo Suomessa joka niemi ja notko ja saarelma ennestään täynnä (hyvin tehtynä ja laulettuna). Kristiinan mahdolliselle levylle kannattaisi tehdä jotain 2007-vuodelle päivitettyä Björkin Post/Homogenic-kauden tapaista materiaalia (ja tietysti vireet kohdalleen). Jotain kekseliästä ja äkkiväärää, mutta lievästi hittihakuista materiaalia tarvittaisiin, jotta tulisi sopiva kontrasti äänelle ja persoonalle. Äkkiväärällä tarkoitan jotain tähän suuntaan:http://www.youtube.com/watch?v=0wkkuaTvIso Annalle taas suosiolla pari vuotta lisäaikaa ja musiikillista kypsymistä. Tiedä mihin sitten olisi potentiaalia, kun löytää oman äänensä nykyisen kopioinnin sijaan. | |
![]() 30.03.2007 01:04:15 | |
Turusen smalltalkin seasta löytyi ihan oikeaakin asiaa. Tarjan laulutekniset kommentit kuulostivat ihan fiksuilta ainakin näin amatöörin korvaan. Tapion perinteiset "vireen ja taimin kanssa ongelmia" -latteudet kuulostavat aika köyhiltä. Mun mielestä Tarja yllätti! En ois uskonu että tulee näin ilosta ja muutenkin hyvää tuomarointia. IMO paras (tai ainakin yhtä hyvä kuin Remu) vieraileva tuomari tänä vuonna. vähän yllätti Kristiinan pudotus, kävi samalla lailla kuin Panulle: se joka petrasi eniten verraten edelliseen suoritukseen putosi. Anna on ollu viimeset 3 viikkoa jo aika kamalaa kuultavaa. Ari jaksaa pitää samaa tasoa yllä viikosta toiseen. nuotteja säästämättä | |
![]() 30.03.2007 01:30:49 (muokattu 30.03.2007 01:31:03) | |
Jokainen voi katsoa seuraavat kaksi pätkää ja miettiä ovatko oikeat henkilöt mukana tässä vaiheessa. http://www.youtube.com/watch?v=zbpeFZLt1Us http://www.youtube.com/watch?v=Z78mDsHKJfU One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar | |
![]() 30.03.2007 02:19:36 | |
Lienen ainoa jonka mielestä Lapin kesä oli vähän falski eikä niin ihmeellinen, ja muut Kristianin esitykset aika levottomia. Ei sillä, että muut kilpailijat olisivat parempia. | |
![]() 30.03.2007 02:40:58 | |
Lienen ainoa jonka mielestä Lapin kesä oli vähän falski eikä niin ihmeellinen, ja muut Kristianin esitykset aika levottomia. Ei sillä, että muut kilpailijat olisivat parempia. No ei se nyt silleen oikeen lähtenyt. Joku meinas jo kuopata sillä Loirinkin version. Hehe. Ja oikeasti, Wickholmin Long And Winding Road oli parasta, mitä Suomen Idolsissa on tapahtunut. Tämä kausi lupasi (tai antoi uskoa odottaa) enemmän, kuin mitä se loppupeleissä antoikaan. Eli mun puolesta peli on piirros. Ei voittajaa. | |
![]() 30.03.2007 07:06:51 | |
Lienen ainoa jonka mielestä Lapin kesä oli vähän falski eikä niin ihmeellinen, ja muut Kristianin esitykset aika levottomia. Ei sillä, että muut kilpailijat olisivat parempia. Et ole ainoa... möllisty | |
![]() 30.03.2007 07:42:20 | |
Lienen ainoa jonka mielestä Lapin kesä oli vähän falski eikä niin ihmeellinen, ja muut Kristianin esitykset aika levottomia. Ei sillä, että muut kilpailijat olisivat parempia. Samaa mieltä olen. Mun mielestä sen ääni ei vaan riitä. Ikinä ei tule aivan vapaaksi, jos ihailee toista liikaa. - Nuuskamuikkunen | |
![]() 30.03.2007 07:58:11 | |
Samaa mieltä olen. Mun mielestä sen ääni ei vaan riitä. Riittää about sata kertaa enemmän kuin vaikka Annan tai Kristiinan. | |
![]() 30.03.2007 08:27:31 | |
Riittää about sata kertaa enemmän kuin vaikka Annan tai Kristiinan. Eikä riitä! Riittää ainakin miljardi kertaa vähämmän *avain lukkoon ja lukko kiinni ja avain heitetään ihan TOSI syvän meren pohjaan, jossa ui isoja haita ja krokotiilejä, niin ettei varmaan kukaan uskalla sinne mennä!* Ei mikään ihme, että jokainen noista finalisteista on ollut flunssassa. Ensinnäkin niitä majoitetaan samassa kämpässä, että varmasti on samat pöpöt kaikilla (no onhan se oikeastaan reilua) ja sitten lennätetään finalisteja täältä keväisestä ilmastosta lapin pakkasiin. | |
![]() 30.03.2007 08:43:43 | |
Lienen ainoa jonka mielestä Lapin kesä oli vähän falski eikä niin ihmeellinen, ja muut Kristianin esitykset aika levottomia. Ei sillä, että muut kilpailijat olisivat parempia. mä en ole tota mieltä, kyllä noi Lapin kesä ja Entertainer oli aika o.k. esityksiä, ei myötähäpeän tunnetta. Oli falskia tai ei (musta ei ollu), niin niissä mentiin oman suorituskyvyn rajoissa. Muut Kristianin vedot oli kyllä heikkoja. Pataan!
...+alv. | |
![]() 30.03.2007 09:26:29 | |
Mä liputan Jani W:n "The Long And Winding Road"in puolesta. Liputan samaa. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)